[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:01

Negatieve verhalen zijn inderdaad makkelijker te vinden dan positieve, mensen melden negatieve dingen nou eenmaal eerder. Maar ik ben inmiddels ook tevreden over de Mirena. :j

De eerste 3 maanden heb ik veel krampen en bloedverlies gehad en het zetten was erg pijnlijk. Maar nu heb ik nergens meer last van, heel af en toe licht bloedverlies nog i.p.v mijn menstruatie. Van die vreselijke PMS en menstruatiepijn ben ik af, echt heerlijk!

Aan de pil ben ik trouwens wel geweest, maar 4 jaar geleden al gestopt, dus daar kan het bij mij ook niet aan liggen.

xxappiexx

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:51

Nee idd, na meer dan 2 jaar is t ook niet echt logisch dat ze ineens kleiner worden.

Ik ben iig ook blij dat ik overgstapt ben op de mirena, heb nog wel een beetje buikpijn af en toe en in het begin kreeg ik mn broek niet dicht maar verder nergens last van. Heerlijk!

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 01:59

meiden...
Ik heb even vraagje!
ben een dag telaat begonnen me de pil, en heb dus een stopweek van 8 ipv 7 dagen gehad. Nu heb ik er 2 tegelijk ingenomen, 1 op tijd en 1 een dag te laat. Kan dit kwaad?

verder vraag ik me af wie er een nuvaring heeft en hoe deze bevalt?
ik slik nu zo'n 7 jaar de pil en heb er een beetje genoeg van... Het idee bekruipt mij dat de hormonen gewoon niet goed zijn en wil daarom opzoek naar iets anders. Nuvaring of bijv spiraaltje.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 02:07

Fiffill schreef:
Omdat mijn cyclus kennelijk al korter was?
Verder maakt 't me eigenlijk ook niet heel veel uit. :n Vond het altijd wel handig dat ik maar 3 dagen ongesteld was, dus beetje jammer als ik nu een paar dagen moet wachten tot ik weer de pil kan slikken. :+

dit is eigenlijk 'onzin'...

Je stopweek duurt 7 dagen, ookal ben je maar 3 dagen ongesteld. In de overige dagen ben je gewoon beschermd en kan je gewoon seks hebben.
het heeft dus geen nu om na 3 dagen weer met de pil te beginnen in je stopweek, dan ben je alleen maar sneller weer ongesteld.
Waarom zou je uberhaupt na 3 dagen weer willen beginnen? Ik vind het wel lekker altijd, een weekje geen pil slikken...

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:24

Ik zie er het nut ook niet van in. Waarom zou je je lichaam op hol willen brengen met al die extra hormonen? Je schiet er voor jezelf niets mee op en je lichaam raakt alleen maar sneller van slag. Als je dan toch een kortere pilvrije periode wil kun je misschien beter overstappen op de 24+4 pil of iets dergelijks.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 11:48

faye1995 schreef:
meiden...
Ik heb even vraagje!
ben een dag telaat begonnen me de pil, en heb dus een stopweek van 8 ipv 7 dagen gehad. Nu heb ik er 2 tegelijk ingenomen, 1 op tijd en 1 een dag te laat. Kan dit kwaad?

verder vraag ik me af wie er een nuvaring heeft en hoe deze bevalt?
ik slik nu zo'n 7 jaar de pil en heb er een beetje genoeg van... Het idee bekruipt mij dat de hormonen gewoon niet goed zijn en wil daarom opzoek naar iets anders. Nuvaring of bijv spiraaltje.

Ik heb er 1.
Bevalt goed. Wat wil je weten?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 13:53

ik was ook erg tevreden over de mirena :j alleen de krampen werden onmenselijk, maar dat was de schuld van de dokters assistente die mijn spiraal niet goed zetten..

ik was ook niet meer ongesteld, dat vond ik wel erg fijn :D

ik ben nu helemaal hormoon vrij, en vindt het stiekem wel heel erg lekker :D straks met een vriend is het wat ingewikkelder maar dat zien we dan wel.. maar ik ga echt nooit meer aan de pil :)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 15:26

Ik gebruik de Nuvaring, wat wil je daarover weten?

Sylviaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 20:15

ik gebruik ook de nuvaring dus genoeg mensen waar je aan kan vragen haha.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:29

Gezien mijn topic is gesloten hier een berichtje. Hoewel ik niet verwacht dat de mensen die ik zoek hier rondlopen...

Ik wilde eigenlijk alleen reacties van mensen die werkelijk gestopt zijn met de Diane 35 en mij daarover hun ervaringen kunnen delen. Ik zit te denken of ik misschien uit een 'test' moet stoppen met de pil, kijken of ik me vrolijker voel etc. Maar ik ben bang om pukkels te krijgen en weer super snelle onregelmatige cyclus. Daarbij heb ik een vriend en wil ik niet zwanger worden dus het is wel onpraktisch. Daarom graag ervaringen gevraagd!

Ik heb niet zoveel aan reacties:
- discussie of de pil wel of niet slecht voor je is.
- discussies over waarom je wel niet zou moeten stoppen met de pil slikken.
- dat de diane sowieso een slechte/zware pil voor je is.

Ik vroeg me de volgende dingen af.

1. Hoelang heb je deze pil geslikt?
2. Waarom slikte je deze pil? (acne/overbeharing/onregelmatige cyclus)

Toen je gestopt was:
3. Voelde je jezelf minder vlak qua emoties?
4. Voelde je jezelf vrolijker/blijer, dus minder depressief?
5. Had je (weer) meer zin in seks?
6. Kreeg je (weer) last van pukkels/acne?
7. Kreeg je (weer) last van onregelmatige menstruatie?
8. Viel je af of kwam je juist aan zonder verandering van eetpatroon?
9. Wat werd je alternatief wbt anticonceptie?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:05

Bedoel je gestopt met de Diane en daarna niets meer gebruiken?

Even antwoorden op je vragen:
1: Negen jaar.
2: Acne en overbeharing, met een zeer zware menstruatie
3: Dat is voor mij eigelijk vrij moeilijk te zeggen. Ik ben in december 2008 gestopt, overgestapt op de Nuvaring (gewoon meteen na de stopweek), maar ben tegelijkertijd ook begonnen aan de Propranolol voor een half jaar. Ik weet dus niet zo goed wat daarbij hoort en wat hoort bij het stoppen met de Diane. Ik heb nu in ieder geval wel veel minder last van migraine (van 2-3 aanvallen per week, naar 2-3 per maand). Ik heb ook het idee dat ik minder moe ben en misschien ook inderdaad wel minder vlak qua emoties. Maar daarvan durf ik niet met zekerheid te zeggen of dat aan het stoppen van de Diane ligt. Ik heb in die tijd namelijk ook heel hard aan mezelf gewerkt en dat doe ik nog steeds.
4: Zie vraag 3. ;)
5: Ik heb het idee dat mijn libido met de Diane stukke hoger was dan nu met de Nuvaring.
6: Eventjes, voor een maand of 4/5, maar dat nam daarna weer af. Ik heb nu wel iets meer puistjes dan toen ik aan de Diane was, maar het is geen acne te noemen. Ik kan er zo wel mee leven. :))
7: Ik kan de Nuvaring niet doorgebruiken, maar dat kan ook zijn omdat de Diane veel zwaarder is qua hormonen dan de Nuvaring.
8: Er is teveel in die tijd verandert. Ik durf dat dus niet te zeggen. Ik hou wel minder vocht vast.
9: De Nuvaring dus. ;)

Nou, hopelijk heb je er wat aan.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:19

ik heb niet de diane pil gehad maar een andere pil (microgynon 30)

misschien dat je er nog iets aan hebt :)

1. Hoelang heb je deze pil geslikt? ruim 8 jaar geloof ik
2. Waarom slikte je deze pil? (acne/overbeharing/onregelmatige cyclus) onregelmatige cyclus, en wanneer ik ongesteld was lag ik huilend in de badkamer van de pijn

Toen je gestopt was:
3. Voelde je jezelf minder vlak qua emoties?
4. Voelde je jezelf vrolijker/blijer, dus minder depressief? Ja absoluut, alleen het moment dat ik stopte was een drama, vooral de eerste 2 weken kon ik echt huilen om alles, maar daarna ging ik ineens gigantisch bergopwaarts :)
5. Had je (weer) meer zin in seks? ik had altijd al zin in seks en in mijn geval was het wel fijn dat dat iets geremd werd :=
6. Kreeg je (weer) last van pukkels/acne? nee
7. Kreeg je (weer) last van onregelmatige menstruatie? nee
8. Viel je af of kwam je juist aan zonder verandering van eetpatroon? ik viel af, en val nog steeds af.
9. Wat werd je alternatief wbt anticonceptie? eerst een spiraal, dat was het toch niet en nu ben ik helemaal schoon :) ik slik/gebruik niets :D

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:30

Voor de meiden met een nuvaring...!

Ik ben benieuwd of het comfortabel is, of voel je dat ding constant zitten?
Hoe is het met de seks?
Krijg je die ring er na 3 weken makkelijk uit, of is dat een heel gedoe?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:45

De eerste 3 weken voelde ik em zitten, zo ook het eerste half jaar met de sex (even uitdoen kan ook, maar niet vergeten erna weer erin te doen!). Nu voel ik em eigelijk niet meer, behalve als ie zakt door buikpijn, dan begint het te jeuken. Uitdoen is heel makkelijk. Gewoon je vinger erachter haken en trekken, piece of cake (vind ik dan he ;)).

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:48

faye1995 schreef:
Hoe is het met de seks?

Heel comfortabel, ik voel hem vrijwel nooit zitten (soms de laatste dag van de maand een beetje of heel soms een keertje, maar eigenlijk voel ik hem nooit).
Ook met de seks voel ik zelf niets, mijn partner ook niet, ik hoef hem ook niet uit te doen (dit is bij ongeveer 80% van de vrouwen zo, kan dus voorkomen dat je hem uit moet doen of dat je het niet fijn vind maar de kans is klein).
En je krijgt die ring er heel makkelijk uit, net zo makkelijk als hij erin gaat. Gewoon even hengelen, binnen 10 seconden is hij wel uit :P Nog wel sneller ;)

De eerste maand voelde ik hem wel regelmatig zitten maar je lichaam moet er ook aan wennen dus dat is heel normaal. Je moet een paar maanden tijd uittrekken om te proberen, net als met andere anticonceptie.

Ik gebruik het nu ruim een jaar en ben er super blij mee! :D Mocht je twijfelen tussen nuvaring en spiraaltje, nuvaring is makkelijk te testen dus probeer dat eerst! Mocht het niet bevallen kan je altijd nog naar spiraaltje maar omdat je nuvaring zelf kan doen is het veel makkerlijk om uit te proberen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:54

Eigelijk is het dus wel een handig ding. ;) Mocht het niet zo zijn dat er toch ook weer homonen inzitten en dat ik em eigelijk behoorlijk duur vind, maar goed, ik moet het ermee doen. :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:07

Als je bang bent om acnee te krijgen waarom dan niet overstappen op een goed middel als bijvoorbeeld normaderm van Vichy? Als je het echt goed gebruikt werkt het super! Kost wat maar dan heb je ook wat!

Sylviaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:02

faye1995 schreef:

Hoe is het met de seks?

ik voel hem ook totaal niet zitten, dus voor mij is het erg comfortabel
seks heb ik niet dus kan ik niet over meepraten :P
eruithalen gaat eigenlijk supersimpel (had ik aan het begin niet verwacht) net als erindoen trouwens.
voor mij is die dus (tot nu toe) perfect aangezien ik nogal vergeetachtig was met de pil enzo ;)

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:04

Ik hoor wel dat de Nuvaring niet net zo veilig is als de pil?
Want bij pil beschermt ie zeker 99.9% ofzo? En dan nuvaring minder, klopt dat ook?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:11

http://www.anticonceptiepil.nl/content/ ... arheid.asp

Zoals je ziet is ie zelfs net even veiliger!
Hoewel ik eigenlijk meende dat het gewoon gelijk is..
Het is wel waar dat deze 'in de praktijk' veel veiliger is, omdat je er veel minder fout mee kan doen (vergeten etc.)

De bovenste van het lijstje is overigens wel errug grappig.
Bij geheelonthouding worden in de praktijk meer dan 10 op de 100 vrouwen per jaar zwanger :+

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:35

Kan dat ding er niet per ongeluk uitvallen ofzo?? Want een tampon zakt op een gegeven moment en kan je theoretisch gezien ook eruit persen?

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:41

Ik ben ook erg tevreden over de Nuvaring. :j Hij kan wel uitvallen, maar dat gebeurt volgens mij haast nooit. En als dat gebeurt, dan spoel je hem af en kun je hem (als het binnen 3 uur is) weer indoen. :)

Ik voel hem ook nooit zitten, en hij gaat er makkelijker in dan een tampon, vind ikzelf. :D

En trouwens, volgens mijn nuvaring boekje is de pil wel veiliger? Bij de pil wordt er 0.1 persoon op de 100 zwanger, en bij de nuvaring 1 van de 100 dacht ik?

Maar ik vind zelf de pil helemaaal niet fijn. Ik kwam er heel veel van aan, zelfs onder streng dieet. :\

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:06

Ben je daarna die kilo's weer kwijt geraakt?

Nou ik denk dan van als ik ga plassen en ik duw te hard en heb niet in de gaten dat hij uitvalt of het gebeurd op je werk....dan moet je dus een extra bij je hebben?

Het klinkt verder wel aantrekkelijk dat ding. Hoewel ik dan weer een beeld heb dat als je seks hebt gehad of een tampon er achteraan duwt dat mijn korte vingers er nooit meer bij kunnen om hem eruit te halen.... ;)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:12

Nou, ik ben wel doorgegaan met dieeten,maar het gaat er wel (moeizaam) van af. Ik kom sowieso al snel aan, maar toen ik de pil ben gaan slikken zaten er opeens meer dan 5 kilo aan. :\ Wat ik ook deed, ging er niet af. :n En nu heb ik er weer 3/4 kilo af, scheelt weer. :D

Een extra bij je hebben gaat wat moeilijk, want je bewaard ze in de koelkast :D (staan bij mij heel leuk naast de boter :+)
Maar als hij uitvalt, dan kun je hem er echt weer gewoon in doen, diezelfde weer. Alleen goed afspoelen. :)

En volgens mij valt hij er echt haast niet uit hoor. Mij is het nog nooit gebeurd. Ik denk ook dat het door de vorm komt. :j

En ik was ook bang dat ik hem er niet uit kon halen, ik moet er wel even ehh..voor gaan zitten maar dan heb je hem ook zo hoor. :+ De diepte van de plaatsing van de ring heeft geen effect op de werking. Dus je plaatst hem gewoon daar waar hij blijft zitten, zit ook niet dieper dan een tampon. (meestal een vinger diep) :)

Omdat het een ring is, kun je zo inhaken met de vinger en dan heb je hem al. :) En indoen is al helemaal niet moeilijk. :D

Ik kan hem zeker aanraden. :j je hoeft er ook niet elke dag aan te denken. Gewoon een kruisje zetten in je agenda als je hem moet indoen of uitdoen. :)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:40

Wordt dat ding door de CZ in de JOngerenverzekering vergoed?