Het enige wat ik alle zorgenden mee zou willen geven is dat het "voelt" alsof er ontzettend met je lichaam gegoocheld wordt zonder dat je weet wat er gebeurd of dat je er gevoel bij hebt. Veel handelingen gebeuren "even" ook de voor mij belastende handelingen.
Ik heb nog altijd recht op privacy, levensbedreigende situaties nagelaten. Zo heb ik ooit moeten omkleden in een operatiehemd, waarbij steeds het gordijn opengeraust werd. Ik snap de haast maar dat voelde als heel vervelend. Zo waren er wel meer intiemere dingen die "even " gebeurde, of een stagaire even mijn hechtingen na de bevalling mocht zien, kon ze van leren. Eh, sorry, maar nee. Iedereen moet leren maar ik ben wel iemand met gevoel en emoties....en dat mis ik heel vaak. Even een infuus erin, wat laat je mijn lijf inlopen dan?
Oh bijwerkingen? Ja sorry vergeten te zeggen.
En het geroddel op de uitslaapkamer vind ik echt vreselijk, heb dat inmiddels bij 4 ziekenhuizen mogen beluisteren en dat vond ik eigenlijk het meest erge wat er was. Er liggen, hulpeloos zijn en dan vervolgens echt vuilbekkerij over collega's van hun aan te moeten horen.
Maar op de zaal, bij de poli's, voor de operatie, meestal neits dan goeds. Mensen die oog hebben voor hun patient en echt hard werken. Ik zeg dat meestal ook, waardering wil iedereen.

..
We zitten namelijk niet voor 8 werkuren op onze kont, laat dat duidelijk zijn!
, geef wat dat betreft gewoon je grenzen aan inderdaad
..
' en die vrouw heeft een halfuur naar haar boterham zitten staren op haar nachtkastje die een meter van haar bed vandaan stond en ze durfde niet te bellen.. waar zit het verstand dan van die verpleegkundige? Kan me daar diep voor schamen..
!! Ja werk inderdaad in het LUMC
)