kynshiri schreef:het is de broodoven die stuk is...
Je kan ook chapati of ander indisch platbrood maken... Dat hoeft niet in de oven maar bak je gewoon in een pan.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Francis schreef:Wow Oprtalj (zo zeg, daar moest ik drie keer naar kijken voor ik 't kon typen) dat klinkt ontzettend mooi bij jullie! Heb je foto's?
En zijn jullie daar direct gaan wonen of is het jullie '2e huis' geweest ofzo? Ik vraag me altijd af hoe mensen die overstap maken. Je koopt daar wat, maar dan? Je hebt nog niks en toch moet je rond komen, investeren in renovatie enz. Waar doet iedereen dat van? (en dat bedoel ik als oprechte vraag...)
Francis schreef:Gaaf hoor, dat je't zo hebt kunnen doen. 't Illustreert wel een beetje wat ik eerder al schreef, dat je toch eerst kapitaal nodig hebt om ergens te kunnen beginnen. Maar op jullie manier is wel mooi om geleidelijk in een ander soort leven te 'groeien'.
En die meerdere huizen gaan jullie dan verhuren als vakantiewoningen neem ik aan? (Heerlijk topic dit, met al die vakantie adresjes)
Francis schreef:Misschien geen wereldbedragen maar voor mij onbereikbaar
Oh wow, wat een schitterende huizen en wat een fantastische omgeving!! Geweldig zeg... *stiekum jaloers*
Oprtalj schreef:Ik ken meerdere mensen die dat gedaan hebben.
Huertecilla schreef:Ander model.
Bandida schreef:Huertecilla schreef:Ander model.
Ga in een land wonen waar je met een verhuisje van 20 km + een taalgrens 50,000 € van de vastgoedprijzen kan doen (of hetzelfde betaalt, maar dan mét 2ha land er bij)
Ik ben wel verder verhuisd, maar in principe kan dit gewoon in België.
Bandida schreef:Ga in een land wonen waar je met een verhuisje van 20 km + een taalgrens 50,000 € van de vastgoedprijzen kan doen (of hetzelfde betaalt, maar dan mét 2ha land er bij)
Ik ben wel verder verhuisd, maar in principe kan dit gewoon in België.
Voordeel van zo'n miniland met zulke sterke regionale verschillen is dat je met een klein verhuisje anders kan gaan wonen maar verder gewoon kan doordoen met wat je al deed van werk bijvoorbeeld. Hier in het dorp werken net zo goed mensen in Brussel (we hebben zelfs een station met pendeltrein) als dat dat in Limburg het geval was, of in Leuven..
yole schreef:Hoever wil je het gaan zoeken...Das idd waar! Waar zijn men sigaren...
yole schreef:Hoever wil je het gaan zoeken...
Huertecilla schreef:Even ter reflecti; je kan het NOG dichterbij zoeken.
Slow consumeert minder, kost minder geld, gaat om kwali-tijd. Makkelijker te realiseren is er niet.
yole schreef:Volgens mij gaan we Francis hier niet lang meer zien...
Francis schreef:Hoe oud issie en ziet' ie er nog een beetje aardig uit? 't Oog wil ook wat hé
Enneh.. hoeveel grond heeft 'ie? (OH, erg!
)
Francis schreef:*proest* Hmm. ik denk dat we nog even verder moeten zoeken Oprtalj. (Vrouw zoekt Boer - De Istrië-editie)
Een vent van tussen de 40 en 50 die nog op een kamertje bij z'n ouders woont.. Nah.. dat had op zijn leeftijd wel andersom moeten zijn(hoewel een luxe douchecabine natuurlijk wel heel lekker is
)
Francis schreef:En die tweede klinkt op z'n minst een béétje vreemdZul je thuis komen in je nieuw gekochte rode coctail jurkje... "Kijk es schat wat ik voor dat dineetje gekocht heb!" *WOESH*!! Plons benzine en een lucifers en weg ben je