Edit: persoonlijke verzorging vind ik wat anders. Ik ben ook niet gek op klotsende zweetoksels ed.
Maar van die kleine dingentjes vies vinden (zoals gootsteenputjes ed.) dat is geen smetvrees, da's gewoon een beetje aanstellerij vind ik.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_Tara_ schreef:Maar Janine, bedoel je dan een schoon glas van iemand anders gebruiken of een vies glas van iemand anders gebruiken?
Fiffel, ja dat dan weer welOud water is niet lekker. Heb ik laatst geprobeerd, maar nee
Of een gebruikt flesje.
8nnemiek schreef:
Nee, daarom zei ik al, ik heb geen echte smetvrees, maar wel wat trekjes daarvan![]()
Ik weet bv nog dat mn vriendinnen vroeger op de basisschool steeds kauwgum deeldenDe ene stopte de afgeknaagde kauwgum van de ander in zn mond. Dat vond ik dus vreselijk smerig, deed ik niet aan mee. Glas delen deed ik daar wel weer mee omdat ik wist dat ze allemaal netjes waren.
Maar als ik een leuke jongen tegen kom dan moet ie idd wel netjes verzorgd zijn, anders is ie sowieso al afgekeurdEen jongen die er niet goed verzorgd uit ziet, met haar uit zn neus groeien en zweetplekken onder zn armen, daar pak ik dus never no way de hand van vast
Ik snap niet dat ze 'm dan nog lekker vind, bij mij is de smaak er na een uur wel af...

Waarom doet ze dat? Fiffill schreef:En 3 seconden regel... die snap ik niet? Als ik iets laat vallen pak ik het gewoon weer op, dat maakt toch niet uit of het er langer dan 3 seconden ligt...
Charica schreef:Klaasje schreef:
Ik heb heel extreem eczeem, zeker toen ik kind was. Tegenwoordig valt het wel mee...Maar moet er wel erg om denken (wasmiddel, wol, stof, (katten)haren, douchegel/zeep/shampoo etc)
Dat vroeg ik mij dus af. Mijn vriend heeft namelijk (volgens mij) ook een beetje smetvrees.
En sinds een jaar is ie overal allergisch voor?
Dat heb ik ooit gehad bij Immunologie maar vraag me niet hoe dat ook alweer zat
Maar het is dus wel wetenschappelijk onderbouwd dat wij hier veel allergischer zijn voor vanalles en nog wat dan bv kindertjes in Afrika.
*
Ook al klopt dat wetenschappelijk gezien niet, we hebben er nog nooit iets van opgelopen.
Gewoon zodat mensen niet van mij gaan denken: Ieee wat een ransbak

Dat vind ik zo zonde als mensen iets wat morgen over de datum is vandaag al niet meer eten/weggooien... Hangt er wel nog een beetje van af wat 't is. Melk een paar dagen over datum gooi ik wel weg. Maar meel/suiker wat 2 jaar over de datum is, eet ik nog wel op. Die 35% korting dingen bij de AH ga ik soms juist naar op zoek
Janine1990 schreef:Nee, en ik krijg daar soms wel commentaar op. Zo zei laatst iemand dat ze niks meer wilde eten dat ik klaargemaakt had omdat k mijn handen niet was na de wc. Ik doe het wel voordat ik iets te eten maak. Ach, haar probleem, maa ze keek me aan alsof ik een heel vies insect was. Alleen trek ik me er niks van aan, heb dan echt de neiging om aan mijn kont te krabben en haar dan een hand te geven.Trouwens, ransbakken... Als jullie niet thuis zijn, en je moet naar de wc in het bijzijn van vrienden waarvan je weet dat die niet zulke ransbakken zijn, wassen jullie dan je handen???

Janine1990 schreef:_Tara_ schreef:@ Janine1990: Wat is een reflexje?
Spuugreflex, die filmpjes die altijd zo vies zijn... Dat kan uren na het eten wel gebeuren. Gewoon een witte substantie die ze dan uitspugen.
en die vader veegde het een beetje weg (volgens mij was die niet helemaal nucher meer) zo van ow beetje spuug.
ik vind dat toch wel vies. Maar misschien omdat ik geen baby-fanaat ben.

_Tara_ schreef:Iedere dag douchen schijnt ook niet echt goed voor je te zijn. Al vind ik douchen gewoon wel lekker dus douche ik eigenlijk wel iedere dag. Soms een dagje niet.
_Tara_ schreef:Dat komt eigenlijk nooit voor dat ik echt in 't bijzijn van vrienden naar de wc ga. Maar als ik bv hier op school ga, en net als ik de wc uit kom staat iemand d'r handen te wassen, tja dan was ik ze ook wel ff snel. Vingertoppen onder de kraan en snel afdrogen
Over datum dingen, ja hoorDat vind ik zo zonde als mensen iets wat morgen over de datum is vandaag al niet meer eten/weggooien... Hangt er wel nog een beetje van af wat 't is. Melk een paar dagen over datum gooi ik wel weg. Maar meel/suiker wat 2 jaar over de datum is, eet ik nog wel op. Die 35% korting dingen bij de AH ga ik soms juist naar op zoek