Wat vertellen jouw littekens?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

newmom

Re: Wat vertellen jouw littekens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-10 23:58

ohjah... dat kind.. min littekens vertellen me ook dat mn lijf is uitgerekt tot over zn maximale rek heen.. omdat mijn lieftallige kindes erin hebben gezeten :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:00

Lip (net eronder): Hoef in mijn gezicht
Kin: Op de rand van de tafel geklapt
Rechterknie: 2 van een kijkoperatie
Rechterbeen: 2 walgelijke deuken met littekens van de tractie na een trap van paard (3 maanden ziekenhuis)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:02

Ik heb littekens onder mijn borsten, vanwege een borstverkleinende operatie, en een litteken op mijn schouder van een schouderoperatie..

Dit zijn mijn 2 'ergste' littekens met beide hun eigen verhaal..

Voor de rest her en der nog wat littekens, waaronder op mijn armen en handen - krab en bijtwonden overgehouden aan mijn werk (werk in de crisisjeugdzorg)

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:03

1 . allemaal korstjes littekens :(
2 . een litteken bij mij oog.. toen was ik van een opholgeslagen pony afgevallen en tegen de bakrand viel met mijn geziet:(:(:(

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:05

Au AU AU Au wat komen er nare verhalen voorbij her en der.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:08

Pfoe, euh.. even tellen :+

-Ik heb er een in mijn hals, van een ongeluk. 2 mm van mijn halsslagader af.. Die herinnert me er wel aan hoe dankbaar ik ben.. ;)
- Een op mijn scheenbeen, doordat ik van een muur afviel..
- Onder mijn kin, door iemand die met zijn hoofd onder tegen mijn kin aan sprong op een trampoline.
- Onder mijn kleine teen, van een tentharing
- Een tussen mijn ogen, van een val toen ik klein was, op een scherpe rand.
- Op mijn arm van een ongeluk.
- Op mijn lip, tand door mijn lip dankzij een zwembad rand :+
- Een op mijn bikinilijn van een scheermes :') oeps....
- 2 op mijn zij van een scherpe rand waar ik langs liep..
- En een op mijn knie van voetbal

Ik heb ze gelukkig wel allemaal een plekje kunnen geven... ;)
Jeetje, zie eigenlijk nu pas hoeveel ik er heb....

tinkert_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:13

heb je effe :+

*operatie littekens op beide schouders
*linker elleboog moedervlek laten verwijderen (heel lelijk gehecht)
*linker elleboog botstukje laten verwijderen
*boven linkeroog broerlief vroegen een lp stukgebroken en tegen mijn hoofd gegooit omdat hij zich dood ergerde aan die lp :+
*rechter pols en hand opengereten door een val op een kapote porseleinen wasbak ( ook lelijk gehecht maar was ook een rare wond)
*rechter bovenbeen vroeger op school een soldeerbout op gevallen
*beide benen scheerwondjes
*linker wijsvinger diepe snijwond door blik
*hele buik vol met lelijke brede zwangerschap striae

en nog veel meer littekens die niet noemenswaardig zijn
ik zeg altijd als ik ergens dood gevonden word zien ze aan mijn littekens wie ik ben :P
Laatst bijgewerkt door tinkert_tje op 25-02-10 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:15

jeee, waar zal ik eens beginnen....

Ik heb een litteken op mijn scheenbeen (gevallen met de fiets, open kettingkast, auw)
Ik heb een litteken op mijn pols (iets in de kast duwen, beetje doorduwen en dan met je pols in een afgebroken glasplaat zitten.)
Ik heb een stukje van mijn duim gesneden (gebeurd op het werk, groenten snijden en afgeleid worden...)
Ik heb een flink litteken op mijn linkerwang, linkeroog en op mijn neus, had 21 hechtingen waarvan 6 onderhuids. (iemand heeft een afgebroken glas in mijn gezicht geduwd, zonder dat ik daar ook maar enige reden voor gegeven heb...mensen nooit eerder in mijn leven gezien...auw)
Ik heb op beide borsten littekens, rechterborst heel erg groot (dubbele mastectomie door laksheid van een huisarts, waar een infectie overheen kwam dat tot necrosis leidde. Kantje boord gelegen)
Ik heb 4 littekens op mijn linkerbeen. (paard viel, kwam eronder terecht en ze heeft zich tegen mijn been afgezet om niet over mij heen te rollen. Heel veel geluk gehad)
En dan nog 10-talle littekens van verbranden aan de gril of zo, open halen aan een spijker, enz, enz.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:16

1 op me voorhoofd, vroeger met tiketje met me kop op de stoeprand geknald.
op me armen heeeeeel veel ging vroeger voor de grap is met me sleutels op me armen strepen zetten, die er nu in de zomer nog steeds staan.
op me enkel door de wip
op me heup een paar van de deurklink
en op me heup een aantal van ik denk te strakke broeken????
onder me oog een gespat adertje valt alleen in de winter op
op me hand (door de hond) die wilde na de sok bijte maar had me hand, kon die niks aan doen :D
en ik ben er vast nog wel een aantal vergeten :o?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:19

oja dat was ik nog vergeten striae op mn buik en bovenbenen en dijen

danielle_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:20

* de onderkant van mijn kin ik ben toen ik een jaar of 4 was van een glijbaan gevallen in het zwembad.
* op mijn middelvinger die kwam onder mijn snowboard toen ik op wilde staan.

Amigo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:25

Ik heb een litteken op m`n neus.. neus een keer gestoten, wondje erop en telkuns open gehaald

Ik heb een litteken op borst.. In vorm van een sterretje.. Heb ik er zelf in gekrast := (ja, ik was toen die tijd idd ziek in m`n hoofd)

Ik heb littekens op m`n pols.. (tsja, slechte tijd gekent...)
En op m`n andere pols heb ik een litteken van een operatie

Ik heb littekens op m`n achterhoofd.. Als klein meisje gepakt door een hond

Ik heb een litteken op onderkant van m`n handpalm.. Vant zomer onderuit gegaan met paard op het asfalt, werden aangevallen door een hond, paars schrikt wil snel omdraaien maar glijdt weg..

Ik heb 3 littekens op m`n duim.. Ik was wat aan het klieren met een scherp Vlindermes en iemand plukte hem zo uit m`n handen..
En de andere, ik had heel erg veel jeuk en ben tot bloedens toe door gaan krabben..
En de laatste, had trap gehad van een paard waardoor een vrij diepe wond was ontstaan..

Ik heb een litteken op m`n wijsvinger.. Vinger verbrand aan uitlaat van scooter

Ik heb een litteken in m`n lies.. Ging over een hek heen klimmen met pinnen erop (soort ijzerdraad) en toen gleed ik uit..

Ik heb littekens op m`n knie'n.. Vaak vallen als kind en altijd alles open krabben..

Ik heb een litteken op m`n enkel.. Operatie

(pfff.. zo lijken het er best veel.. )
Laatst bijgewerkt door Amigo_ op 25-02-10 00:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:30

striae op m,n bovenbenen borsten en zij.. alles wou iets nseller groeien dan de huid bij kon houden, litteken om m,n vang moedervlek weg laten halen. in m,n knieholte hond die hard achter me langs rende en de riem in m,n benen sneed auw.
op m,n vingers, gebeten door een paard. op m,n kuit door een raampje heen getrapt. en op m,n armen vanwege priveproblemen

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 00:38

1 grote op mn enkel doordat ik als klein meisje in slaap was gevallen achter op de fiets... Voet tussen de spaken en het vlees eraf geschraapt tot op 't bot.
Een paar op mn benen en knieen van n valpartij in prikkeldraad, waarna ik heeel snel naar huis wilde en toen nog oderuit ging op n grindpad met de fiets.
Eentje op mn polsvan een brandwond; ik wilde op moederdag broodjes maken voor mama.
En op mn hals en arm een paar van een voetbal die in mn banden ontplofte.

Wel gekke dingen nu ik 't na lees, haha.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 06:45

Ik heb er twee op mijn enkel. Die heb ik als kind in Hongarije opgelopen omdat mijn bal in het meer tussen de stenen was gevallen en ik die wel even ging halen...stenen waren nét iets scherper dan ik dacht

Verder heb ik een grote kras op mijn pols, ben als puber blijven hangen aan een podiumwagen, waardoor er een flinke snee zat. Mensen vragen weleens met een rood hoofd waar dat litteken van is, of ik misschien ooit eens mijn pols eeeuh heb gesneden :+

Op mijn andere pols zit er 1 door de strijkbout, wilder strijkkralen strijken en lette niet goed op :+

Verder tig kleine littekentjes, een vijl die te hard langs mijn vlees kwam, als je goed kijkt een nagel die iemand ooit flink in mijn huid geprikt heeft als kind, vallen, schaven, prikkeldraad plekjes etc...

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:26

Een kleine greep uit de collectie :+

- Op mijn rechterwang en links op de hals : Gegrepen door een hond
- Linkerhand : achter iets scherps blijven hangen.
- In en rond de edele delen :+ : ...Bedankt voor de subtotaalruptuur dochterlief.

Heb er nog heel wat meer, maar dat zijn de gebruikelijke kleine dingetjes

ariegorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:31

rechter hand: ruzie broer
linker wang: ruzie broer
buik: keizersnee
borsten; maatje groter
linker bil: moedervlek
Linker arm: stukje huid weg gehaald voor onderzoek
dit is wat ik heb onthouden, zal nog wel ergens wat zitten

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:38

nou zal ik ook maar even.
- mijn rechter neusvleugel en net boven mijn bovenlip ( hondenbeet)
- mijn bovenlip zelf een hele dikke litteken door het verkeerd hechten ( fiets gevallen en mijn stuk tand door mijn lip naar buiten gekomen, tand ligt nog ergens :o )
- rechter pols twee (hondenbeet)
- mijn rechterhand een kruis ( zelf gemaakt :o om samen met een vriendin onze vriendschap te bevestigen, nu zijn we geen vrienden meer :D )
- mijn linkerhand tussen duim en wijsvinger een bijhoorlijk gat ( had mijn paard vast aan een hek en toen deed mijn vader een waterkanon aan daar schrok het paard van en ik wou hem losmaken en ik kwam met mijn hand in een stuk ijzer vast te zitten)
- stuk van mijn duim af ( onhandig zijn met een kaasschaaf)
- linkerboven been een 10 cm lange litteken ( tijdens het rennen onderuit gegaan en mijn been open gehaald aan een steen)
- linkerboven arm ( onhandig zijn op de fiets)
- kin ( zelfde fietongelukje als mijn bovenlip)

Nou volgens mij was dat het zo ongeveer.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:40

Een kleintje bij mijn duim en die verteld dat je altijd de deksel
van een groot blik kattenvoer helemaal er af moet halen of gewoon
het blik goed vast moet houden :D

Verder nog wat krasjes hier en daar van de honden en katten, maar da's
niks bijzonders

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:45

- Heb 2 grote littekens op mijn been van een aanval van een hond waarbij ik ook huidtransplantatie voor heb moeten ondergaan
- litteken in mijn wenbrauw omdat ik als baby met m'n hoofd op de punt van een nachtkastje ben gevallen.
- litteken bij m'n knie toen ik op de grond met een stanleymes bezig was en uitschoot
- 4 puntjes in m'n hand (onder en boven ieder 2) toen ik flink werd gebeten door de kat van m'n moeder
- op m'n kokkels van m'n hand waar ik meerdere keren in m'n vingers heb geknipt met knippen
- een kras op m'n hand van m'n oude konijn
- nog een op m'n vinger toen ik met een nietpistool langs m'n vingers ben gegaan.

en dat was t volgens mij... :+

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:51

Wat me wel opvalt, is dat er ontzettend veel van jullie littekens hebben doordat je bent aangevallen door een hond! :\

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 09:54

Phuh iedereen zo toegetakeld!

Ik heb er eentje die op mijn scheenbeen staat, een openbeenbreuk 10 jaar geleden.
Ra ra ra... ja door een paard.
Ik zat op mijn eigen paard en een ander paard stampte naar mijn merrie toe maar helaas of gelukkig kwam het op mijn been terecht, liever mijn been breken dan dat van mijn paard.

Ook eentje op mijn wenkbrauw waar ik als kind met mijn hoofd op een glas ben gevallen.

_Patricia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:03

-litteken op m'n kin, val van paard op het beton(ook geen voortand meer :+)
-op m'n hand net onder m'n pink, door een scooterongeluk.
-op m'n andere hand, iemand met mega lange nagels had me gekrabbeld.
-in m'n handpalmen, klom over een hek heen toen ik boven was trok m'n lieve broer aan m'n benen en hing ik vast aan van die haakjes. Moest gehecht worden.
-op m'n achterhoofd. Had ruzie met m'n broer, hij kwam me achterna gerend met een kinder harkje. Ik deed snel de deur van de kas achter me dicht en ging hem uitlachen. Hij sloeg gewoon door de deur heen. Daar zitten nu 4 puntjes :D
-op m'n buik, door een blindedarm ontsteking.
-op m'n bovenbeen, moest op de hindernisbaan heel ver springen in een net, langs een staalkabel. Ik durfde niet echt dus was aan het twijfelen. Zette niet hard genoeg af en sprong tegen die staalkabel, het schaafde zo door m'n broek, zit nu een heel groot litteken.
-op m'n knie, vanaf het strand lekker in m'n bikini op de scooter stappen en vervolgens vallen :+
-m'n kuiten. M'n voetbalsokken zaten meestal heel laag, tijdens een wedstrijd kreeg ik ruzie met iemand van de tegenpartij die begon vol te schoppen. Ze had ook lekker stalen noppen onder d'r voetbalschoenen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 10:18

-littekens rond mijn mond door beet van een hond hond toen ik 7 jaar was
-linkerhand tussen ring en middelvinger, uitgescheurd door opvangen van trap van speelse jongen
-linkerpink topje beschadigd door scheermachine , paard verstapte en het machine schoot weg tegen mijn pink
-rechterwijsvinger bij de aanzet, bijna afgezaagd met een zeis, foutje van mij bij het scherp maken met een wedsteen
-3 x keizersnede, wel redelijk op elkaar maar toch te zien dat het 3 snedes zijn

verder her en der natuurlijk kleine dingetjes

Ambow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-10 12:15

- 3 op mijn knie omdat ik met m'n fiets over de kop sloeg
- 1 op mijn scheenbeen omdat iemand er hard tegenaan reed met een fiets
- Heel veel kattenkrassen op m'n hand. Poes speelt niet zachtjes.
- 2 op m'n hand omdat ik niet zo goed ben met ovens
- 1 op m'n rechter ringvinger. Ik heb een hoogslaper en een vrij ruw plafond, en ik gooide iets te wild een deken van me af
- 2 op m'n linker wijsvinger, ik wilde een bierviltje doorboren met een schaar en dat ging niet helemaal zoals de bedoeling was. :o

En verder heel veel kleine littekentjes van wondjes die ik open blijf krabben en een van de waterpokken. :')
Gelukkig geen nare ervaringen met honden dus!