Stomme HA praktijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Stomme HA praktijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:56

Shadow, er zijn toch oplossingen genoeg voor? Medicijnen kan je ook prima door iemand anders op laten halen bijvoorbeeld..
Het is vaak gewoon gemakzucht dat mensen er niet overdag de moeite voor nemen om iets te regelen..
Daar tegenover staan trouwens ook mensen genoeg die bij je komen met het schaamrood op hun kaken.. Die bieden 1000x hun excuses aan en zijn bijna in paniek omdat ze het vergeten zijn.. Maar dat hoeft natuurlijk ook weer niet :+ :D

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:57

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:
Ik ben fysiotherapeut, en hoe vaak ik al niet de opmerking heb gekregen: "Kan ik heel vroeg sochtends (en dan bedoelen ze 6.30-700) of savonds (na 1800) want overdags werk ik".
Ik zeg dan altijd: "ja, ik ook" :+

Sja... je hebt wat over voor je lichaam of niet hoor....

Maar dat is toch precies de kern? Ik snap heel goed dat je als fysio niet zoveel zin hebt om 's avonds te werken, maar ik vind het heel vreemd dat je dit van je clienten niet kunt begrijpen.

En het is wel degelijk een probleem, je KUNT niet altijd zomaar overal vrij nemen. Ik zou het toejuichen als daar wat flexibeler mee omgegaan zou kunnen worden in alle opzichten. Dat voorkomt volgens mij veel frustratie aan kanten - en ik denk dat er beslist een markt is voor dat soort dingen 's avonds. (Met geld heeft het niet veel te maken, vrij of ziekteverzuim kosten ook geld.)

(En wat betreft het ophalen van medicijnen: dat klopt. Ik moet er ook minstens een uur vrij voor nemen. Dat is knap irritant.)

OK, maar dat iemand er in zijn vrije tijd voor moet overwerken, is niet irritant? En hoe zou je dan reageren als de kosten per uur omhoog gingen? En dat je zorgverzekering alleen maar uurtarieven vergoedt, die overdag owrden gemaakt?
Er wordt van iedereen maar verwacht dat ze 24 uur klaar staan, maar daar mag over het algemeen niets tegenover staan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:00

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:
Ik ben fysiotherapeut, en hoe vaak ik al niet de opmerking heb gekregen: "Kan ik heel vroeg sochtends (en dan bedoelen ze 6.30-700) of savonds (na 1800) want overdags werk ik".
Ik zeg dan altijd: "ja, ik ook" :+

Sja... je hebt wat over voor je lichaam of niet hoor....

Maar dat is toch precies de kern? Ik snap heel goed dat je als fysio niet zoveel zin hebt om 's avonds te werken, maar ik vind het heel vreemd dat je dit van je clienten niet kunt begrijpen.

En het is wel degelijk een probleem, je KUNT niet altijd zomaar overal vrij nemen. Ik zou het toejuichen als daar wat flexibeler mee omgegaan zou kunnen worden in alle opzichten. Dat voorkomt volgens mij veel frustratie aan kanten - en ik denk dat er beslist een markt is voor dat soort dingen 's avonds. (Met geld heeft het niet veel te maken, vrij of ziekteverzuim kosten ook geld.)

Sorry, maar ik zit niet van 6uur sochtends tot 2200 savonds op mijn plek. Ik vind mijn werk heel leuk, en doe het met veel liefde en passie. Maar ik snap echt niet waarom hun werk wel voor gaat, en ik mijn werk aan hen moet aanpassen. Het is niet mijn lichaam, en het zijn niet mijn klachten, en ik hoef er ook niet van af. Maar als mensen hun klachten serieus nemen, wil ik ze graag helpen. Maar ook ík heb werktijden. En in de meeste praktijken werkt welke fysio 1 avond, en dat vind ik geen probleem. Maar ja, er zijn patiënten die niet door een ander behandeld willen worden, en ja...als je dan niet op mijn avond kunt, is dat niet helemaal mijn probleem :)

Overigens... en fysio behandeling duurt maar een half uur. En op elke hoek van de straat zit een praktijk. Zoek een praktijk naast je werk, en ga in je pauze naar de fysio ;)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:00

Jesoes daantjeh

ben niet verder gekomen dan de 1e pagina
maar mennnnn

Ja het is dus wel gewenst urine even te testen
kan ook iets anders zijn nmlk
en het wel de normaalste zaak

dat was het zelfs bij mij na 27 jaar !!!!!
chronische blaas en nierbekken ontsteking
geloof me wist echt echt echt wel of het weer of nog raak was

en met chronisch bedoelen we dan 3 weken wel 1 week niet 4 weken wel 2 weken niet 3 weken wel 1 week niet ...

dat leer je wel met de jaren
zelfs hoe het onder de microscoop uitziet etc etc

de 1e keuze medicatie uit je link
daar zjin in de regel je darmen niet zo blij mee
al zjin ze tegenwoordig al een heel stuk beter
dan wat ze waren

weet je DESNOODS had je even in een pan geplast
bij wijze van spreken

daarbij is niet slechts ochtend urine van belang
(die hebben ze het liefste ivm opzamiling van bacterien over de nacht en dus makkelijker controleer baar)
maar ook een SCHONE plas
dus schone doos 1e gedeelte urine niet laatste niet
alleen het midden deel

met iemand naar bed geweest laatste week ?
andere dingen gedaan , zoals een bad genomen ?

zou iig gewoon normaal drinken
te veel is ook niet goed

nou mak an en succes zeg maar

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:03

Relaxed schreef:
Shadow, er zijn toch oplossingen genoeg voor? Medicijnen kan je ook prima door iemand anders op laten halen bijvoorbeeld..
Moet je die wel hebben :)

Citaat:
Het is vaak gewoon gemakzucht dat mensen er niet overdag de moeite voor nemen om iets te regelen..

Ik vind dat nogal een aanname. Ik ken alleen maar mensen die net als ik werken. En meestal niet in de buurt wonen. Er wordt altijd maar van uit gegaan dat iedereen dat zomaar kan regelen, maar dat is simpelweg niet meer hoe de maatschappij in elkaar zit, vooral niet als je alleenstaand bent of allebei werkt en flink wat reistijd hebt.

En hoewel ik de praktische bezwaren wel snap, vind ik het HEEL aanmatigend dat daar zo over geoordeeld wordt. Jij weet helemaal niet wat de situatie is van de mensen en hoe makkelijk dat te regelen is. Jij weet niet of het gemakzucht is. Het is dat oordeel dat op mij erg onvriendelijk overkomt en getuigt van weinig begrip voor je klanten.

(Idem van 'op elke hoek zit een fysiotherapeut', dat is net zulke onzin. Je weet niet waar iemand werkt of wat voor soort werk het is en hoe makkelijk dat te realiseren is. Nogmaals: ik snap best dat het vervelend is om op rottijden te werken, MAAR dat geldt voor jou niet meer of minder dan voor mij. Het is die hele verzameling van aannames dat je dit of dat maar moet kunnen, die me erg tegenstaat.)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:06

ohhh aub breek me de bek niet open over apotheken
de onze is open van 10 tot 12 en van 14 tot 1600
geen avond geen weekend
en voor mij echt te ver om te lopen
(volgend dorp) en brengen doen ze niet aan

ben heel heel heeeel erg uit mijn panty gegaan
toen ze niet mijn K medicatie mee wilde nemen naar ons dorp
terwijl ze hier dan 3 x in de week inloop spreekuur hebben :(

flexibiliteit van een loden paal
en nee idd fysiotherapeuten zitten niet op iedere straat hoek :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:09

Ik heb inmiddels patienten genoeg gezien en gehoord die met die reden bij mij aan de balie komen en neem van me aan.. Inmiddels kan ik redelijk inschatten of mensen er moeite voor hebben gedaan of niet.. Zoals ik het voorbeeld noemde met mensen die 1000x hun excuses aanbieden of de mensen die doodleuk zeggen 'Ja was de hele week aan het werk'

Nickyu, die openingstijden zijn idd wel heel beperkt.. Is er geen grotere apotheek in een ander dorp die meer open is? Hier zijn ze van 8 tot 18 open.. En dat meenemen naar het inloopspreekuur werd hier vroeger wel gedaan, wel zo netjes..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-11-09 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:09

Shadow0 schreef:
Nogmaals: ik snap best dat het vervelend is om op rottijden te werken, MAAR dat geldt voor jou niet meer of minder dan voor mij. Het is die hele verzameling van aannames dat je dit of dat maar moet kunnen, die me erg tegenstaat.)

Weet ik... het verschil zit hem in dat het niet MIJN klacht is, dus ook niet MIJN probleem. Heb je een klacht, maak je een keuze: is mijn werk belangrijker, of gaat mijn lichaam even voor. Dan snap ik niet waarom de hulpverlener zich moet aanpassen... maar goed.

Mijn werk kan ik dus ook niet zo makkelijk afzeggen. Als ik onverwacht een potje plas langs moet brengen op die tijd, moet ik ook een keuze maken. Ga ik werken en wacht ik tot ik vrij ben, of bel ik mijn 1e 2 patiënten af en ga ik gelijk.... ;) Maar zo werkt het ook als je een afspraak met mij hebt imo...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:13

verootjoo schreef:
Weet ik... het verschil zit hem in dat het niet MIJN klacht is, dus ook niet MIJN probleem.

En daar reageren mensen op, want dat komt enorm neerbuigend over :)

Citaat:
Heb je een klacht, maak je een keuze: is mijn werk belangrijker, of gaat mijn lichaam even voor.
Als het even of incidenteel was is dat nog wel een keuze. Maar als je dat vaker moet doen wordt het al een stuk lastiger - want op een gegeven moment houdt het begrip van je werkgever, je financiele ruimte of je vrije tijd gewoon op.

Citaat:
Dan snap ik niet waarom de hulpverlener zich moet aanpassen... maar goed.

Maar als dat je houding is, is het toch logisch dat mensen ervaren dat je weinig begrip voor hen hebt? Want dat heb je ook gewoon :)

Tsja... Ik snap wel waarom er dan zoveel frustratie is. :) Maar goed. Het ligt uiteraard altijd aan de ander, dat scheelt, hoef je aan jezelf niet te twijfelen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:16

Shadow, jouw laatste aanname vind ik anders ook wel erg kort door de bocht :+ Binnen de regels van de wet en de apothekers wil ik met alle liefde alles doen voor die mensen, maar soms kán het gewoon niet zoals zij het willen.. Ik zet mijn baan niet op het spel voor de baan van een ander.. :n Is dat zo'n rare gedachte? :?

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:17

Maar Shadow. Jij kunt toch ook wel begrijpen dat Verootje niet 5 avonden per week op kan draven, omdat haar klanten overdag geen vrij kunnen maken? Het is ook haar vrije tijd. Ik vroeg al eerder hoe mensen er dan tegenover zouden staan als het tarief hoger zou zijn, en niet volledig zou worden vergoed door de zorgverzekeraar. Zouden mensen dat dan bijbetalen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:18

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:
Weet ik... het verschil zit hem in dat het niet MIJN klacht is, dus ook niet MIJN probleem.

En daar reageren mensen op, want dat komt enorm neerbuigend over :)

Citaat:
Heb je een klacht, maak je een keuze: is mijn werk belangrijker, of gaat mijn lichaam even voor.
Als het even of incidenteel was is dat nog wel een keuze. Maar als je dat vaker moet doen wordt het al een stuk lastiger - want op een gegeven moment houdt het begrip van je werkgever, je financiele ruimte of je vrije tijd gewoon op.

Citaat:
Dan snap ik niet waarom de hulpverlener zich moet aanpassen... maar goed.

Maar als dat je houding is, is het toch logisch dat mensen ervaren dat je weinig begrip voor hen hebt? Want dat heb je ook gewoon :)

Tsja... Ik snap wel waarom er dan zoveel frustratie is. :) Maar goed. Het ligt uiteraard altijd aan de ander, dat scheelt, hoef je aan jezelf niet te twijfelen :)

Mag er dan ook iemand begrip voor ons hulpverleners hebben := Of moeten alleen hulpverleners zich aanpassen en 24 uur per dag werken :? Ik heb geen klachten, dat hebben de mensen. En als die hun klachten al niet serieus nemen om tijd te maken om ze op te lossen, waarom zou ik ze dan serieus nemen :?

Als ik mij op elk verzoek zou aanpassen had ik allang een burnout gehad := De ene kan alleen maar om 6.30 sochtends. (ja, er zijn echt patiënten die je dan al present verwachten, of je om die tijd afbellen) En een patiënt later wil graag een afspraak om 1930, want dan liggen de kinderen op bed :\ Misschien raar dat ik me daaraan niet kan aanpassen, maar ik maar liever niet dag in dag uit werkdagen van 12 uur. Gemiddeld werk ik van 800-1800 en dat vind ik ruim genoeg.

Ook hulpverleners hebben een leven naast hun werk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:20

Only_Hellen schreef:
Maar Shadow. Jij kunt toch ook wel begrijpen dat Verootje niet 5 avonden per week op kan draven, omdat haar klanten overdag geen vrij kunnen maken? Het is ook haar vrije tijd. Ik vroeg al eerder hoe mensen er dan tegenover zouden staan als het tarief hoger zou zijn, en niet volledig zou worden vergoed door de zorgverzekeraar. Zouden mensen dat dan bijbetalen?

Dat is een goede.. Ik denk dat er mensen genoeg zijn die dan ineens wel overdag een gaatje vrij kunnen maken :j En de mensen die echt niks kunnen regelen die zullen ook niet moeilijk doen over het betalen..

Bij ons is dat ook zo. Voor sommige medicijnen moet behoorlijk bij worden betaald als het buiten de diensttijden wordt opgehaald. Soms zijn er mensen die ze dan ineens niet meer willen.. Terwijl ze eerder op de avond het wel nodig vonden om de huisartsenpost te bellen en ze van mening waren dat het écht niet kon wachten tot de volgende dag :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:20

Only_Hellen schreef:
Maar Shadow. Jij kunt toch ook wel begrijpen dat Verootje niet 5 avonden per week op kan draven,

Ik heb in dit topic al minstens vier keer vermeld dat ik heel goed snap dat men dat niet wil. Ik heb ook gezegd dat DAT niet is wat ik opmerkelijk vind. Zou je het even willen teruglezen? Daar ging het me namelijk niet om :)

(Maar begrijp wel dat dit - wederom - mijn beeld bevestigt dat er niet erg veel begrip of interesse is voor het standpunt van de patient/client.)

Wat betreft bijbetaling voor avondopening: ik zou die keuze best willen hebben, voor niet-spoedeisende dingen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:21

Only_Hellen schreef:

Idd... en als ik nou een onregelmatigheids toeslag kreeg. Maar daar doen de zorgverzekeraars ook niet aan hoor :+ In het weekend krijg je geen cent meer. Ow.. het toppunt is trouwens een patiënt die vroeg of ik ook op zondag kon :roll: Sja... doordeweeks moest ie werken, en zaterdag bij al zn kinderen de sport kijken/ zelf sporten :+

Ja sorry hoor, maar dan vraag je er wel om om niet serieus genomen te worden :Y)

en je kan mij niet wijsmaken dat je geen half uurtje vrij kan maken voor je eigen lichaam. Een behandeling duurt hoogstens een half uur. En als je van te voren zegt dat je het druk hebt, en echt alleen dat half uur kan, zal ik er echt rekening mee houden met uitlopen enzo. Maar ga niet mijn vrije tijd indelen zeg....

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:30

verootjoo schreef:
en je kan mij niet wijsmaken dat je geen half uurtje vrij kan maken voor je eigen lichaam.

Een aanname :) Heel vervelend, je weet helemaal niet of mensen dat wel of niet kunnen.

Citaat:
Maar ga niet mijn vrije tijd indelen zeg....

Grappig dat je daar zo sterk op reageert. Want dat is namelijk precies wat jij met je aannames doet: beslissen over andermans tijd.

NOGMAALS :D
Ik wil niemands tijd indelen behalve de mijne :) Maar ik snap niet dat jullie zelfs niet lijken te begrijpen waarom dat voor patienten zo frustrerend is - terwijl je zelf precies hetzelfde gevoel hebt: dat het waardeloos is als je van alles op moet geven!
Volgens mij zou er al een wereld gewonnen zijn als je alleen je houding verandert van oordelend naar begripvol. En dat hoeft dan nog geen seconde vrije tijd te kosten :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:35

Shadow0 schreef:
verootjoo schreef:
en je kan mij niet wijsmaken dat je geen half uurtje vrij kan maken voor je eigen lichaam.

Een aanname :) Heel vervelend, je weet helemaal niet of mensen dat wel of niet kunnen.

Citaat:
Maar ga niet mijn vrije tijd indelen zeg....

Grappig dat je daar zo sterk op reageert. Want dat is namelijk precies wat jij met je aannames doet: beslissen over andermans tijd.

NOGMAALS :D
Ik wil niemands tijd indelen behalve de mijne :) Maar ik snap niet dat jullie zelfs niet lijken te begrijpen waarom dat voor patienten zo frustrerend is - terwijl je zelf precies hetzelfde gevoel hebt: dat het waardeloos is als je van alles op moet geven!
Volgens mij zou er al een wereld gewonnen zijn als je alleen je houding verandert van oordelend naar begripvol. En dat hoeft dan nog geen seconde vrije tijd te kosten :)

Ik snap echt wel dat het frustrerend is. Ik vind het ook frustrerend dat ik sommige HA's alleen kan bellen binnen bepaalde tijden. Dat moet ik dan tussen mijn patiënten door doen, en ja, dan krijg je wat uitloop. Dat is niet anders. Maar wie zijn lichaam serieus neemt kan écht heus wel een half uurtje per week (!) vrij maken.
En ik vind het ook stom dat als ik naar de tandarts moet die man altijd alleen een plekje heeft op een tijdstip dat het me net niet schikt. So be it. Het zijn mijn tanden en daar heb ik dat voor over. En ik vind het ook stom als ik naar de HA moet op een rottijd, maar als het nodig is, verzet ik gewoon mijn patiënten om goed voor mijn eigen lichaam te zorgen. Imo ben je dat verplicht aan jezelf.

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:35

Shadow, je draait de zaken wel om naar mijn idee. Als Verootje of Relaxed gebruik zouden willen maken van jouw diensten, zouden ze zich ook aan moeten passen aan jouw tijd. Een klant of patient wil gebruik maken van hun diensten, en dan beslissen zij dus niet over tijd van deze persoon. Ze passen alleen niet structureel hun werktijden daarop aan.
Je kunt nog zo begripvol zijn, maar het zal erop neer blijven komen dat de klant of patient liever in de avonduren komt toch?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 21:39

Only_Hellen schreef:
Shadow, je draait de zaken wel om naar mijn idee. Als Verootje of Relaxed gebruik zouden willen maken van jouw diensten, zouden ze zich ook aan moeten passen aan jouw tijd. Een klant of patient wil gebruik maken van hun diensten, en dan beslissen zij dus niet over tijd van deze persoon. Ze passen alleen niet structureel hun werktijden daarop aan.
Je kunt nog zo begripvol zijn, maar het zal erop neer blijven komen dat de klant of patient liever in de avonduren komt toch?

Haa... dat is wat ik bedoel te zeggen. Als ik iets nodig heb van de supermarkt op een doordeweekse dag terwijl ik weet dat ik later thuis ben dan de sluitingstijd, bel ik toch ook niet op om te vragen of ze nog íets langer open blijven voor mij :?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:02

Relaxed schreef:
Ik heb inmiddels patienten genoeg gezien en gehoord die met die reden bij mij aan de balie komen en neem van me aan.. Inmiddels kan ik redelijk inschatten of mensen er moeite voor hebben gedaan of niet.. Zoals ik het voorbeeld noemde met mensen die 1000x hun excuses aanbieden of de mensen die doodleuk zeggen 'Ja was de hele week aan het werk'

Nickyu, die openingstijden zijn idd wel heel beperkt.. Is er geen grotere apotheek in een ander dorp die meer open is? Hier zijn ze van 8 tot 18 open.. En dat meenemen naar het inloopspreekuur werd hier vroeger wel gedaan, wel zo netjes..

oja wel

1 dorp verderop de andere kant op

maarja dat is niet de zelfde apotheek als de apotheek die bij de huisarts aangesloten (en in 1 pand) zit
en die is op vrijdag avond open en op zaterdag ochtend ...

maar daar mag je je medicatie dus niet (laten) halen
zo wel was er geen probleem ..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:17

Vanillia schreef:
Heel stoer DQ, maar als je net als ik zelfs met medicijnen 4 dagen bloed plast ben je maar wat blij met je AB kuurtje :=

dat is helemaal niet stoer, dat zeg ik nergens, maar ik ga de boel niet volproppen met medicijn terwijl me lichaam het zelf ook aankan, wat betreft bij jou lijkt me geen normale blaas ontsteking meer, en dat lijkt me dan iets anders.

Shadow0 schreef:
Citaat:
ibij mijn praktijk loopt een vrouwtje, [...] maar goed, je hebt nu je medicijntjesl.

Even terzijde, maar toch valt me in dit soort topics vaak op dat mensen die aangeven beroepsmatig met patienten bezig te zijn heel veel minachting en heel weinig begrip tonen. Zou het niet kunnen dat een deel van de frustratie van veel patienten daar uit voortkomt?

(En eh, dat is een wisselwerking, dat is uiteraard helemaal waar. Maar de professional in het verhaal moet zich daarin het meest professioneel kunnen opstellen, lijkt me.)

oh ik bedoelde niet dat ik daar werk hoor, verkeerd geformuleerd dan misschien maar met mijn praktijk bedoelde ik eigenlijk gewoon bij mijn dokter :)

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:22

Ik weet niet of het al besproken is, maar kan je tegenwoordig niet al een zelftest voor blaasontsteking kopen bij een drogist? dan kan je dat zelf in je pauze regelen bijv.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 22:41

Ik vind het als hulpverlener juist erg fijn om soms afspraken te plannen, na 8 uur s'avonds, dat betekend dat ik overdag eerder klaar ben. En die verbaasde en blij verraste gezichten als je merkt dat het plannen moeilijk wordt en je aangeeft dat het ook een keer op een avond kan.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 08:28

Shadow0 schreef:
Relaxed schreef:
Moet je die wel hebben :)

Citaat:

Ik vind dat nogal een aanname. Ik ken alleen maar mensen die net als ik werken. En meestal niet in de buurt wonen. Er wordt altijd maar van uit gegaan dat iedereen dat zomaar kan regelen, maar dat is simpelweg niet meer hoe de maatschappij in elkaar zit, vooral niet als je alleenstaand bent of allebei werkt en flink wat reistijd hebt.

En hoewel ik de praktische bezwaren wel snap, vind ik het HEEL aanmatigend dat daar zo over geoordeeld wordt. Jij weet helemaal niet wat de situatie is van de mensen en hoe makkelijk dat te regelen is. Jij weet niet of het gemakzucht is. Het is dat oordeel dat op mij erg onvriendelijk overkomt en getuigt van weinig begrip voor je klanten.

(Idem van 'op elke hoek zit een fysiotherapeut', dat is net zulke onzin. Je weet niet waar iemand werkt of wat voor soort werk het is en hoe makkelijk dat te realiseren is. Nogmaals: ik snap best dat het vervelend is om op rottijden te werken, MAAR dat geldt voor jou niet meer of minder dan voor mij. Het is die hele verzameling van aannames dat je dit of dat maar moet kunnen, die me erg tegenstaat.)

Ik ben het met Shadow eens. Daarnaast vindt niet iedereen het even prettig om aan buren/bekenden/wie je ook maar kunt vinden te vertellen dat je iets mankeert en of zij dan even iets voor jou kunnen wegbrengen. Soms wil je dat gewoon prive houden.
Ik weet wel hoeveel moeite ik uberhaupt al moet doen om een afspraak bij een HA te krijgen. Je moet minstens 3 dagen tevoren weten dat je ziek bent, je kunt alleen maar midden op de dag komen (kost in mijn geval een compleet vrije dag), je moet eerst de assistente van de ernst van de situatie zien te overtuigen anders krijg je al helemaal geen afspraak....enz.
De gezondheidszorg is er de afgelopen paar jaren niet bepaald op vooruit gegaan.
Ik ken

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 08:35

Het gaat hier om TS die gewoon maandag vrij was echter doordat ze was wezen stappen en pas om 5 uur haar bed inrolde niet haar plas kon opvangen en doordat ze niet alles van tevoren klaar had gezet..

Voor de rest is het hier met mijn echtgenoot niet anders als hij naar de HA tandarts of fysio moet is hij verlicht om er vrij voor te nemen.
Dat is al jaren niet anders en daar leer je mee leven en rekening mee te houden.
Het kan toch niet zo zijn dat we naar Amerikaanse toestanden gaan waarbij alles en iedereen 24uur per dag open en bereikbaar is..'Ik moet er niet aan denken!

Veel huisartsen trachten toch een mate van flexibiliteit aan te nemen zelfs hier in het kleine Ommen is er voor de griepprik een avondspreekuur, dat vind ik al heel netjes en daar maken we ook dankbaar gebruik van, maar ziek is ziek en daar zal zelfs een baas rekening mee moeten houden en voor verkoudheid, ingegroeide teennagel en al die kleine dingen waar ik op tv zie dat mensen er mee naar de eerste hulp gaan of eventueel in het weekend naar de huisartsenpost kun je wel zelfmedicatie gewoon nemen hoor de hele dag verkrijgbaar bij de drogist