Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) Citaat:Op de afdeling Radiologie nemen we altijd voorzorgsmaatregelen.
Zo krijgen mannen en vrouwen in de vruchtbare leeftijd altijd een loodafdekking als hun geslachtsorganen zich tijdens het röntgenonderzoek in de stralingsbundel bevinden.
Tijdens de zwangerschap raden we af om röntgenfoto’s te laten maken, tenzij het niet anders kan.
)
(en hopelijk is het ook maar een kneuzing) Welshcobfan schreef:Brainless schreef:Nee, alleen als het echt noodzaak is.
Zelfs een tandarts maakt geen foto tijdens de zwangerschap.
Weer wat geleerd!
Als ik zwanger was, mocht ik er niet bij zijn.
R0X schreef:Ik zou gewoon daar op de stoep gaan staan!!!! Dalijk is er iets met je buik !!! Wat een paupers ook, die HA... je bent zwanger zeg, dan kunnen ze toch wel een uitzondering maken?!

NIV schreef:Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld omdat ik zelf af en toe inval als assistente maar ik denk dat de meeste huisartsen echt wel hun best doen om iedereen snel en goed te helpen.
Shadow0 schreef:NIV schreef:Misschien ben ik een beetje bevooroordeeld omdat ik zelf af en toe inval als assistente maar ik denk dat de meeste huisartsen echt wel hun best doen om iedereen snel en goed te helpen.
Dan is het systeem niet goed en zouden ze moeten zorgen dat er meer huisartsen beschikbaar zijn (en mogelijk op ruimere tijden). Er is overduidelijk behoefte aan een beter bereikbare zorg... dan moet je daar denk ik ruimte voor maken. En die moet er wel zijn want nu keren mensen snel naar de (duurdere) opties van huisartsenposten en spoedeisende hulp, en dat is alleen maar vervelender. (Maar het vereist een investering. Daar is men in de zorg niet altijd toe geneigd heb ik het idee.)
Renskeeee schreef:Zouden er eerst meer numerus fixus plekken moeten komen bij geneeskunde

Renskeeee schreef:Nou Shadow volgens mij wordt daar volop over nagedacht, maar is dat allemaal nog niet zo makkelijk. Huisarts is niet zo'n aantrekkelijk beroep geloof ik (logisch als je dit soort dingen leest; wat je wel niet allemaal over je heenkrijgt).
Citaat:Veel mensen die geneeskunde studeren willen liever geen huisarts worden. En je kunt nu wel 'huisartsen in spe' gaan lokken, maar eer die afgestudeerd zijn ben je 8 jaar verder
Welshcobfan schreef:Sinds mijn gezondheidscentrum een nurse practitioner erbij heeft, is het al beter met de wachttijden: zij mag ook recepten uitschrijven. Dus voor kleine dingen, kun je bij haar terecht![]()
Ook loopt zij de rondes in het bejaardentehuis voor nacontrole bijvoorbeeld. Dus dat is een goede aanvulling op het team!

joyce B schreef:Misschien zouden huisartsen meer samen moeten werken met verpleegkundigen die evt. een extra opleiding hebben gevolgd. dat kan de druk wat verlagen en die kunnen veel patiënten overnemen die met bepaalde klachten komen. Verpleegkunde HBO is 4 jaar, dan er nog 1 of 2 jaar bij voor speciale vaardigheden (hechten wonden, SEH, etc.) Assistenten mogen tegenwoordig ook al veel meer. Uitstrijkjes maken wordt bij ons niet meer door de huisarts gedaan, inentingen griepprik) ook niet meer. Net als de controles voor diabetes.
Ze zijn de teams op meerdere plekken, ook in het ziekenhuis, aan het uitbreiden met physician assistents. Dit zijn verpleegkundigen met een plus die sommige taken van de artsen overnemen