Hoe schoon ben jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myrthe92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:59

dodyg schreef:
oei oei ik denk dat ik een beetje te zuiver ben dan!!

Hoevaak gebruik je een handoek? 1 keer douche 2 keer per dag
Lingerie? 2 keer per dag
Dekbed? 1 keer per week
Vaatdoek? iedere dag ( voor tafel af te vegen en fornuis) Stofzuigerzak? hebben wij niet wij hebben een stofzuiger zonder zak
Bank? iedere dag stofzuigen en met een sopje afdoen
Gordijnen? wij hebben luxaflex die iedere week in een sopje gaat
Afwas? alles wordt meteen in de vaatwasser gedaan.
stofzuigen? iedere dag (boven om de 2 dagen)
dwijlen ? iedere dag ( boven om de 2 dagen)
stoffen? iedere dag
wc ? iedere dag
badkamer? om de dag

En als je dan een keer niks te doen hebt, wil ik je best mijn adres even doorgeven! ;)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 10:05

Handdoek: 1 keer
Lingerie: iedere dag schone onderbroek, en BH een aantal dagen
Dekbedovertrek: elke week
Vaatdoek/kleine handdoekjes, 1 dag
Stofzuigerzak: als hij vol is :o
Bank: 1 keer per week met stofzuigen
Gordijnen: 1 keer per jaar
Afwas: iedere dag
stofzuigen en dweilen: 1 keer per week

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 12:19

Hoevaak gebruik je een handoek? Lingerie? Dekbed? Vaatdoek? Stofzuigerzak? Bank? Gordijnen? Afwas?
Wat is schone regelmaat bij jullie thuis?

Handdoek: Na gebruik in de was
Lingerie: Elke dag schone!
Dekbed: Elke week
Vaatdoek/washandjes: 1/2 dagen
Stofzuigerzag: Als hij vol is
Bank: Elke week! :D
Gordijnen: Eens in de zoveel tijd!
Afwas Elke avond!

Bonita_Bon

Re: Hoe schoon ben jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 14:50

ik vraag me serieus af waarom een handdoek maar 1 keer? Je bent toch schoon als je je afdroogt? Anders heb je niet goed gedoucht ;-)

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:37

handoek? meteen na gebruik was
Lingerie? meteen na gebruik was
Dekbed? 3 dagen en dan nieuwe erop
Afwas? meteen
Wat is schone regelmaat bij jullie thuis? En wat zijn regels die thuis écht streng gelden als het gaat om hygiëne?

Bij ons is het heel normaal elke keer na het douchen een schone handdoek te nemen en ook elke dag schone pyjama aan te doen en bij elke keer dat je je doucht/omkleed schoon ondergoed

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 20:38

Bonita_Bon schreef:
ik vraag me serieus af waarom een handdoek maar 1 keer? Je bent toch schoon als je je afdroogt? Anders heb je niet goed gedoucht ;-)

Schone handdoeken ruiken bij mij altijd naar Zwitsal (geurbuiltjes, ja echt. := ) en ik vind het heerlijk om me met een lekker ruikende zachte handdoek af te drogen. :D

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:51

Ik ben helemaal niet zo schoon, ben typisch iemand die vergeet z'n handen te wassen als ik uit de trein kom, etc.

Bh doe ik ongeveer 4 dagen mee.
Onderbroek verschoon ik elke dag
Handdoek gaat 2 x mee
Douchen ; 1 x in de 2 dagen.

Ik heb een heel hekel aan douchen, kan er ook echt van balen als ik weer moet.
Ik heb snel vet haar, dus ik moet wel xD

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 22:57

Giolli schreef:
Na aanleiding van dit topic: [MW] Smetvrees?

Ben ik wel eens benieuwd hoe schoon andere bokkers leven?
Hoevaak gebruik je een handoek?

2x een keer om mijn lichaam mee af te drogen, daarna voor mijn haren.
Die voor mijn haren wordt de dag erna gebruikt om mijn lichaam mee af te drogen.

Lingerie?
Iedere dag een schone onderbroek, Bh 2 a 3 dagen.

Dekbed?
wordt 1x in de week verschoont, met dit weer om de 2 dagen..

Vaatdoek?
Als ik er alleen het aanrecht mee heb afgeveegd mag hij nog een rondje mee, maar voor de rest meteen in de was.

Stofzuigerzak?
Heb een bak voor de stofzuiger, kiep ik om als ie vol is.

Bank?
Wordt iedere dag gezogen ivm honden haren.

Gordijnen?
Die hangen hoor;) max 1x per jaar

Afwas?
Iedere dag.

Wat is schone regelmaat bij jullie thuis?
Wordt iedere dag gezogen van beneden tot boven.
om de dag gedweild.
1x in de week grote poets, gaat badkamer en wc mee.

En wat zijn regels die thuis écht streng gelden als het gaat om hygiëne?
ruim je rotzooi goed op:) En maak de wc schoon als je hem gebruikt hebt.. Woon alleen dus zijn mijn eigen regeltjes.

Ben razend benieuwd! Brand los!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:02

handoek?
1 dagdeel tot 1 dag.
Lingerie?
Is voor dames niet voor heren.
Dekbed?
Normaal halve tot een week, zomers halve week.
Vaatdoek?
Zoals handoek dagdeel tot dag.
Stofzuigerzak?
Stofzuiger zonder zak.
Bank?
Deze vraag begrijp ik niet geheel?
Gordijnen?
Geen gordijnen.
Afwas?
Meerdere keren per dag en na gebruik spoelen.

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:14

- handdoek: 1 dag
- douche: 2x of 3x per dag, :o :o :o paarden....
- lingerie: 12 uur
- bed: om de 5 dagen
- afwas: meerdere keren per dag
- vaatdoek: 5 dagen
- gordijnen: vitrage om de 2,5 maand en overgordijnen 1x per jaar stomerij.
- Stofzuigerzak: als hij vol is.

Snor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 23:24

Oh god :') Ik durf het bijna niet te zeggen, maar op aandringen van mijn vriend: Ik ben de smerigste bokker als ik dat zo lees..

Douchen: Iedere dag en soms sla ik een dagje over.
Hoevaak gebruik je een handoek? Geen idee, 5 keer ofzo? als alle handdoeken op zijn gooi ik ze in de was.. *kuch*
Lingerie? Iedere dag schone onderbroek, BH gaat een week mee.
Dekbed? Om de week.. Doe er vaak meer dan 2 weken mee, en ik slaap er met mijn vriendje.
Vaatdoek? Een week? Wanneer dat ding echt niet meer kan gaat hij in de was
Stofzuigerzak? Wanneer de stofzuiger miept dat hij vol is.
Bank? Stofzuig ik zo af en toe. 2 keer per maand is veel...
Gordijnen? hangen priiiiima
Afwas? daar hebben we de afwasmasjien voor :D al staat de vaat regelmatig 2 dagen door het huis te slingeren :')
Wat is schone regelmaat bij jullie thuis? Als ik vastplak aan de keukenvloer ga ik dweilen, en dan dweil ik ook meteen alles. Slaapkamer hebben wij beneden en daar wordt iets minder vaak gedweild. Keuken en woonkamer ong 1 keer per week sinds we een witte vloer hebben.
En wat zijn regels die thuis écht streng gelden als het gaat om hygiëne? Iedere week krijgen de katten een helemaal schone bak en ik zorg altijd dat ze schoon water en eten hebben. Heb vaak het idee dat mijn katten hygienischer zijn dan ik..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 07:04

Douchen? IIG dagelijks, soms wel 2 keer per dag :o
Hoe vaak gebruik je een handoek? 2 dagen
Lingerie? Dagelijks overdag schone string, s' nachts schone boxer en om de dag schone bh
Dekbed? Wekelijks maar met deze hitte 2 a 3 dagen en dan lekker schoon *D
Vaatdoek? 2 x per week
Stofzuigerzak? Hebben wij niet
Bank? 2 x per week
Gordijnen? 2 x per jaar
Afwas? dagelijks

Vuilnis, stoffen, stofzuigen, dweilen, badkamer, toilet en keuken worden hier 2 x per week schoongemaakt. Toilet en badkamer niet elke keer helemaal maar gewoon ffff lekker opfrissen zeg maar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:23

Bonita_Bon schreef:

Ik vind dat als een handdoek muf is en hij dan weer ergens uitgehangen wordt om hem te herbruiken, hij zo muf gaat ruiken. En daar houd ik niet van, ik wil gewoon een frisse handdoek.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 11:28

Hoevaak gebruik je een handoek? 1 keer
Lingerie? Elke dag de was in, behalve BH's, die was ik 2 keer per week
Dekbed? 1 keer in de maand, bij m'n vriend om de 2 weken
Vaatdoek? 1 keer
Stofzuigerzak? tot ie vol zit
Bank? stofzuig elke dag, 1 keer in de week poets ik hem af
Gordijnen? 1 keer in de maand
Afwas? Elke keer als er afwas staat

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 13:58

Bonita_Bon schreef:

Dat is wel zo, maar met die handdoek veeg je ook je muts af en om daar de volgende keer dan lekker je haren mee te drogen... :+ En daarbij komt, ik gooi hem nadat ik me afgedroogd heb op de grond en veeg er daarna nog even de vloer mee droog omdat anders de volgende in een natte bende zijn tanden staat te poetsen of zijn kin staat te scheren (mannelijke huisgenoten he :P ) En dan liggen er vast wel haren op de grond en wat stof ofzo en ik hang inderdaad me handdoek na het douchen wel uit maar toch, voor mij iedere keer een schone handdoek hoor. ^^

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:50

Handoek: 1 malig dat lijkt me logisch
Lingerie: 'sochtends en 'savonds een schoon setje na het douchen
Dekbed: 1 week
Vaatdoek: na het inruimen van de vaatwasser 's avonds gaat hij de bak in
Stofzuigerzak: Geen idee, doe ik niet zelf
Bank: huh? Wij hebben een lederen exemplaar welke er nu 1 jaar staat.
Gordijnen: worden iedere week gewassen, ik vind die frisse lucht heerlijk
Afwas: twee maal per dag draait de vaatwasser
Wat is schone regelmaat bij jullie thuis: Schone regelmaat? Ik douche twee maal per dag, dan ook schone kleding aan. Ik draag mijn kleding 1 dag en dan gaat het de was in. Gewone sokjes draag ik vaker, pantysokjes gaan aan het eind van de dag de bak in.
Schoonmaken doe ik zelf niet, daar heb ik drie maal per week hulp voor.

En wat zijn regels die thuis écht streng gelden als het gaat om hygiëne? Handdoeken worden maar 1 keer gebruikt, sokken gaan bij het uittrekken van de schoenen de was in, vaatdoekjes worden 's avonds weggemieterd, handen wassen voor je iets uit de koelkast pakt.

Ik vind het overigens weerzinwekkend te lezen dat er dames zijn die meerdere dagen met een BH of handdoek doen. Lekker hygienisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:57

Ieder zijn ding Vlekje, om het weerzinwekkend te noemen vind ik wat ver gaan. Als ik jouw schema lees vind ik het enkel zonde van het milieu, want je zal wel veel was hebben. ;) Maar verder moet iedereen toch doen waar hij/zij zich goed bij voelt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:58

Wij hebben een twee persoons huishouden ik gok dat ik minder was heb dat een gemiddeld gezin.

Vindt jij het niet vies dan om langer dan 1 dag met een BH te doen?
Zonde van het millieu? Moet ik omwille daarvan dan smerige gewoonten gaan aanmeten? Nee dank u vriendelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 19:59

*weerzinwekkende dame meldt zich* :+

vaak wassen vind ik onnodig schadelijk voor het milieu en daarnaast ga je niet dood aan wat vuiligheid. Word je hard van :D

Handoek: 1 per week, dat zijn 3-4 douchebeurten.
Lingerie: 's ochtends schone onderbroek, bh's wissel ik af en gaan hooguit 1x per maand in de was.
Dekbed: iedere 2 weken
Vaatdoek: altijd netjes uitspoelen, om de 2 weken in de was.
Stofzuigerzak: mijne is net vol en heb er 6 maanden mee gedaan.. nu op jacht naar een nieuwe :D
Bank: stofzuig ik 1x per week
Gordijnen: nooit
Afwas: 2x per week
Wat is schone regelmaat bij jullie thuis:
het huis (incl. keuken en badkamer) wordt 1x per week gestofzuigd en schoongemaakt. (ramen als ik actief ben erbij.. das 2x per jaar denk ik). Kleren draag ik zolang het kan, gaan was pas in bij vlekken of niet meer fris ruiken.

Ik zit dus weer met zúlke ogen dat mensen pantysokjes en vaatdoekjes na 1 dag al weggooien :=

:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:00

@ suze_ datzelfde heb ik dus van mensen die langer dan 1 dag met een BH doen en vaatdoekjes vaker gebruiken. Die laatste zijn een bron van bacterien. Hoe goed je ze ook uitspoelt.

Pantysokjes kosten niks ik ga dus ook geen moeite doen om ze te wassen. Nieuwe zitten ook veel prettiger.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:02

Vlekje123 schreef:
Wij hebben een twee persoons huishouden ik gok dat ik minder was heb dat een gemiddeld gezin.

Vindt jij het niet vies dan om langer dan 1 dag met een BH te doen?
Zonde van het millieu? Moet ik omwille daarvan dan smerige gewoonten gaan aanmeten? Nee dank u vriendelijk.

Nee, dat vind ik niet vies. Met dit weer wissel ik overigens wel vaker van kleding/lingerie, maar normaal doe ik 1 dag met een slipje en 2 dagen met een BH.

Je moet het ook zelf weten. Maar 'weerzinwekkend' en 'smerig' vind ik nogal sterke woorden voor iets dat vrij normaal is. Als je dit topic leest zie je dat jouw schema afwijkender is. Daarmee zeg ik niet dat dat erg is, maar ik ga er ook geen oordeel aan hangen zoals jij bij de rest wel doet. :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:07

Handoek: 1 keer, vind het vies om het dubbel te gebruiken...
Lingerie: ik douche minimaal 1x per dag, dus sowieso 1x per dag. als ik 2x per dag douche wat nog wel eens voorkomt, 2x per dag nieuwe...
Dekbed: 5 dagen
Vaatdoek: Geen idee, doen m'n ouders
Stofzuigerzak: Geen idee, doen m'n ouders
Bank: leren bank, wordt regelmatig schoongemaakt
Gordijnen: Geen idee, wel met regelmaat iig
Afwas: Alles wat vuil/gebruikt is, gaat de vaatwasser in en als die vol is draait 'ie

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:13

Alleen de vaatdoekjes zou iedereen moeten veranderen in ELKE DAG een schone pakken. De rest moet iedereen zelf weten. Maar die vaatdoekjes bevatten zo snel veel bacteriën! Ze nemen weinig plaats in in de wasmachine, zijn niet duur dus een grote voorraad is geen probleem enz.. :+

sandra1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:15

wij zijn geen poetsers,
mom. zijn we met de keuken bezig. we doen alles zelf, dus schiet lekker op |o

handdoek: 1 per dag, (dus afhankelijk van hoe vaak ik me douche op een dag. (mom. 3 x)
lingerie elke dag schoon, en na het douchen nog eens.
dekbed: ietsje te lang misschien
vaatdoek: ook wel wat langer. maar voor de keuken 1 a 2 dagen, daarna maak ik er nog iets anders schoon mee, de trap ofzo.
dan gaat hij in de was.
stofzuigerzak. als hij vol is, wanneer anders/ (leegschudden dat gaat me te ver)
bank: wij hebben een stoffen bank. die stofzuig ik welleens, en 1 keer per jaar gaat hij in het sopje.
Gordijnen: ik kijk wel uit. (ik koop wel nieuwe)
afwas, elke dag, maar toch staat er altijd wel wat afwas. onze vaatwasser is dood, en we hebben maar 1 plekje over in de keuken (die is bijna af)
daar komt toch echt de wasmachine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-10 20:33

RedPassion schreef:
Nee, dat vind ik niet vies. Met dit weer wissel ik overigens wel vaker van kleding/lingerie, maar normaal doe ik 1 dag met een slipje en 2 dagen met een BH.

Je moet het ook zelf weten. Maar 'weerzinwekkend' en 'smerig' vind ik nogal sterke woorden voor iets dat vrij normaal is. Als je dit topic leest zie je dat jouw schema afwijkender is. Daarmee zeg ik niet dat dat erg is, maar ik ga er ook geen oordeel aan hangen zoals jij bij de rest wel doet. :)

Misschien zijn het sterke woorden, maar wel mijn mening.
Dat je die niet deelt is toch geen probleem ;-)

Dat mijn schema afwijkend is, is toch ook niet zo'n probleem? In mijn omgeving is het blijkbaar niet zo'n raar schema. Heb hier net even het BH verhaal voorgelegd, en hier ook geen dames die langer dan 1 dag met een BHtje doen.
Ieder zijn ding toch?
Toegegeven het is smeriger om twee dagen met een broekje te doen, dan met een BHtje. Maar echt hygienisch is het niet te noemen. je gaat toch transpireren. Het gaat toch ruiken. En ik vind het zo gek dat mensen niet liever dagelijks in frisse kleding lopen.

Misschien ook een gekke vraag he. Hoelang laten jullie kleding in de kast liggen alvorens het opnieuw te wassen? Als het bij mij twee maanden ongebruikt in de kast gelegen heeft, was ik het eerst even. Dan ruikt het weer helemaal fris.