Bokkers met ADHD?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ingeb0rg

Re: Bokkers met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 20:14

Ach, weetje. Ik denk altijd maar dat er mensen zijn die het slechter hebben hoor! ;) ik ben gezegend met een leuk hoofd en toch nog een lieve familie! :) en een lieve vriend die ook een heerlijke adhd-er is! :) ik speel bij een musicalvereniging, kan leuk zingen, krijg veel (hoofd)rollen! en straal elk jaar 2 avonden lang voor 800 man per avond ! Maar dit soort dingen, ja die maken of breken m'n dag.. Ik weet wel dat het morgen weer weg is.. maar voel me nu wel lamlendig.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 20:17

Tuurlijk zijn er mensen die het slechter hebben en zijn er dingen die je helemaal gelukkig maken.. Wil niet zeggen dat dit niet heftig voor je kan zijn het doet toch pijn als je familie en nog wel je moeder en je zus zo met eigelijk jou geld op vakantie gaan...

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 20:21

Nou weet je, dat kan ik nog wel hebben. Maar alle vrienden die ik heb hebben gewoon een leuke familie. En dan denk ik, hoe kan mijn moeder dat zo kei en keihard doen tegenover haar eigen kind. Ze doen namelijk net alsof ik niet meer besta, of nooit geleefd heb. En ik ben geen makkelijk kind geweest, drugs verslaafd, opgepakt, heel veel geld gestolen.. Maar ik wil het niet als excuus gebruiken, door mijn pest verleden wilde ik ergens bijhoren en dat was dus de verkeerde vriendengroep, en m'n ADHD werkte ook niet mee.. en ja ik ben een ADHD-er en niet makkelijk.. Maar je verwacht toch niet dat je eigen moeder zoiets doet?.. Dat steekt vooral.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 12:32

Ik kan er ook niet met me hoofd bij.. Je bent haar kind.. :n

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:22

Citaat:
Een kapot vijfhoekje

In de wereld van de puntige vierkantjes werd eens een vijfhoekje geboren.
Vijfhoekjes waren jammer genoeg niet gewenst bij de vierkantjes.
De vierkantjes zeiden: ' we breken er wel een hoekje af dan is het ook een vierkantje'.
Dat ging niet zo makkelijk als ze dachten.
Ze timmerden er op los, maar het lukte niet om er een vierkantje van te maken.

Het vijfhoekje was nu flink beschadigd. De puntige vierkantjes waren teleurgesteld over het resultaat. Ze gaven het kapotte vijfhoekje toen maar een grote plank, een houten vierkant met 2 gaten er in.
Het vijfhoekje moest voortaan die plank voor zich uitdragen, om op een vierkant te lijken.
Zo kon hij zich jarenlang door de wereld van de vierkantjes bewegen. Dat vonden de vierkantjes heel aanvaardbaar.

Het vijfhoekje werd doodmoe van altijd met die grote plank zeulen.
Het bleef maar zoeken om ooit een echt vierkantje te worden.
Na lange tijd kwam het uitgeputte vijfhoekje een paar wijze afgeronde vierkantjes tegen.
Die zagen er veel vriendelijker uit dan de puntige vierkantjes.

'Hoe kan ik ooit nog een echt vierkantje worden?' vroeg het vijfhoekje.
'Jij een vierkantje? Maar je bent gewoon een vijfhoekje!' zei één van de afgeronde vierkantjes.
Leg die plank maar even neer.

De andere afgeronde vierkantjes zagen het nu ook. 'Ja! Jij bent gewoon een vijfhoekje! Jij hoeft toch niet te doen alsof je een vierkantje bent! Je hebt alleen maar een hoekje meer als wij, daar is niks mis mee. Wij kennen er nog meer zoals jij, hoor!'

Bij de afgeronde vierkantjes mocht het kapotte vijfhoekje dat zware stuk hout eindelijk weggooien.
Een paar puntige vierkantjes hadden dat van ver gezien en zeiden: 'Oei, nu gaat het heel erg slecht met het vijfhoekje, het lukte altijd zo goed met die plank!'
Maar het vijfhoekje wist wel beter.

Nog eentje gevonden in het autisme topic, vond ik ook heel erg mooi :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:56

Zeker heel mooi! Ik probeer ook nog wanhopig om een vierkantje te zijn....maarja dat vijfde puntje blijft maar dwars doen! De kunst is om te leren hoe je als vijfhoekje kan functioneren!

@ ingeborg: wat een heftig verhaal, ik word er gewoon stil van... ik kan ook echt nooit begrijpen dat er moeders zijn die zoiets doen! Ongeacht hoe moeilijk je kind ook is, wat ze ook doen... het blijft toch altijd je eigen kind? Lijkt me echt heel zwaar voor je! Echt respect voor de manier waarop je er hier over praat, zo te horen ben je een heel sterk persoon en heb je (voor zover dat kan natuurlijk) er mee leren leven, dat vind ik echt heel knap!

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 17:58

Ik probeer geen vierkantje te zijn. Ik probeer een goed vijfhoekje te worden :)

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 19:38

@Zwerte: Nou weet je, dat hoor ik veel vaker, goh er zijn zat meiden in jouw plaats die hun bed in zouden kruipen of depressief zouden worden enz. En ik heb dat nooit echt gehad, natuurlijk, ik heb er om gehuild en flink ook. En het ergste wat ik misschien wel vind, is dat ik het gewoon niet kan begrijpen. Ik snap het niet. En ja ik heb heel verkeerde dingen gedaan hoor, maar je hoort juist terug te kunnen vallen op je familie, maar ik heb altijd alleen maar gehoord, je bent dik, je bent dom, je wil niet, je bent dwars, o je was als baby al vreselijk, je bent altijd een lastig kind geweest. Mijn zusje daarentegen doet nu 3 VWO, zit in de wedstrijdploeg met schaatsen, ballet op hoog niveau, speelt piano, saxofoon en is populair op school. Kortom ik heb altijd te horen gekregen dat zij perfect was. Dit veranderd mijn kijk op mijn zusje niet hoor, zij kan hier niks aan doen.. Ik heb ook geen fijne herinneringen een thuis. Ik weet dat het nooit goed genoeg was, toen ik nog F proefjes reed op de manege had het altijd beter gemoeten, ongeacht welke plek ik had gehaald of hoeveel punten, ik heb een tijd gewaterpoloëd in jong oranje, ik wilde ermee stoppen omdat ik er gewoon weg geen zin meer in had vanwege de mentaliteit van mensen in de topsport ook niet goed, als ik zou stoppen moest ik ook stoppen met paardrijden. En ik weet nog elke dag als ik thuiskwam had ik de zenuwen in mijn buik hangen omdat ik bang was dat m'n moeder vond dat ik weer wat verkeerd gedaan had.. En natuurlijk het blijven mijn ouders, en zelfs nu ik geen contact meer heb met d'r maakt ze me bij iedereen zwart, via hyves, aan de buren aan mensen die ik ook ken. Gevolg niemand kijkt mij meer aan, en dit heeft mij zelfs een baan gekost! en toch na alles geef ik nog steeds heel veel om haar en mijn vader en zusje.. en dat zeg ik ook eerlijk.. het blijft moeilijk hoor..

@Roos: Haha, dat vind ik een mooie uitspraak trouwens (: die ga ik zeker onthouden!

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:48

Lijkt me vreselijk ingeborg.. Ik heb soms al het gevoel alsof ik niet genoeg gesteunt word.. Maar dit klinkt allemaal zo ongelovelijk dat je zo naar je kind kijken en zo doet.. Iedereen is mooi op zijn eigen manier..
Je word dan zelf ook wel gewoon op het verkeerde pad gezet, als iemand zoals je moeder je helemaal ontmoedigd..

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 21:01

Ja steun is heel belangrijk, nu ik bij mijn oma woon en er gewoon gevraagd wordt hoe je dag was en dergelijke, ik ben er nog steeds niet aan gewent! ;)

Daarbij komt nog, dat als er uberhaupt iets mis was thuis, je totaal genegeerd werd. Maar dan ook totaal, dat kon 1 dag zijn maar ook 3 weken. En als zij het weerd goed vond kon er weer normaal gedaan worden.. communicatie is zo belangrijk denk ik dan...

toch, als ik het zo van mezelf lees, moet het toch een belachelijk verhaal zijn voor buitenstaanders, dat soort dingen denk ik altijd hoor je altijd, en die overkomen jou niet.. maar toch wel. Soms denk ik wel eens dat het allemaal niet waar is als ik wakker wordt bijvoorbeeld.. en tsjah, de realiteit is hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:06

ingeb0rg schreef:
Nou weetje wat het is, ik ben nu al weken aan het klussen in mijn eigen huisje, aangezien ik binnenkort ga samenwonen. Nu werk ik ook nog en alles en het vorderd naar mijn zin niet snel genoeg, het is een enorme chaos in het huis. Dus ik raak chaotisch in mijn hoofd, en ik weet dan niet meer waar ik moet beginnen, en heb dus kortsluiting in m'n koppie. Daarbij komt ook nog eens dat ik al een half jaar geen contact meer heb met mijn ouders, en mijn moeder en zusje naar tenerife vertrekken vannacht. Ik dacht dat ik er niet zo mee zou zitten maar kennelijk dus wel.. best wel eigenlijk.

Ik ben een half jaar geleden de straat op gegooid, ik kwam 13 september thuis om half 1 s'nachts, en kwam erachter dat het slot veranderd was en al mijn spullen in een koffer op de stoep stonden, ik helemaal uit m'n dak gegaan, raam ingegooid enzovoort. Politie erbij allemaal toeters en bellen. Enfin, heb 3 nachten in een auto geslapen, een week in de zwerveropvang en nog in een blijf van mijn lijfhuis.. omdat ik 18 was en de jeugdzorg (Die mij al 2x uit huis hadden laten plaatsen) me niet meer konden helpen ivm mijn leeftijd. Nu woon ik gelukkig bij de moeder van mijn moeder (die ookal 7 jaar geen contact meer met mijn moeder heeft! en ze woont bij mijn ouders om de hoek, echt 5 huizen verder) en dat gaat wel goed, maarja zij is 81 en heeft ook het eeuwige leven niet meer. Dus ik ben blij met mijn huisje. Maar goed, mijn moeder en zusje gaan met mijn moeders beste vriendin en haar jongste dochter dus naar tenerife. Ik weet dat zij het niet breed hebben en ik heb via via gehoord dat zij van mijn spaargeld wat de familie en ikzelf jarenlang gespaard heb voor mezelf dus lekker gaan relaxen. Verder heb ik mezelf door alle ellende in de schulden gewerkt, waar zij tot mijn 21e gewoon veranwoordelijk voor zijn, maar ik heb geen energie om er wat aan te doen, denk aan de rechter, advocaten enz. Dus het steekt bij mij dat ik zonder rooie cent op straat gegooit ben en zij nu lekker naar tenerife gaan.. gelukkig helpt mijn oma waar ze kan maar het is natuurlijk belachelijk..

Dus ik heb me het dagje wel weer..
pfft.

Snappen jullie het nog? ;)

jeeeutje :wow:
Dacht dat ik het moeilijk had thuis....

Dat je het een belachelijk verhaal vindt lijken is een vlucht/afweerreactie... Dan maak je het zo onwerkelijk voor jezelf dat het jou niet echt overkomen kan zijn (omdat je geest dat niet aan kan)... Ik vind het geen belachelijk verhaal, wel heel erg..

Sorry ben even globaal aan het bijlezen, ga dalijk Gavin weer eens even bezoeken.. (hopelijk eindelijk eens fatsoenlijke foto's maken...), maar wilde hier toch wel op reageren... Al weet ik niet zo goed wat ik moet zeggen :\ :(:)

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:30

ik diepe respect voor de verhalen die hierzo staan echt waar! ik weet dat ik nu niet mer kan zeuren dat ik niet laat genoeg weg mag :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 12:36

bonbon15 schreef:
ik diepe respect voor de verhalen die hierzo staan echt waar! ik weet dat ik nu niet mer kan zeuren dat ik niet laat genoeg weg mag :o

tuurlijk mag dat wel hoor...
wat voor andere heel stom lijkt kan voor je zelf heel vervelend zijn en andersom...
Ik heb soms ook echt dingetjes die echt nergens over gaan, en waar ik toch heel erg mee zit (ik zit er nu al 3 dagen mee dat ik niet naar Adam Lambert kon terwijl hij - net als ik - in Hilversum was :( :D Ik heb er zelfs over gedroomd :') ... En ik kan ook echt furieus worden als ik bij mijn vader ben, en hij wil iets anders als avondeten dan ik bv. Gaat ook nergens over :') ...)
en dat doet er niets aan af dat ik wel vervelendere dingen heb meegemaakt.... :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:14

Ik ben zeer blij dat ik gister niet naar koninginedag ben gegaan, had het niet getrokken nu ik alles heb gehoord over het openbaar vervoer :+ Ik zou het vreselijk vinden als het niet volgends schema verloopt en ik helemaal niet aankwam in Amsterdam of niet eens meer weg kon uit amsterdam, ik heb echt een hekel aan wachten.,. Ik zou later gaan, vriendin met haar vriend eerder en die zatebn vast op station haarlem... goh ik ben echt blij dat ik niet ben gegaan, ik kan zoiezo niet echt tegen die extreme drukte vanwege mijn oren en ik raak dan ook heel snel geirriteerd :+ niet leuk :') Ik ben van mezelf al chaotisch genoeg, dan moet dat er ook niet bij komen :+

Gister ook, trekt mijn vader ineens het internet eruit omdat hij een trage verbinding had, en dat was natuurlijk weer onze schuld... Hij is een gameverslaafde ofzo en zodra hij minder snel kan gamen, moeten wij eronder leiden. Als ik een foto upload via tinypic is het al een drama :+ Ik kan daar dus ook echt niet tegen en raak dan ook gefrustreerd dta ik niet het internet op kan (ik was dan bijv met dingen bezig, kan prima zonder internet hoor, maar als ik ergens mee bezig ben wil ik het wel afmaken) en word dan ook boos :+

Maja... het zij zo, hier in huis zijn behoorlijk veel prikkels aanwezig omdat ik natuurlijk ook een gehandicapt broertje hebt enzo...

:+

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:22

Ik meld me hier ook even. Ben nu 2 jaar geleden positief getest op ADHD, maar eigenlijk weet ik het al langer. Ben ongeorganiseerd (niet zo zeer aan de buitenkant), kan me slecht concentreren, weinig oog voor de dingen om me heen, vooral als ik ergens mee bezig ben. Kan me helemaal op bepaalde dingen storten en alles vergeten. Als ik 4 dingen moet doen, doe ik de eerste 2 en ben de rest vergeten.

Verder schiet me even niets te binnen. Iig reageer ik ook niet goed op ritalin, en concerta heb ik nooit durven proberen en is dus superduur...

Bonnyyyyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:23

oke ;)
dus ik ben ook niet de enige die om de kleinste dingen door slaat :o
gister ook hoor,, Me ex heeft nu met een vriendin van mij,(lang verhaal heb ok heel erge ruzie met die vriendin gehad omdat ik nog met me ex had toen hun met elkaar waren geweest).Mijn ex was gister ok in de tent waar ik ook was, zijn vriendin was op vakantie dus hj wilde nietvreemd gaan.Naja ik vind me ex nog heel leuk dus ik had me zelf voorgenomen niks met hem doen niet met hem gaan zoenen enzo.In eens begint me ex de heletijd aan me te zitten enzo bij me kont aan me borsten, :( (hij was goed bezope) maar ik kan daar echt niet tegen dus ik hem eerst een klein zetje geven.Dat ie weg moest gaan maar dat deed ie niet.Dus ik werd boos.Gaf hem een bitch klep inn zijn face :D en toen later kwam hij weer naar me toe.Toen wilde hij me grote oranje bril bij me borsten weg trekken.Ik moest een half uur later naar huis want wilde naar de tent bij ons in het dorp daar kwam oosjoos dus ik weer boos op hem vet weg te duwen enzo, en toen pakte hij me polsen dus ik hem bijte :o en nu is hij vet boos op me.Maar ik zit wel bij hem op schaatse :( ik weet dus echt niet wat ik hier mee aan moet?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 13:26

nou lekkere vriendin :+ ik zou dan zoiezo al gewoon telkens weglopen, negatieve aandacht is ook aandacht en jongens denken altijd "Hard-To-Get" spelen :+

Vind dat je goed gereageerd hebt hoor, hij moet met zijn poten van je af blijven

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 20:21

@lifaya: je mag gerust komen zeuren hoor ;) onthoud dat mijn verhaal echt wel heeuuuuul errug extreem is! dus kleine dingen mogen ook zeker verteld worden, als jij er mee zit gewoon eruit gooien :D

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:39

ingeb0rg schreef:
SassieSjaak schreef:
Joehoeee hier meldt zich ook een echte ADHD-er / stuiterbal...

Ik weet al 11 jaar dat ik het heb, en heb daarvoor ritalin geslikt,
ben er nu meestopt omdat ik zwanger ben ;)

Wil je wat weten ask me...

Dat jij daar tegen kan die ritalin! ik vind het werkelijk waar verschrikkelijk! ik vind het zo'n naar medicijn! bah. Heb jij het echt met het stuiteren als je je ritalin niet slikt? ik heb af en toe een stuitermomentje, maar ik praat wel vrij veel en vrij snel *D en ik word ook snel te enthousiast haha en dat word soms een beetje vreemd gevonden :P verder ben ik een vreselijke flapuit, en tsjah heel kinderachtig als ik m'n structuur niet heb sla ik totaal op hol :P en dat snappen sommige mensen echt niet! dat m'n dag al helemaal naar de knoppen is als de bus te laat komt *D past niet in mijn ritme hè! :P

Ja ik kan daar tegen!!! Het voelt een stuk gedozeerder in mijn hoofd, zonder kan ook wel maar dan ben ik indd een flapuit en een stuiterballl en indd praat ik heel veeel en te snel, en snap niemand me, of ze vinden me zoo raar indd als er iets in me prog veranderd, klopt indd bus te laat, afspraak gaat niet door, hahah klopt helemaal meid.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:44

Ritalin, echt ik ben er enorm mee geholpen.. Ik ben rustiger en er gaan geen 10 gedachtens meer door me hoofd heen maar 1. Eerst had ik bijna elke dag een mega hypere uitbarsting en dat was niet alleen voor me zelf vreselijk, maar ook voor de mensen om mijn heen was dat apsoluut niet fijn. Bijna niet aanspreekbaar erg veel praten en constant het gevoel te hebben om te moeten bewegen.. (bij de paarden of bij intresses is dit niet en nooit het geval geweest) Nu zijn die uitbarstingen hoogstens 1x per week.. :)

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 21:48

Change_ schreef:
Ritalin, echt ik ben er enorm mee geholpen.. Ik ben rustiger en er gaan geen 10 gedachtens meer door me hoofd heen maar 1. (bij de paarden of bij intresses is dit niet en nooit het geval geweest) Nu zijn die uitbarstingen hoogstens 1x per week.. :)

Goed verwoord!
Ik kan uren aan me nagels pielen, dingetjes er op doen, en ik kan zelfs zonder een curcus te hebben gevolgt zelf acrylnagels zetten ;)

Ben me huis aan het verbouwen en kan ook uren lang verven ( ook nu zonder medicatie gaat dit gelukkig goed) Zullen de zwangerschapshormonen wel zijn :P ben trouwens nu ik zwanger ben wel een stuk rustiger, dit merkte mijn vader zelfs op die normaal toch altijd wel wat last van mijn DRUKTE had haha

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:35

:wave:

ik kreeg net een Pbtje met dit topic er in :D leuk zeg dat er zo'n topic is. Ik heb zelf ADHD/Pdd-nos en ik slik daarvoor Concerta.

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:36

Gezellig :D :wave:

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:46

Ik kom me ook melden :) Bij mij is ongeveer 1.5 jaar geleden ADD vastgesteld. Heb daarvoor een tijdje concerta gebruikt maar hierdoor ging mijn haar uitvallen.. Ik slik nu sinds 2 maanden Strattera, zit nog in de afstelfase dus kan er nog niet erg veel over zeggen :)

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 11:47

Strattera? Heb ik nog nooit van gehoord :P
Wat is daarbij het verschil van dan concentra en Ritalin?