Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_Tara_ schreef:@ Upendo: Dat vraag ik me maar af. Als ik 8 minuutjes onder de zonnebank ga, hoe lang zou ik daarvoor dan in de zon mogen liggen? Ook maar 8 minuutjes? Dan was ik toch snel klaar met m'n stranddagje

Warm, zweterig, klein
Staande zonnebank waar ik nu in ga is wat dat betreft ideaal
Duurt maar 8 min en het voelt voor mij ook minder claustrofobisch

Corelli schreef:upendo schreef:Ach, ik ben gewoon echt doodsbang wat dat betreft, dat scheelt.
Smeer je je dan ook in als je nu naar buiten gaat?

Zijn de 8 min snel voorbij 
http://nl-nl.ergoline.de/content/index. ... _serie.htm 
Kaka schreef:Ik dus wel, ik smeer ook braaf in voor het paardrijden ofzo. Met zonnebanken niet, lijkt me ook niet logisch (ik smeer me alleen in met een verzorgingsproduct).
Tevens wordt je ook met een zonnecreme wel bruin
Corelli schreef:Kaka schreef:Ik dus wel, ik smeer ook braaf in voor het paardrijden ofzo. Met zonnebanken niet, lijkt me ook niet logisch (ik smeer me alleen in met een verzorgingsproduct).
Het is net zo logisch om je in te smeren met zonnebanken, als bij gewoon zonlicht buiten! De straling is immers precies hetzelfde.. En zonnebrandcreme gebruik je om niet te verbranden en dat is bij de zonnebank ook nodigTevens wordt je ook met een zonnecreme wel bruin

Wat dom van me! haha upendo schreef:![]()
Ik ga lekker in de zon liggen.
In mijn ogen veiliger.
@ __nathalie__ : De dosis UV-straling die op je huid komt is in één keer een hele hoge hoeveelheid. Daardoor zie je het effect ook sneller.
Corelli schreef:Kaka schreef:
Het is net zo logisch om je in te smeren met zonnebanken, als bij gewoon zonlicht buiten! De straling is immers precies hetzelfde.. En zonnebrandcreme gebruik je om niet te verbranden en dat is bij de zonnebank ook nodigTevens wordt je ook met een zonnecreme wel bruin
Een zonnebrandcreme gebruik je om de tijd die je in de zon kunt zitten te verlengen, dan kun je net zo goed korter onder de zonnebank blijven liggen.