18 Jaar, en Depressief *update p. 5*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sneeuwmaan

Re: 18 Jaar, en Depressief *update p. 5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-10 10:55

Heey, wil even laten weten dat je een topper bent! Een strijder zoals je zelf zegt. Succes met de behandeling straks en hier wordt er voor je geduimt! ZET HEM OP!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-10 12:25

Dankjulliewel :+:

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 14:05

hoe is het nu met je Kelly??

Er is al meer dan een maand niks gepost dus ben erg benieuwd :(:)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 14:30

Hey,

Wat leuk dat jullie geinteresseerd zijn! Stond hier eerst niet nog een post?

Ach..

het gaat hier af en aan. Ik ben begonnen met de behandeling maar ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet zo bijzonder vind. Ze hebben het vooral over je grenzen leren herkennen en aangeven (dus wanneer je moe word enzovoorts) omdat veel mensen dan nog doordenderen omdat zoiets 'verwacht' word. Helaas, ik kan dat al een tijdje, en ik weet ook heel goed hoe ik mijn grenzen moet bewaken. Ik heb het er ook al over gehad met de begeleiding en ik moest het nog maar even aankijken. Ik hoop dat het onderwerp ook nog gaat veranderen want anders heb ik helaas niet echt het idee dat het werkt.....

Ik heb éindelijk deze week te horen gekregen dat mijn stufi ook daadwerkelijk in een gift is omgezet dus dat is mooi. voor de rest niet zo heel veel nieuws. Heb deze week een slechte week want ben alleen maar moe en heb n heleboel buikpijn en hoofdpijn ... helaas.

Dus dat was weer een update. :)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:09

@Rhendera, er stond inderdaad nog een post. Die heb ik verwijderd omdat het een updateverzoek was, waarmee het topic omhoog werd geschopt. De heb ik degene die het heeft geplaatst ook laten weten :)
In zo'n geval is het handiger om TS te pb'en.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 15:17

Oh oke vandaar, dacht al, stond hier eerst niet iets? maargoed, fijn dat het even gemeld word :D

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 15:29

Doe maar lekker rustig aan en je kunt het altijd zelf aangeven he bij je therapeut dat je klaar bent voor een stapje verder....

Succes meid :(:)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 19:28

Waarom mijn reactie verwijderd ik vind ik vreemd, ik ben toch niet de enige die benieuwd is naar hoe het met TS gaat :=

Maar Rhendera, vervelend dat je een slechte week hebt :(:) Ik hoop dat je snel wat meer uit de therapie kunt halen, dat jullie iets gaan behandelen waar je echt wat aan hebt! Doe maar lekker rustig aan en take care!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-10 20:11

_Karlijn schreef:
Waarom mijn reactie verwijderd ik vind ik vreemd, ik ben toch niet de enige die benieuwd is naar hoe het met TS gaat :=

Maar Rhendera, vervelend dat je een slechte week hebt :(:) Ik hoop dat je snel wat meer uit de therapie kunt halen, dat jullie iets gaan behandelen waar je echt wat aan hebt! Doe maar lekker rustig aan en take care!

Ja dankje :(:)

Het is niet dat ik de behandeling stom vind oid, zeker niet. Het is alleen meer dat ik toch rustig 3 a 5 dagen beroerd en moe ben na die behandeling en ik nu het idee heb dat er te weinig 'tegenover' staat (dus dat ik er te weinig uithaal om tegen de nadelen op te wegen zegmaar ) := alleen ik voel me nou weer zo'n loser omdat ik dat denk. (in de trant van: kan je dan ook nooit wat volhouden? >;) ) niet dat ik opgehouden ben, maartoch. Denk dat die denkwijze ook wel komt omdat ik 3 opleidingen heb moeten afbreken en vanalles op heb moeten geven.

Maar makkelijk is het niet := Plus dat er hier nu ook nog ruzie in het studentenhuis is (wat nógmeer spanning oplevert waardoor ik liever niet meer naar beneden ga en wat weer resulteert in dat ik slecht eet s'avonds >;) ) gelukkig ga ik dit weekend voor 2 weken naar mn schoonouders met mn vriend, even lekker tot rust komen :)

Ik vind het echt super dat er mensen geinteresseerd zijn, omdat er zo weinig gereageerd werd heb ik ook niet meer zoveel geupdate ... maar nogmaals, leuk, fijn! :+:

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-10 20:51

Jammer dat de behandeling niet is wat je er van verwachtte. Ik ken dat gevoel, dat je dan weer aan jezelf gaat twijfelen. Ik zou het met je therapeut bespreken.

Succes, en sterkte!

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 11:29

Echt knap van je hoor dat je alles opschrijft en zo blijft knokken!

Ik zou niet een thuisstudie doen, doordat je op een school zit (misschien zou je dichterbij kunnen wonen zodat het reizen minder intensief wordt of samen rijden) heb je ook contact met anderen en maak je vrienden. Ik heb een half jaar een thuisstudie gedaan en in het begin vond ik het super, lekker in je eigen tijd. Maar je zit daar maar wat in je uppie...

Ik wil je niet je plannen in de war gooien, maar toch wil ik even dat minpuntje met je delen. :P

En houd je taai!! :(:)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-10 11:44

Fred_Kroket schreef:

Ik zou niet een thuisstudie doen, doordat je op een school zit (misschien zou je dichterbij kunnen wonen zodat het reizen minder intensief wordt of samen rijden) heb je ook contact met anderen en maak je vrienden. Ik heb een half jaar een thuisstudie gedaan en in het begin vond ik het super, lekker in je eigen tijd. Maar je zit daar maar wat in je uppie...

Ik wil je niet je plannen in de war gooien, maar toch wil ik even dat minpuntje met je delen. :P

Het mooie is, ik heb behoefte aan alleen zitten. Als ik contact wil (en dat is niet bijster vaak) zoek ik dat altijd zelf op, die rust heb ik juist nodig. Dus dat komt wel goed. Alleen een thuisstudie gaat nog even op een laag pitje want ik kan toch niet veel met die behandeling nu, vergt gewoon teveel van me. Heb iemand van 't UWV aan de lijn gehad en die heeft mij ook de opdracht gegeven het eerst met mijn begeleiding op m'n behandeling en psych nog eens goed te overleggen, dat het allemaal niet teveel word. Er is me vooral verteld dat ik niet te hard van de stapel moet lopen (oh daar ben ik heeeeul goed in :D O:) ) dus ik doe t ff rustig aan...

Fred_Kroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-10 12:37

Rhendera schreef:
Fred_Kroket schreef:

Het mooie is, ik heb behoefte aan alleen zitten. Als ik contact wil (en dat is niet bijster vaak) zoek ik dat altijd zelf op, die rust heb ik juist nodig. Dus dat komt wel goed. Alleen een thuisstudie gaat nog even op een laag pitje want ik kan toch niet veel met die behandeling nu, vergt gewoon teveel van me. Heb iemand van 't UWV aan de lijn gehad en die heeft mij ook de opdracht gegeven het eerst met mijn begeleiding op m'n behandeling en psych nog eens goed te overleggen, dat het allemaal niet teveel word. Er is me vooral verteld dat ik niet te hard van de stapel moet lopen (oh daar ben ik heeeeul goed in :D O:) ) dus ik doe t ff rustig aan...

Ja.. vergat even dat je inderdaad wel behoefte hebt aan rust om je heen! En dat is het wel! Het is wel lekker rustig, eigen muziekje op, theetje erbij... Dat is wel heel lekker! Goed dat je het zo uitlegt!

Nou kom ik uit een relatie met iemand die absoluut niet sociaal is dus ik verpieterde wel een beetje... Ik heb juist behoefte aan mensen om me heen (mits gedoseerd! ;) )

ladyharma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:20

Ik wil het liever niet zeggen maar je hebt inderdaad een mooie achternaam :o
En ik vind het super knap van je dat je dut allemaal hebt kunnen vertellen!

Echt heeeel dapper!

En ik wens je super veel sterkte! :(:)

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-10 19:23

Heej ja, hoe is het nou met je?

Fijne feestdagen gehad?

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-10 13:49

ik persoonlijk vind er geen reeet aan, ladyharma ... :D heeft er misschien ook mee te maken dat ik nog 3 doopnamen en een roepnaam heb, dus met formulieren invullen word ik gek... :o (6namen in totaal)

Ik heb zeker een stel fijne feestdagen gehad, zit al anderhalve week bij mn schoonouders met mn vriend en blijf nog tot na oud en nieuw. Goed om tot rust te kunnen komen :)

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 11:18

ok ik ben niet helemaal eerlijk geweest in mijn vorige post, maar was er toen nog niet aan toe om het te delen, dus bij deze....

ik ben op vakantie geweest bij mijn schoonouders van 20/12 tot 02/01. Ik heb voor deze periode eindelijk de grote stap durven maken om tegen mezelf te kunnen zeggen dat ik het nodig heb om een stapje terug te doen, omdat het me op het moment allemaal gewoon even te veel word.(Psycholoog, behandeling, werken, boodschappen doen, zorgen maken of ik wel genoeg geld heb, spanningen hier in huis) Ik heb dan ook de stap kunnen nemen om aan mijn opa en oma te vragen of ik (tijdelijk?) terug bij hun in kon trekken. Ik heb eerst mijn opa gesproken en die vond het goed, want ik zat hier op mijn kamertje toch maar alleen en hij vond het een goed idee. Hij moest het alleen nog met mijn oma overleggen.

Nou, dat heeft hij gedaan...
En mijn oma heeft nee gezegd. No big deal denk je dan... dan mag het niet. Het is alleen dat ik deze mensen al jaren als mijn 'vangnet' beschouw, dat áls het dan mis ging of áls ik een stapje terug wou doen, dat het dan kón...
Het is net alsof ik al jaren op een zijden koortje balanceer, weigerend om naar beneden te kijken, maar altijd wetend dat er een vangnet was om me op te vangen, en nu ik dan eindelijk dreig om te vallen ik ineens te horen krijg dat er geen vangnet ís...
Daarnaast kon ik geen concrete reden uit mijn oma krijgen. Op de vraag 'Ik respecteer de keuze, maar waarom dan niet?' kreeg ik enkel 'gewoon niet.' Ik heb die vraag later in het gesprek herhaald en kreeg te horen dat ik niet zo moest zeuren? Enige wat m'n opa kon zeggen was dat ik op zich wel goed zat hier (terwijl hij eerst nog iets anders zei) en dat het kwam omdat mijn oma hele dagen bij mijn moeder zit en het daarom niet wil. Toen hij voorstelde dat we over 2 a 3 maanden wel weer konden kijken, vertrok het gezicht van mijn oma zo erg dat ik genoeg informatie heb.... dit gaat helaas niet gebeuren.

Nou anyway, hier ben ik behoorlijk ondersteboven van. Ik heb dit de dag voor kerst te horen gekregen -O-

Ik wil zo graag weg, naar een andere plek, iets voor mezelf, geen zeikende zeurende drukke huisgenoten om me heen, maar dat is óf onbetaalbaar óf er is een wachtlijst van weetikveel hoeveel jaar... Dus ik zit even bij de pakken neer... Ik ben normaal altijd een strijder, ga altijd door, na elke tegenslag, maar ik moet zeggen na dit nieuws dat ik niet eens meer heel veel zin heb om door te vechten... net alsof dit de laatste emmer water op mijn vuur was....

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 17:40

Wat rot voor je! Ook een beetje vreemd vind ik het van je oma, al ken ik haar situatie/belevingswereld niet en kan ik er dus eigenlijk niks over zeggen.

Heel begrijpelijk dat je er niet blij van wordt zo de dag voor kerst. Waar was je oma's kerstgedachte?

Is een ander studentenhuis geen optie? (neem aan dat je daar woont) Heel veel sterkte, ik hoop echt voor je dat 2011 veel goeds gaat brengen, en je eindelijjk een nieuwe woonplek mag vinden.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 18:04

Ik heb niet alles gelezen :o , alleen de eerste en de laatste posts... Maarre is het niet een idee om bij je schoonouders tijdelijk in te gaan wonen? Verder bewonder ik je doorzettingsvermogen. Ik begrijp dat je inmiddels al een heleboel hebt mee moeten maken. Maar onthoud waar een wil is is een weg...

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-11 18:47

it_is_me schreef:
Ik heb niet alles gelezen :o , alleen de eerste en de laatste posts... Maarre is het niet een idee om bij je schoonouders tijdelijk in te gaan wonen? Verder bewonder ik je doorzettingsvermogen. Ik begrijp dat je inmiddels al een heleboel hebt mee moeten maken. Maar onthoud waar een wil is is een weg...

Nee dat zou ik nooit durven vragen :n Dat is geen optie ;)

Safiera schreef:
Wat rot voor je! Ook een beetje vreemd vind ik het van je oma, al ken ik haar situatie/belevingswereld niet en kan ik er dus eigenlijk niks over zeggen.

Heel begrijpelijk dat je er niet blij van wordt zo de dag voor kerst. Waar was je oma's kerstgedachte?

Is een ander studentenhuis geen optie? (neem aan dat je daar woont) Heel veel sterkte, ik hoop echt voor je dat 2011 veel goeds gaat brengen, en je eindelijjk een nieuwe woonplek mag vinden.

Nee, een ander studentenhuis is ook geen goed idee, dan verplaats ik 't probleem alleen maar. Ik heb rúst nodig, en geen vreemden in huis, dat lukt niet in een studentenhuis....

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-11 19:05

Jammer. Ik dacht dat er zeker ook rustige studenten moesten zijn? Blijkbaar niet :n
Rot voor je. Als ik iets wist zou ik het je zo geven, maar heb ook even geen idee. Kan me goed voorstellen dat je met je handen in 't haar zit.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 11:16

Ja jongens, eindelijk eens goed nieuws! ik ben in gesprek geweest met mijn opa, psych en gezinstherapeute en dat verliep goed, nou werd ik s'middags gebeld door mijn opa, ik had al zoiets van huh? En die vertelde me dat ik zeer waarschijnlijk wel in kon trekken... en toch was ik nog niet echt blij, maar dat had er mee te maken dat ik een beetje voorzichtig ben geworden met hopen :=

En nou belde ik vandaag en wist mijn opa het zeker. :) Nog even voor de zekerheid nagevraagd "zo zeker dat ik mijn huur per direct op kan zeggen?" en dat was het geval. :) dus nou zit ik voor begin Maart bij mijn Opa en Oma. :)

TanteSabien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:26

Goed zo meid. Erg fijn voor je!!!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 12:31

Gefeliciteerd! :D Dat is goed nieuws inderdaad!

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 21:06

Dankjulliewel!! :D :+: