Verliefdheid op puur innerlijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:41

EngeltjeS schreef:
Bestaat het, en hoe denken bokkers er over?

Verliefdheid puur op innerlijk?

Dat men puur op innerlijk verliefd kan worden? Dat de andere persoon zo lief is, zo aardig, dat diegene bij je past qua karakter?
Maar dat het uiterlijk echt totaal niet aantrekkelijk is. Gewoon kort gezegt: lelijk.

Of heeft uiterlijk toch wel invloed op verliefdheid?
Want de eerste indruk, is veel zeggend. Zegt niet alles natuurlijk, zo kan die ene knappe gozer/meid zo afknappen als diegene zijn mond open trekt. Of het word alleen maar mooier.
Maar een "lelijk" iemand, die nog niks heeft gezegt, kan al zo afknappen op het eerste moment.
Hoe kijk jij hier tegen aan?

Ik heb niet alles gelezen, maar mijn ervaring is dat het dus wel kan.

Ik ben verliefd geworden op mijn lover door de telefoon. Ik zal je het hele verhaal besparen. Maar in het kort.......... had hem even aan de foon (hij was aan de foon met een vriendin van hem)........ half jaar later stuurde ik dat meisje een sms, ze zat bij hem. Aan het eind van de middag had ik hem weer aan de foon........ Binnen een paar dagen hadden we gesprekken van drie uur lang. Met drie weken zagen we elkaar en was wel een beetje een afknapper (best dik en niet zo knap)......... maar een week later woonden we samen. Het innerlijk word je oud mee....... het uiterlijk is vergankelijk.......
Hoe denk jij er over?

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-10 10:43

Ik ben tot nu toe elke keer op het uiterlijk van iemand gevallen. Regelmatig stroomde dat niet met innerlijk en werd het niets. Maar ik kan niet zeggen dat ik op innerlijk val in eerste instantie. Mijn huidige vriend kende ik van vroeger en doordat we via Hyves weer in contact kwamen, ben ik ook op zijn innerlijk gevallen (veel telefoontjes, berichtjes etc.) Toen ik echt kriebels kreeg bij zijn naam in m;n beeldscherm, moest ik er wat aan doen en hebben we afgesproken. Dus jaa... bij ons is het van allebei een beetje geworden :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 21:10

Vind het erg maar eigenlijk meer op het uiterlijk, maar kan ook best verliefd worden op een niet mooie jongen hoor maar toch.
Zo was er een jongen op mij die bijna precies mij was, en we kwamen echt overeen, geintreseert in veel dezelfde dingen enz,
maar hij was niet dik, maar naar de dikke kant en ik voelde me totaal niet aangetrokken tot hem, fysiek dan. En ik zou toch ook niet met mezelf kunnen leven moest ik met iemand zijn die ik fysiek niet zie zitten?!
Dilemma dilemma...

BabbieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 08:02

@Aria: misschien kan je gewoon vrienden blijven? Zit er meer in voor jullie twee, dan openbaart zich dat vanzelf, weet ik uit eigen ervaring.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 20:55

Nja, heb ik niet echt geprobeert, zag het niet zitten. Ik zit een beetje raar in elkaar in die zin, ik kan het niet goed verdragen als iemand te aanhankelijk doet. Dus even ruimte, en misschien lukt het daarna wel als vrienden ;)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 21:07

Intressante vraag.

Ik kan een heel knap iemand heel lelijk gaan vinden, puur door zijn karakter. Maar een heel lelijk iemand kan ik niet snel een lekker ding gaan vinden, maar ik kan diegene wel 'mooi' vinden. Dan zie ik wel de lelijke punten, dan kan ik nog steeds denken: "Lelijk haar." Of: "Lelijk gebit." Maar dan kan ik dan wel omheen kijken.
Ik ben zowiezo altijd opzoek naar mooie punten bij mensen, mooie kleur ogen, mooie kleur haar, mooie handen. Eigenlijk doe ik dat automatisch. Dus zelfs bij lelijke mensen. Ik denk dat ik bij een lelijke jongen ook opzoek zou gaan naar een mooi punt, en als zijn karakter dan goed is, dat ik dan vaak naar dat mooie punt zou gaan kijken en niet naar al zijn lelijke dingen.

Maar ik denk niet dat ik verliefd kan worden op iemand die gewoon ECHT lelijk is. Waar echt NIETS moois aan zit. Zelfs als diegene nog zo'n mooi karakter heeft.. :o

YentlKG

Re: Verliefdheid op puur innerlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-10 22:23

Idd DarkDreamer. Ik kan ook zo ontzettend afknappen op iemands innerlijk. Kan diegene nog zo'n mooi fotomodel zijn met een sixpack dat doet me niets.
Tuurlijk kijk ik wel altijd naar uiterlijk, zolang de jongen maar verzorgd is en een fijne uitstraling uit zijn ogen heeft is voor mij al genoeg. Innerlijk draag je je hele leven met je mee, daar kan 't uiterlijk niet aan tippen.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 07:52

Ik heb niet alles doorgelezen, maar mijn antwoord is nee.
Hoe lief de lelijke jongen in kwestie ook is, ik kan niet verliefd worden als zijn uiterlijk mij niet aanstaat. Maar zo ook andersom, hoe knap je jongen in kwestie ook is, ik kan niet verliefd worden zonder dat zijn innerlijk me aanstaat.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 07:58

Ik heb ooit iemand aantrekkelijk gevonden om zijn innerlijk, maar toen ik m IRL zag knapte ik er toch echt op af. Klein, stevig, krulhaar en met dikke lippen. (wel Nederlandse jongen) Het was gewoon alles waar ik niet op viel en ik kon er niet doorheen kijken. Het lukte gewoon niet....

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 17:51

Bij mijn ex-vriend ben ik wel verliefd geworden op zijn innerlijk. Oke, hij zag er goed uit, maar was niet echt het type jongen waar ik normaal gesproken op zou vallen. Ik heb in de eerste drie maanden dat ik hem kende ook niet één keer gedacht dat er iets zou kunnen gebeuren tussen ons en voelde me niet aangetrokken tot zijn uiterlijk. Ik was ook niet jaloers toen hij in die tijd met een ander meisje zoende (en dat heb ik nog wel eens snel bij aantrekkelijke jongens ;) ) We trokken veel met elkaar op en konden heel goed met elkaar overweg, als vrienden dacht ik, totdat op een keer ik een soort spanning voelde toen ik dicht bij hem kwam. Ik schrok er zelf van en had echt zo iets van, wat is dit dan weer! De eerste zoen was niet lang daarna en we hebben 1,5 jaar een relatie gehad. Hij heeft me ooit verteld dat het bovenstaand verhaal ook precies voor hem gold. Toch heeft het bij mij niet tot een heftige verliefdheid uitgedraaid, we hadden het leuk samen maar ik miste de 'vonken' om het zo maar te zeggen :+ . Ik heb altijd het gevoel gehad dat we niet verder zijn gekomen dat het onwennige begin van een relatie en beiden nooit helemaal alles hebben gegeven, maar dat doet er eigenlijk in dit topic niet toe ;)
Ik denk dus zeker dat je wel op iemands innerlijk verliefd kan worden, maar toch telt het uiterlijk ook mee. Je moet je wel aangetrokken voelen tot iemand en ik zou nooit op een jongen kunnen vallen waarvan ik het uiterlijk totaal niet mooi vind. Hij was mijn eerste echte relatie, dus ik heb verder niet veel vergelijkingsmateriaal. Ik heb het wel vaak andersom dat ik me heel erg aangetrokken voel tot een knappe jongen, maar dat het uiteindelijk op niets uitdraait omdat het innerlijk niet bij elkaar past.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-10 18:48

Yv_ schreef:
Ik heb niet alles doorgelezen, maar mijn antwoord is nee.
Hoe lief de lelijke jongen in kwestie ook is, ik kan niet verliefd worden als zijn uiterlijk mij niet aanstaat. Maar zo ook andersom, hoe knap je jongen in kwestie ook is, ik kan niet verliefd worden zonder dat zijn innerlijk me aanstaat.

maar stel..
die ene mega knappe jongen, iedere keer als je hem ziet, kan je dan vlinders voelen?
(zie het als een school-liefde :P)
want vroeger heb ik dit zo vaak gehad :\

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-10 21:21

EngeltjeS: Volgens mij zijn dat opvliegers. Je vind iemand extreem aantrekkelijk vanaf het eerste moment of niet. Dat heb je ook met uitgaan als je op jongens jacht gaat ;).

Maar heb jij ooit zo'n jongen persoonlijk leren kennen?
Ik heb namelijk 2 jaar na de middelbare mijn crush van die tijd persoonlijk leren kennen. En toen vond ik zijn innerlijk toch enigzins tegen vallen. In de zin van, hij was behoorlijk kinderlijk. :Y)
En ja, die gozer bezorgde me op de middelbare vlinders in mijn buik. Ik vind hem nog steeds knap. Maar ik weet niet of ik op hem zou kunnen vallen. Een andere crush van die tijd heb ik toen hij van school was persoonlijk leren kennen. Hij viel me zwaar tegen, en nu vind ik hem ook absoluut niet knap meer.

Je kan je idd sterk aangetrokken gaan voelen door een knappe jongen, zonder hem te kennen. Maar ik denk toch dat innerlijk hier nog heel veel aan kan veranderen :).

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-10 08:38

dankje DarkDreamer :D

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 09:46

DarkDreamer: dat ken ik ook, precies hetzelfde: leer ik een echte mooie jongen kennen, heeft geen slecht karakter maar staan zo ver uit elkaar, dat moesten we samen zijn we bijna niets samen zouden kunnen doen. Leuke liefde zou dat zijn.
Dus nee, dan word ik daar niet op verliefd, wie zou daar wat aan hebben :D

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 12:20

Precies. Dus ik denk dat het een combinatie is. Je kan wel op het innerlijk vallen, maar als het uiterlijk je echt, maar dan ook echt niet uit staat.. zie: http://www.grimmemennesker.dk/data/medi ... y-goth.jpg :=.. Nou goed. DAAR zou ik dus ECHT niet verliefd op kunnen worden. Maar er zijn vast wel meiden die dat wel kunnen. (Wat me wel opvalt is dat bijvoorbeeld de minder knappe jongens, minder knappe vriendinnen hebben. Dus ik denk dat dat ook met elkaar te maken heeft.. Dat is overigens niet l*llig bedoelt oid, maar als je om je heen kijkt zie je het vaak wel..)

Als een jongen lelijk is, maar nog wel wat dingen heeft aan zijn uiterlijk die je wel mooi kan vinden, is het denk ik mogelijk om dankzij een mooi innerlijk toch verliefd op hem te worden. Als je een jongen heel knap vind, en echt vlinders in je buik voelt telkens als je hem ziet, kan dit compleet verdwijnen als blijkt dat jullie qua karakter gewoon niet bij elkaar passen. Dat is gewoon een enorme afknapper. Het hangt er natuurlijk vanaf tot in hoeverre je op de persoon in kwestie afknapt. Want je kan hem nog altijd knap blijven vinden, maar de vlinders zullen verdwijnen. Maar als je echt, maar dan ook ECHT bent afgeknapt op zijn innerlijk, zul je hem zelfs lelijk gaan vinden.

Athans. Dat is mijn point of view. :Y)

nr_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:11

Hey devica,

ik ben ook voor het innerlijk van Syb gevallen :Y) toen ik hem leerde kennen vond ik hem maar niks, mijn type totaal niet. maar na een jaar toch beter leren kennen en ja ik ben verliefd :o en vind hem nu helemaal niet meer "lelijk" vind hem er leuk uitzien en hij is super lief

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 13:27

DarkDreamer schreef:
Precies. Dus ik denk dat het een combinatie is. Je kan wel op het innerlijk vallen, maar als het uiterlijk je echt, maar dan ook echt niet uit staat.. zie: http://www.grimmemennesker.dk/data/medi ... y-goth.jpg :=.. Nou goed. DAAR zou ik dus ECHT niet verliefd op kunnen worden. Maar er zijn vast wel meiden die dat wel kunnen. (Wat me wel opvalt is dat bijvoorbeeld de minder knappe jongens, minder knappe vriendinnen hebben. Dus ik denk dat dat ook met elkaar te maken heeft.. Dat is overigens niet l*llig bedoelt oid, maar als je om je heen kijkt zie je het vaak wel..)

Als een jongen lelijk is, maar nog wel wat dingen heeft aan zijn uiterlijk die je wel mooi kan vinden, is het denk ik mogelijk om dankzij een mooi innerlijk toch verliefd op hem te worden. Als je een jongen heel knap vind, en echt vlinders in je buik voelt telkens als je hem ziet, kan dit compleet verdwijnen als blijkt dat jullie qua karakter gewoon niet bij elkaar passen. Dat is gewoon een enorme afknapper. Het hangt er natuurlijk vanaf tot in hoeverre je op de persoon in kwestie afknapt. Want je kan hem nog altijd knap blijven vinden, maar de vlinders zullen verdwijnen. Maar als je echt, maar dan ook ECHT bent afgeknapt op zijn innerlijk, zul je hem zelfs lelijk gaan vinden.

Athans. Dat is mijn point of view. :Y)

Dat is ook mijn observatie. Beetje 'soort zoekt soort' qua uiterlijk, niet gemeen bedoeld.
Ik had vroeger een vriend die niet viel onder de algemeen aanvaarde 'knappe' jongens, en ik hoorde best vaak (achter mijn rug en ook gewoon in het gezicht)
of ik die jongen niet te lelijk vond voor mij? Dat vond ik verbijsterend.
Uiteindelijk uitgemaakt omdat de fysieke aantrekkingskracht toch echt ver te zoeken was van mijn kant.