Smetvrees?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:26

Dat noem ik geen smetvrees, dat noem ik gewoon het gatverdarrie-virus (oftewel aanstellerij). :')

Edit: persoonlijke verzorging vind ik wat anders. Ik ben ook niet gek op klotsende zweetoksels ed.
Maar van die kleine dingentjes vies vinden (zoals gootsteenputjes ed.) dat is geen smetvrees, da's gewoon een beetje aanstellerij vind ik. :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:29

_Tara_ schreef:
Maar Janine, bedoel je dan een schoon glas van iemand anders gebruiken of een vies glas van iemand anders gebruiken?

Fiffel, ja dat dan weer wel :P Oud water is niet lekker. Heb ik laatst geprobeerd, maar nee :P

Een vies glas ;) Of een gebruikt flesje.
Bijvoorbeeld als je zelf aangeeft dorst te hebben... ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:32

8nnemiek schreef:
:))

Nee, daarom zei ik al, ik heb geen echte smetvrees, maar wel wat trekjes daarvan :P
Ik weet bv nog dat mn vriendinnen vroeger op de basisschool steeds kauwgum deelden :') De ene stopte de afgeknaagde kauwgum van de ander in zn mond. Dat vond ik dus vreselijk smerig, deed ik niet aan mee. Glas delen deed ik daar wel weer mee omdat ik wist dat ze allemaal netjes waren.
Maar als ik een leuke jongen tegen kom dan moet ie idd wel netjes verzorgd zijn, anders is ie sowieso al afgekeurd :') Een jongen die er niet goed verzorgd uit ziet, met haar uit zn neus groeien en zweetplekken onder zn armen, daar pak ik dus never no way de hand van vast :')

Ik heb daar nooit over nagedacht, maar kauwgum delen vind ik geen probleem... M'n tante is wel ernstig, die doet 4 weken met één stukje kauwgum... :') Ik snap niet dat ze 'm dan nog lekker vind, bij mij is de smaak er na een uur wel af...

Over persoonlijke verzorging, tsjah, ik hou ook niet van klotsende oksels, maar er zijn genoeg mensen die daar niets aan kunnen doen!!!

Even terug op het water, oud water is vies, drie dagen oud water valt nog best mee... Langer ben ik het ook niet kwijt, en zo wel, dan vind ik het toch niet terug :')

_Tara_

Re: Smetvrees?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:33

Als ik op de fiets naar school ga, dan zweet ik. Kan ik niet ineens stoppen ofzo :')

4 weken met een kauwgom :oo Waarom doet ze dat?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:34

_Tara_ schreef:
Als ik op de fiets naar school ga, dan zweet ik. Kan ik niet ineens stoppen ofzo :')

4 weken met een kauwgom :oo Waarom doet ze dat?

Al sla je me dood... Ik weet ook niet of ze het nu nog doet... Maar ze deed het wel :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:47

Fiffill schreef:
En 3 seconden regel... die snap ik niet? Als ik iets laat vallen pak ik het gewoon weer op, dat maakt toch niet uit of het er langer dan 3 seconden ligt...

Die 3 seconden regel is volgens mij verzonnen door of voor viezeriken zoals ik. Dat ik het van de grond pak, iemand anders kijkt vies, dan kan ik zeggen:
Ja maar nu mag het! Het lag er maar 3 seconden hoor :list:

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:50

Charica schreef:
Klaasje schreef:

Ik heb heel extreem eczeem, zeker toen ik kind was. Tegenwoordig valt het wel mee...Maar moet er wel erg om denken (wasmiddel, wol, stof, (katten)haren, douchegel/zeep/shampoo etc)

Dat vroeg ik mij dus af. Mijn vriend heeft namelijk (volgens mij) ook een beetje smetvrees.
En sinds een jaar is ie overal allergisch voor?

Ik meen af en toe ook een relatie te zien tussen (in mijn ogen extreem) schoon en allergisch voor alles.

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:50

Grootste vraag: Hoe kunnen alle smetvrezers hier fatsoenlijk paardrijden? :=

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:52

Eefske schreef:
Grootste vraag: Hoe kunnen alle smetvrezers hier fatsoenlijk paardrijden? :=

Dat doe je niet als je smetvrees hebt, dat doe je alleen als je itus hebt... ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:53

@ Nicolletje: Die relatie is er ook zeker :j Dat heb ik ooit gehad bij Immunologie maar vraag me niet hoe dat ook alweer zat :') Maar het is dus wel wetenschappelijk onderbouwd dat wij hier veel allergischer zijn voor vanalles en nog wat dan bv kindertjes in Afrika.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:56

* Sluit zich aan bij de sectie Ransbakken :wave: *

Sommige mensen in dit topic vinden mij meer dan smerig. Want nee, ik was mijn handen niet altijd voor het eten of na het toilet, drink gerust uit het gebruikte glas van een bekende en denk niet eens ná over stangen in de bus, deurkrukken of trapleuningen. Sla gerust een keer de douche over en de 3-secondenregel is hier ook bekend. Bij mijn vriend onder het motto 'die beestjes kunnen echt niet zó hard lopen dat ze binnen 3 seconden over je hele snoepje heen rennen' :') Ook al klopt dat wetenschappelijk gezien niet, we hebben er nog nooit iets van opgelopen.

Wat niet wil zeggen dat ik met álles een viespeuk ben. Er ligt bijvoorbeeld bij mij op het aanrecht alleen een vaatdoekje tijdens de afwas. Daarna gaat 'ie de was in. Als ik tussendoor iets schoon moet maken doe ik dat wel even met een vochtig keukenpapiertje of ik pak daarvoor een schoon doekje uit de kast.

Maar de mensen die er wel last van hebben zijn daar mooi klaar mee zeg, je bent er dan volgens mij wel áltijd mee bezig of niet? Veel punten die jullie noemen heb ik namelijk nog nooit van m'n leven bij stilgestaan (ondanks dat ik heus wel weet dat er op het ene voorwerp meer bacbeestjes zitten dan op het andere) en het lijkt me enorm stressvol als je wel bij vrijwel elke handeling nadenkt over deze dingen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:57

Zullen we een ransbakken-topic maken :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:59

Trouwens, ransbakken... Als jullie niet thuis zijn, en je moet naar de wc in het bijzijn van vrienden waarvan je weet dat die niet zulke ransbakken zijn, wassen jullie dan je handen???
Ik spoel in die gevallen namelijk altijd mijn handen af := Gewoon zodat mensen niet van mij gaan denken: Ieee wat een ransbak :')

En over datum dingen, eten jullie dat nog?? Vriendin van mij is panisch voor dingen die morgen over datum zijn of die bij de AH in de bonus zijn. Ik eet het vrolijk nog op hoor... Ook als het over datum is... Ik leef nog steeds...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 11:59

Over de datum-dingen kan je gewoon eten (hangt er vanaf wat het is, zuivel bederft natuurlijk sneller) want het is niet de uiterste houdbaarheidsdatum maar de uiterste verkoopdatum... ik eet het dus gerust op.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:00

Volgens mij hoef je dan hier alleen maar de titel aan te passen ;)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:01

Dat komt eigenlijk nooit voor dat ik echt in 't bijzijn van vrienden naar de wc ga. Maar als ik bv hier op school ga, en net als ik de wc uit kom staat iemand d'r handen te wassen, tja dan was ik ze ook wel ff snel. Vingertoppen onder de kraan en snel afdrogen :')

Over datum dingen, ja hoor :j Dat vind ik zo zonde als mensen iets wat morgen over de datum is vandaag al niet meer eten/weggooien... Hangt er wel nog een beetje van af wat 't is. Melk een paar dagen over datum gooi ik wel weg. Maar meel/suiker wat 2 jaar over de datum is, eet ik nog wel op. Die 35% korting dingen bij de AH ga ik soms juist naar op zoek :D

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:01

Janine1990 schreef:
Trouwens, ransbakken... Als jullie niet thuis zijn, en je moet naar de wc in het bijzijn van vrienden waarvan je weet dat die niet zulke ransbakken zijn, wassen jullie dan je handen???
Nee, en ik krijg daar soms wel commentaar op. Zo zei laatst iemand dat ze niks meer wilde eten dat ik klaargemaakt had omdat k mijn handen niet was na de wc. Ik doe het wel voordat ik iets te eten maak. Ach, haar probleem, maa ze keek me aan alsof ik een heel vies insect was. Alleen trek ik me er niks van aan, heb dan echt de neiging om aan mijn kont te krabben en haar dan een hand te geven.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:02

Er is wel een bewezen relatie tussen te schoon en allergie?
Dan begrijp ik niet zo goed waarom wij dan toch in Nederland eerder doorslaan (ook vanuit de overheid) in schoon dit antibacterieel dat en hygiënisch voor en na.

Nou moet ik eerlijk toegeven dat ik er ook niet op zit te wachten dat als mijn pa geniest heeft, hij zijn niesklonters aan mijn stuur afveegt :=

Janine1990 schreef:
_Tara_ schreef:
@ Janine1990: Wat is een reflexje?

Spuugreflex, die filmpjes die altijd zo vies zijn... Dat kan uren na het eten wel gebeuren. Gewoon een witte substantie die ze dan uitspugen.

Ow met koninginnedag zat een baby op zijn vaders nek en die deed dat op papa's hoofd :o en die vader veegde het een beetje weg (volgens mij was die niet helemaal nucher meer) zo van ow beetje spuug.

Daar heb ik echt de hele dag aan moeten denken :o ik vind dat toch wel vies. Maar misschien omdat ik geen baby-fanaat ben.

Janine1990 ja dat doe ik ook :')

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:03

Op m'n hoofd hoef ik die baby-spuug dan ook niet, gadver. Maar als ze op zichzelf spugen dan veeg ik 't wel weg.

Tja waarom wij zo doorslaan in hygiëne. Ik heb geen idee.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:04

Hier ook een ransbak! :):)

Er zijn grenzen natuurlijk, maar het lijkt mij vreselijk als je smetvrees hebt. Dan kan je jezelf net zo goed verpakken in plastic volgens mij.

Handen wassen doe ik niet vaak, ga vaak zat naar mijn paard toe en ga daarna thuis lekker eten. Was ze natuurlijk wel wanneer ze heel smerig zijn.
Ook elke dag douchen vind ik niet nodig, eerder om de 2 dagen. Uit een glas/flesje drinken van een bekende hoor je mij ook niet klagen. Deurkrukken, stoelen, bestek in een restaurant.. Achja. Ik denk altijd maar: Wat niet weet, wat niet deert :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:05

Iedere dag douchen schijnt ook niet echt goed voor je te zijn. Al vind ik douchen gewoon wel lekker dus douche ik eigenlijk wel iedere dag. Soms een dagje niet.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:07

Haha Janine1990 dat doe ik vaak ook, even de handen onder de kraan ook al is het alleen maar voor het zicht ;)

Producten over datum, ja hoor, hier wordt weinig weggegooid. Helemaal sinds ik weet dat er sociale werkplaatsen zijn waar de werknemers nieuwe tht-stickers op o.a. koekjes plakken. De meeste dingen zijn nog heel goed zonder gevolgen te eten na die vermelde datum, uitgezonderd zuivelproducten natuurlijk, maar dat proef je meteen als je nog niet op het pak had gekeken. En als je vruchtensapje een bontjasje heeft was het ook niet goed meer :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:09

_Tara_ schreef:
Iedere dag douchen schijnt ook niet echt goed voor je te zijn. Al vind ik douchen gewoon wel lekker dus douche ik eigenlijk wel iedere dag. Soms een dagje niet.

Ik douche bijna elke dag, het liefst 's avonds. Ik vind het niet prettig om bezweet in bed te liggen, duurt het zo lang voordat ik in slaap val :P
Maar niet omdat ik het vies ben, ja vet haar vind ik vies eruit zien, dus als het erg is, dan wasi k m'n haar even onder de kraan... :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:10

_Tara_ schreef:
Dat komt eigenlijk nooit voor dat ik echt in 't bijzijn van vrienden naar de wc ga. Maar als ik bv hier op school ga, en net als ik de wc uit kom staat iemand d'r handen te wassen, tja dan was ik ze ook wel ff snel. Vingertoppen onder de kraan en snel afdrogen :')

Over datum dingen, ja hoor :j Dat vind ik zo zonde als mensen iets wat morgen over de datum is vandaag al niet meer eten/weggooien... Hangt er wel nog een beetje van af wat 't is. Melk een paar dagen over datum gooi ik wel weg. Maar meel/suiker wat 2 jaar over de datum is, eet ik nog wel op. Die 35% korting dingen bij de AH ga ik soms juist naar op zoek :D

Meel dat over datum is, daar lopen bij ons meestal beestjes in :P
Echt beestjes!! :')
Die gooien we liever weg, wil toch niet meer gisten :P

Foulplay_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 12:20

Ik neem 2x per dag een douche 8)7
Voor de rest ben ik niet zo vies van dingen, behalve dan van kots en van m'n eten op een onbekende tafel leggen...