Wat voor "TIK" heb jij...??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:23

Oh jeetje, waar zal ik beginnen .. Met de gekste dan maar :Y) ;

- ik deel in mn hoofd zinnen en woorden in gelijke delen, bv.: Vanavond heb ik les -> vana - vond -hebi -kles. Pakweg 5 jaar geleden had ik dit echt in extreme vorm, elk woord en elke zin moest eraan geloven, of ik ze nu las of gewoon ergens aan dacht. Het is er vanzelf uit aan het gaan intussen, haha!
- de singel wordt met de label aan de linkse kant bevestigd
- ik wrijf of pluk of krab of ... heel vaak aan mijn voorhoofd als ik me verveel, of iets aandachtig lees
- dotjes maken, wel 20/dag
- ik tokkel héél erg vaak met mijn vingers als ik iets lees, of ergens op moet wachten
- vierkante oorbellen moeten een ruit vormen in mijn oren
- zelfs al heb ik geen dorst en staat er fles water naast me, mijn frisdrank onder de middag is HEILIG
- mijn zadelovertrek moet op een bepaalde werkwijze bevestigd worden
- de verschillende tabbladen die ik altijd open op de pc, moeten altijd in dezelfde volgorde staan
- als mn moeder vertrekt naar haar werk zeg ik altijd dat ze voorzichtig moet wezen
- enkel absoluut-belangrijke-super-noodzakelijk-bij-te-houden smsjes en mails en documenten overleven bij mij, de rest wordt gelijk gewist en weg gesmeten
- als ik oorbellen indoe, trek ik daarna het slotje tot helemaal vanachter, waar ik mijn duim dan tegen hou - zodat ze niet gaan spannen, maar ook niet makkelijk zullen uitvallen
- zondag slobberdag
- 'op hout kloppen'
- lijstjes in voor allerlei doeleinden in alle soorten en maten maken
- om te slapen of rusten moet mijn deken over mn 'bovenste' oor getrokken worden en voeten moeten onder het deken blijven
- geen armen of benen uit bed laten hangen (restant van vroeger horror-verhaal _O- )
- als iemand zn neus wrijft begin ik onbewust ook over de mijne te wrijven
- tanden poetsen doe ik altijd eerst met alle tanden op elkaar en er dan over, daarna kunnen we in fases gaan indelen
- brandende lichten, verwarmingen, elektrische toestellen etc in een kamer waar niemand is MOETEN UIT (heeft al voor menig discussie gezorgd op de werkvloer :o )

enz enz enz enz enz

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:28

leeneliefje schreef:
mijn tic is dat ik soms heel hard moet schreeuwen :o
is niet iets ernstigs. maar vind het soms gewoon even fijn.
schreeuwen/heel hard zingen. Klinkt het zelfde bij mij :P
Heb ik ook :o

Fristi_

Re: Wat voor "TIK" heb jij...??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:33

Ik heb als tic dat ik altijd aan mijn oorbellen (of als ik ze niet in heb, oorlellen) frummel. Gek word ik ervan. Ook mijn hoofd moet eraan gelove. Elk bultje weet-ik-veel-watje moet aan gefrummeld worden.
Ook zit ik altijd wel iets met mijn mobiel te doen als ik me verveel. Ik ben ook een non stop smser.

Verder kan ik eigenlijk op niks komen.. Dacht dat ik er meer had :+

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:39

Oh ooh ik bedenk er zojuist nog eentje :o
de lusjes van veters moeten langs beide kanten in de schoen steken, anders wordt ik écht gek !! En het is toch ook gewoon geen zicht, van die lelijke lussen die onder je broek vandaan komen .. Laat staan dat je zo voortdurend ziet onder een bermuda oid !!

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:50

Grapppig topic!

Mijn tik is:
Als ik koffie zet voor meerderen ( we hebben een senseo) dan moet mijn kopje altijd rechts staan.
Alle lichten moeten uit als er niemand is.
Voordat ik ga slapen check ik alles nog een keer na of het wel goed afgesloten is.
Ik kan niet in slaap komen zonder een deken of laken over me heen, hoe warm het dus ook is, ik lig onder een deken of laken.

Voor de rest zou ik het niet weten. * Ik ga er toch maar is op letten of er stiekem toch niet meer heb*

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 11:55

Nog 1, als ik laarzen aan heb, rijlaarzen of gewone laarzen, heb ik ALTIJD 2 paar sokken aan of het nou bloedheet is of ijskoud. :Y) 8)7
Mijn horloge zit altijd rechts, links vind ik verschikkelijk
Ik heb bijna altijd een elastiekje bij me, wil altijd mijn haren in een staart ofzo kunnen doen

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 12:01

S__L schreef:
Ik selecteer ALTIJD de tekst op de computer als ik aan het lezen ben..

Gelukkig ik ben niet de enige! Mensen kijken mij altijd zo raar aan als ik iets aan het lezen ben op de computer, als ze er dan een opmerking over maken snap ik niet eens waar ze het over hebben want dat heb ik zelf niet eens door.
Verder heb ik 1000 tics, ik ben autistisch dus heb toch bepaalde regeltjes en structuur in mijn hoofd. Zo volg ik altijd exact de bochten in een fietspad (ook degene waar je net zo goed rechtdoor kunt fietsen).

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 13:33

Staan weer erg leuke tussen :P.

Ik heb er zojuist ook nog een bedacht.
Ik kan er NIET maar dan ook echt NIET tegen als me deken los zit bij het voeteneinde van me bed,
ik wordt er s'nachts gewoon van wakker als me voeten dus wel bloot liggen.
En dat is heel fijn als je een vriend hebt die er juist niet tegen kan als de deken vast zit _-:(

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:40

LittleRose schreef:

Ik kan er NIET maar dan ook echt NIET tegen als me deken los zit bij het voeteneinde van me bed,
En dat is heel fijn als je een vriend hebt die er juist niet tegen kan als de deken vast zit _-:(

Door jou weet ik er ook weer 1 !

Ik kan er dus absoluut niet tegen als mijn dekbed aan het voeteneind vastligt.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 13:52

LittleRose schreef:

ik kan er ook niet tegen dat mijn deken vastzit :D

-als ik met mijn ene been over mijn andere zit beweegt mijn voet non-stop heen en weer...
-als ik een balpen vastheb, en ik schrijf niet, dan gaat de balpen aan-uit-aan-uit-...

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:23

Echt grappig jullie. _O-

Ik kan eigenlijk niet zo snel een tik verzinnen, vroegaaa had ik er wel aardig wat, ben er over heen gegroeid. :Y)

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:38

Wooow, jullie hebben er zovéééél...
Ik heb er eigenlijk niet echt eentje, toch niet iets dat ik echt 'elke keer' doe.
Vroeger had ik wel een vreemde neiging, die heel soms nu nog de kop op steekt.
Ik vergelijk de afstand tussen 2 palen, muren,..... altijd met mijn benen, ik beeldde me in dat als ik in grand d'écart (geen idee hoe je het schrijft) ging zitten, ofdat ik dan met mijn voeten de beiden dingen kon raken :+ :+ .
Soms zag ik het echt voor me dat het lukte, terwijl het over een afstand van 5 meter ging :P :P
Wat een gek 'ras' is de mens ség :+

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 14:58

xxxdonja schreef:
Ik heb tiks altijd tijdelijk, dan weer een maand die en dan weer een maand die... :=
Momenteel heb ik dat mijn neusgaten bewegen. := Ik móét het gewoon doen. :+ Groot, klein, groot, klein! _O-
Het valt iedereen op... :=

Haha, dat is fun! :') Moet je is zo lang doen dat je 'spierpijn' krijgt. Dan leer je het wel af :))

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:35

Grappig dat veel mensen denken dat simpele gewoontes (zoals bvb je volgorde van tandenpoetsen) een tic zijn. :P

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:38

''huhuh'' dat zeg ik heel vaak echt vreselijk, maar ik doe het automatisch :Y)

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:49

Sommigen zijn echt grappig..
zelf heb ik ook wel wat
-vinger door me haar.
-wiebelen meestal met me voet. non-stop
-geld zoeken zeg maar,(als ik alleen loop kijk ik heel vaak naar de grond, geld zoeken.. )
- balpen in en uit klikken non-stop
-vooral op school als ik me verveel, met je pen in je wb krassen zo goed in..

8)7

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:51

Ik moet altijd aan mijn haar ruiken.
Negen van de tien keer heb ik het niet ees door, pak ik een plukje haar en ga ik er aan ruiken. Vaak van die reacties: "Ruikt het lekker?"

En dan denk ik.. Oeps :o

appelflap2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:51

* bij mij mag er geen een oneffenheidje op mijn lichaam zitten
als ik iets voel een bultje pukkeltje of velletje moet het eraf (ook bij mijn man :P )
* dat gedoe met het radio volume heb ik ook
hij moet op 7/10/15/20 of 25 (weet niet waarom de 7 wel mag)
* ik heb routes voor de heen en terug weg
de heen weg is anders dan de terug weg maar die rij ik wel elke keer hetzelfde
* het dekje moet perfect recht onder mijn zadel zitten en het voorste gedeelte trek ik in de kamer
anders drukt dat op de schoft en dat vind ik zielig
* ook moeten alle riempjes in alle passantjes
anders zwabberen de riempjes in het gezicht van mijn paard en dat is ook zielig

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:54

Ik ruik ook geregeld aan mijn haar.
Vorige week deed ik dit toen ik achter een auto stond te wachten, ik pakte dus een pluk haar en zag dat diegene die voor me stond in de spiegel keek en begon te lachen toen hij mij aan mijn haar zag ''snuiven'' :')

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 15:55

Oh dat heb ik ook, de volumeknop zet ik inderdaad altijd op 10/15/20/25..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 18:56

Mijn radio moet op 8, 12, 14 of 16 staan qua geluidsterkte (dus een even getal)
Ik zit de hele dag aan m'n haar te frunniken. Staartje in, staartje uit. Knipje in, knipje uit. Knipje in, knipje uit, knotje in, knotje uit..
Ik mag niet op de randjes staan van stoeptegels
Ik controleer altijd minstens 3x of mijn wekker gezet is, soms nog een heleboel keren.. Echt poedersuiker want ik ben er echt ziek van als ik 'm niet vaak genoeg controleer.
Verder selecteer ik elke zin die ik lees op bijv. bokt, hyves.. Heel dwangmatig want anders mag ik het niet lezen -O-

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:02

LittleRose schreef:

Haha grappig. Ik kan er juist NIET tegen als me deken vast zit op me voeten end. Echt niet. Ook moet er altijd zegmaar bij de boven kant van me deken, dus waar me hoofd ligt. Een stukje zonder '' deken'' zijn. Dus zeg maar wel de.. uhm naamkwijt. Het gene wat je er over heen doet. in verschillende kleurtjes ect :+ . Maar geen deken. Dus dat er wel deken zit. Maar dan zonder iets er tussen. Ook ruik ik altijd aan me hand/kussen/deken als ik moe ben

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:02

Als ik voor het stoplicht sta te wachten, dan zet ik de auto in de eerste versnelling. Na 5 secondes trap ik de koppeling in, pak ik de pook, haal 'm uit de 1, en zet 'm weer in de 1. (En dat keer 10.)

Heel nutteloos. :+

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:31

ooh ik heb mezelf vandaag weer betrapt :D
als ik in een saaie les zit of ik verveel me ga ik altijd heel doeloos krasjes zetten op me schriften of kaften, en uiteidelijk word het 1 grote klieder boel. Heel vervelend als je je telkens voor neemt het niet meer te doen. :')

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:37

Ik moet altijd met mijn tanden knarsen. Tussen elke auto, of boom, of.... En die stoeptegels, en nog veel meer...