Antidepressiva, Word ik nu Dik?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

91laura

Re: Antidepressiva, Word ik nu Dik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 14:30

Zelf heb ik Zoloft en Fluoxetine gebruikt als AD, van beide ad's kwam ik niet aan! Bij de anti-psychotica's Seroquel en Haldol moest ik wel redelijk oppassen, elke hap die ik nam werd voor mijn gevoel verdubbeld door de weegschaal ;). Maar ik zou je er niet te druk om maken, als je zelf gewoon een goed eet en beweegschema hebt dan komt het goed.
Succes

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:53

KoudbloedKim schreef:
Ja, ik slik Omeprazol voor mijn maag. :j
Twee soorten zijn trouwens anti-epileptica, dus niet alleen tegen depressies. :)
20mg. :oo Ik slik van de Seroquel 400mg per dag! Eerst zelfs het dubbele.
Hometrainer is ook een heel goed idee. :j

Ik wilde net zeggen - volgens mij herkende ik Lamictal in jouw rijtje ;)

Heb je weleens Topamax overwogen? Ik weet niet in hoeverre je tevreden bent over je anti-epileptica en of je aanvalsvrij bent, maar Topamax is een middel dat er om bekend staat dat je heel snel en heel veel kan afvallen. En ik ben er heel goed aanvalsvrij onder :j

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:59

Helaas ? ja...
Ik ben ook 10 kg aangekomen, als ik dat geweten had van te voren ? := maarja het heeft me wel door een moeilijke tijd geholpen, dus dat is een hele troost ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:24

Ik heb 2 jaar geleden antidepressiva geslikt. Ik ben er niet zo erg van aangekomen, maar een paar kilo. Maar ik moest dan ook veel sporten van de psycholoog, omdat ik me daardoor beter zou gaan voelen. Misschien had dat er wel mee te maken :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 16:24

Barmat: Ik ben bijna aanvalsvrij. :j
Heb de laatste tijd geen grote aanvallen meer gehad.
Alleen af en toe nog kleintjes die vaak niet eens opvallen voor mensen van buitenaf. :)
Ik wil er dit jaar mee stoppen...

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:18

Van sporten maak je dopamine aan, precies dat wat de medicijnen ook proberen te doen. Sporten is dus altijd goed, zelfs als je er niet echt een ster in bent :)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:29

Vandaar dat ik toen dus ook veel moest sporten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 18:53

Ik ben momenteen ook weer eens op mijn top van mijn gewicht, moet er echt weer wat aan doen. Mijn geluk is dat ik brood en broodmager was toen ik aan die medicatie begon, dus die 30 kilo zijn wel veel maar geen ernstig overgewicht.
Maar als ik dr niets aan doe, en gewoon door blijf eten weet ik zeker dat ik ooit de 100 kilo ga halen.

Hoe pakken jullie dit aan, lijnen naast die medicatie?
Vroeger als ik een rondje hardliep was ik al een kilo kwijt, echt een mega verbranding.
Nú als ik een week op mijn eten let val ik nauwelijks tot niets af, mss moet ik nog strenger.

Zijn er hier mensen die dmv dietisten afgevallen zijn of nog bezig zijn?

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:00

Genoeg en met regelmaat sporten. En een sport waar je veel verbrandt (cardio).

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:06

Tja, daar ben ik niet ervaringsdeskundige in, en ook niet geschoold.
Maar ik denk dat je wel verzadigd moet blijven qua eten. (of let op hoeveel calorien je eet, ergens tussen de 1750 en 2000 blijven, hoewel ikzelf meestal ongeveer 1500 eet en niet bepaald mager ben). En verder zou ik eerder het sporten omhoog schroeven dan het eten verminderen. Iets gaan doen waar je echt je spieren bij voelt en flink van gaat zweten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:12

Dat is dus het punt, ik loop ontzettend veel met de hond, maar echt intensief bewegen doe ik niet. Heb een conditie van een ouwe krant, rook ook. :7
Hmm...zal mij eens gaan verdiepen in een sport. Cardio is dat leuk?

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:18

Chiqa schreef:
Dat is dus het punt, ik loop ontzettend veel met de hond, maar echt intensief bewegen doe ik niet. Heb een conditie van een ouwe krant, rook ook. :7

_O- dat ga ik nu ook gebruiken om mijn conditie te omschrijven haha. Rook niet, maar na 1 rondje rennen kun je mij opvegen :P

Maar er zijn genoeg sporten waar je niet perse bij hoeft te rennen en wel behoorlijk in beweging komt.
Paardrijden bijvoorbeeld :Y)
Of roeien.
Tis maar wat mogelijk is en wat je leuk vindt.

Toen ik ben gestopt met fanatiek Z trainen, en overging tot wandelen en longeren van mijn paard, ben ik vijf kilo aangekomen. Dus ik denk dat flink wandelen niet echt gaat bijdragen aan je gewicht behouden. ;)

heene040

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:20

Hoi,
Ik heb zoloft en ben 10 kg. aangekomen maar daar komt ook bij dat mijn schildklier niet goed functioneerde. Sinds kort ben ik ook diabetes 2. Door een dieet en idd. veel bewegen ben ik nu 9kg. afgevallen. Ben sinds vandaag aan het afbouwen dus ik zal wel wat meer afvallen. Ik gebruik trouwens sinds 1997 antidepressiva.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:23

Ze zeggen ook wel eens dat het er aanblijft, ondanks dat je afbouwt. Ik zit nu nog maar op 15 mg Remeron (Was 60) en ben dus ook helaas NIET afgevallen. Heb dr wel seroquel bij. Ach wat maakt het ook uit, ik ben gewoon te dik aan het worden en ben het wel zat eigenlijk.
Alleen is het zo lastig in combinatie met die medicatie want een bijwerking is BERENHONGER.
Vast wel herkenbaar ;)

Gelukkig nog een oude krant in de zaal :D

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:25

:D

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:28

ik ben zeker 10 kg aangekomen door de Seroquel ( voor stemmingswisselingen ).
Ik ben nu van 200 mg aan het afbouwen en zit nu op 50 mg, maar helaas blijven de kilo`s nog wel zitten :S
daarvoor ben ik nu naar een dieetist, want het moet er toch weer vanaf :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 19:38

Ohh ik ben jaloers.. :o
Ik slik nu 400 mg Seroquel.. heb een tijdje terug afgebouwd van de 800 mg.
Dit is één van de medicijnen waar ik heel veel van ben aangekomen.
Ik begin al te shaken als ik er alleen al aan denk om maar 50mg te slikken.
Hoezo verslaafd! :x

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 21:29

Het zal aan het soort antidepressiva liggen denk ik. Ik gebruik maar een lichte dosis per dag (zou even na moeten kijken hoe het heet) tegen spanningshoofdpijn en ik merk dat ik wel wat ben aangekomen. Gelukkig niet veel maar toch, liever niet natuurlijk ;)

Maar goed, het spul werkt toch niet zoals de bedoeling was dus ik mag binnenkort waarschijnlijk wel gaan afbouwen en weer wat nieuws gaan proberen. jippie :+