Bewust Kinderloos: deel ll

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:41

laulapaula schreef:
ik ben ook niet goed bestand tegen gepraat over kinderen, maar goed, dat zullen andere mensen wel hebben met mijn gepraat over paarden :D
ook als ik kinderen zie doet het me niets en kinderen van vrienden of kennissen doen me ook niets. Ik kan ook voor geen meter met kinderen omgaan en dat voelen ze ook. Ik weet vaak niet eens hoe ik moet reageren ofzo.
Mijn moeder past op en dat mannetje van 2,5 kruipt achter dr weg als ie mij ziet haha

en kindervrij klinkt wel mooi moet ik eerlijk zeggen :D

Ik ken dat. Krijg je z'on kind op schoot gedrukt en dan gaan ze bij mij altijd huilen :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:43

Oh, ik kan best met kinderen omgaan. Maar mijn lontje is niet zo lang meer. :o

Herkenbaar Lynske. :D Kersverse moeders die hun kroost in je handen duwen. Had expres nog oude, stinkende kleren aan gedaan... en toen werd er ook nog een foto gemaakt. ^)
Dit betrof het kind van mijn zusje, was bij mijn ouders en mijn paard stond daar toen nog.

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:51

Heb trouwens aan veel mensen met kinderen deze vraag gesteld: "als je het opnieuw mocht doen zou je dan weer aan kinderen beginnen?"

Veel mensen zeggen verwonderlijk nee. Sommige ja.

MamboBeach

Re: Bewust Kinderloos: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:53

Dus de meeste mensen zeggen nee? Wat bijzonder... Wonen jullie op een ander werelddeel ofzo? :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:55

Lynske78 schreef:
Heb trouwens aan veel mensen met kinderen deze vraag gesteld: "als je het opnieuw mocht doen zou je dan weer aan kinderen beginnen?"

volgens mij willen mensen ook niet echt de waarheid zeggen omdat ze dat niet leuk vinden voor hun kinderen..gevoelsmatig..

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:55

Lynske78 schreef:

sterker nog, mijn Moeder zei dat als ze anno nu zou leven (nouja, ze leeft nu, maar bedoelde jong zijn, gezin stichten) ze het waarschijnlijk niet zou doen. Zij snapt mijn redenering dan ook volkomen, en staat achter mijn kinderloosheid. Dan maar geen Oma worden :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:59

geerke schreef:
Lynske78 schreef:

volgens mij willen mensen ook niet echt de waarheid zeggen omdat ze dat niet leuk vinden voor hun kinderen..gevoelsmatig..

Daarmee suggereer je dus dat mensen die kinderen hebben geen nee willen zeggen omdat dat dan niet fair voelt naar hun kinderen? Bedoel je dat?
Ik kan het me werkelijk waar niet voorstellen, ik zou het zo leeg en doelloos vinden zonder kinderen. Ik vind het echt een rijkdom maar ik kan ze af en toe ook achter het behang plakken hoor. :j
Ik denk dat het hier allemaal een beetje overtrokken wordt als ik eerlijk ben.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:00

vanLotje schreef:
Lynske78 schreef:

sterker nog, mijn Moeder zei dat als ze anno nu zou leven (nouja, ze leeft nu, maar bedoelde jong zijn, gezin stichten) ze het waarschijnlijk niet zou doen. Zij snapt mijn redenering dan ook volkomen, en staat achter mijn kinderloosheid. Dan maar geen Oma worden :)

Oke, ik zou de reden wel wilen weten dan...
Ik denk namelijk dat mensen dat wel zeggen als hun kinderen ouder zijn omdat ze dat dan niet meer zien zitten, wat logisch is en er dan tegenop zien.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:03

Lynske78 schreef:

volgens mij willen mensen ook niet echt de waarheid zeggen omdat ze dat niet leuk vinden voor hun kinderen..gevoelsmatig..[/quote]
Daarmee suggereer je dus dat mensen die kinderen hebben geen nee willen zeggen omdat dat dan niet fair voelt naar hun kinderen? Bedoel je dat?
Ik kan het me werkelijk waar niet voorstellen, ik zou het zo leeg en doelloos vinden zonder kinderen. Ik vind het echt een rijkdom maar ik kan ze af en toe ook achter het behang plakken hoor. :j
Ik denk dat het hier allemaal een beetje overtrokken wordt als ik eerlijk ben.[/quote]

het is ook een topic voor bewust kinderlozen....het verbaast mij dan altijd weer dat er mensen met kinderen zich in de discussie mengen en 'onze' beweegredenen/gedachten overtrokken gaan noemen..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:07

ik heb een stiefkind............

En daar gaat het ook bij blijven denk ik zo. Heb het veel te leuk met mijn beestjes. Las ergens over 4 cavia's nou ik heb er dik 20 4 konijnen 2 katten en 2 pony's. Vermaak me prima en heb alle vrijheid.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:08

Het ís ook natuurlijk om kinderen te krijgen/ je voort te planten.

Als de pil/condoom nooit was uitgevonden dan hadden we weinig keuze niet ;-).

Bij sommige is dit oerinstinct nog heel erg nadrukkelijk aanwezig en bij anderen is dit oerinstinct verdwenen.

Prima toch? Let and let life :D

De één geniet van het leven met kinderen en alles wat dat met zich meebrengt, de ander geniet van het leven zonder kinderen en alles wat dat met zich meebrengt.

Ik zelf kies bewust voor het laatste, maar ik begrijp mijn vriendinnen die wel voor kinderen hebben gekozen ook. Daarnaast begrijpen ze mijn keuze ook. Iedereen is en voelt anders.

Mijn vriendinnen weten gewoon dat ik geen kinderwens heb en dat vinden ze net zo 'normaal' als dat ik het wel zou hebben.

Ik heb er toevallig ook een behoorlijk voordeel aan gehad, heb gesolliciteerd op een superfunctie voor 40 uur. De droombaan die ik altijd al wilde hebben, en ze vroegen of ik een kinderwens had aangezien de vorige medewerker tijdens haar verlof al had aangegeven dat ze daarna nog maar 3 dagen wilde werken.

Dat kán gewoonweg niet in die functie en het is dan ook niet gehonoreerd (4 zou nog net kunnen). Ik heb ze dan ook echt verzekerd dat ik geen kinderwens heb en dat ze niet bang hoeven te zijn voor een herhaling van dit verhaal.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:12

voortplanten zou van toepassing zijn als het menselijke ras aan het uitsterven was...dit is niet echt het geval.

Ik vind trouwens dat iedereen het voor zich moet weten..wel of geen kinderen...ik zie de charme er niet van in.
En gelukkig ben ik nu 45 en wordt de vraag niet meer gesteld.

Ben trouwens wel stiefoma...en ik krijg een meisje van 12 te logeren...gezellig...alleen de lusten,niet de lasten!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:14

Konijnen blijven zicht toch ook voortplanten als er een overschot aan is? Katten blijven ook nestjes werpen en nestjes werpen en nestjes werpen, al zou het hele huis vol zitten met katten.

Dat zit gewoon in het oerinstinct.

Gelukkig is de pil uitgevonden, de wereld is al overbevolkt genoeg.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:16

ik hoop toch dat de meeste vrouwens iets meer IQ hebben dan de gemiddelde kat

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:22

Dat lijkt mij wel, aangezien we doorgaans niet meer 15 kinderen op de wereld zetten maar meestal 2 of max. 3 ;-).

Maar goed, ik heb het over een oerinstinct, dat is iets anders dan intelligentie.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:57

Geerke, dus eigenlijk word ik gediscrimineerd? Ik geef hier volgens mij een heel normale reactie en ik ben oprecht geintresseerd. Als je dit inderdaad zo afwijst van de mensen met kinderen moet je niet gaan zeuren dat JIJ afgewezen wordt. Dit is namelijk niet echt prettig communiceren. Voor het gemak moet ik mijn mond houden en mag niets zeggen. Maar jij voelt je ondertussen wel zielig en slachtoffer...
Volgens mij omgekeerde wereld. Maar troost je, dan kom ik hier niet meer. Wel heel jammer, van een BK had ik wat meer volwassenheid verwacht. Tja, ik kan er wat op zeggen...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 17:16

MamboBeach schreef:
Geerke, dus eigenlijk word ik gediscrimineerd? Ik geef hier volgens mij een heel normale reactie en ik ben oprecht geintresseerd. Als je dit inderdaad zo afwijst van de mensen met kinderen moet je niet gaan zeuren dat JIJ afgewezen wordt. Dit is namelijk niet echt prettig communiceren. Voor het gemak moet ik mijn mond houden en mag niets zeggen. Maar jij voelt je ondertussen wel zielig en slachtoffer...
Volgens mij omgekeerde wereld. Maar troost je, dan kom ik hier niet meer. Wel heel jammer, van een BK had ik wat meer volwassenheid verwacht. Tja, ik kan er wat op zeggen...

nee ik discrimineer je niet...je bent ook heel welkom in dit topic...allen de opmerking dat hier overtrokken gereageert wordt schoot even verkeerd bij mij.
Natuurlijk zijn de meeste posters hier niet weg van kinderen,lijkt mij meer dan normaal...anders hadden ze ze waarschijnlijk wel gehad?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 19:09

Ik (kindervrij ;) ;) ) weet toevallig dat MB ook heel gezellig over andere dingen dan d'r kinderen kan praten hoor.
Het is toch logisch dat je praat over de dingen die belangrijk zijn in je leven, of dat nou kinderen, paarden, cavia's of de cursus punikken is.
Ik snap wel dat het niet door moet bliiiijjjjven gaan, maar mijn ervaring is dat dat ook helemaal niet zo is, de meeste moeders zijn ook blij als ze een keer niet over luiers hoeven te klessebessen.
En er zijn ook leuke kinderverhalen :D

Wij zijn ook vrienden verloren (lees verwaterd) door hun kinderen, maar dat kwam niet zo zeer door de gesprekken met de ouders, maar meer omdat hun kroost er zodanig tussen bleef komen dat een gesprek niet eens mogelijk was.

Maar ik heb ook heel veel dierbare vrienden MET kinderen, sommigen houden niet eens van paarden :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:14

MamboBeach schreef:
geerke schreef:

Het is een topic over bewust kinderloos dus ja misschien wordt het hier een beetje eenzijdig belicht. Maar natuurlijk mag je hier gewoon mee praten.
Over dat leeg en doelloos voelen zonder kinderen: hoe ga je dat doen als je kinderen uit huis zijn en hun eigen leven opgebouwd hebben?

laetitia schreef:
Konijnen blijven zicht toch ook voortplanten als er een overschot aan is? Katten blijven ook nestjes werpen en nestjes werpen en nestjes werpen, al zou het hele huis vol zitten met katten.

:P Weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben :) Zoals midas dekkers zei "mensen hebben wel een drang om te paren maar niet om te baren". Mensen worden niet bewust zwanger vanuit een oerinstinct om kinderen te baren imo.

Van midasdekkers.nl:

Maar is het geen biologische drang van een vrouw om toch kinderen te willen?
,,Dat is een van die onuitroeibare biologische mythes. Er bestaat geen biologisch verlangen naar een kind. Het verlangen om te neuken is biologisch bepaald. Er is een drang om te paren, niet om te baren. Pas als een vrouw gebaard heeft, krijgt ze een hormoon, oxytocine, dat in haar de moederkloek wakker maakt. Ik verbaas me over die bereidheid van vrouwen om kinderen te krijgen, ik bedoel, wij zijn de enige diersoort die weten dat van paren baren komt, en sinds kort hebben we ook prima middelen om dat verband te doorbreken, de pil en het condoom. Ik denk dat het nog wel een eeuw duurt voor we zo verstandig zijn om ons gedrag daar echt goed aan aan te passen.''

Als het geen biologische krachten zijn die tot de kinderwens leiden, wat is het dan?
,,Ik denk dat het een sociale drang is. Vrouwen nemen kinderen omdat ze moeder willen spelen. Dat is een rol die hoog aangeslagen wordt in deze maatschappij. Mensen die geen kinderen willen, zoals ik, worden altijd ter verantwoording geroepen. Terwijl het omgekeerd zou moeten zijn.''

Midas dekkers weet het altijd goed te verwoorden :D

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 22:45

Citaat:

Het is een topic over bewust kinderloos dus ja misschien wordt het hier een beetje eenzijdig belicht. Maar natuurlijk mag je hier gewoon mee praten.
Over dat leeg en doelloos voelen zonder kinderen: hoe ga je dat doen als je kinderen uit huis zijn en hun eigen leven opgebouwd hebben?

laetitia schreef:

:P Weet niet of ik het daar helemaal mee eens ben :) Zoals midas dekkers zei "mensen hebben wel een drang om te paren maar niet om te baren". Mensen worden niet bewust zwanger vanuit een oerinstinct om kinderen te baren imo.

Van midasdekkers.nl:

Maar is het geen biologische drang van een vrouw om toch kinderen te willen?
,,Dat is een van die onuitroeibare biologische mythes. Er bestaat geen biologisch verlangen naar een kind. Het verlangen om te fiets is biologisch bepaald. Er is een drang om te paren, niet om te baren. Pas als een vrouw gebaard heeft, krijgt ze een hormoon, oxytocine, dat in haar de moederkloek wakker maakt. Ik verbaas me over die bereidheid van vrouwen om kinderen te krijgen, ik bedoel, wij zijn de enige diersoort die weten dat van paren baren komt, en sinds kort hebben we ook prima middelen om dat verband te doorbreken, de pil en het condoom. Ik denk dat het nog wel een eeuw duurt voor we zo verstandig zijn om ons gedrag daar echt goed aan aan te passen.''

Als het geen biologische krachten zijn die tot de kinderwens leiden, wat is het dan?
,,Ik denk dat het een sociale drang is. Vrouwen nemen kinderen omdat ze moeder willen spelen. Dat is een rol die hoog aangeslagen wordt in deze maatschappij. Mensen die geen kinderen willen, zoals ik, worden altijd ter verantwoording geroepen. Terwijl het omgekeerd zou moeten zijn.''

Midas dekkers weet het altijd goed te verwoorden :D[/quote]

Zo zie ik het ook!!!! dus amen. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:00

Sorry Geerke dat ik misschien dan er wat scherp overheen kom scheren maar het voelde voor mij aan alsof ik hier dan niet meer welkom was.

Wat Ellen zegt, natuurlijk vind ik het leuk om het over kinderen te hebben, vooral grappige dingen :D maar ergens anders over kletsen vind ik ook harstikke leuk en fijn.
Wat Ellen ook aanhaalt he, dat je met sommige ouders niet eens een normaal gesprek kan voeren, dat vind ik echt hartstikke hinderlijk! Met sommige ouders valt geen gesprek aan te knopen want constant zit het kind ertussen te tetteren. :j

En ik vind verhalen zonder kinderen ook echt wel leuk! :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:04

Hinke, ik denk dat ik dat heel moeilijk zal vinden als de kinderen het huis uit zouden gaan bijvoorbeeld. Nog een paard erbij? :D Grapje hoor! :j

Wat Midas betreft, serieus, dat vind ik 1 van de meest vage personen en ik vind het knap dat hij als man zijnde kan zeggen wat ik dus als vrouw wel of niet zou voelen... :)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:31

Ook ik vind/vond kinderen niet leuk, nouja de meeste niet, behalve de kindjes die mij bij in de les reden en netjes deden wat ik vroeg en zei ;) En de kinderen die bij ons op stal ook buiten de lessen lief kwamen helpen.

Maar er zijn/waren ook een hoop kinderen waar m'n haren echt van overeind gingen staan, geniepig gedrag, verwend gedrag, van die pubermeiden die de hele dag op stal rondhingen (het liefst in de kantine) en dan alleen maar met hun mobieltjes zaten te klieren en zaten de kletsen en als ik dan zei....nou dames, ik ga voeren...iemand zin om te helpen? dan was het altijd "nee hoor... het is zo warm, ik neem nog ff een ijsje". Grrr...

Nu heb ik zelf een dochtertje (ongelukje maar vriendlief was er zo blij mee dus vooruit dan maar, nu ze is er is is ze natuurlijk de allermooiste en allerliefste in de wereld hihi ;) ) en die vind ik wel leuk, maar ik kan me ook voorstellen dat mensen zich ergeren aan van die krijsende kinderen.

Nou heeft die van mij gelukkig (bijna) nooit snotneuzen, heeft nooit gekwijld (ook niet toen ze baby was en ook niet toen ze tanden/kiezen kreeg), dat vind ik zo vies...bleghh hihi.
Helaas gaat die van mij ook wel eens ( toen ze nog niet zo goed kon praten wel vaker als eens) gillend op de winkelvloer liggen, maar ik zal altijd laten merken dat ik het echt niet leuk vind...zelf denk je ook 'nouja zeg, pak dat kind eens aan'.

Als ik haar ga ophalen op het kdv zijn er ook maar weinig kindjes die ik wel leuk vind, de meeste vind ik of zo traag van begrip, of zitten onder het snot, of zijn vervelend en dan gaan m'n handen jeuken haha!

Ook heeft 1 vriendin 2 kindjes die ik wel erg leuk vind, haar zoontje is net zo oud als mijn dochtertje en ook zo'n gaaf kind, die andere is net een week of 8 dus daar kan ik nog niet zoveel over zeggen.

Mijn andere vriendin heeft 3 kinderen maar daar kan en heb ik helemaal niks mee, ik vind ze vervelend, viezig enz...denk ik "poeh...blij dat ik dan zo'n leukje heb".

Omdat ik nog maar 20 was toen ik in verwachting raakte hebben de meeste van mijn vriendinnen nog geen kinderen en dit gaat ook prima. Mijn vriendinnen vinden mijn dochtertje erg gaaf (die met die 3 kids is een gezamelijke vriendin van mij en m'n andere vriendin en die vriendin zegt ook "ja...die van jou is echt leuk maar die van haar, ja ik weet niet hoor, maar ik vind ze gewoon niet leuk, heb er echt niks mee).

Ik vroeg, toen mijn dochtertje er al een poosje was, ben ik nou erg veranderd? Welnee zeiden m'n vriendinnen, je gaat gewoon nog mee naar de stad, komt gewoon nog lekker 'n avondje een filmpje kijken, naar bios, zelfs mee op stap tot half 6...alleen is mijn meisje er gewoon altijd bij (nouja, niet bij alles dan he haha!) maar die is zo makkelijk, 't is gewoon heel vanzelfsprekend.

Dus ondanks dat ik wel een kind heb, betekend het niet dat mijn hele leven om kinderen draait en ik alleen maar over luiers en kinderwagens kan praten, in slobbertruien en trainingsbroeken met spuugvlekken loop :P

En ook kan ik gewone gesprekken voeren zonder dat het altijd over mijn kind gaat.

En ja, je leven verandert wel als je een kind hebt, maar ook niet zo superdramatisch hoor...sommige denken geloof ik dat je zelf geen leven meer hebt.
Ik doe alles wat ik eerst ook deed, alleen heb ik nou een lief klein meisje mee dus het vergt iets meer planning en inpakken voor we in de auto zitten maar goed, dat heb je snel genoeg onder de knie.

En inderdaad, ik zal zeker toegeven, niet iedereen is geschikt voor kinderen, ook dat kan ik zeker begrijpen.
En ja, je leven verandert wel als je een kind hebt, maar ook niet zo superdramatisch hoor...sommige denken geloof ik dat je zelf geen leven meer hebt.
Ik doe alles wat ik eerst ook deed, alleen heb ik nou een lief klein meisje mee dus het vergt iets meer planning en inpakken voor we in de auto zitten maar goed, dat heb je snel genoeg onder de knie.

Maar inderdaad, sommige mensen zijn leukere tante's als moeders zeg maar ;) haha...

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 07:22

onder die laatste val ik denk ik, al is tante misschien ook nog teveel :-) hihi

ik heb nooit iets met kinderen gehad. En ik werk met een doelgroep waarbij ik o.a. ook tienermoeder zie zonder vaste verblijfplaats en met 30.000 schuld.. en dan het liefst 3 kinderen en een hele berg hulpverlening er om heen. Soms vindt ik het wel eens bizar welke mensen allemaal kinderen mogen krijgen. Misschien omschrijf ik het nu niet helemaal correct, maar in welke situatie kinderen soms geboren worden... ik vind het niet kunnen. En als je een kind wil adopteren duurt het járen omdat er een hele gerechtelijke procedure aan zit.. toch leven we soms in een vreemd land :D

ik denk dat het oerinstinct om voort te planten wel minder is geworden in deze tijden. Idd de pil en het condoom ben ik erg blij mee als uitvinding :+ De meeste mensen kiezen er nu bewuster voor (dan laat ik de doelgroep hierboven even buiten wegeg, want dat is meestal niet bewust maar meer het niet hebben gehad van sexuele voorlichting..) en zo hebben wij de keuze om er niet voor te kiezen :Y)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:50

Ohja..ff voor de duidelijkheid: mijn kleintje was dan wel een ongelukje en ik was dan nog maar 20 maar het was absoluut niet zo'n domme actie als: hmm ik heb diarree en dan werkt de pil niet, laat ik er dan maar 2 nemen dan werkt 't wel, ofzo iets.

Ik slikte ook gewoon braaf de pil, wilde geen kids maar werd toch zwanger door gesodemieter met de hormonen, niet dat er straks weer wordt gedacht van "jah hoor, heb je weer zo'n jonge meid die weer niet wist hoe ging van de bloemtjes en de bijtjes" ;)