Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Suzanne F. schreef:Menino schreef:Ik vind het nogal irritant hoe je reageert eigenlijk, sorry. Ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar zo gaat het in al die topics, dat je de situatie totaal op jezelf betrekt en dan eindigt 'maar ik heb echt geen eetstoornis hoor' (>Dus de TS ook niet wat dan weer een perfecte drogredenatie is. En daarnaast is het alsof je jezelf probeert te bewijzen oid) ... Net alsof je daar zelf over kunt oordelen, en daarnaast als het waar is wat je allemaal over je eetgewoontes schrijft dan klopt het beeld dat je hebt echt niet met de werkelijkheid dus dan is er wel op z'n minst sprake van een verstoring (en laat daar nou net het woord 'stoornis' van afgeleid zijn). Volgens mij snap je dat zelf ook wel, maar wil je het ook nog eens graag van anderen horen oid.
Maargoed.
Sorry? In alle topic's reageer jij irritant door maar meteen te roepen dat iemand hulp moet zoeken omdat ze een eetstoornis heeft.
Niet iedereen die niet precies vindt en zich gedraagt zoals jij dat wil is afwijkend hoor. Misschien kan jij alles eten wat je wilt maar ik niet. Daar zal ik mee moeten leren leven.
Phormicola geeft het goed aan. Afvallen is zo ingewikkeld niet als iedereen doet geloven. Sommige mensen moet helaas wel honger lijden om op gewicht te blijven. Hun lichaam vraagt om veel meer eten dan ze nodig hebben.
Maarre prima hoor, als jij denkt dat ik een stoornis heb. Ik denk dat jij er ook een hebt maar dan een andere.
Maar wat jij doet is op basis van je eigen (verstoorde) eetpatroon roepen dat iedereen zich hier aanstelt en dat de TS zich echt geen zorgen moet maken omdat de rest van de wereld gek is en alles een eetstoornis vindt. En dat is echt een niet kloppende redenatie...... Dat moet je zelf toch ook wel ergens beseffen.
. Kan het het geen verband houden met je gluten-allergie, of dat je te weinig gedronken heb oid..? neemt niet weg dat je goed op je voeding moet letten..! 
Suzanne F. schreef:Ariebombarie schreef:sorry maar jij hebt het over honger lijden, dan geeft je lichaam aan dat het meer nodig heeft.
Ik heb geen zin om 60 kilo te wegen. Dan ben ik met mijn lengte echt mollig. Dat gebeurt er als ik zou eten wat ik echt zou willen. Eten tot ik genoeg heb en wat ik lekker vind. Ik zei al: ik kan best zonder hongergevoel hoor, dat moet ik een bord sla wegwerken en heb ik geen honger meer. Maar dat wil ik niet. Ik eet liever 1 snee brood met hagelslag dan 4 met kipfilet.
Dat is mijn keuze en ik vind niet dat je dan iemand meteen een stempel eetstoornis kan opleggen.
Suzanne F. schreef:Menino schreef:Maar jij zegt dat je 1 broodje kroket op een dag eet en dan verder niets....
Sorry maar waar heb ik dat geschreven?? Dat eet ik helemaal niet. Ik eet gewoon 's ochtends, 's middags en 's avonds. Je gaat gewoon dingen voor mensen verzinnen volgens mij.
Pff laat maar zitten ook.

Citaat:Mijn verantwoorde eetgewoonten. De kwaliteit van het eten staat voor de kwaliteit van het leven. Dat is dus weer totaal iets anders. Laat ik het zo zeggen, ik herken mezelf totaal niet in bovenstaande. Ik hecht juist helemaal geen waarde aan groente en fruit en gezond. Ik eet liever 1 broodje kroket van de hele dag dan bergen groente en fruit.

Je ziet er dus slanker uit. Ik zit in beetje in het midden, probeer wel erg gezond te eten, maar ik heb ook liever iets kleins waar flink veel inzit, zodat m'n buik niet gaat uitzetten 

phormicola schreef:Laten we er geen 'flame war' van maken
Dat met dat ene broodje kroket kan ik zelfs wel de logica van in zien. Als je 1 ding eet waar flink wat calorieen in zit, dan zet je buik niet zo uit, en je kunt het lang volhoudenJe ziet er dus slanker uit. Ik zit in beetje in het midden, probeer wel erg gezond te eten, maar ik heb ook liever iets kleins waar flink veel inzit, zodat m'n buik niet gaat uitzetten
Dat het niet gezond is lijkt me duidelijk, maar ik neem aan dat Suzanne F dat niet elke dag doet.
Ik heb door omstandigheden vandaag ook een lekker stuk Poolse taart gegeten ipv gezond te lunchen. Mijn lichaam krijgt dan ook niet veel meer vandaag, maar normaal eet ik gewoon gezond
Zodra Suzanne F (of TS) eten gaat verstoppen en zeggen dat ze al heeft gegeten terwijl dat niet waar is, dan zal ik pas zeggen dat er wat aan de hand is
Bij mij hangt het er een beetje vanaf welke tijd van de maand het is 
Eten is nog niet zo zwart wit als erg veel mensen denken