Wat te doen aan wratjes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marrlinde

Re: Wat te doen aan wratjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:26

en dan erop laten zitten, of er ook elke keer opnieuw op doen? :)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:28

Majo schreef:
Nou, ik heb ze gisteren dus aan laten stippen bij de HA. 3 onder mijn voet en 1 op mijn vinger. Nondeknetter, dat deed zeer zeg... En de rook kwam van mijn voeten af van dat spul, zag er erg bijzonder uit. Nu heb ik dus een MEGA blaar op mijn vinger, echt zo groot als een mussenei...

Hoe krijgen mensen blaren bij het aanstippen.
Ik heb veeel wratjes op mijn vingers gehad, allemaal laten aanstippen, nooit blaren gehad.
En deed weinig pijn.

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:31

Als je wrat wat groter is gaan ze vaak niet weg met aanstippen nee.
Mijn dochter had er 1 op de zijkant van haar grote teen die maar bleef groeien, steeds om de week aan stippen en toen elke week maar niets hielp. :(
Toen zou de huisarts hem wel even uitlepelen, _-:( nou ik kon dat mens wel wat aandoen, was geen pretje voor mijn dochter en na een week zat hij er weer.
Dus weer naar de dokter deze keer voor een verwijskaart maar er zat een plaatsvervanger en die vroeg of haar voet voor het aanstippen wel eens in het water was gezet om te weken.
Ik dus nee waarom dan?
Nou dan zuigt de wrat zich vol met water en door het aanstippen(wrat bevriest daardoor)krijg je dat het bevroren water uitzet en gaat hij wel weg hij explodeerd zeg maar.
Mijn dochter wou dit dus wel proberen.
Wij in een behandelkamer gezet met een bak warm water, voet erin en de dokter hielp ondertussen een andere patient.
10 minuten later was hij klaar en stipte haar wrat aan en 2 dagen later viel hij er af en is nooit meer terug gekomen. *\o/*
Dus voor je laat aanstippen even de hand of voet in water laten weken.
Help echt.

inge1968

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:37

__Leonie schreef:
Majo schreef:
Nou, ik heb ze gisteren dus aan laten stippen bij de HA. 3 onder mijn voet en 1 op mijn vinger. Nondeknetter, dat deed zeer zeg... En de rook kwam van mijn voeten af van dat spul, zag er erg bijzonder uit. Nu heb ik dus een MEGA blaar op mijn vinger, echt zo groot als een mussenei...

Ik heb veeel wratjes op mijn vingers gehad, allemaal laten aanstippen, nooit blaren gehad.
En deed weinig pijn.

Als tiener liep ik bij een huidarts omdat ik eeltpitten onder mijn voetenhad(gym zonder schoenen) en vele wraten had op mijn handen.
nou deze man was geen huidarts maar een beul.
Zal de detais maar besparen hoe de eeltpitten zijn verwijders onder mijn voet en door het aanstippen had ik letterlijk de bloedblaren op mijn handen staan overal blaren behalve waar de wraten waren.
Hij gebruikte ook niet de stikstof uit de pot met een stokje aanstippen nee hij had het in een soort spuitbus hij kon alleen dus niet richten.
ben hier ook niet meer terug gegaan gelukkig is dit al 30 jaar geleden en gaat het zo niet meer.
Als er telang word gestip kun je blaren krijgen dan doen ze het dus niet goed en komt de stikstof teveel buiten de wrat terecht.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:40

Hannah_Menno schreef:
Anthea schreef:
Wratten verkopen :')

Gewoon eroverheen zeiken, heb altijd gehoord dat dat werkt. :')

Lastig als je er dan een op je gezicht heb zitten! _O-

Nee joh, dan laat je het gewoon door iemand anders doen toch? :')

Flos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:42

marrlinde schreef:
en dan erop laten zitten, of er ook elke keer opnieuw op doen? :)

Ik laat het met douchen en zo er gewoon op zitten. Hetis ongeveer gokken wanneer je het er af kan halen (het verschilt een beetje per wratje), maar alsje het er af haalt en het is nog niet weg kan je gewoon een nieuwe erop plakken.

Of als de tape niet meer goed plakt vanwege het douchen ofzo.

Volgens mij gaan de wratjes weg omdat ze geen zuurstof meer krijgen.. of werkt dat niet zo? :o

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:44

Ik heb nog wel een leuke anekdote, Wartner is doodeng en levensgevaarlijk. NOOIT gebruik ik dat weer. :')

Ik had een paar jaar terug een klein wratje op een van m'n vingers en ik wilde hem even aanstippen met Wartner. Dan moet je 'n soort sponsje op het busje prikken, zodat het zich vult met stikstof en dan kan je de wrat aanstippen.
Prima, alles in orde; ik kreeg alleen na het aanstippen het sponsje niet meer van het busje. Mijn broertje zou wel even helpen en floep, dat ding schoot er vanaf... récht mijn decolleté in. AUW! Stikstof tussen je tieten is géén aanrader. :')
Ik natuurlijk half in paniek AUW AUW al wapperend met mijn shirt het halve huis doorgehold voordat ik doorhad dat 't dingetje allang uit mijn shirt was gevallen. Maar wel een paar mooie brandplekken aan overgehouden, gelukkig waren ze na een paar maanden weg.

Nee, voor mij nooit meer Wartner. _O-

Flos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:45

inge1968 schreef:
Als je wrat wat groter is gaan ze vaak niet weg met aanstippen nee.
Mijn dochter had er 1 op de zijkant van haar grote teen die maar bleef groeien, steeds om de week aan stippen en toen elke week maar niets hielp. :(
Toen zou de huisarts hem wel even uitlepelen, _-:( nou ik kon dat mens wel wat aandoen, was geen pretje voor mijn dochter en na een week zat hij er weer.
Dus weer naar de dokter deze keer voor een verwijskaart maar er zat een plaatsvervanger en die vroeg of haar voet voor het aanstippen wel eens in het water was gezet om te weken.
Ik dus nee waarom dan?
Nou dan zuigt de wrat zich vol met water en door het aanstippen(wrat bevriest daardoor)krijg je dat het bevroren water uitzet en gaat hij wel weg hij explodeerd zeg maar.
Mijn dochter wou dit dus wel proberen.
Wij in een behandelkamer gezet met een bak warm water, voet erin en de dokter hielp ondertussen een andere patient.
10 minuten later was hij klaar en stipte haar wrat aan en 2 dagen later viel hij er af en is nooit meer terug gekomen. *\o/*
Dus voor je laat aanstippen even de hand of voet in water laten weken.
Help echt.

Ik heb het vorig jaar zo geprobeert met een wratje op mijn voet.. Eerst weken in een bak water en dan aanstippen.. Dat wratje ging weg, maar er kwamen er 2 voor terug op zo goed als dezelfde plek. En omdat het in de zomer was en ik me er voor schaamde plakje ik er een pleister (alleen het plakkende gedeelte) overheen, en na een tijdje was de wrat gewoon weg! Daarna geen wratje meer gehad op die voet. Wel op de andere voet,maar een pleister plakt niet altijd goed, dus toen met tape geprobeerd,en het werkte! :D

Ik denk dat het verschilt per wrat wat het beste werkt..veel uitproberen ben ik bang..

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:48

ga nu maar eens even tape proberen :j

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 21:52

ik heb 4 wratten gehad op mijn handen, ik liet mijn moeder ze altijd aanstippen met wartner maar, dat helpte geen drol. Bleven altijd zitten.
Toen ben ik maar naar de dokter gegaan, daar stipte ze ze ook aan, met stikstof, en daar voelde ik niks van, Alleen erna begonnen mijn handen te tintelen omdat ze het erin kregen ofzo. geen idee. Maar na een maandje, ALLEMAAL weg! 3x Hoera voor de dokter, en ze zijn NIET terug gekomen

Flos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 16:48

marrlinde schreef:
ga nu maar eens even tape proberen :j

Succes! Wel belangrijk dat je het lang genoeg laat zitten, maar als je het er af haalt en ze zitten er nog kan je gewoon een nieuwe opplakken. (Groot genoeg stuk erop plakken! :) )

Laat je me ff weten of het bij jou ook helpt?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-10 17:28

okee.. :) hoe lang moet het ongeveer? :)

haha ja ik laat het weten hoor ;)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 07:20

na 1 nacht tape lijkt het of ze iets kleiner zijn, de kleinste... maar ikkan mezelf ook voor de gek houden :+

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 16:02

__Leonie schreef:
En deed weinig pijn.
Ik denk dat dat komt omdat ik een mini wratje op mn vinger had, en het stokje wat dikker was dan de blaar zelf. Hierdoor is er helaas ook huid geraakt waar de wrat niet zat, maar daar kon zij weinig aan doen. Daar komt dus de blaar vandaan.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-10 15:26

Volgensmij werkt het aanstippen bij mij wel. :)
Hoe gaat het bij jou marrlinde?

_Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 10:03

Ik had een wrat op mijn knie en die had ik laten aanstippen bij de dokter.. en dat deed pijn! echt niet normaal ;(
maarja, dat was in groep 7..
toen is hij wel een paar maanden weggebleven en toen kwam hij weer terug, en nu zit hij er nog steeds :\

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-10 16:05

Ik heb ook wratten op mijn vingers gehad. Ik heb toen stinkende goude ( een geel, stinkend bloemetje ) er op gedaan. Even pletten met een vijzel zodat de sappen vrij komen. En dat er een paar keer opsmeren. Heeft bij mij super geholpen. En volgens mij kun je ook wel druppeltjes halen bij de drogist van stinkende goude.
Heb laatst ook gelezen dat bananenschillen werken. De binnenkant van een bananenschil bevat stoffen die de wrat aanvallen. Dan meot je er een stuk schil op plakken.

Evine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:25

Ik heb 5 maanden bij de huisarts gelopen omdat ik wratten had, ze zijn niet weggegaan, en hij maar aan blijven stippen....(auw!)

Evine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 18:52

Ik heb denk ik de naam van dat kruid!
Kroontjeskruid!
Afbeelding
klopt dat?

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 19:03

D_96 werkt wel aardig volgens mij :j

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:11

marrlinde schreef:

Gelukkig! :)

Is mijn naam zo lang dat hij afgekort wordt? :')

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:24

Ik weet niet of dit al is genoemd, maar Thuja druppels (homeopathisch) helpen ook heel goed, dan vallen ze er na een tijdje gewoon af! Je hebt dan 2 verschillende sterktes. De ene neem je in en de ander (is sterker) moet je er op smeren.

Edit: Formule W: 1 stip op de wrat en het zijn er 2! ;(

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:41

Dominique_96 schreef:
marrlinde schreef:

Gelukkig! :)

Is mijn naam zo lang dat hij afgekort wordt? :')

nee, maar ik had geen zin om moeilijk te doen :+
vind je t erg? O:)

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:48

me duim zit net 2 minuten in het duke tape en op de plek waar me wrat zit doet t best zeer!!

derop laten of derafhalen...

Chiron_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 20:59

heb het er net afgehaald maar ga het er toch maar weer om doen!!

echt het klinkt raar maar of ik ben gek maar echt ik zie nu al een klein verschil en ze worden al donkerder van kleur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!