Zwanger?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 16:17

Hij woond nog bij ze ouders thuis, en ik bij me vader( 10 min met de auto van elkaar af) Ik ga binnenkort alles maar even op een rijtje zetten en met me vriendinnen praten. En denk nog vele gesprekken met me vriend.

Maar alles komt goed toch in het leven? Ben ik egoistische om te zeggen dat ik het mischien toch wel beetje leuk vind en spannend? :D

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:18

Lieszje schreef:
Heb je het er wel goed met je vriend over gehad?
Als hij echt van je houd dan moet hij jou keuze accepteren toch?!
Sowieso vind ik het belachelijk hoe hij nu doet, tenslotte hebben jullie het kindje samen gemaakt.

Niet om jou hierin aan te vallen hoor, maar het wordt/is toch een keuze van hun samen?
Ik vind niet alleen dat de vrouw bepaald of het gehouden wordt of niet...
Je leven staat gewoon wel vreselijk op zijn kop, dingen die je had willen doen ( rondtrip bijv door een mooi land) moeten opschoven worden naar als het kindje ouders is of zelfs op zich zelf woont..
Uiteindelijk heb jij de "macht'' om te zeggen het kindje blijft ja of nee
Maar de keuze is en blijft van jullie beide...
Vind het een nare situatie waar je in zit en ik hoop dat je vriend bij trekt.. :(:)

luffwinny

Re: Zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 16:21

Het is inderdaad een keuze van beiden, maar ik wil het graag houden en hij juist totaal niet, maar ga het niet laten weghalen, dat bepaal ik altijd nog zelf, al zal ik wel na hem luisteren..

Hij denkt dat die totaal geen leven meer heeft met een kind en dat je hele leven verkloot is

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:21

luffwinny schreef:
Maar alles komt goed toch in het leven? Ben ik egoistische om te zeggen dat ik het mischien toch wel beetje leuk vind en spannend? :D

Zeker niet Egoistisch! Je hebt een besluit genomen, en dan mag je er zeker blij mee zijn en het leuk vinden! En spannend dat is het zeker.

Van harte!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 16:22

Maar mijn oude vriendin heeft ook een kind, en daar had ik zo respect voor dat zei het opvoegde met der vriend, terwijl zij nog maar 16 was toen ze zwanger raakte, En kon altijd nog zat leuke dinge met der doen, maar maak dat me vriend maar wijs..

IceQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:23

Ik heb drie jaar terug in dezelfde situatie gezeten. Mijn toemalige vriend wou het ook niet. Wij hebben toen een abortus keuze gesprek gehad. Uiteindelijk heb ik het weg laten halen, maar onze relatie is een half jaar later toch stuk gelopen. Ik heb geen spijt van mijn keuze maar wel van de manier waarop we ermee om zijn gegaan. Praten blijft heel belangrijk.

aatjuh12

je zei dat je al eerder zwanger bent geweest, hebben jullie het er toen niet al voer gehad? als jullie toen geen kindje wilde, waarom hebben jullie dan geen extra maatregelen genomen?

Heel veel succes in deze tijd samen!

Lieszje

Ja natuurlijk..
Maar als zij het niet weg wilt laten halen houd het op toch?
Ik heb in ieder geval het idee dat hij het er bijna niet over wilt hebben.
En hoe hij reageert vind ik gewoon kinderachtig, net of het alleen om hem gaat..
Een beslissing zoals weg laten halen beslis je niet zomaar daar moet je het echt wel even goed over nadenken.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:24

Je leven is heel goed te combineren met een kind,
En het is zeker niet egoistisch te zeggen, ik denk dat elke toekomstige moeder er blij mee zal zijn.
Weetje ook hoe lang je nu zwanger bent?

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:24

van harte gefeliciteerd!!!
hoelang ben je nu al zwanger?

kies voor jezelf.... is de enige raad die je kan geven.
En het is helemaal niet egoistisch om het leuk te vinden.
Het is een deel van jouw!

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 16:26

Ik ben ooit een hele tijd terug ook zwanger geweest, toen heb ik wel abortus gedaan omdat ik mezelf te jong vond, ik heb daarna altijd gezegt dat ik dat nooit meer doe, en zou dat nu ook echt niet meer willen ( verder wil ik het er graag niet meer over hebben) Maar de keuze die ik toen heb gemaakt ,maakt deze keuze zo makkelijk.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 16:26

Ik weet nog niet hoelang ik zwanger ben, maar dat komt binnenkort wel.

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:27

pieuw heftig zeg!
ik ben afgelopen december bevallen maar moet eerlijk bekennen dat ik het nooit alleen gekunt had vooral aan het begin niet!
ik moest overal zo aan wennen plus dat ik een keizersnee gehad heb en de eerste dag dus ook niets kon en mocht!
ik had mijn man gewoon weg echt nodig en nog!
maar als je blieft geloof me het is het mooiste wat je kan over komen een kleintje van je zelf!
de eerste dagen na je bevalling zie je dat misschoen niet althans ik zag dat niet maar hij word morgen 4 weken en het voelt alsof hij er al een jaar is!!
ik zou geen moment meer zonder me kleine knaapje willen!
maar zwaar is het wel en erg wennen,
ik hoop echt dat je vriend nog bij draait! en als bij jou de keuze van weg laten halen niet goed voelt moet je dat ook zeker niet doen!
en als je vriend er niet voor je is zal het zwaar voor je worden maar ik geloof er in dat ook jij het kan!
je bent niet de eerste die alleen een kind opvoed!
ik wil je in elk geval heel erg veel suc6 wensen !!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:31

Ik vind dat je erg sterk klinkt, en dat heb je ook wel nodig met zon vriend.. :n Ik vind het knap van je dat je voor jezelf kiest en je niet laat ompraten door je vriend!!!! :)
Doe waar jij je het beste bij voelt (maar dat ga je al doen lees ik)
Enne, van mij een stiekeme gefeliciteerd hoor. Het is echt een wonder wat nu in jou buik groeit, echt waar. :)

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:32

luffwinny schreef:
Ik ben ooit een hele tijd terug ook zwanger geweest, toen heb ik wel abortus gedaan omdat ik mezelf te jong vond, ik heb daarna altijd gezegt dat ik dat nooit meer doe, en zou dat nu ook echt niet meer willen ( verder wil ik het er graag niet meer over hebben) Maar de keuze die ik toen heb gemaakt ,maakt deze keuze zo makkelijk.

Je bent al eerder zwanger geweest? In deze relatie?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:34

Wat voor voorbehoedsmiddel heb je trouwens gebruikt?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:35

Lieszje schreef:
Ja natuurlijk..
En hoe hij reageert vind ik gewoon kinderachtig, net of het alleen om hem gaat..
Een beslissing zoals weg laten halen beslis je niet zomaar daar moet je het echt wel even goed over nadenken.

Nee dat is ook zo, blijf me ook om zulke jongens verbazen, weet zeker dat mijn vriend zulke dingen nooit zult zeggen.
Maar iedereen reageerd er anders op, misschien slecht wat en hoe hij het doet.
maar het kan gewoon een paniekreactie zijn.. kindje krijgen op je 21ste vind ik niet niks..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:37

hey als eerste gefeliciteerd natuurlijk het is niet allemaal negatief.
Voor jezelf opkomen en het niet weg laten halen. Abortus is niet zo maar even iets doen. Ga bij hem weg als hij zich niet kan realiseren hoe belangrijk het voor jeis. Je moet gelukkig worden desnoods jij en je kindje en zonder je vriend kom je er ook wel.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-10 16:37

ik ben/was aan de pil (nu niet meer natuurlijk) Al liep het laaste tijd niet lekker, ongesteld door de pil heen .

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:40

doom schreef:
Lieszje schreef:
Ja natuurlijk..

Nee dat is ook zo, blijf me ook om zulke jongens verbazen, weet zeker dat mijn vriend zulke dingen nooit zult zeggen.
Maar iedereen reageerd er anders op, misschien slecht wat en hoe hij het doet.
maar het kan gewoon een paniekreactie zijn.. kindje krijgen op je 21ste vind ik niet niks..

Nee het is ook niet niets.
Maarja om nou gelijk zo te reageren vind ik nogal raar van haar vriend.
Ik kende een meisje die 16 was en een vriend van 17? had toen ze zwanger raakte.
Ze hebben ervoor gekozen om het te houden ook al moesten ze daarvoor wel verhuizen naar het andere kant van het land.
Ze hebben een prachtkindje gekregen, ze zijn ook nog steeds samen.

Snap gewoon niet waarom iemand van 21 nog zoiets zegt..
Een jongen van 16 ofso oke maar van 21?!

Als mijn vriend zo zou reageren zou ik hem al niet eens meer hoeven :+

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:40

Dan had je misschien een te lichte pil..

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:42

luffwinny schreef:
ik ben/was aan de pil (nu niet meer natuurlijk) Al liep het laaste tijd niet lekker, ongesteld door de pil heen .

Maar als je zoiets heb, trek je toch meteen aan de bel?
Lijkt me dat ik meteen zoiets heb van kan misschien nu ook wel niet meer veilig zijn.. 1+1=....

tamoreliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:43

Srr dat ik het zeg, maar die mannen zijn makkelijk. Kindjes maken, zeg jij ik ben zwanger, hoeven het ineens niet meer.
Als je 21 bent, mag je wel eens je verantwoordelijkheid gaan nemen.

Echt veel sterkte, maar heb je die 2de test al gedaan? Kan het nergens lezen in het topic?

Ti_Amo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:43

Ik ben nu ook zwanger, ik ben 19 jaar (bijna 20)
Had geen huis, geen werk, vriend ook geen werk.
Nu hebben we gevochten voor ons eigen huisje en leuk ingericht met hulp van familie e.d.

Het is moeilijk als je het niet gepland hebt, en zeker als je vriend er niet achter staat maar ik zou er zeker voor gaan

Alles komt op zijn pootjes terecht, (is bij mij wel altijd zo geweest)

Als je nog wat kwijt wilt of vragen oid hebt me pb staat open :)

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:44

tamoreliefje schreef:
Srr dat ik het zeg, maar die mannen zijn makkelijk. Kindjes maken, zeg jij ik ben zwanger, hoeven het ineens niet meer.
Als je 21 bent, mag je wel eens je verantwoordelijkheid gaan nemen.

Echt veel sterkte, maar heb je die 2de test al gedaan? Kan het nergens lezen in het topic?

Heeft ze al gedaan ;)
Ze is zwanger.