Borstvoeding: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:38

Ik voel nooit echt verschil, tenzij er veel tijd tussen de voedingen heeft gezeten. Ik voed nu idd ook meestal de borst die ik gekolfd heb.

Cyntje

Re: Borstvoeding: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 17:40

Ik heb nooit een verschil gevoeld... heb weet ik hoelang alles opgeschreven :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:01

Ik kan het goed onthouden, maar raak de kluts soms kwijt als ik ga kolven tussendoor want dan klopt mijn volgorde niet meer. Er zijn trouwens handige armbandjes en clipjes die je kan kopen om te helpen onthouden wanneer je voor het laatst gevoed hebt, en welke kant je gebleven was.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 18:14

Ik heb zelf BVarmbanden gemaakt ook :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 07:33

Ik gebruik gewoon een kralenarmbandje, handig zat. :D
Voelen gaat hier niet, mijn rechterborst is standaart voller dan de linker. Als ik op gevoel zou voeden zou ik dus altijd de rechter pakken. :+ (heb dit in het begin vaak gedaan omdat ik vergat welke borst ik de vorige keer gehad heb..)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:00

suus, misschien de overstap naar 2 borsten maken? heb ik ook gedaan eind mei voor tessa en ze doet het er goed op!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:03

Zo...Marinde om 8.00 bij de gastouder gebracht. Mis haar enorm, ben blij dat ik haar over iets meer dan een uur op mag halen. Ook even gekolfd, en als ik niet tussen de voedingen door kolf maar de borst afkolf die ik anders gevoed zou hebben kolf ik zo 150 cc in 10 minuutjes. Denk dus dat ik ook maar 150 cc ga doen in de flesjes die ik meegeef, weet ik iig zeker dat er genoeg eten mee gaat.

Armbandjes zouden bij mij geen succes zijn, ik vergeet ze om te doen. Maar armbandjes maken is wel weer leuk om te doen!

Heb trouwens de afgelopen weken steeds vaker ineens tsr, ook krijg ik tsr in de borst die ik niet voed, zodra Marinde heeft aangehapt en begint te drinken. Heb ik echt 1 minuut lang een stekend gevoel.

BA: ben juist overgestapt van 2 naar 1 ivm het vele spugen en dit bevalt erg goed, ga daar dus niks meer in veranderen.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:19

Goeiemorgen dames, meld me hier ook nog eens.
Ik heb zojuist mijn ontslag ingediend, nu nog op zoek naar iets anders, met meer tijd voor Rhune, en de paarden!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 10:36

Dat is een grote stap! Hoop voor je dat het lukt om iets te vinden waar jullie je allemaal beter bij voelen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:30

dat is waar ook suus! fijn dat het kolven zo goed gaat meid. zo geef je zeker weten genoeg mee. tessa drinkt meer uit de fles dan uit de borst trouwens.

spannend toke om je ontslag in te dienen! waar ben je nu naar op pzoek?

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:55

Susan ik doe hem gewoon nooit af. Dag en nacht (ook met sporten, douchen) heb ik hem om.
Alleen even zorgen dat je hem elke keer om de andere arm doet, dat vergeet ik ook nog wel eens maar vaak weet ik dan dat ik het vergeten ben, dus dat ik de andere borst moet hebben. :+
Ik heb heel erg vaak een TSR. Zon beetje elke 1,5 uur al begint het nu wat minder te worden. Ik lek ook standaart als Yasemin drinkt moet ik echt zorgen dat er een spuugdoekje of zoogcompres bij de andere borst zit.
En als ze de hele nacht geslapen heeft moet ik helemaal snel zijn, dan beginnen ze al als ik Yasemin net vast heb en dus nog niet aan de borst. :+

Toke grote stap zeg. Succes! Hopelijk vind je snel wat anders.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 12:15

Goh, wat zoek ik... Iets halftijds, dichter bij huis, geen IT meer. Iets administratief, of???

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:32

is er bij jullie dan wel wat werk te vinden?

suus, hoe ging het bij de opvang?

ik wil graag over een week of 6 de borstvoeding langzaam gaan afbouwen. als ik dan ga werken wil ik alleen nog de ochtend en avondvoeding doen en meer niet. dan heeft tessa 6 maanden volledige voeding gehad. kolven zie ik niet zitten namelijk.
hoe pak ik dit aan, los van het steeds een voeding weg laten? vervang je dan een voeding door bijvoorbeeld een fruithap of moet er ook een fles bij dan?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:55

Naaaah goed gedaan BA, na al je twijfel in het begin!!!

Over dat bv armbandje etc, ik had zoiets op een bh zitten, maar ik vergat steeds of het ding nou aan de kant zat die ik gehad had of aan de kant die ze dan moest hebben :')

Ook alweer niet aan mij besteed :D

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:09

BA, ik ga ook afbouwen. Ben het kolven helemaal beu en ik krijg er helaas niet meer genoeg uit. Vandaag op de hele dag maar 1 fles volgekregen terwijl ik normaal als ik kolfde ipv voedde een fles vol had!

Ik ga nu op de tijden dat ik werk en de avondvoeding FV geven en de rest van de tijd nog BV. Dus op dagen dat ik niet werk krijgt hij overdag wel nog BV. Zo hoop ik het nog een week of 10 vol te kunnen houden en dan is hij 1 jaar en wilde ik toch al afbouwen.

Voor de rest kan ik je helaas niet helpen want ik weet ook helemaal niks van FV van! Dus hoeveel voedingen Tessa nog moet hebben zou ik niet weten.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:11

morgen krijgt ze al weer 13 weken! wiehie!

merk dat ik helemaal dwars word als mensen vragen of ik ga stoppen als ik ga werken. alsof ik me moet gaan verantwoorden als ik wel wil blijven voeden of alleen de ochtend/avondvoeding wil doen.
wil wel strak volhouden tot en met 6 maanden. dat betekent in de praktijk dat ik 3 weken op mijn werk moet kolven, maar dat is te overzien.

ninita, bijna een jaar al! wat een mijlpaal meid.
ik zal morgen eens vragen op het CB hoe en wat. Maar geef jij helemaal geen andere voeding dan dan borstvoeding? geen fruithap oid?

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:14

Jawel hoor!

Ik denk dat dit ongeveer ons schema gaat worden:

7:00 liga en BV (krijgt hij nu ook)
9:00 fruit met sap
9:30 bed
12:00 brood met fles
12:30 bed
15:00 koek met sap
15:30 bed
17:00 groente en danoontje
18:30 BV (is maar een paar slokjes)
22:00 papfles

Als ik niet werk zal hij overdag nog wel 2x drinken aangezien hij aan de borst minder drinkt dan uit de fles.

En je hoeft je niet te verantwoorden! BV combineren met werken is moeilijk hoor!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:22

dat is een mooi schema toch! jij bent je voedingen dus gaan vervangen door ander eten?

zucht, lees net in een ander topic dat ik misschien maar over moet op de fv omdat tessa zoveel spuitluiers heeft. want misschien heeft ze wel koemelkallergie en krijgt ze dat via mij binnen....
en dat terwijl de basis van fv KOEMELK-poeder is :(

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:24

Hahaha ja dan moet je zo'n speciale hebben.

Spuitluiers zijn normaal hoor met BV. Milan heeft nog steeds geen vaste ontlasting.

Uiteindelijk gaan de hapjes inderdaad een melkvoeding vervangen maar in het begin eten ze daar zo weinig van dat het nog geen vervanger is. Hooguit drinken ze dan de volgende voeding wat minder.

Ik zou zeker in het begin de FV ook even op vraag doen, zodat je kan zien wat ze ongeveer nodig heeft per keer en hoe vaak.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:48

Stoppen met bv vanwege spuitluiers?? Hihi, alsof ze nu al mooie drollen gaan poepen ;-)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 23:16

Chiara heeft zelden een flinke drol hoor en geloof me daar wordt je ook niet blij van :n en kan ze flink zeer doen.
Wordt ook niet voor niets geadviseerd wanneer men zelf hapjes maakt om hier wat olijfolie doorheen te doen ;)
Allergie laten controleren, wil natuurlijk niet direct van koemelk zijn maar mss ook van het weer ofzo :)

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 06:32

Jaaaa! Doorgeslapen! :D Hij slaapt nu nog!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 07:18

Wat leuk Ninita!

@ba: we zullen wel zien of er ander werk te vinden is, tis niet de ideale periode, maar ach, komt allemaal wel goed!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:06

BA: dat van die spuitluiers heb ik nog nooit van gehoord, wat een onzin zeg. Marinde heeft ook nog steeds fikse spuitluiers hoor, ik kan zeker een keer per dag haar helemaal wassen en dan kunnen alle kleertjes in de was want het komt aan de bovenkant uit de luier eruit. Koemelkallergie heeft ook nog een flink aantal andere bijbehorende klachten zoals huiduitslag/exceem en veel last van krampjes tussen de voedingen door, waardoor de baby ook veel huilt. Allerlei soorten ontlasting en ontlastingspatronen zijn mogelijk bij bv en zolang het niet groen en schuimend en je baby een normale indruk maakt is is het allemaal prima. En idd flesvoeding is van koemelk gemaakt, dus niet echt een slimme opmerking.

Op de opvang ging het trouwens prima. Ze heeft nu ook een dutje daar gedaan.

Ik wil wel kolven op mijn werk, wil zeker tot en met de 6e maand volledig bv proberen te geven. Combi van fv en bv is met mijn onregelmatige werk niet mogelijk omdat je op vaste tijden of bv of fv moet geven en dat kan in ons geval dus niet. Maar kan me zeker voorstellen dat een combinatie van beiden, of een combinatie van vaste(re) hapjes en bv erg handig is. Maar idd mensen vragen standaard als je gaat werken of je bv blijft geven....zucht.

Fijn trouwens Ninita dat het goed is gegaan, lekker als je een nacht door kunt slapen. Zal hier nog wel even duren. Vannacht weer om de 4 uur. Vond het net zo fijn dat er een paar nachten iets langer tussen de voedingen had gezeten.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 11:03

Ninita schreef:
Ik heb de knoop doorgehakt en ga de avondvoeding vervangen door een fles ;( . Gisteravond/vannacht qua voedingen het dieptepunt want ik kon er maar liefst 4 x uit!

Echt geen doen meer dus ik ga straks naar de AH kijken wat ze daar hebben.

Iemand tips? Ik moet dus een zware fles kunnen maken voor de avond. Die krijgt hij dan rond 19 uur en als hij later wakker wordt nog een keer.

Daarna zal het misschien een paar nachten doorbijten worden en hem laten huilen maar ik weet dan dat hij genoeg binnen heeft gekregen.

Ik weet dat het helemaal niet erg is om na 9,5 maand 1 voeding te gaan vervangen maar wat baal ik er van zeg! (zacht uitgedrukt) :\

Hier ook! Vanochtend ff naar het CB geweest, ook om madam ff te wegen. Ze weegt nu, met 6 weken en 3 dagen, alweer 5200 gram! Maar dus ook vannacht er 2 keer uit. Al was het 1 keer voor zomaar, want ik dekte haar toe en kletste zacht met haar en ze ging wel door met murmelen maar niet huilen.

Maar dus Nutrilon hypoallergeen gehaald. Vanavond met de laatste voeding een flesje. Ben benieuwd.