Het is bevestigd...Ik heb anorexia..!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Het is bevestigd...Ik heb anorexia..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:36

Ik denk idd dat je ook nao heb ipv anorexia. Wat net zo erg is! Ik heb anorexia dus als er iets is kun je me bp en

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 09:49

Dat is rotnieuws maar je bent al wel zover dat je het zelf weet en toegeeft.
Zorg dat je behandeling krijgt en kom er bovenop! Ik ben ooit in een paar weken tijd 9 kilo afgevallen (kon het hebben) omdat ik depressief was, je lichaam wordt er echt niet blij van. Verder verpesten laxeermiddelen je stoelgang, stofwisseling, enz.enz. behoorlijk, je moet beter worden dus van die troep afblijven. Probeer een eetschema voor jezelf te maken en jezelf daar aan te houden dan krijg je ook meer regelmaat.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:02

Wel ts eerst en vooral vind ik het knap dat je er aan wil werken ipv de diagnose te negeren.
Een collega van mij heeft ook anorexia. Ze is echt graatmager ( ong 1m75 en weegt iets van een 45 kg). Is gewoon vies om te zien, als zij haar ogen sluit is ze net al een paar dagen dood. Ze wil het echter zelf niet inzien. Omdat ze regelmatig aanvallen van buikpijn krijgt steekt ze he op haar darmen. Als ze weer buikpijn heeft gaat ze kijken naar wat ze gegeten of gedronken heeft wat die darmlast kan veroorzaakt hebben. IPV gewoon in te zien dat het komt door te weinig te eten en dat ondergewicht.
Ik heb angst omdat iemand die zo mager is gewoon kan doodvallen. En zei komt dan nog werken ( poetsen van bureau's dus toch tamelijk zwaar), weet dat mensen van anorexia zich enorm energiek kunnen voelen. Zij komt dan een week of wtee werken en blijft dan weer een paar dagen thuis door de buikpijn.
Snap echt niet dat ze niet wil inzien dat ze zich moet laten opnemen ofz want ze eet dan weer heel weinig door de pijn.
Ze heeft zicht trouwens volledig al laten onderzoeken en de arts heeft toen ook Anorexia gezegt. maar ze zegt altijd zelf ik heb geen anorexia. Kan ze haarzelf wel aankijkn in de spiegel en dat zeggen. Denk dat als ze ophoudt met alles op haar darmen te schuiven dat ze het misschien wel gaat inzien. maar de vrouw is 56 jaar , haar lichaam bijna 'op', het wordt wel hoog tijd dat ze het gaat inzien want

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 10:55

XxHaffiesxX schreef:
Ik denk idd dat je ook nao heb ipv anorexia. Wat net zo erg is! Ik heb anorexia dus als er iets is kun je me bp en

wat maakt het uit, als je in je hoofd anorexia hebt en het vanwege een paar cijfertjes NAO heet, moet je daar dan behandeling op aanpassen? Ja hoogstens dat het niet de allereerste zorg is om iemand op een gezond gewicht te krijgen, maar tussen iemands oren heeft iemand gewoon dezelfde behandeling nodig...
Ze beginnen overigens ook wel steeds meer diagnoses voor anorexia te stellen zonder dat de menstruatie strikt 3 maanden is uitgebleven etc. :)

Citaat:
risico van medicijnengebruik

Onder medicijnen vallen niet alleen pillen en drankjes, maar ook laxeer thee. Ondanks de veel gebruikte term "natuurlijk" bevatten ze regelmatig ongewenste stoffen. Regelmatig gebruik van laxeermiddelen kan ernstige gevolgen hebben. Bekend is de luie darm. De zenuwen die de darm laten werken raken beschadigd. De darm gaat het steeds slechter doen. Ook kan de opname van vitaminen en mineralen verminderen. Dit kan ophoping van vocht geven. U krijgt af en toe dikke voeten en handen.

Door flink te laxeren produceert de darm een aantal dagen géén ontlasting meer. U kunt dan denken dat er weer verstopping is ontstaan. Grijp dan niet opnieuw naar het laxeermiddel. Zo kunt u aan deze middelen verslaaft raken. De darm reageert dan steeds minder op prikkels. Er is steeds meer laxeermiddel nodig.

Gebruik laxeermiddelen maar een paar dagen achter elkaar. Daarna moet u zeker een week wachten of de darm zich herstelt.

Dus als je door blijft gaan met slikken kun je over een paar maanden niet meer zelfstandig poepen in 't ergste geval...
En daarnaast is algemeen bekend dat je er alleen vocht mee verliest ipv vet, je lichaamsgewicht wordt dus lager, maar je omvang ed. niet...
Hopelijk maakt deze informatie het stoppen met laxeermiddelen wat makkelijker voor je...!

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:01

Hee meis,
Ik wil je even laten weten dat je niet bang moet zijn om het te vertellen.
Als je wil vechten tegen je eetsoornis moet je het echt je ouders vertellen anders kom je nooit veder .
Ik spreek uit ervaring.
Tuurlijk is het niet leuk straks dat je ouders het weten en mischien wel op je gaan letten enzo .
Maar als er nog iets is ik ben zelf ook in het gevecht met een eestoornis ;)

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:11

XxHaffiesxX schreef:

NAO is idd een mogelijkheid maar inmiddels word alles wat niet lijkt op ana of mia maar nao genoemt terwijl het ook heel normaal is dat mensen met ana een eens switchen naar mia en weer terug en dan word meestal NAO er opgegooit .

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:18

Qua gewicht heb je toch geen anorexia???
Zelf ben ik 1.71m en weeg 63 kilo.Dat is helemaal niet mager.
Je BMI is helemaal oké. Wie stelt dan zomaar de diagnose anorexia?

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:23

Dat is denk ik waarom veel mensen eerder denken aan NAO omdat ze geen ondergewicht heeft , maar geestelijk wel alle synthomen( hoe je het ook schrijft ) heeft van Anorexia .
veder hoef je trouwens niet altijd ondergewicht te hebben maar moet je zo veel % van je begin gewicht afgevallen zijn voor de diagnose anorexia

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:33

TS: je kunt wél in 1x stoppen met de lax. Is nog beter voor je ook. Ik heb het ook gedaan en weet je? Ik was zelfs een beetje opgelucht dat ik niet meer de hele dag buikpijn had. Van lax verlies je alleen vocht, geen vet.
Weet je wat de gevolgen zijn van braken en laxeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:50

nestle schreef:
XxHaffiesxX schreef:

NAO is idd een mogelijkheid maar inmiddels word alles wat niet lijkt op ana of mia maar nao genoemt terwijl het ook heel normaal is dat mensen met ana een eens switchen naar mia en weer terug en dan word meestal NAO er opgegooit .

Ja ik snap wat je bedoelt. Als je niet aan alle symtomen voldoet heb je NAO. Toen ik nog geen ondergewicht had kreeg ik bij GGZ wel stempel anorexia en bij De Ursula NAO.
Maar in het nieuwe DSM heb je anorexia als je ondergewicht hebt en niet persee zoveel procent ondergewicht.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:52

nestle schreef:
XxHaffiesxX schreef:

Ana en Mia? Hallo, we zitten niet op een pro-site hier hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:53

ik denk dat je het gewoon als afkortingen moet zien ;) niet als 'koosnaampjes'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:55

Daar had ik eigelijk niet zo opgelet. Zullen we het maar op AN en BN houden kwa afkortingen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 11:58

Wat is het verschil tussen Anorexia en NAO dan? Ik weet wel dat je niet perse hoeft te braken om Anorexia te hebben. Uiteraard hoort heel weinig eten er wel bij en geobsedeerd zijn door afvallen.

Ik vind het wel raar dat de huisarts dit tegen je zegt, dat kan hij/zij helemaal niet zo vaststellen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:00

Menino schreef:
ik denk dat je het gewoon als afkortingen moet zien ;) niet als 'koosnaampjes'

I know, maar ben d'r een beetje allergisch voor. Maar goed, dat is mijn probleem natuurlijk. ;)

XxHaffiesxX schreef:
Daar had ik eigelijk niet zo opgelet. Zullen we het maar op AN en BN houden kwa afkortingen
Idd, lijkt mij wel 'handiger.'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:01

Als je niet aan alle symptomen van AN voldoen krijg je NAO bijv nog niet genoeg ondergewicht..
En bij BN bijv dat je eetbuien niet groot genoeg zijn.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:01

Suzanne F. schreef:
Wat is het verschil tussen Anorexia en NAO dan? Ik weet wel dat je niet perse hoeft te braken om Anorexia te hebben. Uiteraard hoort heel weinig eten er wel bij en geobsedeerd zijn door afvallen.

Ik vind het wel raar dat de huisarts dit tegen je zegt, dat kan hij/zij helemaal niet zo vaststellen.

Een pagina terug heb ik uitgelegd wat NAO inhoudt. Of nou ja, ik, dat heb ik van een site af gehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:04

Suzanne F. schreef:

NAO is alles wat wat niet aan de precieze voorwaarden van Anorexia, boulimia of BED voldoet, maar er wel voldoende in de buurt komt om een eetstoornis te zijn... Of naja, 't hoeft niet echt in de buurt te komen maar dat is in de praktijk meestal wel zo... 't is gewoon een benaming voor al het zieke eetgedrag dat ze niet in een hokje kunnen proppen

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:05

NAO is ook een eetstoornis. Geen eetprobleem meer.
Maar goed, zullen we weer ontopic?

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 12:23

Broccoli schreef:
nestle schreef:

Ana en Mia? Hallo, we zitten niet op een pro-site hier hoor.

Sorry ,
Ben zelf zo gewend om ana en mia te zeggen omdat ik wel pro-ana site's bezoek.
Maar ga nu offtopic dus daar ga ik het niet over hebben .
we ik zal het idd nu AN en BN noemen !

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:15

Hoe kan je dan iemand helpen met anorexia die zelf niet geholpen wilt worden?
edit die zelf het probleem niet ziet

91laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:32

Die kan je niet helpen...
Je kan hooguit je best doen om ze toch te laten inzien dat ze een eetstoornis hebben, maar dat is echt heel moeilijk!

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:43

91laura schreef:
Die kan je niet helpen...
Je kan hooguit je best doen om ze toch te laten inzien dat ze een eetstoornis hebben, maar dat is echt heel moeilijk!

Dat is echt frustrerend. Als een dokter de diagnose stelt en je zie het zelfs dan nog niet in.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 18:15

Tempus schreef:

Was die tegen mij ?
Ik zie wel in dat ik een probleem heb en ga er ook deze zomer aan werken ,
Moet je mijn topic maar even op zoeken ;)

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 21:55

nestle schreef:
Tempus schreef:

Was die tegen mij ?
Ik zie wel in dat ik een probleem heb en ga er ook deze zomer aan werken ,
Moet je mijn topic maar even op zoeken ;)

Hey was helemaal niet op jou bedoeld, maar op mijn collega ( zie stuk tekst
tempus schreef:
Een collega van mij heeft ook anorexia. Ze is echt graatmager ( ong 1m75 en weegt iets van een 45 kg). Is gewoon vies om te zien, als zij haar ogen sluit is ze net al een paar dagen dood. Ze wil het echter zelf niet inzien. Omdat ze regelmatig aanvallen van buikpijn krijgt steekt ze he op haar darmen. Als ze weer buikpijn heeft gaat ze kijken naar wat ze gegeten of gedronken heeft wat die darmlast kan veroorzaakt hebben. IPV gewoon in te zien dat het komt door te weinig te eten en dat ondergewicht.
Ik heb angst omdat iemand die zo mager is gewoon kan doodvallen. En zei komt dan nog werken ( poetsen van bureau's dus toch tamelijk zwaar), weet dat mensen van anorexia zich enorm energiek kunnen voelen. Zij komt dan een week of wtee werken en blijft dan weer een paar dagen thuis door de buikpijn.
Snap echt niet dat ze niet wil inzien dat ze zich moet laten opnemen ofz want ze eet dan weer heel weinig door de pijn.
Ze heeft zicht trouwens volledig al laten onderzoeken en de arts heeft toen ook Anorexia gezegt. maar ze zegt altijd zelf ik heb geen anorexia. Kan ze haarzelf wel aankijkn in de spiegel en dat zeggen. Denk dat als ze ophoudt met alles op haar darmen te schuiven dat ze het misschien wel gaat inzien. maar de vrouw is 56 jaar , haar lichaam bijna 'op', het wordt wel hoog tijd dat ze het gaat inzien want
Wel ts eerst en vooral vind ik het knap dat je er aan wil werken ipv de diagnose te negeren.
)

Wou weten of er hier misschien iemand wist hoe ik haar kon helpen, maar blijkbaar heeft dat geen zin. Wel wat wreed om iemand zo zichzelf te zien ruïneren ( ook omdat ze al ouder is kan ze al alles extra gebruiken en dan krijgt ze net veels te weinig binnen)