Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
coydog schreef:Sinds februari/maart dit jaar weet ik dat mijn klachten ook door B12 tekort kwamen.
Nog steeds ben ik moe en de huisarts denkt dat als je op niveau bent het beter is om uit te testen of je daarna zonder kunt, met het gevolg dat ik weer op instorten stond.
Sinds een paar weken heb ik weer pillen maar het gaat zo langzaam.
Gisteren was ik zo duizelig en mijn benen en armen tintelden verschrikkelijk, lijkt wel een terugval.
De site van de stichting B12 ken ik, mijn huisarts ook, volgens hem zijn ze daar zo overdreven bezig en niet op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.
Zoals bv het laatste onderzoek dat tabletten altijd werken (staat ook op het forum)
coydog schreef:De site van de stichting B12 ken ik, mijn huisarts ook, volgens hem zijn ze daar zo overdreven bezig en niet op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.
Zoals bv het laatste onderzoek dat tabletten altijd werken (staat ook op het forum)
Tinky12 schreef:Polly...als de zuigtabletten helpen is dit prima,liever een tablet dan een injectie...maar als het niet helpt zul je toch wat anders moeten proberen.
...
Issy schreef:Er zijn heel veel mensen met een B12 tekort die geen B12 kunnen opnemen uit pillen en sprays, dus dan moet je wel prikken. De mensen die het wel uit zuigtabletten kunnen halen en uit een spray kunnen halen, moeten inprincipe dan ook in staat zijn om het uit de voeding te halen.
Ik prik omdat mijn lichaam door een ziekte niet in staat is om het uit voeding te halen en niet in staat is om het op te nemen uit pillen en sprays. Ik heb dus geen enkele keuze dan prikken.
Tinky12 schreef:Tsja...zo heeft elke site wel wat.Ik vind het echter meer storend dat een arts zegt "Ik prik nooit meer dan 1x per week want dat is niet goed" of dat ze helemaal niets doen... 1x in de maand á 6 weken.Een goede vriendin van mij had een hele bos van die artsen...
Haar leven is geruïneerd omdat haar zenuwstelsel is beschadigd...artsen wilden niet luisteren en nu zit ze met permanente schade.
Dit had voorkomen kunnen worden als ze gewoon met de begindosering waren aangevangen en niet 1x in de 1 á 2 maanden een injectie (na veel gesmeek)
Ze is niet in discussie gegaan maar weggelopen.
Tinky12 schreef:Tsja...zo heeft elke site wel wat.Ik vind het echter meer storend dat een arts zegt "Ik prik nooit meer dan 1x per week want dat is niet goed" of dat ze helemaal niets doen... 1x in de maand á 6 weken.Een goede vriendin van mij had een hele bos van die artsen...
Haar leven is geruïneerd omdat haar zenuwstelsel is beschadigd...artsen wilden niet luisteren en nu zit ze met permanente schade.
Dit had voorkomen kunnen worden als ze gewoon met de begindosering waren aangevangen en niet 1x in de 1 á 2 maanden een injectie (na veel gesmeek)
MissToseland schreef:een stagiair wilde mijn b12 tekort ook niet onder ogen zien..
die vond me depressief en stelde vragen als: wil je nog wel leven, wil je nog wel wakker worden..
ik was woest! tuurlijk voelde ik me niet happy, maar dat kwam door dat het lichamelijk zo slecht ging.. niet andersom.
Heb toen bij mijn eigen arts gevraagd onderzoek te doen naar een b12 tekort en dat was het dus.
supersambo schreef:Tinky12 schreef:Tsja...zo heeft elke site wel wat.Ik vind het echter meer storend dat een arts zegt "Ik prik nooit meer dan 1x per week want dat is niet goed" of dat ze helemaal niets doen... 1x in de maand á 6 weken.Een goede vriendin van mij had een hele bos van die artsen...
Hoe merk je dat het zenuwstelsel beschadigd is ? Hebben ze een MRI gemaakt ofzo ?
MissToseland schreef:een stagiair wilde mijn b12 tekort ook niet onder ogen zien..
die vond me depressief en stelde vragen als: wil je nog wel leven, wil je nog wel wakker worden..
ik was woest! tuurlijk voelde ik me niet happy, maar dat kwam door dat het lichamelijk zo slecht ging.. niet andersom.
Heb toen bij mijn eigen arts gevraagd onderzoek te doen naar een b12 tekort en dat was het dus.
Saar___ schreef:Ik heb ook een tekort, maar dat komt omdat ik vegetarisch ben.
Heb toen pilletjes bij de hema gehaald, zodat ik vegetarisch kon blijven, maar toch voldoende B12 binnen kreeg
supersambo schreef:MissToseland schreef:een stagiair wilde mijn b12 tekort ook niet onder ogen zien..
Dat ken ik. Heb jaren geleden eens een hele dag doorgebracht met het invullen van vragenlijstjes. Ging voornamelijk over dwangneuroses en meer van dat soort onzin. Wat een tijdverspilling en dat heb ik ze ook duidelijk gemaakt. Belachelijk gewoon. Als ik gek was had ik ze dat wel verteld. Eigenlijk zou ik nu graag een rondje willen bellen met het hele spul (oude HA, Psychiater, klinisch Psycholoog). Echt te gek voor woorden. Kan me er echt kwaad om maken. Volk luistert niet naar wat je zegt en maken hun eigen diagnose. Ik vind het gewoon een medisch falen.