Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:42

Ik ben sinds gister avond ook begonnen :D!
Loop gewoon een rondje hard en tussendoor stukken lopen als ik steken of iets dergelijks krijg :)
Ga morgen weer, hoop dat dan de ipodcast het doet O:)

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:43

Rivaldo schreef:
Yes, yes yes, het is me gelukt!

Mijn (smokkel)schema
2 minuten hardlopen
2 minuten wandelen
2 minuten hardlopen
2 minuten wandelen
2 minuten hardlopen
2 minuten wandelen
3 minuten hardlopen
1 minuut wandelen

En wat voelt het nu heerlijk! :D

Angelaa2

Rivaldo schreef:
Rivaldo schreef:
Yes, yes yes, het is me gelukt!

Mijn (smokkel)schema
2 minuten hardlopen
2 minuten wandelen
2 minuten hardlopen
2 minuten wandelen
2 minuten hardlopen
2 minuten wandelen
3 minuten hardlopen
1 minuut wandelen

En wat voelt het nu heerlijk! :D

Vet goed :D!!

Rivaldo

Sorry, dubbelpost :O

Emilia

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 18:53

wow dit gaat echt hard. Zal vanavond ff bijlezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 18:56

Ik ben nu ook sinds 2 weken weer bezig, en eindelijk vind ik het ook echt leuk. :D
Ik loop alleen niet met een schema, maar tot wanneer ik voel dat ik even moet lopen.
Gelukkig gaat het al steeds beter. ;)

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:13

Ik loop wel met een schema, maar niet zo vast, mijn schema was 4x 2 min. hardlopen en daartussen 4x 2 min wandelen
Nu heb ik 3x 2 min. hardlopen en daartussen 3x 2 min wandelen en daarna 3 min. hardlopen en 1 min. wandelen :D

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:32

Ik ga er ook me beginnen!
Zelfde schema als de TS, mijn conditie is echt 0, dus begin lekker bij het begin haha :P
Weet iemand nog motiverende muziek? :P

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 19:38

goed gedaan hoor.

Ik wil maandag gaan beginnen, want heb nog kies pijn. Morgen naar de TA helaas...

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:25

Wat vind ik dit leuk om al die reacties te lezen. Heb het topic geopend om te kijken of er nog meer waren die begonnen waren maar dat het bokkers daardoor begonnen zijn met lopen had ik niet verwacht! Echt top!

Heb wel klein probleempje. Het het gevoel alsof ik last van mijn knie heb. Weet niet of ik het spierpijn moet noemen of gewoon echt pijn in mijn knie. Het is ook niet heeeeeeeel erg maar het is er wel. Moet morgen weer lopen. Eens kijken hoe dat gaat.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:40

Emilia schreef:
Wat vind ik dit leuk om al die reacties te lezen. Heb het topic geopend om te kijken of er nog meer waren die begonnen waren maar dat het bokkers daardoor begonnen zijn met lopen had ik niet verwacht! Echt top!

Heb wel klein probleempje. Het het gevoel alsof ik last van mijn knie heb. Weet niet of ik het spierpijn moet noemen of gewoon echt pijn in mijn knie. Het is ook niet heeeeeeeel erg maar het is er wel. Moet morgen weer lopen. Eens kijken hoe dat gaat.

ik zou het morgen dan iets rustiger aan doen en kijken hoe je knie daar op reageert...

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:43

Emilia, dat is lastig..
ik heb vorig jaar december een knie blessure opgelopen, was toen zwaar gekneusd.
nog steeds last van.. alles kan ; behalve rennen.

je hebt ook fijne creme's (sportiflor ) die je knie wat opwarmen.. helpt bij mij wel ;)

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:44

Ann, motiverende muziek.. bij mij; house, hardcore en top40! :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:45

ik moet inderdaad ook maar eens aan de mp3 hahaha...

Maar wat ik me afvraag: hoe doen jullie dat met de minuten als je buiten aan het rennen bent? Kijk je op je horloge of op je tel ofzo? of of of??

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:46

Ik kijk op mijn horloge. Is wel een beetje irritant. Moet hem zo in de gaten houden en nu nog helemaal aangezien ik nog maar 3 min loop.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:47

Ik ben al sinds enkele weken aan het hardlopen geslagen :D
In het begin viel het tegen, erg verzuring en spierpijn maar al snel ging het heel snel vooruit met me conditie.
Helaas door ziekte heb ik even een paar stapjes terug moeten doen waardoor ik nu op de 2 min lopen, 2 min wandelen, 3 min lopen, 3 min wandelen en 3 x 5 min lopen zit.
Kan deze net uitlopen maar niet echt lekker, ga hem overmorgen nog een keer lopen en dan verder met in principe hetzelfde alleen dan 6 min ipv 5 :j

Kan wel merken dat me motivatie wat minder is, in het begin ging het echt lekker en vooral omdat je het steeds beter vol kan houden, nu worden de lessen wat zwaarder en heb ik niet altijd erg veel zin :+

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:48

Ik volg het start to run programma op me Ipod erg handig, er wordt precies verteld wanneer je moet lopen en wanneer wandelen en hoe lang. Ondertussen hoor je lekker een muziekje :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:49

ja ik ga ook een schema lopen. de 16 weken schema en was benieuwd hoe mensen dat doen. ik heb namelijk geen horloge, maar moet ik dan toch maar aan schaffen... Of hebben andere mensen andere ideeen?

Rennen jullie in de sportschool of buiten? Doe je nu ook lichtjes om als je buiten in het donker rent? En waar heb je die vandaan?

Mvg Mara

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:49

_Rosa schreef:
In het begin viel het tegen, erg verzuring en spierpijn maar al snel ging het heel snel vooruit met me conditie.
Helaas door ziekte heb ik even een paar stapjes terug moeten doen waardoor ik nu op de 2 min lopen, 2 min wandelen, 3 min lopen, 3 min wandelen en 3 x 5 min lopen zit.
Kan deze net uitlopen maar niet echt lekker, ga hem overmorgen nog een keer lopen en dan verder met in principe hetzelfde alleen dan 6 min ipv 5 :j

Kan wel merken dat me motivatie wat minder is, in het begin ging het echt lekker en vooral omdat je het steeds beter vol kan houden, nu worden de lessen wat zwaarder en heb ik niet altijd erg veel zin :+

Dat zijn nou weer dingen die ik niet wil horen :+

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:49

_Rosa schreef:
Ik volg het start to run programma op me Ipod erg handig, er wordt precies verteld wanneer je moet lopen en wanneer wandelen en hoe lang. Ondertussen hoor je lekker een muziekje :)

Waar heb je die vandaan??? Dat zou ik wel erg handig vinden namelijk....

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:50

Emilia schreef:
_Rosa schreef:

Gewoon doorgaan!! Kom op, je kan het!

Straks word die zwaardere training ook weer steeds makkelijker, je moet er alleen wat moeite voor doen!

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-09 20:51

Is er ook niet zo'n programma voor gewoon een mp3?

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:52

Emilia schreef:
_Rosa schreef:

haha sorry :P bij komt het ook omdat ik deze bijvoorbeeld deze les eerst makkelijk uit liep maar nu dus nog maar net.. maar goed dat komt omdat ik ziek ben geweest en wat blessures :n

Maar gewoon blijven denken: ik kan het ik kan het ik kan het :D :+

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:53

Tamadine schreef:
_Rosa schreef:

Waar heb je die vandaan??? Dat zou ik wel erg handig vinden namelijk....

De start to run lessen kan je downloaden :j

Het zijn gewoon mp3 bestanden dus je kan ze eigenlijk overal op zetten :)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 20:54

Nou dat ga ik even opzoeken!! Echt super handig.

Kan je ook zelf een schema opgeven dan, of moet je dan de schema's opvolgen die er zijn?

Ik moet namelijk echt rustig beginnen en goed opbouwen...