aaaaah blaasontsteking word er gek van

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 12:28

nou ben net gebeld, moet strax weer heen om iets op te halen waar ik morgen urine in kan opvangen, moet dat daarna naar t ziekenhuis brengen omdat ze t op kweek willen gaan zetten ofzoo, omdat t nog steeds niet weg is..
omdat ik al zovaak antibiotica heb gehad willen ze nu dus kijken of er misschien ook iets anders aan de hand is..
en ze raadde aan om veel vitamine C en cranberry sap te drinken, dus ga ik zo wel nog meer pillen en sap halen ;(

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:14

veel water drinken, en cranberrysap is heeel goed tegen blaasontsteking!

ruth91

Re: aaaaah blaasontsteking word er gek van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:24

ja deed ik al :j

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 21:11

de mega cranberry pillen met vitamine C werken bij mij super goed en ik heb ook een maand lang ab gehad en nu dit en ik ben in 1 week van 2 + naar zo weinig bacterieen gegaan dat ze er niks aan kunnen doen!!! Nou als dat nie tgeweldig is en ik hoef ook geen enge rare onderzoeken

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:30

ik mag nu die d manose nog even niet nemen, omdat ze t dan verkeerd kunnen zien omdat ie de bacterien dus uit je urine haalt ofzo :P daarna, als alles weg is, mag t wel ter voorkoming :j heb nu die vitamine C gehaalt, bevat 20 sinaasappels aan vitamine in 1 tablet en dat proef je := mag er 1 per dag, hoop echt dat t helpt!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:33

Heey!
Ik heb ook vaak last van blaasontsteking en ik wilde jullie even de tip meegeven dat dat D-manose of andere cranbarries varianten alleen werkt als dat de bacterie is, die terug gevonden is in je blaas.

Cranbarry heeft bijvoorbeeld geen zin, als er een bacterie in je urine terug te vinden is die ook in je ontlasting zit (wat bij mij het geval was, poosje geleden).

Ik heb nu thee uit duitsland, via de huisarts daar. Blaasontsteking is vanmorgen begonnen, inmiddels al 6 koppen thee op. Hopelijk kan ik het uitzitten zonder AB.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 12:38

Ik heb het een hele tijd gehad, achter elkaar. Ook steeds na de sex. Tig x blaasontsteking achter elkaar, steeds antibiotica etc.

Ik kreeg een andere vriend en het was klaar. Nooit meer gehad sindsdien. (7 jaar sindsdien)
Dokter zei dat je gevoelig kon zijn voor bepaalde bacterien (die je vriend bij zich kan dragen).

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 13:27

Dat is het bij mij ook denk ik, maar ga daarvoor echt geen andere vriend zoeken haha :P heb nog niets gehoord van t ziekenhuis of van de huisarts, slik nu elke dag zon grote vitamine c pil en heb vrijwel heen klachten meer!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:24

Christel: Dat is onzin. D-mannose werkt ook bij E-coli (die normaal in je darmen leeft).

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:47

Focussed: Echt waar? Mij is altijd verteld dat cranbarries niet helpen bij de E-coli (dat was de naam ja :P)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 18:51

Ja hoor. In het boekje wat ik er een keer over gelezen heb staat dat het ook tegen E-Coli werkt. Ook tegen een ander veel voorkomende bacterie, maar ben daar even de naam van kwijt. (Die komt van nature voor in onze slijmvliezen en op de huid).

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:16

Ik hoorde laatst ook dat het nog helemaal niet bewezen is dat
Cranberry überhaupt helpt ;) of niet bij iedereen iig..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-10 19:17

Nee, cranberries zijn niet wetenschappelijk bewezen nee. Zou ook veels te duur worden. Betaal je meteen de prijs van een medicijn voor een potje gedroogde besjes _O-

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 06:51

maar dan wordt t ws wel vergoed! ;)
ga vandaag denk ik de huisarts maar bellen of ze al meer weten, men onderrug doet weer zon pijn, en gister weer steken in men zij bij t plassen..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 11:46

ik heb de rekening gekregen van al mnblaasontesteking wat een geld zeg. pfffff. 1 antibioticakuur heeft mij zelfs al 34 euro gekost!!!

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:25

Ik ben vrijdag toch ook maar om AB gegaan, mijn thee werkte niet voldoende. Het wordt weer op kweek gezet. Pfffff baal hier zo van :@

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 21:56

mijn AB word altijd gewoon vergoed gelukkig! betaal dan ook 130 pm aan zorgverzekering dus dat mag ook wel .. :P
heb vandaag gehoord dat t bij mij dus ook komt door die bacterien uit je darmen, gek idee, dat die gewoon je urinebuis inkruipen := gelukkig ben ik nog niet resistent voor AB, dat hebben ze ook onderzocht dmv een kweek enzo..
heb nu opzich geen last meer, slik de vitaminde C en ga D mannose ook weer doen!

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 22:09

Mijn moeder kwam ook met thee aan: koemis koetjing thee.
Dat kreeg zij 30 jaar geleden ook al tegen blaasontstekingen.
Heb het pas 1 keer gedronken (best vies, maar met een scheut honing is alles te drinken), het schijnt ontzettend goed te werken.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 06:29

ruth91 schreef:
mijn AB word altijd gewoon vergoed gelukkig! betaal dan ook 130 pm aan zorgverzekering dus dat mag ook wel .. :P
heb vandaag gehoord dat t bij mij dus ook komt door die bacterien uit je darmen, gek idee, dat die gewoon je urinebuis inkruipen := gelukkig ben ik nog niet resistent voor AB, dat hebben ze ook onderzocht dmv een kweek enzo..
heb nu opzich geen last meer, slik de vitaminde C en ga D mannose ook weer doen!

E-Coli is een gemenerd hoor. Die is zo slim. Van achter naar voor vegen na het plassen kun je het al krijgen, en van te lang een slip aanhouden. Maar het hangt er ook echt af van hoe gevoelig je ervoor bent. De een kan bij wijze van een week lang dezelfde onderbroek dragen en de ander moet na 2 uur al een nieuwe aan _O-

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 07:24

haha, ja de huisarts zei dat ook, en elke dag een schone slip aan, elke dag douchen, maar dat doe ik al! :P dus zal der idd wel erg gevoelig voor zijn..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 16:57

hhaha ja dat zeiden ze ook tegen mij

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:12

Ik heb ook alweer blaasontsteking.. 2 maanden terug nog heel erg gehad, vervolgens een paar keer bijna (nog weg kunnen drinken) en vanochtend begon het weer. . . ZUCHT.. Ben nu thuis van school, want dat schoot ook niet op, de urine loopt soms ook gewoon ineens.. En ik vind het dan niet zo slim om op school te gaan zitten + ik de hele dag op de wc zit (en er vervolgens niks komt.. zucht)

Ik doe er ook echt alles aan om het te voorkomen:
-Ik drink veel
-Ik houd 't nooit op
-Ik plas altijd goed uit
-Ik heb van die cranberry pillen
-Ik ga na de seks plassen

En toch heb ik 't iedere keer weer.. Hopen dat ik weer een antibiotica kuurtje mag halen zo meteen (ze vinden vaak niets in mijn urine, kan ik de volgende dag weer terug.. terwijl ik verga van de pijn.. :+ )

Edit: Ik heb gebeld, en na overleg mag ik vanmiddag een kuurtje ophalen, omdat ik 't iedere keer heb. :D
Laatst bijgewerkt door Springruit06 op 19-04-10 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:13

Mijn tip: Ipv cranberries d-mannose slikken :)

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 10:20

ik heb van huisarts XL vitamine C gekregen

en heb tot nu toe geen blaasontsteking gehad!

__Kirsten__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:02

Hier nog 1 die gevoelig is voor blaasonstekingen.
heb het paar wel een keer of 5.
Word er gek van, het doet veel pijn.
En als ik een blaasonsteking heb druf ik bijna niet naar het toiler vanwege de pijn.
even afklopen, maar het dit jaar nog geen blaasonsteking gehad *\o/*