Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
XxHaffiesxX schreef:Ik denk idd dat je ook nao heb ipv anorexia. Wat net zo erg is! Ik heb anorexia dus als er iets is kun je me bp en
Citaat:risico van medicijnengebruik
Onder medicijnen vallen niet alleen pillen en drankjes, maar ook laxeer thee. Ondanks de veel gebruikte term "natuurlijk" bevatten ze regelmatig ongewenste stoffen. Regelmatig gebruik van laxeermiddelen kan ernstige gevolgen hebben. Bekend is de luie darm. De zenuwen die de darm laten werken raken beschadigd. De darm gaat het steeds slechter doen. Ook kan de opname van vitaminen en mineralen verminderen. Dit kan ophoping van vocht geven. U krijgt af en toe dikke voeten en handen.
Door flink te laxeren produceert de darm een aantal dagen géén ontlasting meer. U kunt dan denken dat er weer verstopping is ontstaan. Grijp dan niet opnieuw naar het laxeermiddel. Zo kunt u aan deze middelen verslaaft raken. De darm reageert dan steeds minder op prikkels. Er is steeds meer laxeermiddel nodig.
Gebruik laxeermiddelen maar een paar dagen achter elkaar. Daarna moet u zeker een week wachten of de darm zich herstelt.
XxHaffiesxX schreef:Ik denk idd dat je ook nao heb ipv anorexia. Wat net zo erg is! Ik heb anorexia dus als er iets is kun je me bp en
nestle schreef:XxHaffiesxX schreef:Ik denk idd dat je ook nao heb ipv anorexia. Wat net zo erg is! Ik heb anorexia dus als er iets is kun je me bp en
NAO is idd een mogelijkheid maar inmiddels word alles wat niet lijkt op ana of mia maar nao genoemt terwijl het ook heel normaal is dat mensen met ana een eens switchen naar mia en weer terug en dan word meestal NAO er opgegooit .
nestle schreef:XxHaffiesxX schreef:Ik denk idd dat je ook nao heb ipv anorexia. Wat net zo erg is! Ik heb anorexia dus als er iets is kun je me bp en
NAO is idd een mogelijkheid maar inmiddels word alles wat niet lijkt op ana of mia maar nao genoemt terwijl het ook heel normaal is dat mensen met ana een eens switchen naar mia en weer terug en dan word meestal NAO er opgegooit .
niet als 'koosnaampjes' Menino schreef:ik denk dat je het gewoon als afkortingen moet zienniet als 'koosnaampjes'
XxHaffiesxX schreef:Idd, lijkt mij wel 'handiger.'Daar had ik eigelijk niet zo opgelet. Zullen we het maar op AN en BN houden kwa afkortingen
Suzanne F. schreef:Wat is het verschil tussen Anorexia en NAO dan? Ik weet wel dat je niet perse hoeft te braken om Anorexia te hebben. Uiteraard hoort heel weinig eten er wel bij en geobsedeerd zijn door afvallen.
Ik vind het wel raar dat de huisarts dit tegen je zegt, dat kan hij/zij helemaal niet zo vaststellen.
Suzanne F. schreef:Wat is het verschil tussen Anorexia en NAO dan? Ik weet wel dat je niet perse hoeft te braken om Anorexia te hebben. Uiteraard hoort heel weinig eten er wel bij en geobsedeerd zijn door afvallen.
Ik vind het wel raar dat de huisarts dit tegen je zegt, dat kan hij/zij helemaal niet zo vaststellen.
Broccoli schreef:nestle schreef:
Ana en Mia? Hallo, we zitten niet op een pro-site hier hoor.
nestle schreef:Tempus schreef:Hoe kan je dan iemand helpen met anorexia die zelf niet geholpen wilt worden?
edit die zelf het probleem niet ziet
Was die tegen mij ?
Ik zie wel in dat ik een probleem heb en ga er ook deze zomer aan werken ,
Moet je mijn topic maar even op zoeken
tempus schreef:)Een collega van mij heeft ook anorexia. Ze is echt graatmager ( ong 1m75 en weegt iets van een 45 kg). Is gewoon vies om te zien, als zij haar ogen sluit is ze net al een paar dagen dood. Ze wil het echter zelf niet inzien. Omdat ze regelmatig aanvallen van buikpijn krijgt steekt ze he op haar darmen. Als ze weer buikpijn heeft gaat ze kijken naar wat ze gegeten of gedronken heeft wat die darmlast kan veroorzaakt hebben. IPV gewoon in te zien dat het komt door te weinig te eten en dat ondergewicht.
Ik heb angst omdat iemand die zo mager is gewoon kan doodvallen. En zei komt dan nog werken ( poetsen van bureau's dus toch tamelijk zwaar), weet dat mensen van anorexia zich enorm energiek kunnen voelen. Zij komt dan een week of wtee werken en blijft dan weer een paar dagen thuis door de buikpijn.
Snap echt niet dat ze niet wil inzien dat ze zich moet laten opnemen ofz want ze eet dan weer heel weinig door de pijn.
Ze heeft zicht trouwens volledig al laten onderzoeken en de arts heeft toen ook Anorexia gezegt. maar ze zegt altijd zelf ik heb geen anorexia. Kan ze haarzelf wel aankijkn in de spiegel en dat zeggen. Denk dat als ze ophoudt met alles op haar darmen te schuiven dat ze het misschien wel gaat inzien. maar de vrouw is 56 jaar , haar lichaam bijna 'op', het wordt wel hoog tijd dat ze het gaat inzien want
Wel ts eerst en vooral vind ik het knap dat je er aan wil werken ipv de diagnose te negeren.
Een collega van mij heeft ook anorexia. Ze is echt graatmager ( ong 1m75 en weegt iets van een 45 kg). Is gewoon vies om te zien, als zij haar ogen sluit is ze net al een paar dagen dood. Ze wil het echter zelf niet inzien. Omdat ze regelmatig aanvallen van buikpijn krijgt steekt ze he op haar darmen. Als ze weer buikpijn heeft gaat ze kijken naar wat ze gegeten of gedronken heeft wat die darmlast kan veroorzaakt hebben. IPV gewoon in te zien dat het komt door te weinig te eten en dat ondergewicht.
Ik heb angst omdat iemand die zo mager is gewoon kan doodvallen. En zei komt dan nog werken ( poetsen van bureau's dus toch tamelijk zwaar), weet dat mensen van anorexia zich enorm energiek kunnen voelen. Zij komt dan een week of wtee werken en blijft dan weer een paar dagen thuis door de buikpijn.
Snap echt niet dat ze niet wil inzien dat ze zich moet laten opnemen ofz want ze eet dan weer heel weinig door de pijn.
Ze heeft zicht trouwens volledig al laten onderzoeken en de arts heeft toen ook Anorexia gezegt. maar ze zegt altijd zelf ik heb geen anorexia. Kan ze haarzelf wel aankijkn in de spiegel en dat zeggen. Denk dat als ze ophoudt met alles op haar darmen te schuiven dat ze het misschien wel gaat inzien. maar de vrouw is 56 jaar , haar lichaam bijna 'op', het wordt wel hoog tijd dat ze het gaat inzien want