maar goed, ik ga even de hort op, en geloof het of niet, een kinderfeestje (op de manege) voor bereiden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maikeltje schreef:Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk.Maar ik denk inderdaad ook dat dit beter in dat andere topic besproken kan worden. Het zou jammer zijn als een topic als dit weer verzand in die eeuwige discussie van wel of geen abortus. Daar kom je toch niet uit.
_sparta_ schreef:_Ella_ schreef:Persoonlijk vind ik het ieders eigen keus om wel of geen kinderen te krijgen. Gewoon zorgen dat je niet zwanger wordt.
Waar ik moeite mee heb, is het doden van een ongeboren kindje. Dat is toch iets anders dan er voor kiezen geen kinderen te krijgen imo.
En als je dan door de pil heen toch zwanger wordt? Want ik durf echt wel toe te geven na een relatie van jaren we geen condoom er meer bij gebruiken. Je hebt dan je voorbereidingen wel getroffen om niet zwanger te worden, maar moet je dan toch dat kind maar willen?
Lielle schreef:dan doe ik het beter, ik werd dan op mijn 37e oma
Ik heb idd veel meer met schattige puppies, veulens, kittens dan met baby'tjes, maar bij films e.d. ben ik sowieo erg nuchter.
_sparta_ schreef:astridelise schreef:Mijn jongste zus en haar vriend hebben ook bewust gekozen om kinderloos te blijven en ik moet eerlijk zeggen dat ik kinderen ook absoluut niet bij hun vind passen.
Zij hebben wel een hond en gaan daar een beetje debiel mee om, de hond wordt iets te menselijk behandeld en er wordt ook tegen gesproken alsof het een kind is. Ik ben benieuwd of meer mensen zonder kinderen dit herkennen.
Hier gelukkig niet. Natuurlijk praat ik wel tegen mijn dieren, maar niet op een kinderlijke manier. Ook niet als van “pappa en mamma gaan weg, maar zijn zo thuis.” Of dat soort dingen. We zijn gewoon de baasjes en geen ouders. En ze liggen ook niet op bed, maar gewoon in een mand. Maar ik zeg wel welterusten als we naar boven gaan, dat dan weer wel.
_sparta_ schreef:Oprtalj schreef:Herkenbaar! Barbiepaard vond ik ook wel leuk. Ik had ook een hele poppenverzameling. Want als meisje zijnde kreeg ik natuurlijk wel eens een pop kado. Maar ik vond ze niet leuk. Zo van die enge, koude, harde dingen vond ik het. Ik kleedde ze uit en zette ze naakt boven op de kast. Teddyberen waren tenminste lekker warm en zacht. Die vond ik veel leuker om mee te spelen en te knuffelen of om 's nachts mee te slapen.
Ik had wel van een creatieve tante een paar zelf gemaakte poppen gekregen, waar ik wel mee gespeeld heb. Dat waren lekkere zachte lappenpoppen en minder herkenbaar als zijnde een baby of kind. Daar speelde ik dan mee als ik bijvoorbeeld vriendinnetjes te spelen had die wel met poppen wilden spelen.
Maar verder was het knuffelbeestjes, lego, buiten spelen, knutselen of de märklintreinen van m'n vader waar ik me mee vermaakte.
En ook ik heb meer een roeping t.a.v. zielige beestjes dan t.a.v. zielige kindertjes. En dan maakt het me vreemd genoeg niks uit dat ik nachtenlang om de paar uur mijn bed uit moet om een zieke pup te verzorgen.
Ben jij mijn tweelingzus?![]()
Zouden veel bewust kinderloze mensen dat hebben? Geen aantrekkingskracht tot kinderen maar wel tot dieren? Al is een paardenforum dan niet de meest betrouwbare site om dat te vragen natuurlijk.
_sparta_ schreef:Ben jij mijn tweelingzus?![]()
Zouden veel bewust kinderloze mensen dat hebben? Geen aantrekkingskracht tot kinderen maar wel tot dieren? Al is een paardenforum dan niet de meest betrouwbare site om dat te vragen natuurlijk.
astridelise schreef:Mijn jongste zus en haar vriend hebben ook bewust gekozen om kinderloos te blijven en ik moet eerlijk zeggen dat ik kinderen ook absoluut niet bij hun vind passen.
Zij hebben wel een hond en gaan daar een beetje debiel mee om, de hond wordt iets te menselijk behandeld en er wordt ook tegen gesproken alsof het een kind is. Ik ben benieuwd of meer mensen zonder kinderen dit herkennen.
Vjestagirl schreef:Voor mij dringt de tijd nog niet, maar ik deel wel het gevoel. Ik vind een dag met een uk spelen best leuk, heb ponykampen begeleid en zou t zo weer doen. Maar ik hoef niet zo nodig kinderen van mezelf. Lijkt me geen zak aan.