Ik kies voor abortus. Steun en hulp gezocht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lysander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:15

Moeilijke situatie waar je in zit, LS. Of je het kindje wilt houden of niet is volledig jouw beslissing (en eventueel die van je vriend, maar dat is een probleem op zich, lees ik).

Maar ik ben zelf onlangs mijn kindje verloren met 22 weken (afwijkingen die niet met het leven verenigbaar waren), en realiseer je wel dat vanaf ongeveer 14 weken curretage niet meer mogelijk is. Ik moest gewoon bevallen. En dat is heel heftig.

Jenny_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:15

Vertel het hem nu.

(had je al PB gestuurd)

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 11:17

Heb hem gestuurd of ik hem dalijk even kan bellen..poeh...

En inderdaad: ik ben net uit een depressie en burnout, wil er niet weer in terecht komen.

Was al van plan om het hem te vertellen, maar nu word het wel etra moeilijk.
Ik wilde hem al niet kwijt,ondanks de moeilijke periodes steeds.
Heb door de spanningen afgelopen tijd (niet alleen hiervan) eergister al huilend eruit gegooid dat hij maar eens moet zeggen wat hij wil, en dat als hij het niet uitmaakt ik het doe, omdat ik niet meer met iemand wil zijn die niet weet of hij wel bij mij wil horen.
sindsdien is het radiostilte.
Gister wel een beetje gepraat, maar niet uitgepraat.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:18

Pff LS dat maakt het nog moeilijker..

Rijlaarsdam

waarom ga je er vanuit dat je weer in een depressie terecht komt?

denice

Succes met het hem vertellen

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:20

ik hoop dat hij je gaat steunen en dat hij ook zijn verantwoorlijkheid erin ziet en dat hij ziet dat het niet alleen jou probleem is maar ook de zijne.
wist hij dat je gestopt was met de pil?
sucses met vertellen zal voor je duimen dat het allemaal goed afloopt
edit: niet aan burnouts of depri's denken dan kom je er juist in

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:21

Maar meid wie zegt dat hij er negatief overdenkt? Je hebt 50/50 hier in. Wie weet vindt hij het wel leuk. Nogmaals dit kan je niet alleen doen, daar is het een te grote beslissing voor.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:22

kan me helemaal voorstellen dat je bang bent voor een terugval, maar wat ik uit ervaring merk (ook ik ken het depressief zijn) is dat je het aanvoelt komen als het mis gaat en dat je er dan meteen op in kunt spelen. En dat je dus er niet meer te ver meer inzakt. (kan je me volgen?)

goed dat je hem gevraagt hebt of je hem kan bellen, nu is het moeilijk maar mss dat je wel heel erg opgelucht bent als je het verteld hebt. Dan weet je zijn reactie en kunnen jullie er mee verder ipv dat je nu in spanning zit van hoe en wat.
Ik hoop echt dat hij je kan steunen en dat jullie er samen uitkomen!

Verder, mensen stop verwijtende reacties!! daar is het topic niet voor bedoeld
Laatst bijgewerkt door Mariposa11 op 02-03-10 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 11:22

Kvika: daar ga ik niet vanuit, maar die kans is er wel, aangezien ik dan weer onder druk kom te staan en mezelf volledig moet wegcijferen.

Hij weet niet dat ik gestopt ben met de pil.
Ben nu aan het bedenken hoe ik het ga zeggen tegen hem.

Ik moet zo ook mijn baas bellen, maar weet niet wat ik moet zeggen.....aangezien ik vorige maand ook al een dag ziek was...

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:23

Pfffffff, lastige situatie zeg.
Als je al niet lekker in je vel zit en je relatie is ook nog eens niet is wat het moet zijn, dan vraag ik me af of een kind hier op zijn plaats is.
Het probleem is, je kunt het niet even proberen of het met een kind erbij beter gaat, want als dat niet zo is , dan zit je er wel mee.
Ik zou de gok dus niet wagen, zeker omdat je er zelf ook niet echt een kinderwens hebt (op dit moment).
Ik heb natuurlijk makkelijk praten, want ik heb nooit kinderen gewild, ik vind er helemaal niks aan.
In ieder geval heel veel sterkte met het nemen van de " juiste" beslissing.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:24

LifeSucks schreef:
Ik krijg net een smsje van mijn vriend (die is de hele dag aan het werk) n.a.v mijn smsje naar hem deze ochtend met de vraag of het echt over was, omdat hij me niet gedag zei.

Hij stuurt (zo ongeveer want mag niks plaatsen wat echt letterlijk is gestuurd)
waarom denk je dat ik wilde praten gister, en dat hij me vanavond een brief schrijft.

Hoe kan ik hem nou vertellen over vandaag????

Ik zou hem SMSen dat ik hem die avond ga bellen/bij hem langs ga, dat het echt belangrijk is en dat het niet over de vraag van jullie relatie gaat.
Dit zou ik doen in jouw geval.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:24

Toch doen meis, hij heeft recht dit te weten Jullie zijn samen verantwoordelijk (en nee, dat is op geen enkele manier een beschuldiging) :j en zullen ook samen de keuze moeten maken.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:25

kvika schreef:
waarom ga je er vanuit dat je weer in een depressie terecht komt?

Die angst is er denk ik heel veel als je depressief bent geweest. Ik heb dat zelf ook. Als er een tegenslag is, voel je jezelf wegzakken, je word down, en herrinnert je je hoe dat was toen je depressief was...

Of ze idd weer depressief word? Grote kans van niet, maar het is wel een reeele angst en mogelijkheid. En ik kan me heel goed voorstellen dat de TS daar bang voor is en dat ze dat haar beslissingen laat beinvloeden.

Je baas hoeft niets te weten behalve dat je mogelijk te laat bent. Het is een privee iets, en dat kun je gewoon zeggen.

Je vriend, tja, begin zonder verwijten, en vraag hem om te luisteren tot je je verhaal hebt gedaan. Vraag hem om je niet te onderbreken tot je klaar bent. Dan rustig het er over hebben.

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 11:26

NoNo: we wonen samen ;)

Weet ook nog steeds niet met welke reden ik mijn werk moet afbellen..wat een stress!

booster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:26

LifeSucks schreef:
Kvika: daar ga ik niet vanuit, maar die kans is er wel, aangezien ik dan weer onder druk kom te staan en mezelf volledig moet wegcijferen.

Ik moet zo ook mijn baas bellen, maar weet niet wat ik moet zeggen.....aangezien ik vorige maand ook al een dag ziek was...

je kan bv vertellen van luister ik moet morgen naar de huisarts omdat ik zwanger ben en dan volgt het gesprek vanzelf verder van hoe en wat. en excusses aanbieden dat je het via de telefoon doet maar dat het er echt uit moet en dat je eigelijk wou wachten tot je bij de huisarts was geweest maar dit niet alleen kan

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:26

nee, maar zoek dan hulp. ik weet dat het niet zo maar 123 is op te lossen,maar iemand die er gevoelig voor is en in deze situatie zit kan het niet alleen. en das zeker geen schande!
ga als je er nog niet loopt naar een psychiater.
heb je medicijnen?
andere mensen die weten wat je mee maakt, ga daar mee praten enz enz.
natuurlijk lucht het schrijven hier ook vast wat op. maar je moet nu echt aan de bak.
bij deze krijg je een spreekwoordelijke schop onder je kont.
* schop
en dit is een goed bedoelde schop!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:27

zeg dat je naar de HA moet ;)

First_Unique

Ik denk dat je de telefoon moet pakken, en moet zeggen dat er iets ergs is, waar je samen aan moet gaan zitten, en dat hij alles even aan de kant moet zetten wat er nu gaande is, maar het voor jullie allebij erg belangrijk is om het samen te doen...

alsjeblieft, ga vanavond samen er voor zitten en doe het niet alleen, het komt harder aan denk ik dat je denkt als je niemand achter je hebt staan waar je echte steun van kunt krijgen en die overal bij is geweest, van het begin tot het eind.

Airborn

LifeSucks schreef:

Weet ook nog steeds niet met welke reden ik mijn werk moet afbellen..wat een stress!

vanwege privee redenen. Meer hoeft je baas niet te weten als jij het niet wil vertellen.

edit, ben het er helemaal eens dat je welke keuze je ook maakt, emotionele steun in de form van psyg of psych geen overbodige luxe is.
Laatst bijgewerkt door Airborn op 02-03-10 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

booster

LifeSucks schreef:

zeg dat je ziek bent er heerst een virus ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:28

LifeSucks schreef:

Heel veel sterkte ermee. Het is de enige juiste en eerlijke keuze.
Niet uitstellen maar direct doen, hoe moeilijk ook.
Kun je het niet in grove randen uitleggen aan je baas? Dan komt er toch wel enig begrip denk ik?
Je kunt na je abortus ook echt niet direct weer aan het werk.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 02-03-10 11:29, in het totaal 1 keer bewerkt

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:28

(besef je wel dat je door je zwangerschap ook onstabiel kan zijn? Hoeft helemaal niet aan jouw zelf te liggen ;) )

Had ik even gemist dat je nog samen woont }:0
Bel op dat je ziek bent, neem even de tijd voor jezelf. Als je die abortus doet ben je ook afwezig want dan kan je echt niet direct aan het werk.
Dan ben je maar wat langer ziek toch?
Anderzijds is werk wel weer een afleiding..
Aan mij heb je ook niets :o

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 11:29

LifeSucks schreef:

Dat je ziek bent. ZO kun je ook niet werken.

LifeSucks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-10 11:30

Even ter herrinnering:
Ik ga vanmiddag: om half 4 heb ik een afspraak bij de rutgersstichting voor een echo.
Mijn vriend moet tot 6 uur werken, maar misschien kan hij wel eerder weg als ik dit zeg?
En ik moet om 5 uur beginnen op mijn werk. (Als ik geen goed excuus verzin)