Ik wil aan de pil maar mag niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:51

Magisch condoom? :D

Zie het al voor mij: dokter, ik ben nog niet zwanger... oh, maar dan moeten jullie het gewoon mét condoom doen! :D '

Qimm

Re: Ik wil aan de pil maar mag niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:51

ja met glitters :P

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:52

Ik heb ook last van PDS én heel erg last van menstruatie.
Ik zit eigenlijk in precies dezelfde situatie, mijn moeder vindt de pil ongezond, maar ondertussen slik ik wel héél veel Aleves en ibu's.
Ben ook bijna 16. Van mijn moeder mag ik wel homeopathische dingen die ertegen (zouden kunnen) helpen. Weet iemand hier meer over?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:53

Ik doe niet aan homeopathie eerlijk gezegd... (ben dat ook voorlopig niet van plan: ik heb zelf 'gelukkig' een enorm hoge pijngrens. Waardoor ik tot 2 keer toe ben door gelopen met scheuren in mijn botten omdat ik gewoon door de pijn heen liep van 'tandjes op elkaar')
Ik ben meer van: lekker in een warm bad gaan liggen :j

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:55

Misschien heb jij wel PDS dat je zelf kunt uitzoeken waar je last van krijgt? Sommigen weten gewoon: geen vet eten, of geen melkproducten...

Ik weet niet precies wat voor homeopatische middelen er allemaal zijn voor de pijn enz. Ik heb wel een poosje pilletjes gehad die de bloeding verminderen, omdat ik ook altijd ontzettend doorlekte. Dat hielp redelijk goed tegen het overmatig bloeden, maar niet voor de pijn..

Nadeel met homeopatische middelen vind ik wel dat je er eerst een poos mee bezig moet zijn voordat je weet/merkt dat het echt werkt.

RosaNur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:56

Ik heb ook jaren zo rondgelopen, ik kreeg pas rond mijn 17e de pil. Eerder mocht ik ook niet omdat ik te jong was, er moest nodig meer regelmaat in komen hier heb ik vier jaar op gewacht.
Voor die tijd stond ik stijf van de aspirines, ik weet niet hoe oud je bent?

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:57

Ik ben ook niet zo'n fan van homeopathische middelen, heb nu ook zulke medicijnen voor mijn PDS, maar ik merk geen verschil.
Ik heb er eerder negatieve dan positieve ervaringen mee, maar als dat van mijn moeder mag, is het denk ik beter dan niets..

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 16:59

Je kunt het altijd proberen, helpt het niks stop je gewoon weer.. Het is wel het proberen waard ?

Ik had ook medicijnen voor mn PDS, je moet geluk hebben of het aanslaat of niet, bij mij niet dus ben er ook maar weer mee gestopt..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:01

Ik herken je probleem, ik had vroeger ook erg veel last van me menstruatie. Mijn vader vond mij ook te jong voor de pil.
Na twee jaar lang pijn geleden te hebben en ook aleve geslikt te hebben, toch me vader overgehaald om voor de pil naar de huisarts te gaan.
Ik heb op mjin 11e voor het gemenstrueerd en met mijn 13e aan de pil gegaan.
De pijn bij de eerste paar keren is wel minder maar nog niet weg, het wordt met de keren steeds minder.
Nu slik ik al goed 3 jaar geen pil meer en moet zeggen dat ik er tot op de dag van vandaag alleen een dag wat last heb, maar daarna niet meer.

Succes , hoop voor je dat je snel aan de pil mag, want dit is echt geen pretje.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:03

Jeetje, als je zoveel pijn en last hebt dan zou ik me eens laten doorverwijzen naar de gynaecoloog. Misschien is er wel iets anders aan de hand.

Al die ibuprofen is trouwens erg slecht voor je maag.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:05

Klopt, dus wat dat betreft is een bezoekje aan de dokter alleen al de moeite waard. Want al die ibu is niet goed.

(en van mij part zonder over de pil te beginnen, maar een goed onderzoek kan geen kwaad denk ik :) )

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:07

Ik heb de pil een tijdje geslikt, maar mijn lichaam ging er raar van doen. Op een gegeven moment was ik permanent ongesteld! Ben toen gestopt met slikken. Sinds een maand of twee is mijn hormoonhuishouding pas weer normaal... :S

xDreamerx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:12

Meis, als je er zoveel last van hebt zou ik gewoon een afspraak maken met de dokter en aan de pil gaan.
Ik ben vanaf mijn 14e aan de pil omdat ik ook heeeel veel last had van mijn menstruatie.
Ik heb toen advies gevraagd aan de huisarts en die schreef mij de pil Stediril 30 voor. Da's geen hele lichte, maar bij mij hield het echt tegen de pijn. Het is niet gezegd dat het helemaal overgaat, maar misschien maakt het het wat dragelijker.
En het is zeker waar dat je dan een boel hormonen in je lijf krijgt, maar zou je daarom nog een boel jaren elke keer dat je ongesteld bent stijf moeten staan van de pijn? Denk ik niet, en van die hormonen ga je echt niet dood.
Succes ;)

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:15

Hey

kom maar n stripje pillen halen :+
Je weet hoe ik erover denk meis...
en ik weet hoe je moeder is...

print dit topic uit... laat het haar lezen :)
dan ziet ze ook dat het jou niet om het sexuele gaat...
Dit is erg vervelend.

ik ben helemaal pijnvrij, en ben sinds 2 weken weer gestopt met de pil... ben wel 3x kort ongesteld geweest, is nu over, en pijnvrij..
ik ga het weer zonder de pil proberen, maar heb hier nog 4 doosjes op voorraad ligge(één jaar de pil dus) voor de zekerheid.

je kan zelf een afspraak maken bij je arts, de pil wordt in vele gevallen verzekerd.
en ook na je 18e, ik betaal namelijk niets :)
maar het ligt eraan welke pil jouw huisarts voorschrijft.

praat met je moeder, ook over dat eht je echt niet om sex gaat o.i.d want dan koop je wel condooms in de winkel, en dan kan ze je toch niet tegenhouden.

Succes!!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 17:16

Ik mocht gelukkig van mijn moeder aan de pil, mede omdat ik een vriend heb, maar ze kon zich ook wel indenken hoe ik me voelde als ik ongesteld was. Ze had er vroeger ook heel veel last van gehad, blij dat ze zich in kon denken hoe ik me voelde :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 19:17

Qimm schreef:
corientjuhh schreef:
Ik heb een handdoek 's nachts omdat ik er dan ook last van hem
Overdag gewoon optijd wisselen :)
Alleen met fietsen is het heel vervelend moet totaal 2 uur op een dag fietsen een uur heen en een uur terug :)

met fietsen bedoel ík héél wat anders, dat is hier op bokt synoniem voor seks :o

Ik had er in het begin ook totaal geen last van, dat sloop erin. En ik kon het nergens aan relateren. eerst dacht ik mijn studie, dat ik door de stress niet zo veel zin had, maar toen was dat voorbij en het kwam maar niet terug terwijl ik wel graag wou. Mijn lichaam deed gewoon niet meer wat ik wou en dat was echt heel vervelend. Mijn vriend dacht dat het aan hem lag, maar ik wist dat dat het niet was. Nja na lang denken bleef alleen de pil over en toen ik gestopt was kwam met enkele weken en maanden m'n libido langzaam weer terug naar prima

Jah dat snapte ik hoor :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 19:19

Ja jolanda goed idee :P

Maar warm bad, als dat eens zou kunnen......

_Melissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:26

al zou het om sex gaan dan moet je moeder het fijn vinden dat je OOK aan de pil wil natuurlijk altijd met condoom doen.
zwangers worden wil je toch niet? en als je geen pil slikt je
condoom kapot gaat wil je toch liever dat je daarnaast OOK de pil slikt? nou goed meis het is niet fijn dat je zoveel last ervan heb. als ik jou was had ik gewoon langs de Huisarts gegaan
en de situatie uitleggen.. suc6!

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:39

Miss is het al geopperd, maar heb het hele topic niet doorgelezen.

Ibuprofen is bloedverdunnend! Als jij meerder pillen op een dag slikt, word je bloed dus extra dun, wat betekend dat je alleen maar meer gaat vloeien. Daarom neem ik nooit Ibuprofen tijdens mijn ongesteldheid.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:42

ibuprofen is nagenoeg niet bloedverdunnend, asperine des te meer

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:45

Ik dacht altijd van wel.. Mijn moeder mag niet teveel ibuprofen omdat ze een hoge bloeddruk heeft. Dit omdat ibuprofen bloedverdunnend is.

Qimm schreef:
ibuprofen is nagenoeg niet bloedverdunnend, asperine des te meer

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 19:56

wat een non-logica, bloedverdunners hebben geen invloed op je bloeddruk, hell, ze verdunnen je bloed niet eens daadwerkelijk. Het zorgt er voor dat je bloed minder snel stolt. Dat is handig wanneer je bloedvaten niet zo goed zijn en je dus makkelijker dan gezonde mensen stolsels kunt ontwikkelen die kunnen resulteren in een hersenbloeding of longembolie.
Ibuprofen is wel slechter voor mensen met bloedvatafwijkingen al ben ik even kwijt wat daar de reden voor is. Het kan wel bijvoorbeeld een maagbloeding veroorzaken, maar dat komt weer omdat het je maagslijmvliesbekleding aantast. Met een maagbeschermer kun je redelijk veilig ibuprofen gebruiken en bij sterkere vormen van ibuprofen (NSAID) (bijvoorbeeld diclofenac) krijg je vaak een maagbeschermer die je erbij in moet nemen.

/semi-offtopic geneuzel

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:13

NSAIDs kunnen wel als bloedverdunner werken:
Citaat:
Veel pijnstillers hebben als bijwerking dat ze het maagslijmvlies irriteren, waardoor u maagklachten kunt krijgen: onder meer acetylsalicylzuur, ibuprofen, diclofenac en naproxen. In combinatie met alcohol zult u eerder last krijgen van uw maag.
Een bijwerking van bepaalde pijnstillers, zoals actelysalicylzuur, ibuprofen, diclofenac en naproxen, is dat zij het bloed dunner maken, waardoor het langzamer stolt als u een wond heeft.

bron: http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 0702&rId=4

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:16

Dan is het mij verkeerd geleerd, maar nog steeds maken bloedverdunners je bloed niet daadwerkelijk dúnner maar het stolt minder snel, dat heeft dus ook helemaal niets te maken met menstruatie aangezien je niet uit een wond bloed maar het slijmvliesweefsel is wat je lichaam er uitzet

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 20:22

Citaat:
Ik had er in het begin ook totaal geen last van, dat sloop erin. En ik kon het nergens aan relateren. eerst dacht ik mijn studie, dat ik door de stress niet zo veel zin had, maar toen was dat voorbij en het kwam maar niet terug terwijl ik wel graag wou. Mijn lichaam deed gewoon niet meer wat ik wou en dat was echt heel vervelend. Mijn vriend dacht dat het aan hem lag, maar ik wist dat dat het niet was. Nja na lang denken bleef alleen de pil over en toen ik gestopt was kwam met enkele weken en maanden m'n libido langzaam weer terug naar prima

Ik slik al 10 jaar de pil dus bij mij is er niks ingeslopen, hoewel het natuurlijk nog wel zou kunnen dat ik zonder pil nog vaker zin in seks heb, maar daar zou ik ook niet echt blij van worden!!!

Citaat:
hyppolyte schreef:
ja dat is helemaal ruk, fietsen is echt niet fijn dan :n. Ik wisselde de boel overdag elke 2 uur ofzo, maar dan lekte ik nog vaak door (en ik had al superplus tampons, vaak nog met maandverbandje erbij), sinds ik de pil slik lek ik nooit meer door (heb tegenwoordig normale tampons ).

@qimm, ik heb het wel eens vaker gehoord dat je seksdrive iets minder wordt van de pil, nou weet ik niet of dat bij mij ook het geval is, er is in ieder geval nog ruim voldoende drive over !

Hihi, ze bedoelde niet dat ze door de pil geen zin meer had in fietsen, maar geen zin meer in seks. Maar fietsen is inderdaad ook rot als je ongesteld bent..

Dat wist ik, kijk maar in de rest van mijn bericht dat je gequote hebt :+…. Ik reageerde op de TS, die volgens mij weer reageerde op het doorlekken overdag, bovendien is fietsen ook vreselijk poedersuiker als je ongesteld bent!