Make-up. Wat doe jij allemaal op ?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Merry98

Re: Make-up. Wat doe jij allemaal op ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:18

oogpotlood en mascara soms beetje foundation.
maar meer eigelijk niet.

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:19

Eerst nivea creme. Dan foundation en poeder.
Mascara en een oogpotloodje

In de loop van de dag begin ik te smeren met lipgloss en dit doe ik dan om de paar uur.
Af en toe gebruik ik eyeliner voor een streepje boven mijn ogen of een oogschaduwtje.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 00:21

minuscuul laagje mascara _O- en soms oog potlood als ik op de dark-side ga haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:29

Mascara, soms oogpotlood.
Verder ben ik verslaafd aan purol/labello/blistex/iets van vogue voor droge lippen/..

Foundation heb ik heel soms op, maar ik heb al zo'n lelijk pukkelhoofd dat het toch niet veel verschil maakt, haha.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:30

Een beetje foundation om de kleur van mijn huid wat egaler te krijgen. Oogschaduw, mascara en af en toe oogpotlood. :)

Apocalatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:31

Ik gebruik eigenlijk alleen mascara, en soms een beetje oogpotlood erbij.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:32

Niks of alleen mascara. Ik slaap liever wat langer uit dan dat ik er op mjn best uit zie :+

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 12:36

Elke dag: Mascara (Can't live without it! :Y) Heb blonde wimpers..) en wat eyeliner op mijn bovenste ooglid, net boven de wimpers.
Als ik uitga: Hetzelfde als elke dag + wat foundation voor een matte teint.
That's it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:07

phormicola schreef:
Ik heb trouwens een vraagje.

Ik heb met ELKE foundation last op m'n voorhoofd (maakt niet uit hoe goed of hoe duur). Ik breng het op met een kwast van varkenshaar.
Maar...het ziet er altijd zo...ik weet niet...schilferig uit ofzo, vooral tussen m'n wenkbrauwen en daarboven. Alsof ik een hele droge huid heb of heel veel dode huidcellen. Maar alle scrubcreme en dagcreme kan er niet tegen op :( Anyway, daar zit geen enkele foundation lekker. Weet iemand wat het is/wat ik eraan kan doen? Op de rest van m'n gezicht oberigens ziet het er puur natuur uit :D

Als ik foundation gebruik meng ik foundation áltijd met zwitsal of andere dagcreme. Anders wordt het bij mij net als wat jij omschrijft!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:11

Ik gebruik alleen oogpotlood, mascara. En als ik uitga nog oogschaduw. Maar meer niet.

jolijnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:12

elke dag een dagcrème, foundation, poeder, oogschaduw, oogpotlood, mascara, blush en heel soms lipgloss :D
ik vindt me erzelf overigens een monster uitzien zonder make-up :o

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 16:20

gewoon een normale dag alleen mascara en soms een lijntje aan de bovenkant
en als ik meer zin heb, komt daar nog een lijnte aan de binnenkant bij, oogpotlood en that's it

vind het wel belangrijk dat er niet hele plakkaten plamuur op mijn gezicht zitten, vind ik zo onnatuurlijk :n

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 17:56

Tinkelbell schreef:
phormicola schreef:
Ik heb trouwens een vraagje.

Ik heb met ELKE foundation last op m'n voorhoofd (maakt niet uit hoe goed of hoe duur). Ik breng het op met een kwast van varkenshaar.
Maar...het ziet er altijd zo...ik weet niet...schilferig uit ofzo, vooral tussen m'n wenkbrauwen en daarboven. Alsof ik een hele droge huid heb of heel veel dode huidcellen. Maar alle scrubcreme en dagcreme kan er niet tegen op :( Anyway, daar zit geen enkele foundation lekker. Weet iemand wat het is/wat ik eraan kan doen? Op de rest van m'n gezicht oberigens ziet het er puur natuur uit :D

Als ik foundation gebruik meng ik foundation áltijd met zwitsal of andere dagcreme. Anders wordt het bij mij net als wat jij omschrijft!

:j
Ik meng, wanneer ik al foundation op doe, het ook altijd met een goede dagcreme.
Anders 'voel' ik het zitten :+

Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:08

Foundation, poeder en mascara.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:23

Ik heb blond haar, blauwe ogen en een lichte huid. Dus dit doe ik elke morgen qua make - up:

1. dag crème, vooral met dit weer is het erg goed voor je huid!
2. camouflage stick (Yves Saint Laurant stick) voor mijn wallen, ik heb altijd donkere kringen onder mijn ogen, hoe lang ik ook slaap! Lastig lastig
3. Oogschaduw, het ligt aan de gelegenheid maar voor een school dag:
- witte oogschaduw op mijn ooglid en als een dun randje onder mijn ogen voor een fris effect
- crème kleurig oogschaduw op mijn ooglid, over het witte heen voor een naturel look
- bruine oogschaduw aan de buitenzijde en met een soort dun lijntje net boven je ooglid (boven je oogbal)
- Wat zwarte oogschaduw, oogpotlood kan ook maar dat vind ik minder mooi, een dun lijntje aan de rand van wimpers boven voor een wat krachtige effect
4. Mascara op de wimpers boven en onder, dit heel rustig om het er mooi en naturel uit te laten zien, dus zonder kloten e.d.
5. Rouge op mijn jukbenen, hierdoor lijkt je gezicht smaller en je jukbenen zie je mooi. Zorg er wel voor dat je de juiste kleur voor bij je huid gebruikt. Ik moet een beetje roze achtige kleur gebruiken, maar niet zo roze dat ik net een barbie lijk!

Verder als ik droge lippen heb beetje labello, maar geen lippenstift.

Het klinkt alsof ik er heel opgemaakt uit zie, maar het ziet er erg naturel uit, maar je ogen en jukbenen zien er erg mooi uit! En omdat ik geen lippenstift erbij op doe, ziet het er goed uit!

Ik heb al heel verschillende dingen geprobeerd met opmaken, en dan vooral met mascara om het juiste bij mij te vinden. Voor het uitgaan gebruik ik altijd smokey-eyes! Erg gaaf!

Drrrassic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 20:27

Lichtbruinige dagcreme en mascara.
Als ik een pukkeltje begin te krijgen gaat er Vichy op. Ik heb echt een hele gladde huid en nog nooit meer dan 1 pukkeltje gehad. Nu ben ik alweer een tijdje vrij van viezigheden.
Maar ik moet wel zeggen dat ik het elke avond heel goed schoonmaak, m'n gezicht. Warm washandje/make-upafhaaldoekje e.d.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 21:24

Ow ik had vroeger jarenlang juist heel veel last van mijn huid!! Uiteindelijk ben ik naar de dermatoloog, mijn held!, geweest en die heeft mij een gel gegeven voor elke nacht! Ik maak het inderdaad ook heel goed schoon elke nacht!

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:16

vaak helemaal niks :+
als ik tijd/zin heb een klein beetje mascara en that's it....
heb er niet echt tijd voor, moet al om 7 uur weg dus mijn haar doe ik eignlijk ook bijna (alleen borstelen)niet want als ik opschool ben zit het toch alweer raar (neem niet eens meer de moeite om in de spiegel te kijken als ik op school ben/kom)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 22:19

In volgorde:

* dagcreme
* foundation
* poeder
* blusher
* eyeliner
* laag mascara
* oogschaduw
* laag mascara
* lipgloss
* laag mascara

:o

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:14

Oogpotlood en mascara. :)
Beide gewoon zwart en niet opvallend dik..
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 16-01-10 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-10 23:15

Ik gebruik nooit foundation.

Ik gebruik oogschaduw (iedere keer een andere kleur), oogpotlood (ook andere kleuren dan zwart. Groen of paars etc), en mascara (altijd zwart)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:05

Ehmm..

1. Gezicht schoon boenen met zo'n nat doekje (verschillende huismerken) en daarna een watje met teatree lotion (kruidvat)
2. Dagcreme erop (Clinique)
3. Dream Matte Mouse foundation (Maybelline?)
4. Bronzing poeder (parels van de HEMA)
5. Soms oogschaduw (diverse merken, van Miss Sporty totaan Chanel)
6. Meestal blush (ook diverse merken)
7. Mascara (weet ff niet welk merk)
8. lippenstift (ook diverse merken)

en 's avonds weer stap 1 en 2 :D

edit:
En ik ben dan, inclusief aankleden en haar fatsoeneren, niet langer bezig dan 20 min :P
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 17-01-10 14:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:08

poeh,

Foundation, vloeibare.
foundation, Poeder
rouge
Wenkbrauw bijkleuren
onder de wenkbrauwen witte oogschaduw
ooglleden vaak bruine oogschaduw
mascara...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 14:09

Dream matte powder, omdat dit super licht is en het geen laag veroorzaakt en mascara van clinique. Heb een hekel aan veel make-up, sta niet langer dan 3 min voor de spiegel voor mijn make-up. Alleen voor het uitgaan leg ik accenten met bronzing poeder en nog wat eyeliner.

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 15:04

Foundation oogpotlood en wat poeder :)