Geen normaal eetpatroon ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Geen normaal eetpatroon ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:07

@Ukje: TS is flauw gevallen en heeft daar nog een behoorlijke nasleep van (gehad) en wat ze hier neerschrijft, is niet een normale hoeveelheid om te eten. Dus dat vind ik zeker niet gezond!

Deesiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:11

Ik had het toevallig gister nog dat ik heel de middag bij mijn paardje had gezeten en dacht; oh hey ik heb helemaal niet ontbeten, en de rest van de dag ook niet gegeten. Nja t is bijna 6 uur ik ga zo avondeten :D

Ik zou me er niet al te druk over maken. Ik had dit op school ook zo vaak. Ik was gewoon te druk in de pauze om aan eten te denken en at gewoon na school wat meer :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:41

Suzanne F. schreef:
Menino schreef:
Ik vind het nogal irritant hoe je reageert eigenlijk, sorry. Ik wil je niet persoonlijk aanvallen, maar zo gaat het in al die topics, dat je de situatie totaal op jezelf betrekt en dan eindigt 'maar ik heb echt geen eetstoornis hoor' (>Dus de TS ook niet wat dan weer een perfecte drogredenatie is. En daarnaast is het alsof je jezelf probeert te bewijzen oid :? ) ... Net alsof je daar zelf over kunt oordelen, en daarnaast als het waar is wat je allemaal over je eetgewoontes schrijft dan klopt het beeld dat je hebt echt niet met de werkelijkheid dus dan is er wel op z'n minst sprake van een verstoring (en laat daar nou net het woord 'stoornis' van afgeleid zijn). Volgens mij snap je dat zelf ook wel, maar wil je het ook nog eens graag van anderen horen oid.
Maargoed.

Sorry? In alle topic's reageer jij irritant door maar meteen te roepen dat iemand hulp moet zoeken omdat ze een eetstoornis heeft.
Niet iedereen die niet precies vindt en zich gedraagt zoals jij dat wil is afwijkend hoor. Misschien kan jij alles eten wat je wilt maar ik niet. Daar zal ik mee moeten leren leven.

Phormicola geeft het goed aan. Afvallen is zo ingewikkeld niet als iedereen doet geloven. Sommige mensen moet helaas wel honger lijden om op gewicht te blijven. Hun lichaam vraagt om veel meer eten dan ze nodig hebben.

Maarre prima hoor, als jij denkt dat ik een stoornis heb. Ik denk dat jij er ook een hebt maar dan een andere.

ik heb het niet over honger lijden opzich.... Maar jij zegt dat je 1 broodje kroket op een dag eet en dan verder niets.... Nou, dan ben je dus niet gezond met eten, maar gewoon op een zieke manier. Dat is heel wat anders dan geen 8 boterhammen en 3 borden avondeten nemen. Maargoed, als jij graag wil geloven dat dat wel gezond is wens ik je veel succes (punt is dat jezelf ook wel weet dat het slecht is..). Van mij hoef je geen hulp te zoeken, dat zeg ik nergens. Situatie van de TS ken ik ook niet goed genoeg om daar over te oordelen, dus ik heb nergens gezegd dat ze hulp nodig heeft :Y) Maar wat jij doet is op basis van je eigen (verstoorde) eetpatroon roepen dat iedereen zich hier aanstelt en dat de TS zich echt geen zorgen moet maken omdat de rest van de wereld gek is en alles een eetstoornis vindt. En dat is echt een niet kloppende redenatie...... Dat moet je zelf toch ook wel ergens beseffen.
Maargoed. Ik houd er over op.

@TS, wat ik me eigenlijk afvraag is of je zeker weet dat het flauwvallen door het te weinig eten kwam, want als je wil flauwvallen door ondervoeding... Dan moet je echt een paar dagen niet gegeten hebben ;) . Kan het het geen verband houden met je gluten-allergie, of dat je te weinig gedronken heb oid..? neemt niet weg dat je goed op je voeding moet letten..!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 12:45

Het was denk ik een combinatie van moe zijn, niet genoeg gedronken hebben, en slecht eten.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:45

Suzanne F. schreef:
Ariebombarie schreef:
sorry maar jij hebt het over honger lijden, dan geeft je lichaam aan dat het meer nodig heeft. :?

Ik heb geen zin om 60 kilo te wegen. Dan ben ik met mijn lengte echt mollig. Dat gebeurt er als ik zou eten wat ik echt zou willen. Eten tot ik genoeg heb en wat ik lekker vind. Ik zei al: ik kan best zonder hongergevoel hoor, dat moet ik een bord sla wegwerken en heb ik geen honger meer. Maar dat wil ik niet. Ik eet liever 1 snee brood met hagelslag dan 4 met kipfilet.
Dat is mijn keuze en ik vind niet dat je dan iemand meteen een stempel eetstoornis kan opleggen.

nee zolang jij jezelf maar gelooft, jij moet er mee leven, ik niet.
maar ik vind wel dat je een verstoord eetpatroon hebt wat niet gezond is.
geloof me, mijn moeder was vroeger zoals jij nu bent. en het heeft daarmee ook een erge stempel op mij gedrukt.
hoop dat jouw dochter dat niet gebeurt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:46

Menino schreef:
Maar jij zegt dat je 1 broodje kroket op een dag eet en dan verder niets....

Sorry maar waar heb ik dat geschreven?? Dat eet ik helemaal niet. Ik eet gewoon 's ochtends, 's middags en 's avonds. Je gaat gewoon dingen voor mensen verzinnen volgens mij.
Pff laat maar zitten ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 12:47

Suzanne F. schreef:
Menino schreef:
Maar jij zegt dat je 1 broodje kroket op een dag eet en dan verder niets....

Sorry maar waar heb ik dat geschreven?? Dat eet ik helemaal niet. Ik eet gewoon 's ochtends, 's middags en 's avonds. Je gaat gewoon dingen voor mensen verzinnen volgens mij.
Pff laat maar zitten ook.

in een ander topic ooit. Moet ik het voor je opzoeken? Voordat mensen denken dat ik een fantast ben :z

Citaat:
Mijn verantwoorde eetgewoonten. De kwaliteit van het eten staat voor de kwaliteit van het leven. Dat is dus weer totaal iets anders. Laat ik het zo zeggen, ik herken mezelf totaal niet in bovenstaande. Ik hecht juist helemaal geen waarde aan groente en fruit en gezond. Ik eet liever 1 broodje kroket van de hele dag dan bergen groente en fruit.

Maar zo begint het dus een beetje persoonlijke discussie te worden, dus ik hou er echt mee op

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:27

Laten we er geen 'flame war' van maken :=

Dat met dat ene broodje kroket kan ik zelfs wel de logica van in zien. Als je 1 ding eet waar flink wat calorieen in zit, dan zet je buik niet zo uit, en je kunt het lang volhouden :) Je ziet er dus slanker uit. Ik zit in beetje in het midden, probeer wel erg gezond te eten, maar ik heb ook liever iets kleins waar flink veel inzit, zodat m'n buik niet gaat uitzetten :)
Dat het niet gezond is lijkt me duidelijk, maar ik neem aan dat Suzanne F dat niet elke dag doet.

Ik heb door omstandigheden vandaag ook een lekker stuk Poolse taart gegeten ipv gezond te lunchen. Mijn lichaam krijgt dan ook niet veel meer vandaag, maar normaal eet ik gewoon gezond :)

Zodra Suzanne F (of TS) eten gaat verstoppen en zeggen dat ze al heeft gegeten terwijl dat niet waar is, dan zal ik pas zeggen dat er wat aan de hand is :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:31

@Phormicola: voor mijn buik is het een stuk beter om een hele bak sla met aardappeltjes en van alles en nog wat erin weg te werken, dan 1 broodje kroket. Van een kroket krijg ik gelijk een opgezette en opgeblazen gevoel en heb ik de komende uren geen trek meer, omdat ik last van mn buik heb, door die vette hap. En idem met een stuk gebak, als ik gewoon normaal brood eet tussen de middag, heb ik een fijn voldoen gevoel, zonder last te hebben van mn buik, als ik een stuk gebak eet, krijg ik een opgeblazen buik en baksteen idee in mn maag. Dus dat geld niet voor iedereen ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:32

phormicola schreef:
Laten we er geen 'flame war' van maken :=

Dat met dat ene broodje kroket kan ik zelfs wel de logica van in zien. Als je 1 ding eet waar flink wat calorieen in zit, dan zet je buik niet zo uit, en je kunt het lang volhouden :) Je ziet er dus slanker uit. Ik zit in beetje in het midden, probeer wel erg gezond te eten, maar ik heb ook liever iets kleins waar flink veel inzit, zodat m'n buik niet gaat uitzetten :)
Dat het niet gezond is lijkt me duidelijk, maar ik neem aan dat Suzanne F dat niet elke dag doet.

Ik heb door omstandigheden vandaag ook een lekker stuk Poolse taart gegeten ipv gezond te lunchen. Mijn lichaam krijgt dan ook niet veel meer vandaag, maar normaal eet ik gewoon gezond :)

Zodra Suzanne F (of TS) eten gaat verstoppen en zeggen dat ze al heeft gegeten terwijl dat niet waar is, dan zal ik pas zeggen dat er wat aan de hand is :)

Dank je wel Phormicola, zo is het hoe ik bedoel. Laten we het hier inderdaad maar bij houden. :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 13:36

@joyce: veel mensen hebben dat idd :j Bij mij hangt het er een beetje vanaf welke tijd van de maand het is :P

@Suzanne, graag gedaan hoor :) Eten is nog niet zo zwart wit als erg veel mensen denken ;)

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 19:04

Ik heb dit ook, maar net iets anders.

S'ochtends ontbijt ik niet, omdat ik simpelweg geen hap door me keel krijg.
Dan eet ik rond 11 uur een ontbijtkoek, omdat dat de eerste pauze op school is, en dus de eerste mogelijkheid weer om te eten.
Dan om half 1, prop ik er een wit bolletje in. Geen trek, maar helemaal niet eten is ook niet goed!
Dan om 3 uur komt er een vreetbui, alles wat zoet is gaat erin.
En dan om 5 uur avondeten, (tevens zonder vlees en vervangers, want ben vegetarisch maar heb het vlees gewoon weggelaten zonder iets ervoor in de plaats. Erg slecht, ja! Maar ben nog naar een oplossing aan het zoeken)
En dan s'avonds een koekje.

Ik vergeet me eten niet, maar heb er gewoon geen trek in.

Denk dat veel meiden rond deze leeftijden moeite hebben met eetpatronen enz.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 20:15

Die trek rond 3 uur komt waarschijnlijk omdat je daarvoor niet 'juist' hebt gegeten. Ik heb het zelf bijvoorbeeld ook als ik niet lunch. Probeer toch te ontbijten en lunchen (hoe moeilijk het ook is, zoek iets wat je wel lekker vindt bijvoorbeeld cornflakes ofzo), en kijk of die vreetbui dan uitblijft.

Hopelijk kun je er wat mee.

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 21:39

Ja, denk ook dat de vreetbuien daardoor komen. Maar vind de laatste tijd niks meer lekker. En merk ook dat het overslaan van eten steeds makkelijker gaat. Maar ik ga het veranderen. Morgen poging tot goed en regelmaat te eten.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 22:47

Je zou iig kunnen proberen een handje noten te nemen ter vervanging van het vlees.

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:31

Ik wil graag even wat kwijt, wat misschien best wel off-topic is/overkomt. Maar BMI daar moeten we met zijn allen niet teveel waarde aan hechten hoor. Want het is maar een getalletje.Het ligt aan hoe je gebouwd bent. (:
En voor alle (ik vind dunne mensen hier ) ik ben 1.70, en weeg 65 kg, heb een klein buikje. En ik vind het niet zo erg. Zolang ik maar niet veel dikker word. Terwijl andere mensen om mij heen het wel erg vinden dat ik een buikje heb.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:24

*Steekt hand op*

Ik heb het ook :j
eet al een paar dagen amper avond eten...... gewoon geen zin, geen tijd.....
of smiddags ofzo, s'ochtends vaak ook geen zin maar dan meestal wel honger (laat op de ochtend, vroeg ook niet)
en ach, ben dan ook nog zo stom dat ik mezelf geen schop onder me kont geef. Denk altijd maar. Is goed voor me :))

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:02

Geen tijd vind ik altijd een slecht excuus, mn vriend gebruikt dat excuus ook altijd omdat ie nooit middag eet. Hij heeft gewoon een half uur pauze, maar dat neemt ie niet, omdat hij liever een half uur eerder naar huis gaat en te lui is om lunch te halen of 's ochtends te smeren.

K vind het heel slecht, dat mensen niet eens 15 a 30 min. de tijd nemen om eventjes te eten...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:54

@ NicoleHorses: Goed voor je om niet te eten? Lijkt mij eerder niet goed voor je...

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 20:21

Ik bedoel goed voor mijn lijn. :')
Maar weet ergens ook wel dat dat juist niet is.
_Tara_ schreef:
@ NicoleHorses: Goed voor je om niet te eten? Lijkt mij eerder niet goed voor je...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 21:56

Juist niet goed voor je lijn... Maar dat is hier al een aantal keer genoemd.

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:05

Als je minder eet word je sneller dun. :)*
al dan niet gezond.
_Tara_ schreef:
Juist niet goed voor je lijn... Maar dat is hier al een aantal keer genoemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:23

nja, ligt eraan hoe weinig je eet. Als je meer verbruikt dan binnenkrijgt zul je altijd wel afvallen, maar dan zit je op een extreem laag aantal calorieen, waardoor het idd op andere gebieden weer ernstig ongezond is... Dat moet je niet willen dus, en als je het wel wil is er iets mis tussen je oren.

Als je daar net ietsepiets boven gaat zitten, val je minder snel af (of kom je zelfs aan! aangezien je lichaam ieder beetje extra driedubbel probeert op te slaan 'voor later' !) dan wanneer je er ruim over gaat zitten en gewoon een gezonde hoeveelheid calorieeen binnen krijgt. Dat laatste is dus aan te raden +:)+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 13:58

En na een tijdje minder eten denkt je lichaam: oliebol, laat ik alles wat ik binnen krijg maar zo snel mogelijk opslaan, want veel is 't niet wat binnenkomt.
Dus uiteindelijk schiet je er helemaal niks mee op, met zo nu en dan een maaltijd overslaan omdat dat eigenlijk ook wel handig is met afvallen.