Auw, ik kan niet meer..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:32

Bzoem schreef:
Hmm werkt dat spoelen ook als je bloed verliest bij de ontlasting? Dit vraag ik niet voor mijzelf, maar voor iemand waarvan ik weet dat de stoelgang nogal dubieus is. Zijn al verschillende onderzoeken geweest en is niks gevonden, maar levert wel telkens een te lage bloedwaarde op. En een hoop stank op de wc.
Dus iemand enig idee of dit spoelen dan gevaarlijk is of juist kan helpen?

Het helpt niet tegen bloedverlies. Bloedverlies is natuurlijk niet goed!! En het lijkt me dat ze dat verder moeten onderzoeken? Ik zou dan ook niet zomaar iets gaan doen zonder eerst de oorzaak te weten.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 14:54

irissahorse schreef:
Volgens de consumentenbond moet je echt heel veel van die pakjes eten voordat je een beeeetje verschil voelt
Dit is per persoon verschillend. Als je het echt wil weten: ik moet normaal zo'n 3x per dag. En dan heb ik het over de grote boodschap. Ik heb een tijdje wat minder gemoeten, geen idee waarom, en ik ben aan de Activia gegaan. Ik ben hier na welgeteld 2 weken accuut mee gestopt, omdat ik echt van aan de spetterpoep ging. Goed, het kwam eruit, dus dat werkte :) Alleen de manier waarop was niet waarop ik het gehoopt had. Dus bij mij werkte het binnen 2 weken!

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 00:24

drd schreef:
Bzoem schreef:
Hmm werkt dat spoelen ook als je bloed verliest bij de ontlasting? Dit vraag ik niet voor mijzelf, maar voor iemand waarvan ik weet dat de stoelgang nogal dubieus is. Zijn al verschillende onderzoeken geweest en is niks gevonden, maar levert wel telkens een te lage bloedwaarde op. En een hoop stank op de wc.
Dus iemand enig idee of dit spoelen dan gevaarlijk is of juist kan helpen?

Het helpt niet tegen bloedverlies. Bloedverlies is natuurlijk niet goed!! En het lijkt me dat ze dat verder moeten onderzoeken? Ik zou dan ook niet zomaar iets gaan doen zonder eerst de oorzaak te weten.

Persoonlijk vind ik het ruiken alsof er iets aan het rotten is daarbinnen, maar ze zijn al wezen kijken en hadden al cellen weggenomen en onderzocht etc. En eigenlijk kwam er dus niks uit, misschien dat het een maagzweer geweest was (wat met de leeftijd niet zou kloppen) en verder wisten ze het niet. Bloeden is ook plotseling gestopt (na een heftige gebeurtenis vorig jaar) maar is dus nu weer aan de gang. Ik dwaal een beetje af van het onderwerp, maar wilde dus nog even toelichten dat ze het nu dus wel verder aan het onderzoeken zijn.
Maar zonder het bloedverlies zou het een welkome aanwinst zijn zo'n klysma, dan stinkt het misschien 1x per week ipv 3x per dag }:0

Aan m'n eigen stoelgang kan ik trouwens geen touw aan vast knopen. Op vreemd terrein kan ik dus echt niet een grote boodschap doen (wildplassen overigens ook niet) en krijg ik snel last van gassen en krampen. Thuis ook zeer onregelmatig, maar meestal voor paardrijles :') Afgelopen week op fietsvakantie geweest en toen moest ik ineens elke ochtend tussen het ontbijt en vertrek :P Oja en uit ervaring weet ik dat als je diarree hebt je absoluut géén vruchtensap moet gaan drinken := Die vezels zijn dan echt funest als je ook heel erg moet hoesten...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 01:42

drd schreef:
Miriam91 schreef:
Op deze manier spoel je een hoop rotzooi uit je darmen, maar spoel je niet ook natuurlijke bacterieën weg?

Er blijven er toch genoeg over en die groeien denk ik zo weer bij. Nooit problemen mee gehad!

Weinig goede bacteriën in de darm zorgen wel dat slechte bacteriën een betere concurentie positie krijgen. Maar als je gewoon alleen water gebruikt op (ongeveer) lichaamstemperatuur zal dat denk weinig bacteriën doden er stroomt toch iedere dag van alles langs je door je darm, denk niet dat het uitmaakt van welke kant het komt :Y) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 20:41

Dan heb ik iets makkelijkers voor jullie

Vitaldirect verkoopt van die handige pillen....maar je kan ook senna peultjes kopen bij de drogist en daar thee van zetten...drink een flinke mok en de volgende dag zijn je darmen leeg.

Ik doe het met de tabletten, 1 pilletje de avond voor ik naar bed ga en de volgende dag kan ik 6 keer en dat lucht heel erg op, want het komt echt vanuit je darmen, dat voel je..... ;)

drd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 09:38

Als ik tabletten, laxeerthee of poeders gebruik dan heb ik daar een paar dagen last van!
Morgen gaat er bij mij weer een paar liter water in :P

eenitraM

Re: Auw, ik kan niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 18:53

Dames. Ik zit al 2 weken zo verstopt. 3 dagen niet naar de wc hoeven en dan toch gaan. Maar dat doet zo zeer. Lijk wel een konijn.

Mijn moeder gaf raad om wonderolie in te nemen. Maar dat doe ik dus nooit meer. Wat een smerig goedje. Hopen dat het werkt..

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 21:20

Haha, ja wonderolie... Er loopt hier ergens ook een topic over dat wonderolie wimpers beter laat groeien en voller maakt, moet je erop smeren...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 07:38

kleinvosje schreef:
Haha, ja wonderolie... Er loopt hier ergens ook een topic over dat wonderolie wimpers beter laat groeien en voller maakt, moet je erop smeren...

Nou van wonderolie moest ik niet naar de wc. Nu 3 kiwi´s gehad op lege maag..

Ik zit zo verstopt maar durf niet naar de dokter toe :+

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:58

Is niet goed hoor zo verstopt zitten, heb je daar geen last van dan.Ik krijg dan altijd erge buikkrampen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:05

Ik heb geen buikkrampen.. Maar het zit niet lekker. Voel me enorm dik.

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:30

ik zat ook weleens verstopt
Activa helpt en kiwi's en goed bruin brood eten :P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 09:49

Gewoon naar de dokter gaan hoor, als 't zo lang duurt! Is echt niks om je voor te schamen.
Tja verder, genoeg bewegen, genoeg water drinken en vezels. Dat heb je nodig voor een goede stoelgang.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:22

Kwam er vandaag achter dat ik nog een tip heb, ook al heeft de TS allang en breed haar pakket afgeleverd. Maar misschien voor de volgende:
- 's avonds biefstuk met friet eten en dan de biefstuk zo rauw mogelijk.
- 's middags een broodje (bruin) met carpaccio waarop ze een lekker vette saus hebben gedaan.

Geheid succes!!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:24

Friet? Friet lijkt me toch echt niet goed voor als je verstopt zit...

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 10:44

_Tara_ schreef:

Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik niet een persoon dat vast komt te zitten. Vette friet lijkt mij juist een flinke boost te geven, maar dat heb ik blijkbaar mis. Nou dan neem je gewoon een flinke bak sla met mozzerella!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 11:02

TS gaf volgens mij zelf ook al aan dat ze verstopt zat juist door het eten van ongezond eten. Lijkt mij ook logisch. Je darmen zijn van slag, dan ga je er niet nog meer ongezond voedsel in stoppen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:04

Sanny_lief schreef:
_Tara_ schreef:

Zoals ik al eerder heb gezegd ben ik niet een persoon dat vast komt te zitten. Vette friet lijkt mij juist een flinke boost te geven, maar dat heb ik blijkbaar mis. Nou dan neem je gewoon een flinke bak sla met mozzerella!

ik raak verstopt van friet, maar bij mijn vriend gaat het echt lopen van friet..

Dus dat verschilt per persoon denk ik...

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:19

russel schreef:
Dan heb ik iets makkelijkers voor jullie

Vitaldirect verkoopt van die handige pillen....maar je kan ook senna peultjes kopen bij de drogist en daar thee van zetten...drink een flinke mok en de volgende dag zijn je darmen leeg.

Ik doe het met de tabletten, 1 pilletje de avond voor ik naar bed ga en de volgende dag kan ik 6 keer en dat lucht heel erg op, want het komt echt vanuit je darmen, dat voel je..... ;)

Hey daar zeg je mij wat!!

Ik heb 1 keer (en nooit meer ), 4 koppen thee getrokken van 1 zakje stoelgang thee van Zonnatura...
Ik heb de HELE nacht krom gelegen van de krampen en de diarree.
Was ik ff vergeten.. dus dat is ook nog een goeie!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:22

eenitraM schreef:
Ik heb geen buikkrampen.. Maar het zit niet lekker. Voel me enorm dik.

Misschien die thee van mij proberen? :Y)
Gewoon ff 5 koppen drinken, desnoods van meerdere zakjes.. ~~}>

Maar.. wat erin zit moet er ook uit, denk dat het je ook met een laxeer of thee pijn gaat doen.
Want "bij het laatste stuk" blijft het keihard, ik denk dat je ff moet doorzetten, hou desnoods iemand in de buurt die kijkt of je niet bent flauwgevallen van de pijn... en daarna gaat het denk ik zeer snel 8-) .

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:24

ja, die stoelgang thee werkt bij mij ook iets te goed. Bij mijn ex daarentegen hielp het voor geen meter. Een hele sterke bak van een zakje, extra lang laten trekken en hij ging er alleen maar enorm harde scheten van laten 's nachts... Konden we de volgende morgen het dekbed gewoon van het plafond trekken...

_Pien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 15:43

Hahaatje schreef:
ja, die stoelgang thee werkt bij mij ook iets te goed. Bij mijn ex daarentegen hielp het voor geen meter. Een hele sterke bak van een zakje, extra lang laten trekken en hij ging er alleen maar enorm harde scheten van laten 's nachts... Konden we de volgende morgen het dekbed gewoon van het plafond trekken...

hahahah sorry :o

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:06

_Pien_ schreef:
Hahaatje schreef:

hahahah sorry :o

is niet grappig hoor }:0
_O-

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 16:16

Ik had vandaag een verschrikkelijk pest humeur maar na dit topic te hebben gelezen is dat humeur verdwenen.Helemaal na die opmerking van Hahaatje _O-

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 17:29

_Tara_ schreef:
Wat doet iedereen aparte dingen om de boel weer in beweging te krijgen :oo

hahaha echt he, ik ga dan gewoon aan de optimel (dat drinken) en ontbijtkoek _O-

of koffie en een sigaretje _O-

zon zak, dat lijkt me echt raar..

ik heb altijd op kamp dat ik een week niet kan, gewoon omdat ik het gevoel heb dat iemand luisterd _O-
word dit jaar nog lastig, ik ga 2 weken _O-