Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:28

mwah, ik heb dan weer wel moeite met het afslachten van complete mensenmassa's (Into the west, shindlers list, dances with wolves) maar dat heeft er meer mee te maken dat ik dan weer zie wat voor vreselijk wezen de mensheid eigenlijk is.

maar goed, ik ga even de hort op, en geloof het of niet, een kinderfeestje (op de manege) voor bereiden ;)

LadyMadonna

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:28

Talida: ben jij bewust onderschriftloos? of ben je onderschriftvrij? :D

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:29

Wij hebben laatst de hond ook bij mijn ouders gebracht met de mededeling "ga maar naar oma!" maar dat komt meer omdat ik het gepush over de kleinkinderwens van mijn moeder onderhand spuugzat ben :=

Onassa: volgens mij is dat een vrij normale menselijke emotie waar filmmakers bewust op inspelen. (weet ik van mijn broer die films maakt nav het paard dat verongelukt in Oorlogswinter)

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:29

maikeltje schreef:
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk. :j Maar ik denk inderdaad ook dat dit beter in dat andere topic besproken kan worden. Het zou jammer zijn als een topic als dit weer verzand in die eeuwige discussie van wel of geen abortus. Daar kom je toch niet uit.

Eens. Ga ik er ook niet meer op in.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:30

dan doe ik het beter, ik werd dan op mijn 37e oma :))

Ik heb idd veel meer met schattige puppies, veulens, kittens dan met baby'tjes, maar bij films e.d. ben ik sowieo erg nuchter.

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:30

_sparta_ schreef:
_Ella_ schreef:
Persoonlijk vind ik het ieders eigen keus om wel of geen kinderen te krijgen. Gewoon zorgen dat je niet zwanger wordt.

Waar ik moeite mee heb, is het doden van een ongeboren kindje. Dat is toch iets anders dan er voor kiezen geen kinderen te krijgen imo.

En als je dan door de pil heen toch zwanger wordt? Want ik durf echt wel toe te geven na een relatie van jaren we geen condoom er meer bij gebruiken. Je hebt dan je voorbereidingen wel getroffen om niet zwanger te worden, maar moet je dan toch dat kind maar willen?

Mijn mening:
het leven loopt niet altijd zoals je het had gepland... Omdat het zo loopt, je kindje daar de dupe van te laten zijn vind ik niet oke.
En... (ik voel de bui al hangen) een kindje is ongewenst, omdat jij dat zo ziet. Je wordt alleen een verschrikkelijke moeder als jíj daar voor kiest.

Maar goed, ik ben weer weg :wave: , deze discussie hoort idd thuis in het abortustopic.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:31

Herman Finkers heeft er trouwens een mooie sketch over waar hij de vergelijking trekt met een glazenwasser. "hebben jullie dan bewust gekozen om geen glazenwasser te nemen, of kunnen jullie geen glazenwasser krijgen?"

Talida

Grappig, misschien omdat ik er altijd heel duidelijk over ben geweest, maar in mijn omgeving is er werkelijk niemand (ook geen ouders) die ook maar 1x gepusht of gevraagd hebben waarom we geen kinderen hebben. Hoogstens van 1 van de kleine kinderen, waarom we dat niet hebben, maar goed dat is in hun ogen natuurlijk anders, als de rest wel kinders heeft

LadyMadonna

maar toch nog ff je zin door drijven he... bah

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:32

stef schreef:
maar toch nog ff je zin door drijven he... bah

Jij zegt het, ik dacht het.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:32

Lielle schreef:
dan doe ik het beter, ik werd dan op mijn 37e oma :))

Ik heb idd veel meer met schattige puppies, veulens, kittens dan met baby'tjes, maar bij films e.d. ben ik sowieo erg nuchter.

Ik vind alle jonkies leuk, zowel dieren als kindjes. Baby's heb ik wat minder mee moet ik eerlijk zeggen en ik was dan ook blij toen die beebs van mij konden lopen.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:33

Heeft er iemand nog meer stiefkinderen? Dat is toch anders dan een eigen kind. En ik heb er 2 allebei meisjes, en die zou ik voor geen goud willen missen. Maar eigen kinderen hoef ik niet.
Hoe zit dat met jullie dan?

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:34

wij zijn bewust kindervrij

wordt niet goed van als mensen direct vragen hoeveel kinderen hebben jullie

alsof kinderen enigste telt

of op verjaardag alleen maar over kinderen gaat

_sparta_

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:36

Ik kies mijn plek op een verjaardag vaak strategisch uit, ver van de moeders en dichtbij de mannen. Ik heb meer met mooie auto’s dan met baby’s.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:46

sporten schreef:
of op verjaardag alleen maar over kinderen gaat

Daarom gaan mijn man en ik ook niet meer naar de verjaardagen van neefjes en nichtjes, je zit er altijd als spek en bonen bij en daar ga ik geen anderhalf uur voor in de auto zitten.
Word niet echt gewaardeert, maar is onze keuze.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:56

En er meld zich nog 1 :D

Mijn "kids" zijn 24, 14, 12, 7, 7, 3 en 2. Als ze lief zijn krijgen ze een aai en een goed woord, zijn ze vervelend in bed schop ik ze eruit, zijn ze buiten vervelend zet ik ze apart met een stroomdraadje ertussen. En wordt het te erg, of passen ze niet verkoop ik ze :+ :D Of te wel ik heb paarden (net als (bijna) iedereen hier ;) ).

Ik heb ook vanaf mijn jeugd gezegt dat ik geen kinderen wilde. En ik ben ondertussen 40 en ik blijf erbij. Nooit de wens gehad, en die zal ook nooit komen. Ik heb hier al zoveel dingen gelezen die ook mij zo bekend voorkomen. Het wacht maar....Tantes die het niet snappen..... de blikken van "je weet niet wat je mist"...... het spelen met speelgoedpaarden ipv poppen.....het geen baby in de arm willen houden......allemaal zo bekend :D
Mijn wederhelft heeft 1 dochter, dus niet van mij maar uit een eerder huwelijk, die is ondertussen 22 en heeft een kind. Als die hier is, ik wil wel wegvluchten. Alles draait voor haar om het kind, kind moet eten, kind is toch lief, kind moet nu slapen (en het drama als kind dan niet slapen wil :roll: ) Nee ik heb de goede keuze voor mezelf gemaakt. Ik kreeg zelfs al hele boze blikken toen ik zei dat het kind niet over een x aantal jaar hier mocht komen logeren. En weet je waarom ik dat niet wil, omdat ik weet dat IK dan de hele dag achter dat kind aan kan lopen. Hij is leuk maar tis wederhelfts kleinkind niet de mijne, waarom moet ik dan mijn dagindeling omgooien ipv van hij (en echt ik weet zeker dat het daar op uitdraaien zou ;) ). No way dus.

Mijn moeder heeft het gelukkig wel altijd gesnapt. Die vind het mss wel jammer, maar die heeft nooit zulke uitspraken gedaan als "wacht maar" Ze heeft het altijd kwa paarden over mijn kids :D En nee ik vermenselijk ze echt niet. Maar als er weer een veulen op komst was werd er altijd gesproken over Rina die weer mamma werd :D
Ik blijf dus gewoon lekker doorleven zoals ik nu doe, met een hele veestapel om me heen en zonder kids. Ik heb dan ook meer met jonge dieren (pups, kittens, veulens) dan met kinderen. Als baby moet ik er echt niets van hebben, vanaf een jaar of 6 kan je me er 5 minuten mee laten praten, but thats it. Verder gaat het voor mij niet. En ook verwaardeloosde kinderen treffen mij niet :o

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:00

_sparta_ schreef:
astridelise schreef:
Mijn jongste zus en haar vriend hebben ook bewust gekozen om kinderloos te blijven en ik moet eerlijk zeggen dat ik kinderen ook absoluut niet bij hun vind passen.
Zij hebben wel een hond en gaan daar een beetje debiel mee om, de hond wordt iets te menselijk behandeld en er wordt ook tegen gesproken alsof het een kind is. Ik ben benieuwd of meer mensen zonder kinderen dit herkennen.

Hier gelukkig niet. Natuurlijk praat ik wel tegen mijn dieren, maar niet op een kinderlijke manier. Ook niet als van “pappa en mamma gaan weg, maar zijn zo thuis.” Of dat soort dingen. We zijn gewoon de baasjes en geen ouders. En ze liggen ook niet op bed, maar gewoon in een mand. Maar ik zeg wel welterusten als we naar boven gaan, dat dan weer wel.

Dat bedoel ik dus, zij zeggen nog net niet papa en mama, maar leggen wel alles uit aan de hond wat zij gaan doen. Dan denk ik wel soms, waarom dan geen kinderen? Want zo gaan zij wel met hun hond om.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:02

Wat ook altijd zo'n terug komende opmerking is als kinderen vervelend of jankerig zijn ..."ja aahh, hij/zij is moe".
Mooi argument om je achter te verschuilen ipv toe te geven dat de draken gewoon niet luisteren en stront verwend zijn!

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:06

_sparta_ schreef:
Oprtalj schreef:
Herkenbaar! Barbiepaard vond ik ook wel leuk. Ik had ook een hele poppenverzameling. Want als meisje zijnde kreeg ik natuurlijk wel eens een pop kado. Maar ik vond ze niet leuk. Zo van die enge, koude, harde dingen vond ik het. Ik kleedde ze uit en zette ze naakt boven op de kast. Teddyberen waren tenminste lekker warm en zacht. Die vond ik veel leuker om mee te spelen en te knuffelen of om 's nachts mee te slapen.
Ik had wel van een creatieve tante een paar zelf gemaakte poppen gekregen, waar ik wel mee gespeeld heb. Dat waren lekkere zachte lappenpoppen en minder herkenbaar als zijnde een baby of kind. Daar speelde ik dan mee als ik bijvoorbeeld vriendinnetjes te spelen had die wel met poppen wilden spelen.
Maar verder was het knuffelbeestjes, lego, buiten spelen, knutselen of de märklintreinen van m'n vader waar ik me mee vermaakte.
En ook ik heb meer een roeping t.a.v. zielige beestjes dan t.a.v. zielige kindertjes. En dan maakt het me vreemd genoeg niks uit dat ik nachtenlang om de paar uur mijn bed uit moet om een zieke pup te verzorgen.

Ben jij mijn tweelingzus? >;)
Zouden veel bewust kinderloze mensen dat hebben? Geen aantrekkingskracht tot kinderen maar wel tot dieren? Al is een paardenforum dan niet de meest betrouwbare site om dat te vragen natuurlijk. :)

Haha, ik wist niet dat ik een zus had, laat staan een tweelingzus. Maar zou het wel gezellig vinden om er één te hebben!
En tja, je ziet het wel vaker, vrouwen die gek zijn met beestjes, maar geen behoefte hebben aan kinderen van zichzelf. Echt abnormaal zijn we volgens mij niet.
Ik denk dat er door de eeuwen heen heel veel vrouwen zijn geweest zonder kinderwens, alleen vroeger had je weinig keus. Of je moest het klooster in gaan. Ik vraag me wel eens af wat ik zou hebben gedaan als ik 200 jaar geleden had geleefd. Ik denk dat ik dan echt non zou zijn geworden.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:07

_sparta_ schreef:
Ben jij mijn tweelingzus? >;)
Zouden veel bewust kinderloze mensen dat hebben? Geen aantrekkingskracht tot kinderen maar wel tot dieren? Al is een paardenforum dan niet de meest betrouwbare site om dat te vragen natuurlijk. :)

Ja, ik denk het wel :)) Ik herken veel in dit topic. Ik had trouwens wel 1 Barbie, zal wel een nepper geweest zijn want ze was brunette :D Maar zij moest op mijn Barbiepaard. Ze had ook maar 1 outfit, een paardrij outfit :D Verder had ik auto´tjes en Lego. En veel paardjes in alle soorten en maten. Dat is het enigste dat ik vanaf dat ik een klein meisje was altijd al wilde.... een paard!

Zo herkenbaar _O-

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:13

astridelise schreef:
Mijn jongste zus en haar vriend hebben ook bewust gekozen om kinderloos te blijven en ik moet eerlijk zeggen dat ik kinderen ook absoluut niet bij hun vind passen.
Zij hebben wel een hond en gaan daar een beetje debiel mee om, de hond wordt iets te menselijk behandeld en er wordt ook tegen gesproken alsof het een kind is. Ik ben benieuwd of meer mensen zonder kinderen dit herkennen.

Nee, ik heb bewust gekozen voor wél honden en geen kinderen, omdat ik nu eenmaal op de één of andere manier meer van honden houd. Waarom zou ik dan van mijn honden kinderen gaan proberen te maken? Ik ben juist blij dat ze hond zijn. Ik ben gek met die beesten, hoor. Maar ik behandel ze wel als hond, omdat dat nu net is wat ze zijn, hond.

Urko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:16

Vjestagirl schreef:
Voor mij dringt de tijd nog niet, maar ik deel wel het gevoel. Ik vind een dag met een uk spelen best leuk, heb ponykampen begeleid en zou t zo weer doen. Maar ik hoef niet zo nodig kinderen van mezelf. Lijkt me geen zak aan.

Ik voel me hier helemaal in thuis :Y) Ponykampen , oppassen, verjaardagsfeestjes waar kinderen zijn prima, ben ik ben toch blij dat ik er verlopig nog geen heb of wil. Kinderen zijn heel erg leuk op een ander.
Ik zie mezelf dus ook echt niet met kinderen later.

@TS: Het is toch jou leven? Ik ken ook een stel die al over de 30 zijn en er bewust voor gekozen hebben om geen kinderen te nemen. Die zijn echt niet ongelukkiger dan mensen met kinderen. Zijn veel mensen die dat ook niet snappen, maar dat komt omdat hun beeld van gelukkig zijn, niet af is zonder kinderen. In hun perfecte wereld horen kinderen, terwijl jou ideale wereld er heel anders uit ziet.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:17

Mijn grote vraag is:

Zijn mensen mét kinderen gelukkiger dan mensen zonder kinderen?
Is daar onderzoek naar gedaan?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:18

laetitia schreef:
Mijn grote vraag is:

Zijn mensen mét kinderen gelukkiger dan mensen zonder kinderen?
Is daar onderzoek naar gedaan?

Als ik naar mezelf kijk ben ik wel gelukkiger. :j

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:21

Als ik naar mijn vrienden kijk met kinderen, ben ik denk ik gelukkiger.
Vooral omdat er van de 3 toch wel 2 probleem kinderen zijn.
1 qua karakter (waar het kind overigens zelf niets aan kan doen) en de jongste omdat het best veel ziek is.
Toch ook door de recessie minder te besteden en daarom finaciele zorgen, er moeten toch daags 5 monden gevoed worden en dat vormt zich nu in veel stress en zelf problemen in hun relatie.