Ik ben gestopt met roken :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Re: Ik ben gestopt met roken :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 08:37

Wat goed van je Samm! nu hoef je het alleen nog te lezen, en je bent gestopt! :P

mltex, die filmpjes, haha!

Deze http://www.youtube.com/watch?v=u_8BerrJg0M (niet voor de gevoeligen onder ons) is zo keihard, heb hem met tranen in mijn oge bekenen, maar het is zo waar.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 09:01

respect voor iedereen die stopt met dat zinloze gekwalm!!!
Hou vol!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 10:14

kehdra schreef:
Wat goed van je Samm! nu hoef je het alleen nog te lezen, en je bent gestopt! :P

Deze http://www.youtube.com/watch?v=u_8BerrJg0M (niet voor de gevoeligen onder ons) is zo keihard, heb hem met tranen in mijn oge bekenen, maar het is zo waar.

Bah, dit maakt me echt bezorgd. Mijn moeder is 50 en rookt meer dan 30 jaar. En goed stevig ook. Maar hoe maak je iemand duidelijk dat 'ie écht MOET stoppen omdat het levensbedreigend kan zijn? Als ik dit soort filmpjes ga doorsturen bijv. krijg ik alleen maar een 'bemoei je met je eigen zaken' naar m'n hoofd, denk ik... :D

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 10:25

niet doorsturen, maar qwasi nochelant laten rondslingeren op een of andere manier.

Ik vind het filmpje ook vreselijk, maar het maakt wel indruk, omdat ik al gestopt ben ben ik nu nóg blijer!

Ik zit inmiddels op dag 6, en het word steeds makkelijker! frisse adem, meer lucht kunnen ademen, frisse kleur op me wangen, enz. enz.
De zin om te roken komt nog maar een keer of 4/5 per dag, en is makkelijk weer weg te stoppen, ga bijvoorbeeld bovenstaand filmpje kijken, en me hele trek is weg.
Ik had dit écht eerder moeten weten!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:36

Dani62 schreef:
kehdra schreef:

Bah, dit maakt me echt bezorgd. Mijn moeder is 50 en rookt meer dan 30 jaar. En goed stevig ook. Maar hoe maak je iemand duidelijk dat 'ie écht MOET stoppen omdat het levensbedreigend kan zijn? Als ik dit soort filmpjes ga doorsturen bijv. krijg ik alleen maar een 'bemoei je met je eigen zaken' naar m'n hoofd, denk ik... :D

pas als ze echt wil zal het haar lukken.....anders niet.
mijn moeder wilde niet stoppen,en is maar 51 jaar geworden.ze is overleden aan longkanker.
dit filmpje brengt bij mij alles weer naar boven,maar ben nu nog fanatieker om nooit meer te gaan roken.
roken is iets erg echoistiesch......roken is bij rokers het aller belangrijkste,zelfs belangrijker dan hun eigen familie.

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:40

kehdra schreef:

Ik ben vandaag al precies 3 weken gestopt, voor de 2e poging :o , 4 maanden geleden ben ik ook al eens 2 maanden gestopt, met terugval helaas. Vandaar dat ik nu dat boek ook wil lezen ook al ben ik al gestopt, misschien helpt het me om niet weer dezelfde fout te maken door weer te beginnen. ;)

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 11:42

ik ben vandaag 8weken gestopt:) zomaar,, van de een op de andere dag.. heb 6jaar lang ongeveer een pakje per dag gerookt.. en ik dacht.. goh. ik stop gewoon..

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:04

raar is dat ej Liejn, dat had ik nou ook.. ik had er gewoon opeens helemaal geen zin meer in, ik was er helemaal klaar mee :D Wat zal de dokter trots op me zijn :D Nu maar hopen dat mn longen het beter doen als ik niet rook..

Liejn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:07

8-)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 13:21

Voor al de gestopte rokers *\o/* *\o/*.
Het geld dat je hiermee bespaart........... Open een spaarrekening en stort per week het bedrag over dat je anders aan sigaretten/shag zou besteden. Het kost je in principe niets extra en het levert je ook nog eens rente op. Ga op zoek naar een bank met een hoge rente en open daar een spaarrekening. Je zal verbaasd zijn wat je na een jaar bespaart hebt en beter nog wat je ermee kan doen...............
Veel succes verder. Oh ja, ik ben drie jaar geleden gestopt en ik haal het ook elke week van mijn rekening.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 14:51

amazone77 schreef:
pas als ze echt wil zal het haar lukken.....anders niet.

Dan gaat het dus nooit gebeuren, vermoed ik.

Citaat:
mijn moeder wilde niet stoppen,en is maar 51 jaar geworden.ze is overleden aan longkanker.
dit filmpje brengt bij mij alles weer naar boven,maar ben nu nog fanatieker om nooit meer te gaan roken.
roken is iets erg echoistiesch......roken is bij rokers het aller belangrijkste,zelfs belangrijker dan hun eigen familie.

Mijn angst is jouw werkelijkheid. Wat vreselijk voor jou! En wat je laatste zin betreft, ik denk dat dat inderdaad zo is. Al bedoelt mijn moeder het niet zo, en zou ze dat nooit zo zeggen. Ze is sowieso niet zo kritisch voor zichzelf en leeft niet bewust genoeg, dat maakt haar ook onbewust voor de gevolgen van roken. 'Mij overkomt dat niet'... Zoiets... En ik denk dat dit voor veel rokers opgaat.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 16:02

Dani62,rokers hebben een bord voor hun kop......ik had dat ook,alijd maar smoesjes,en het niet WILLEN zien hoe fout roken wel niet is.
en pas nu ik niet meer rook,hoe meer ik het besef,dat gevoel word steeds sterker.
ik zou echt iedere roker willen helpen om er van af te komen.maar helaas kan dat echt alleen maar als ze zelf willen.

die laatste zin is misschien wel erg hard,tuurlijk houd je moeder ziels veel van je,mijn moeder hield ook van mij,en van haar andere kinderen.
maar de verslaving heeft van haar gewonnen,ik weet zeker dat ze echt super trots op me zou zijn nu!en als ze nu nog had geleefd,dan was het haar nu misschien wel gelukt om te stoppen.
geef je moeder het goede voorbeeld en hou vol om niet meer te roken,misschien,heel misschien zal ze je volgen.
laat haar in ieder geval het boek van allen carr lezen,of ze nu wel of niet wil stoppen.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-09 16:10

Mijn moeder heeft zonet het boek van allen carr bij me opgehaald, en gaat hem vanavond lezen! Ik ben benieuwd.
Mijn moeder stond er versteld van dat, ondanks dat ik ziek ben, er zo gezond uitzie.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:24

laat je moeder ook deze topic lezen,en die andere stoppen met roken,misschien gaat er een lampie bij haar branden. :D
toch al een hele stap dat ze het boek WIL lezen,de eerste stap heeft ze al gezet. *\o/*

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 17:34

Goed zo!
Dat boek is idd erg goed. Heb het 2 jaar voordat ik stopte voor de grap gelezen, maar uiteindelijk zijn er toch dingen blijven hangen en heeft het me wel geholpen.
Roken werd opeens zo'n onzin :o
Ik ben nu inmiddels al ruin 5,5 jaar gestopt en nog steeds geen spijt van!
Hou vol! Stoppen is ff lastig, maar je gaat er niet dood van :+ haha

vreet-tip: kauwgom! (wordt je niet zo dik van ;) of iets wat je i.c.m. met roken vies vond. Bij mij was dat salmiakdrop)

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:05

*\o/* Ik ben ook gestopt na 14 jaar *\o/*

Gisterochtend was het zover, zomaar uit het niets kwam bij mij de drang om nu eens mijn stinkende best te gaan doen om van die vieze gewoonte af te komen.
Zaterdag ben ik nog wezen stappen, heb ik zelfs nog staan roken in de disco!!!! ja dat mocht daar van het personeel en zondagochtend had ik het resultaat hiervan.
Vieze smaak in mijn mond, dikke keel ,stinkende haren en kleding, na een rondje hond uitlaten ging mijn hart als een razende te keer.
IK VOND HET MOOI GEWEEST!!
Mijn laatste sigaret had ik zaterdagnacht nog gerookt, zondagochtend had ik dus geen sigaretten in huis, ik heb mijn geld opgeruimd en alle aanstekers en asbakken weggegooid en vervolgens de hele dag mijn nagels afgepeuterd en geknabbeld.
Maar het resultaat is er, ondanks dat ik bezig moet blijven en veel dropjes en overig lekkers naar binnen prop heb ik nog geen moment gehad van........krijg ook wat ik ga sigaretten halen.
En nu moet ik sterk blijven, ik houd mezelf nu met 1 gedachte op de been : ik ben nu al ruim 48 uur anti rook, steek ik er nu één op is al die moeite voor niets geweest,bovendien smaakt die peuk me dan toch niet en word ik er ontzettend draaierig van.
Ik houd dus vol. :Y)

Vraag me alleen wel af hoelang dat knagende gevoel ongeveer blijft hangen.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:16

wendyashley schreef:
*\o/* Ik ben ook gestopt na 14 jaar *\o/*
Vraag me alleen wel af hoelang dat knagende gevoel ongeveer blijft hangen.

Bij mij was het 2 weken, maar het zit allemaal tussen je oren ;) Hou vol hoor!

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:19

Super! Proficiat en succes de komende weken!

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:34

Wat mij ook geholpen heeft zijn tandenstokers, kan je toch lekker na het eten wat met je handen en mond rommelen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:48

jolin schreef:
Wat mij ook geholpen heeft zijn tandenstokers, kan je toch lekker na het eten wat met je handen en mond rommelen.

Bedankt voor de tip, zoethout zag ik hier ook al voorbij komen.
Mij maakt het op dit moment niet veel uit, ik eet zelfs snoepjes die ik normaal niet lekker vond.

Evanescence8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:52

SUPERGOOEEED!!! Wel volhouden hea :Y) Mijn moeder is 6 jaar geleden gestopt (omdat ze dat moest van mij :(:) ) ze heeft geen sigaretten meer opgestoken daarna. En zelfs nu heeft ze er nog steeds trek in. Maar ze houd vol dat ze er geen neemt, want na de eerste komt de tweede, en de derde is wel weer héél lekker, dus je raad het al.

En serieus, mijn moeder is er veel en veel jonger en gezonder uit gaan zien; veel minder rimpels, ofja, eigenlijk helemaal geen rimpels meer, rokersstem weg, geen bruine tanden en vingers meer, geen stank (getver) en geen irritante rokershoestjes meer :D

en dan heb je ook nog mooi een hoop geld over wat je normaal aan sigaretten zou besteden, kun je na een aantal jaar makkelijk een leuk paard voor kopen :D

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 18:57

Ik neem na het eten nu vanilleyoghurt, en ik eet erg veel mandarijnen en kauwgomlolly's!
Dat gevoel van roken blijft denk ik nog wel een tijdje, ik ben er vandaag dan weer 3 weken vanaf maar heb het er elke dag nog wel over ;) en denk er ook nog elke dag wel aan, niet meer elke minuut maar zeker om de paar uur toch nog wel even.

Toen ik een paar maanden geleden dus voor 2 maanden gestopt was toen lag ik sávonds een keer in bed en toen betrapte ik mezelf erop dat ik de hele dag nog niet aan een sigaret had gedacht :D wow wat voelde ik me toen goed! Gaf me echt het idee dat ik eroverheen was. :')

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 19:03

goed bezig mensen,super goed van jullie.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 20:18

Nou paarden heb ik al dus daar hoef ik niet voor te sparen.....maar een nieuwe auto zou geen overbodige luxe zijn :D
Ik begin nu wel in te zien dat ik echt dingen heb verwaarloosd (oa dus mijn auto) omdat ik het echt belangrijker vond om mijn geld de lucht in te blazen dan er mijn auto van te onderhouden. Ik bedoel we hebben het wel over ongeveer 120 euro in de maand, buiten de extra pakjes met stappen of stress momenten, mijn ogen gaan nu echt wel open......14 jaar roken.....ik denk dat ik wel op 18.000 euro totaal kom,als het niet meer is |(

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-09 11:05

wat goed zeg!

Ik ben ook nog steeds rookvrij, en zit al op dag 7.
Nooit gedacht dat iker zo snel en makkelijk af zou komen zeg!

De trek word al steeds minder, alleen na het eten, of een inspanning is de trek er nog, maar die is makkelijk te verdringen :D

Het gaat zo goed!