;- ik deel in mn hoofd zinnen en woorden in gelijke delen, bv.: Vanavond heb ik les -> vana - vond -hebi -kles. Pakweg 5 jaar geleden had ik dit echt in extreme vorm, elk woord en elke zin moest eraan geloven, of ik ze nu las of gewoon ergens aan dacht. Het is er vanzelf uit aan het gaan intussen, haha!
- de singel wordt met de label aan de linkse kant bevestigd
- ik wrijf of pluk of krab of ... heel vaak aan mijn voorhoofd als ik me verveel, of iets aandachtig lees
- dotjes maken, wel 20/dag
- ik tokkel héél erg vaak met mijn vingers als ik iets lees, of ergens op moet wachten
- vierkante oorbellen moeten een ruit vormen in mijn oren
- zelfs al heb ik geen dorst en staat er fles water naast me, mijn frisdrank onder de middag is HEILIG
- mijn zadelovertrek moet op een bepaalde werkwijze bevestigd worden
- de verschillende tabbladen die ik altijd open op de pc, moeten altijd in dezelfde volgorde staan
- als mn moeder vertrekt naar haar werk zeg ik altijd dat ze voorzichtig moet wezen
- enkel absoluut-belangrijke-super-noodzakelijk-bij-te-houden smsjes en mails en documenten overleven bij mij, de rest wordt gelijk gewist en weg gesmeten
- als ik oorbellen indoe, trek ik daarna het slotje tot helemaal vanachter, waar ik mijn duim dan tegen hou - zodat ze niet gaan spannen, maar ook niet makkelijk zullen uitvallen
- zondag slobberdag
- 'op hout kloppen'
- lijstjes in voor allerlei doeleinden in alle soorten en maten maken
- om te slapen of rusten moet mijn deken over mn 'bovenste' oor getrokken worden en voeten moeten onder het deken blijven
- geen armen of benen uit bed laten hangen (restant van vroeger horror-verhaal
)- als iemand zn neus wrijft begin ik onbewust ook over de mijne te wrijven
- tanden poetsen doe ik altijd eerst met alle tanden op elkaar en er dan over, daarna kunnen we in fases gaan indelen
- brandende lichten, verwarmingen, elektrische toestellen etc in een kamer waar niemand is MOETEN UIT (heeft al voor menig discussie gezorgd op de werkvloer
)enz enz enz enz enz

Moet je is zo lang doen dat je 'spierpijn' krijgt. Dan leer je het wel af