En dan vind je je zoon in coma!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 13:22

Deze H.A. is niet zijn eigen H.A. die gister hier was.
Deze man [die net hier was] zit elke donderdag in de praktijk.
Ik zal zeker nog de vaste H.A. aanspreken,want die weet meer,die was er gister zelf bij.Die was ook geschrokken toen hij me zoon niet wakker kon krijgen vertelde deze H.A. me net.Ook zei hij dat me zoon flinke blauwe plekken kan krijgen bij zijn schouder door het knijpen.Kun je nagaan hoe hard die geknepen moet hebben.Weet je je wint het toch niet van een arts,en als je alsnog gelijk hebt,zullen ze niet toegeven.Ik ga de vaste H.A. aanspreken en kijken wat die ervan zegt.Meer kan ik nu niet doen,en ja me zoon in de gaten blijven houden.Hij ziet nu zo wit als een lijk.Gelukkig eet hij nu wel,das ook wel positief.
Dank jullie allemaal voor jullie medeleven,belangstelling en lieve,fijne berichten.

MarijkeBun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 13:58

Hoi

Ik zit dit verhaal echt met open mond te lezen.
ben er een beetje stil van eigelijk.

Zoals ik het lees is je zoon nog niet 100% de oude.
Lijkt mij ook zo eng om zo onzeker de nacht te moeten doorkomen en nu ook al zo'n dag.

Wens je veel succes en beterschap voor je zoon.
Misschien als dit te lang duurt toch nog even langs het ZH.

GR

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:03

Zou morgen de HA niet laten gaan, voordat je een antwoord heb gekregen, waar je wat mee kan. En jou gerust gestelt heeft. Je gaat tenslotte wel het weekend in. Misschien raar dat ik erover begin. Maar heb jij een tas klaar staan, noodnummers voor het geval je direct weg moet. Je auto vol benzine. Achterhoede die klaar staan. Misschien overdreven, maar stel dat het weer gebeurt, raak je deze ronde misschien wel in paniek. Het zijn maar kleine dingen, maar die vergeet je wel als er nood aan de man is.
Heel veel sterkte.

koetjeboe

Re: En dan vind je je zoon in coma!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 14:18

jee wat een verhaal zou hier echt achter aan gaan, en het er niet zo maar bij laten zitten.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:09

Gohya je kan altijd een klacht indienen over de huisarts. Belachelijk dat hij je als het ware weggestuurd heeft met "hij is er te jong voor". Ja het komt minder vaak voor dan bij oudere mensen maar het komt absoluut voor!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 16:20

ik was 32 toen ik een hersenbloeding kreeg door een angeboren anneurysma. Uit onderzoek is aangetoond dat als je een anneurysma hebt dat de kans dat die knapt twee procent per levensjaar is.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:27

En zo word je van kastje naar muur geslingerd...nee mevrouw een tia op deze leeftijd??
Gloeiende gloeiende..waar heeft deze zogenaamde huisarts zijn diploma gehaald dat hij nog steeds niet weet dat ook dit soort dingen op heel jonge leeftijd kan gebeuren?
Ik vind het echt te gek voor woorden.

Mananeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 17:39

geen Tia op die leeftijd?? Moet die arts toch ff nakijken wat zijn collega-geneesheren hiervan zeggen.
Statistieken: http://www.rivm.nl/vtv/object_document/o1027n17966.html

Aantal klinische ziekenhuisopnamen per [i]1.000 personen in 2004 voor TIA (ICD-9 code 435) en subarachnoïdale bloedingen, hersenbloedingen, herseninfarcten en overige beroertes (ICD-9 code 430-434, 436-438)
leeftijd mannen vrouwen
20-24 0,01 0,01[/i]
Op 1.000 personen is dat niet veel, maar op 16 miljoen ........... En dat alleen in 2004. Is niet veel, maar niet onmogelijk. Daarbij zijn dit de getallen van geregistreerde gevallen. Niet alles wordt door artsen gezien, patienten gaan niet altijd naar ziekenhuis enzenz.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 18:57

Ik geloof dat Suuzepuus hier op het forum ook een tia oid heeft gehad. En die is ook jong. Dus het kan zeker wel op die leeftijd.

CM_ Ik heb ook in Coma gelegen. Heb ook een coma schaal gekregen. En heb "maar" 2,5 dag in coma gelegen. Dus de duur wil niks zeggen over of het coma was of niet ;)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:00

pubelia schreef:
Heb ook een coma schaal gekregen.

Doe je daar sla in? :') Het staat er zo komisch zoals je het er nu neer zet.

Hieronder uitleg van de wiki: http://nl.wikipedia.org/wiki/Glasgow-comaschaal
De Glasgow-comaschaal (Engels: Glasgow Coma Scale of Glasgow Coma Score) is een schaal waarmee het bewustzijn van een persoon, van volkomen helder tot diep bewusteloos, kan worden weergegeven in een cijfer. De Glasgow comaschaal wordt internationaal gehanteerd met dezelfde criteria. Wel kan de volgorde van de tests van de schaal wat verschillen van land tot land. De schaal wordt toegepast als er twijfels bestaan over het bewustzijnsniveau of ook als dit overduidelijk gestoord is, vooral bij neurologische ziektebeelden, zoals een hoofdtrauma.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 19:33

Ik heb gekeken op die site en de score test gedaan en hij komt uit op 3 punten.

"iemand met en score van 3 is diep comateus".

Dus zat ik wel degelijk goed dat hij in een diepe coma lag.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 19:46

Ik zou toch een second opinion vragen in een ander ziekenhuis. Ook artsen en ziekenhuizen maken fouten en als jij voelt dat het niet goed zit dan is dat niet voor niks.

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:30

wat is me dat toch eigenlijk allemaal met die geneeskunde in NL???
België heeft vele nadelen, maar de geneeskundige zorg is hier toch veel beter hoor.

Rosebud

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 20:36

Goh wat een verhaal!
Lijkt me erg schrikken om als moeder je eigen zoon zo te vinden!
en er zou toch wel een duidelijke verklaring voor moeten zijn?!
veel sterkte er mee :(:)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 21:50

Ik kreeg via mail een verhaal wat precies hetzelfde lijkt als mijn verhaal.Het heet RIND, dat is iets tussen een hersenbloeding en herseninfarct in.Precies dezelfde symptonen.Ik weet nu ook dat ik hem goed moet observeren enzo en moet kijken of zijn gedrag/karakter niet veranderd.Ik neem deze aandoening [RIND] ook zeker mee in het gesprek met de H.A. wanneer ik die heb.
Het is toch niet normaal als je in een diepe coma raakt en na 2 onderzoekjes naar huis word gestuurd?
Gewoon onverantwoord vind ik dat.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:55

Ik kan me niet zo goed voorstellen dat de artsen zo'n jongen naar huis zouden sturen, wanneer ze niet zeker weten dat dat 100% verantwoord is :?
Ze kunnen meestal wel zien aan iemand of hij een hersenbloeding/infarct heeft gehad, dat is meestal te zien aan de reflexen, of aan het feit dat 1 kant van het lichaam minder reageert.
Ik heb wel wat meer vertrouwen in artsen dan hoe jij er nu tegenaan kijkt.

Maar goed als het je eigen zoon betreft ben je natuurlijk als de dood dat hem iets ergs overkomt,
dus ik snap wel dat je het onderste uit de kan wilt halen.
Ik hoop echter dat de artsen door deze manier van handelen wel op een juiste manier hebben gehandeld, en dat je uiteindelijk "overbezorgd" blijkt te zijn.
Met andere woorden: ik hoop dat alles helemaal goed is met je zoon.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 21:56

Helaas gebeurt zoiets soms zonder dat er een duidelijke verklaring voor is. Er valt niet altijd iets te vinden al wil je natuurlijk alles uitsluiten als het om je familie gaat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 22:12

Ik wil ook alleen maar een hersenscan.Als die goed is ben ik helemaal gerust gesteld.Meer onderzoeken hoeven dan niet,alleen maar die MRI scan.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:24

gohya schreef:
Terwijl ik dit typ komt de H.A. er net aan.Hij zei:er is geen scan gemaakt omdat er neurologisch nix mis was.Alle neurologische reflexen waren er.

Huh? Hij had zelfs geen pupillenreactie meer, toch?

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:29

gohya schreef:
Ik wil ook alleen maar een hersenscan.Als die goed is ben ik helemaal gerust gesteld.Meer onderzoeken hoeven dan niet,alleen maar die MRI scan.

Je hebt 100% gelijk en laat je dit door niks of niemand uit je hoofd praten!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-10 22:32

Klopt,pupillen reactie was er totaal niet.
Toen hij eenmaal een poosje wakker was heeft de neuroloog enkele testjes gedaan.Dat was;1) vinger naar de neus brengen,2) met zijn ogen de vinger volgen v.d. neuroloog en als laatste 3) moest hij naar het gezicht v.d. Neuroloog kijken en die bewoog zijn hand dan aan de linkerkant en dat moest me zoon dan zien.Zo ook aan de rechterkant gedaan,meer niet.En dat was allemaal goed,dus geen neurologisch nix mis zeiden ze.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:36

@ gohya, jemig wat een verhaal.
ik zou het hier niet bij laten zitten en zeker gaan voor een second opinion, je zoon voelt zich ook nog steeds niet lekker begrijp ik. je hebt je al aardig georrienteerd op internet wat het zou kunnen zijn. toch nog maar even een flink gesprek aangaan met de HA lijkt mij.
en sterkte !

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:40

Ik hoop dat je wat meer begrip en helderheid krijgt bij die arts.
Morgen moet je daar heen? nou zet hem op en je niet af laten schepen (weet het makkelijk gezegd)

nogmaals sterkte we denken aan jullie!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:01

gohya schreef:
Toen hij eenmaal een poosje wakker was heeft de neuroloog enkele testjes gedaan.Dat was;1) vinger naar de neus brengen,2) met zijn ogen de vinger volgen v.d. neuroloog en als laatste 3) moest hij naar het gezicht v.d. Neuroloog kijken en die bewoog zijn hand dan aan de linkerkant en dat moest me zoon dan zien.Zo ook aan de rechterkant gedaan,meer niet.En dat was allemaal goed,dus geen neurologisch nix mis zeiden ze.

Het lijken misschien simpele testjes, maar het zijn wel dé testjes om snel te zien of er hersenletsel is.
Ik weet dat nog van toen mijn broertje een ongeluk had gehad (maar daar waren de reacties niet goed bij, dus kreeg hij een scan).

Maar voor je gemoedsrust is het denk ik sowieso fijn om een scan te laten doen,
geeft je toch wat meer houvast, en bewijs of het wel of niet goed is.
Ik hoop dat je snel zekerheid krijgt!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:01

gohya schreef:

OK, wij zijn geen neurologen dus voor hetzelfde geld kunnen ze hier genoeg uit aflezen om te zeggen dat een scan niet nodig is maar dan hadden ze even goed uit moeten leggen hoe dat in de hersenen werkt en waarom iets ernstigers uitgesloten wordt!

Nu wordt je zonder informatie naar huis gestuurd en weet je helemaal niet waar je aan toe bent! Ik denk dat een beetje communicatie je al een stukje gerust had kunnen stellen. Echt een gemis in de opleiding van artsen dit.