Waarom hebben 'oudere' vrouwen vaak kort haar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:41

fojoe schreef:
Twiggy2008 schreef:
Een vriendin van me zei laatst 'ik ben gewoon geen 'mevrouw', maar echt nog een meisje. Ik zal nooit een 'mevrouw' worden' (ze is ook 39, bijna 40). En ik snapte precies wat ze bedoelde. ;)

haha, ik zeg altijd dat ik misschien wel ouder word, maar nooit volwassen :D

Hihi, maar volwassen ben ik op zich wel (al heb ik het kind in mezelf niet verloren gelukkig ;) ).
Maar ik zie er gewoon vrij meisjesachtig uit, kan er ook niets aan doen. Ik vind het wel een voordeel, want niemand geeft me die 39 jaar, heeeeeeerlijk!!! :D
En dus blijven die haren ook lekker lang en wild, want ik ben mijn wilde haren helemaal nog niet kwijt, hoor. :D

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:42

Mijn moeder (50) heeft kort haar sinds haar 21ste ofzo... ze vindt het geen gezicht als "oudere vrouwen" (moeders) lang haar hebben. Vraag me niet waarom....? Ik zie het trouwens echt niet gebeuren dat ik het af knip! :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 14:44

nikkigioa schreef:
Mijn moeder (50) heeft kort haar sinds haar 21ste ofzo... ze vindt het geen gezicht als "oudere vrouwen" (moeders) lang haar hebben. Vraag me niet waarom....? Ik zie het trouwens echt niet gebeuren dat ik het af knip! :D

Hahaha, weet je echt niet waarom ze dat vindt? Ik vind het een hele aparte mening in elk geval. :D

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:06

Twiggy2008 schreef:
nikkigioa schreef:

Hahaha, weet je echt niet waarom ze dat vindt? Ik vind het een hele aparte mening in elk geval. :D

Volgens mij vindt ze het armoedig staan.... maar waarom? Geen idee!!! :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:10

nikkigioa schreef:
Volgens mij vindt ze het armoedig staan.... maar waarom? Geen idee!!! :+

Bij sommige mensen kan lang(er) haar armoedig staan, maar ik ken toch echt zat moeders (inclusief mezelf :D ) bij wie dat echt niet het geval is, hoor. ;)
Maar ach, ieder zijn mening en ieder zijn eigen haardracht, waar hij/zij het gelukkigst mee is, toch?

jana79

Re: Waarom hebben 'oudere' vrouwen vaak kort haar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:12

Ik ben 30 en ben ze weer lang aan het laten groeien.
Heb ze een jaar of 10 kort gehad

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:15

het valt mijzelf ook op dat oudere vrouwen vaak kort haar hebben....wat ik soms gewoon tuttig vind staan...
Ik heb het zelf lang en in een staart....ben ook al op leeftijd,45...en blond.

Bij kort haar moet je regelmatig naar de kapper,en in een staart zie je niet dat het uit model is.
Het is wat lastiger met iedere dag wassen,en zolang het niet grijs is vind ik lang haar leuker staan dan z'on tuttig kort kapsel.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:17

Geerke, ik zit elke 5 weken braaf bij de kapper, hoor, met mijn lange haar. Ook om te knippen trouwens. Het groeit als kool. Grijs ben ik nog helemaal niet, maar ik geef wel eerlijk toe dat mijn haar lichter is dan het tegenwoordig van nature is. ;)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:20

Twiggy2008 schreef:
Geerke, ik zit elke 5 weken braaf bij de kapper, hoor, met mijn lange haar. Ook om te knippen trouwens. Het groeit als kool. Grijs ben ik nog helemaal niet, maar ik geef wel eerlijk toe dat mijn haar lichter is dan het tegenwoordig van nature is. ;)

dan ziet jouw haar er vast veel verzorgder uit dan het mijne :D
Ik moet er niet aan denken zeg....1x per jaar is voor mij meer dan genoeg...dan maar onverzorgt :D
Ik kom toch mijn berg niet af....
(ik was het wel iedere dag..)

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:25

Omdat oude vrouwtjes van rond de 70 met lang haar best erg iets weg hebben van een heks.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:30

Zie hier eens op de bible belt :D lange grijze knotten en ronde brilletjes, ook al zijn ze pas 40..... :+

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:34

geerke schreef:
Twiggy2008 schreef:

dan ziet jouw haar er vast veel verzorgder uit dan het mijne :D
Ik moet er niet aan denken zeg....1x per jaar is voor mij meer dan genoeg...dan maar onverzorgt :D
Ik kom toch mijn berg niet af....
(ik was het wel iedere dag..)

Hahahaaaaaa...... :D
Jouw haar zal ongetwijfeld veel langer zijn dan het mijne dan. ;)

Ik vind het heerlijk bij mijn kapster. Een vriendin van me doet mijn haar dan en ja, het ziet er altijd prachtig uit als ik weer naar huis ga. Zelf krijg ik het natuurlijk nooit zo, maar ach.... :+

Ik was het ook iedere dag, hoor. Al jaren. Al die onzinverhalen, dat dat zo slecht voor je haar zal zijn ;) . Kwestie van goede producten gebruiken en daar dan ook heel weinig van gebruiken. Ik heb in elk geval geen last van niet groeiend haar of dunner wordend haar, dus....... :D

bento1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 15:46

poeh mijn moeder 58 had ook lang haar ..en vondt het afschuwelijk ze draagde het meestal in een staart strak naar achter.
sinds een week geleden heeft ze het eindelijk tot op haar schouders geknipt en er zit nu model in.
ze lijkt juist nu stuk jonger en heeft een voller gezicht.. en verzorgder want ze is totaal niet handig in haren doen.

kan een vrouw die is tien jaar ouder als mijn moeder die heeft ze ook lang ,maar altyd mooi opgestoken en vooral verzorgt bij haar staat het echt mooi..

ja waarom hebben oudere vrouwen vaak kort haar ..denk dat ze denken dat het zo hoort.
tenminste mijn oma van 84 zei altyd ben geen 18 meer haha..zij deed altyd watergolfjes in de haren en ging iedere week haar haren in model laten brengen bij een kapper..

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:07

Mijn moeder heeft altijd best kort haar gehad, tot aantal jaar terug, toen ging ze het lang laten groeien.
Nu heeft ze ongeveer net zulk lang haar als ik heb, het staat dr hartstikke leuk. En hoop ook dat ze het niet meer afknipt, dit staat dr beter! Mijn moeder is trouwens 48.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:55

Ik bedacht me ineens, we kunnen ook nog wel een ander topic openen:

"Waarom hebben oudere mannen vaak lang haar?"
_O-

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:57

Bedoel je "van rechts naar links" versie of die "ik heb alleen aan de achterkant wat en dat moet in een staart" MM :')

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 19:59

Alles mag :')

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:13

coydog schreef:
Bedoel je "van rechts naar links" versie of die "ik heb alleen aan de achterkant wat en dat moet in een staart" MM :')

Whahahaaaaa....... _O-

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-10 21:14

MamaMiesje schreef:

_O-

Waarschijnlijk omdat ze daarvan het gevoel krijgen dat ze nog enigszins 'hip' zijn.... :')

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 10:34

Ik heb al vanaf mijn 17-de mijn haar kort.Een keertje weer lang laten groeien,maar dat vond ik erg lastig,ook met de paarden enzo.dus gauw weer kort."s ochtends even natte handen erdoor en klaar !!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:01

Twiggy2008 schreef:
Maar ik zie er gewoon vrij meisjesachtig uit, kan er ook niets aan doen. Ik vind het wel een voordeel, want niemand geeft me die 39 jaar, heeeeeeerlijk!!! :D
En dus blijven die haren ook lekker lang en wild, want ik ben mijn wilde haren helemaal nog niet kwijt, hoor. :D

dat ken ik, ik word ook altijd jonger geschat dan mijn 38 *D
en als ik mijn leeftijd 'opbiecht', geloven ze niet dat ik mijn haar niet kleur.
dit is toch echt mijn eigen bruin, hoor! 8-)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:05

MamaMiesje schreef:

_O-

Penopauze.... :D Tweede jeugd :D

Ik heb mijn hele leven al kort haar gewoon omdat mijn haar niet geschikt is om het lang te dragen.
Ik heb het geprobeert hoor maar dat werd helemaal niets.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 11:07

Dit is mijn lange haar , en eerstens tijd gaat het er nog niet af. (heb het drie jaar geleden 60 cm afgestaan voor een actie pruik , nu groeit het lekker , mijn wens is om in mijn oude tijd, lang grijs haar te hebben en het dan op te steken.....)
Afbeelding

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:37

[/quote="fojoe"]
dat ken ik, ik word ook altijd jonger geschat dan mijn 38 *D
en als ik mijn leeftijd 'opbiecht', geloven ze niet dat ik mijn haar niet kleur.
dit is toch echt mijn eigen bruin, hoor! 8-)[/quote]

Je hoeft toch ook nog helemaal niet grijs te zijn op je 38e? :D
Heerlijk he, er jonger uitzien. Ik vind het echt een geschenk van de natuur, hoor. :j
Hoop dat ik er nog jaren van mag genieten.....

Even off topic: Vind dat jij hele leuke paarden in je profiel hebt staan. Schatjes!!! :+:

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-10 12:41

zonnebloem18 schreef:
Ik vind het altijd zo typisch en in veel gevallen klopt het.
Als vrouwen zwanger zijn laten ze vaak voor de bevalling hun haar knippen omdat het handiger is en vaak blijft het daarna gewoon kort.
Het is niet altijd zo maar zeker bij iets van 70% van de vrouwen denk ik.
Mijn schoonmoeder, moeder, tante's (3), buurvrouw en oma hebben hun haar voor de bevalling van hun eerste kind korter laten knippen.

Dit komt meestal ook omdat je tijdens je zwangerschap nog al haaruitval kan hebben. Vaak kies je dan maar voor een iets voller korter kapsel..

Ha ik zie dat dit inmiddels al aantal keren is aangegeven en in de overgang krijg je inderdaad vast wel dunner en brozer haar..
Ik heb het lang en kort gehad, bob-line, heel vroeger purdey kapsel (de wrekers ;) ) maar uiteindelijk kwam ik toch weer bij lang. Vanaf mijn 20e ofzo heb ik het lang gehad.

Ik heb het op mijn 35e ofzo korter geknipt tot iets boven mijn schouders in laagjes. Ik was er toch nog niet aan toe, had vroeger klein beetje slagen in mijn haar, maar nu al jaren echte lekkere krullen van mezelf dus ik denk laat ik er nog maar wat van genieten nu het nog zo'n volle bos is en heb het weer laten groeien. Ik verf het wel in mijn eigen kleur of soms iets lichter of donkerder.. Het hangt halverwege mijn rug ongeveer en ik ben er blij mee. Heb het los of een speld erin, steek het op maar heb ook regelmatig een staart en ben nu 42.
Laatst bijgewerkt door fargo op 22-02-10 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt