Lang Leve de zonnebank!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Corelli

Re: Lang Leve de zonnebank!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:20

Hoezo veiliger Upendo? Uv is uv!

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:21

Ik ga vanavond weer

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:23

Corelli schreef:
Hoezo veiliger Upendo? Uv is uv!

Maar als je minder UV op je huis krijgt in één keer, dan lijkt het mij toch veiliger als je het verdeelt over een aantal dagen. :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:24

Ik ben super blank en ga nu sinds enkele weken 1 keer per week 12 minuten onder de lichste bank op de lichste stand. Ik zie al ietsjes verschil, maar het gaat heeeel langzaam. In mei willen we op vakantie waarbij we voornamelijk zullen watersporten. Natuurlijk zal ik me helemaal een ongeluk smeren met factor 50, maar het is ook fijn als mijn huid zelf al een beetje weerstand heeft.

Ik vind het juist fijn dat ik nu gedoseerd en gecontroleerd kan zonnen, 's zomers op het strand gaat dat lastig naar mijn mening.
Laatst bijgewerkt door Kaka op 13-04-10 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:29

@ Upendo: Dat vraag ik me maar af. Als ik 8 minuutjes onder de zonnebank ga, hoe lang zou ik daarvoor dan in de zon mogen liggen? Ook maar 8 minuutjes? Dan was ik toch snel klaar met m'n stranddagje :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:30

Ik weet er niks van, dus ben even gaan Google'n en vond een paar keer dan zonnebanken even slecht is als gewoon zonlicht, maar dat een voordeel van de zonnebank is dat je de straling beter kunt doseren, waardoor de huid een natuurlijke bescherming op gaat bouwen..Hoe betrouwbaar dit is, weet ik niet, maar ik denk persoonlijk ook dat het geen bal uitmaakt of je nou de zonnebank in duikt of buiten in de zon gaat zitten :n

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:31

_Tara_ schreef:
@ Upendo: Dat vraag ik me maar af. Als ik 8 minuutjes onder de zonnebank ga, hoe lang zou ik daarvoor dan in de zon mogen liggen? Ook maar 8 minuutjes? Dan was ik toch snel klaar met m'n stranddagje :P

Volgens mij wel langer in de zon, de afstand van die straling is echt veeeel groter. :j

@Corelli: Tsja, dat kan ook wel inderdaad. :)
Ach, ik ben gewoon echt doodsbang wat dat betreft, dat scheelt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:34

De afstand is wel groter, maar vervalt er dan wel iets van intensiteit? Ik heb er geen verstand van verder :=
Laserlicht gaat bv door tot aan de maan en verder als 't niet onderbroken wordt.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:36

Ben ik een van de weinigen die dit niks aan vind?

Ik heb er een thuis.. En s' winters vind ik het vaak te koud om er onder te gaan liggen, en s' zomers vind ik het weer te warm.. :)

Ik verveel me altijd een ongeluk of val in slaap en knal vervolgens met mijn hoofd tegen de bovenkant aan als het licht uit gaat..

Nee... het is niet zo mijn ding, al vind ik een bruin kleurtje dan wel weer leuk.. Misschien vanavond toch maar weer eens een poging doen ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:38

Lame, ik vind een normale zonnebank ook niks hoor :n Warm, zweterig, klein :\ Staande zonnebank waar ik nu in ga is wat dat betreft ideaal :D Duurt maar 8 min en het voelt voor mij ook minder claustrofobisch :j

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:39

Ik val ook even binnen.

Ben sinds vorige week ook weer begonnen.
Heb allergie en kan het met zonnebanken voorkomen uit ervaring.
Ik ga 2 x in de week (mag ook maar 2 keer per week van de studio). Ben begonnen onder de een na lichtste, de tweede keer ben ik onder de een na zwaarste gegaan, daar blijf ik nog even onder. Je ziet het best wel bij mij ik bruin redelijk makkelijk.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:40

upendo schreef:

Smeer je je dan ook in als je nu naar buiten gaat? :) Ik doe dat nooit, maar af en toe denk ik dat dat opzich wel beter zou zijn misschien..Maar ja, ik ga me met zonnebanken ook niet insmeren :P

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:40

Een staande zonnebank? Dat is cool!!! Dat lijkt me ook wel wat, al doet het me wel denken aan zo'n bruiningsdouche waar Ross (Friends) een keer onder stond.. :)

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:41

Ik smeer me wel altijd in onder de zonnebank, in ieder geval met iets wat mijn huid minder droog maakt.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:41

Corelli schreef:
upendo schreef:

Smeer je je dan ook in als je nu naar buiten gaat? :)

Ik dus wel, ik smeer ook braaf in voor het paardrijden ofzo. Met zonnebanken niet, lijkt me ook niet logisch (ik smeer me alleen in met een verzorgingsproduct).

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:42

Laatst bijgewerkt door Corelli op 13-04-10 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:42

@ Cheveyo: Heb je zonne-allergie? Ik heb m'n zusje al een paar keer gezegd dat ze eens bij een zonnestudio moet informeren. Maar ze zegt dat ze denkt dat dat niet helpt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:44

Kaka schreef:
Ik dus wel, ik smeer ook braaf in voor het paardrijden ofzo. Met zonnebanken niet, lijkt me ook niet logisch (ik smeer me alleen in met een verzorgingsproduct).

Het is net zo logisch om je in te smeren met zonnebanken, als bij gewoon zonlicht buiten! De straling is immers precies hetzelfde.. En zonnebrandcreme gebruik je om niet te verbranden en dat is bij de zonnebank ook nodig :j Tevens wordt je ook met een zonnecreme wel bruin :j

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:45

Ja ik heb zonneallergie, knettergek word ik er van en jeuk/krabbel me het ongans totdat het stuk is. Hele plakaten zijn het.
Maar sinds ik onder de zonnebank ga ben ik het helemaal kwijt en kan ik daarna lekker in korte short en topje gewoon de strontjes uit het weiland scheppen. Lekker normaal bruinen in de zon. Echt top hoor!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:46

Zal ik dat eens aan m'n zusje doorgeven :j

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:49

Corelli schreef:
Kaka schreef:

Het is net zo logisch om je in te smeren met zonnebanken, als bij gewoon zonlicht buiten! De straling is immers precies hetzelfde.. En zonnebrandcreme gebruik je om niet te verbranden en dat is bij de zonnebank ook nodig :j Tevens wordt je ook met een zonnecreme wel bruin :j

Een zonnebrandcreme gebruik je om de tijd die je in de zon kunt zitten te verlengen, dan kun je net zo goed korter onder de zonnebank blijven liggen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 14:56

Natuurlijk :') Wat dom van me! haha

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 15:26

Hier ook 1 met zonneallergie, de zonnebank helpt me wel dardoor is het nu stukken minder in de echte zon. Ik slik wel de eerste week altijd nog korrels van utrizon, dan weet ik zeker dat ik geen last meer heb van zonne allergie. Zodra ik dat niet doe, dan zit mijn hele lijf onder de rode pukkels, en word ik gek van de jeuk.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:34

upendo schreef:
:=

Ik ga lekker in de zon liggen.
In mijn ogen veiliger. :)
@ __nathalie__ : De dosis UV-straling die op je huid komt is in één keer een hele hoge hoeveelheid. Daardoor zie je het effect ook sneller.

Dat maakt niet uit. Zeg dat tussen een bank 5 minuten bruinings verschil zit. Dus 10 min onder de zware en 15 min onder de lichtere, ondanks het even zwaar moet zijn heb je meer resultaat bij de 15 min. Niet alleen bruin je geleidelijker en beter maar ook dieper waardoor je kleur langer vast houd en je minder vaak onder de zonnebank hoeft :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 17:39

Corelli schreef:
Kaka schreef:

Een zonnebrandcreme gebruik je om de tijd die je in de zon kunt zitten te verlengen, dan kun je net zo goed korter onder de zonnebank blijven liggen.

Zonne (bank) creme is niet alleen tegen verbranden maar ook om je huid te verzorgen. Verzorging die het nodig heeft in de zon.
Creme voor de buiten zon heeft factor tegen verbranden, die moet je niet gebruiken onder de zonnebank omdat je onder de zonnebank gedoseerd zont. Dan gebruik je een zonnebank creme zonder factor :)