Hoogbegaafd!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:37

Peelie schreef:
Over het doelloos nadenken: Dat heb ik dus ook heeel erg. Ik kan mezelf echt helemaal de grond in stampen om helemaal niks. ik dnek ook na over stomme dingen zoals bijv. hij ik mijn t-shirt op zal vouwen. Totaal nutteloos, maar wel waar ik aan denk...

Oook waar ik mijn paardrijlaarzen zal neerzetten en waarom presies, ik ga ook helemaal redeneren waarom het op die plek het makkelijkst/handigst (bendenk het) is. Totaal nutteloos dus...

Heel herkenbaar!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:38

Ik ben ook heel goed in andere dingen gaan doen als iets me niet lukt. :o
Bot was ik vroeger ook enorm, maar nu valt het mee. Ik kan nog wel eens iets eruit flappen (ik zeg wat ik denk) maar nu breng ik het wat vriendelijker of houd ik gewoon mijn mond. ;)

Ik zit er met klokkijken gewoon heel vaak naast, moet altijd extra kijken. Hoofdrekenen kan ik ook niet (maar dat heb ik op school ook nooit goed gehad). :+

Ik denk trouwens ook over vanalles en nog wat na, maar is dat niet gewoon normaal? :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:38

Blue_Eyes schreef:
Zoals Farmville Falona, herkenbaar :Y)

Die heeft alweer afgedaan :Y)
Het is nu restaurant city, maar die ligt er momenteel uit vanwege maintenance

Klok kijken vind ik ook een ramp, maar dan juist de gewone klok. Geef mij maar een digitale. Ik moest vroeger ook altijd een klok met cijfers hebben, dat is op een gegeven moment een klok met stipjes geworden en nu heb ik dan een klok met alleen op de 12, 3 en 6 een streepje, maar als ik daar de tijd uit moet halen ben ik een half uur bezig. Ik kijk dus maar altijd op mijn telefoon of pc.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:42

ik kan soms ook helemaal op zijn van een dag niks doen... Dan heb ik zo veel nagedacht dat mijn hersens gewoon overtoeren draaien. Dan kan ik ook gewoon naar bed gaan met hoofdpijn. en ben ik de volgede dag nog op van alles wat ik heb gedroomt.

Over dromen gesproken, hebben jullie ook altijd van die bijzondere dromen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:43

Ik heb hele bijzondere dromen. Ik ben er zelfs voor bij een therapeute geweest en heb er mijn eindwerkstuk over gedaan. Ik droom bijzonder veel (althans ik onthoud er veel van ;) ) tot in de kleinste details en de vreemdste dingen. Het is voor mij ook een grote inspiratiebron voor mijn tekeningen.

Er liep nog wel een topic op Bokt over, kan het linkje wel zoeken als je dat wilt. Dat had ik toen geopend en kwamen veel reacties op. :)

Peelie

Re: Hoogbegaafd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:45

dat lijkt me wel leuk ;) Ik onthoud mijn dromen ook tot in detail... en ik vermaak mijn vriend er mee :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:46

Ik ben er op jonge leeftijd mee gestopt ze te vertellen omdat de meeste mensen ze zo gruwelijk vonden dat ze er bang van werden en me voor gek uitmaakten.

Tot ergens vorig jaar, toen ik besloot dat het toch echt een deel van mij was dat de buitenwereld best mocht zien, of ze me nu gek vinden of niet.
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 07-10-09 16:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:47

Ik ben ergens wel slecht in klokkijken, kan bijvoorbeeld moeilijk het verschil zien tussen de halve uren, bijvoorbeeld half zes of half zeven. Juist digitaal is toch heel makkelijk? Dat mis ik dan weer even.

Ik was vroeger ook altijd zo dol op het Guiness Book of records. Ik wilde altijd de extremen weten: de diepste zee, het hoogste gebouw, de grootste mens, de kleinste mens. Mijn moeder werd er dus gek van en gaf me een Guiness Book of records. Dus voor de mensen met hoogbegaafde kinderen: cadeau tip! Bij ons in de bibliotheek mocht je zes boeken meenemen. Ik heb het een keer gepresteerd om ze allemaal op 1 dag uit te lezen. Gewoon leuk, even sarren, even kijken wat de bibliothecaresse zei ("dat ik ook rustig IN de bieb had kunnen blijven zitten....).

Hoofdrekenen gaat nog wel, de verschillen tussen de uren en vooral met geld, maar de wat ingewikkelder sommen haak ik ook al snel af. Mijn vriend is daar weer goed in, als we naar een huis gaan kijken en de rente is zo en zo veel en de aankoop zoveel, kan ie zo zeggen wat je daar dan netto per maand aan kwijt bent...

Ik heb vaak rare dromen ja. Heel onmogelijke dromen en dromen waarvan je denkt, waar haal je het vandaan. Maar ook hele nare, nare nachtmerries. Dat je van jezelf denkt: zieke geest heb je ook.....en die grijpen me dan ook lang en erg aan. Sommige van die dromen zijn van jaren geleden, maar weet ik nu nog.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:49

Met cijfers heb ik eigenlijk maar 1 rariteit: vraag mij niet naar 67 of 76, want dan heb je geheid de verkeerde te pakken. Maar ook alleen met die twee cijfers!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:50

Anyway. Ik ga maar eens tapas maken, zometeen komt de ex van mijn neefje eten. Arme kind is een jaar geleden van Zaandam naar Brabant verhuisd voor hem en nu zijn ze uit elkaar... en zij heeft hier nog een baan dus iedere dag heen en weer zit er ook niet in. Even voor wat afleiding zorgen maar. ;)

Is wel heeeel off topic he? ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:52

Hier het topic: [LZP] Dromen?
Staan een paar dromen in, in de openingspost 2 en verder in het topic nog een paar geloof ik. Heb toen bewust wat rustigere dromen uitgekozen omdat ik toen toch nog best bang was voor vreemde reacties...

Digitaal makkelijk? Vind ik dus niet. Ik weet dat 13.00 1 uur is maar bij 21.00 moet ik echt hard nadenken en dan weet ik dat 't 9 uur is. Hele uren is wel makkelijk maar bijv. 17.43 dan wordt het al lastiger... :+

Guiness Book of Records, die las ik ook altijd! Staan interessante dingen in. Overigens was ik toen ik een jaar of 10 was ook gek op Lord of the Rings, geweldige boeken nog steeds. Heb altijd al veel van fantasy gehouden.

Succes met de tapas B_E, dat is inderdaad sneu voor haar. :(:)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:55

Gelukkig hadden ze vroeger nog geen computers in de bieb. Je mocht toen normaal maximaal 3 en in de zomer maximaal 5 boeken meenemen. Maar aan 5 boeken had ik niet genoeg voor de vakantie. Dus dan ging ik gewoon 2 dagen achter elkaar en nam ik 2 keer 5 boeken mee :+
Tegenwoordig kan dat niet meer omdat ze in de PC precies registreren hoeveel boeken je al in je bezig hebt ;(

Rekenen is dan juist weer wel mijn ding. Had vroeger de hoofdrekenopgaven als eerste af en steevast een 9 of een 10. Tegenwoordig hoef je mij dat echt niet meer te vragen. Ik ben lui geworden door het rekenmachine. Kan echt niet zonder. Heb een tijdje een DS met braintraining gehad en daar werd het wel beter van, maar nadat die 3 maanden stof had liggen te vergaren heb ik die maar aan mijn moeder gegeven omdat ik wist dat ze die graag wilde hebben, maar hem eigenlijk te duur vond.

Hmm, nu je de digitale tijden zo benoemd, daar heb ik idd ook wel eens last van dat ik 15 uur (=3 uur 's middags) door elkaar haal met 5 uur 's middags. Maar met name alleen met 15/5pm en 16/6pm. Misschien komt mijn aversie tegen traditionele klokken van dat horloge dat ik 4 jaar terug tegen beter weten in heb uitgezocht.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 16:59

Mag ik me hier ook melden? Ik ben getest op een iq van 147 :)

Wat jullie vertellen over klokkijken en cijfers herken ik heel erg :))

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:08

Many schreef:
Puchje schreef:
Uit eigen ervaringen:

-Waak als een waakhond voor faalangst, laat NIET het stickertje erop plakken. Op het moment dat ouders en klasgenoten gaan zeggen: 'jij bent toch hoogbegaafd????', dan durven hoogbegaafde kinderen niets meer, ontwikkelen erge faalangst en durven geen vragen meer te stellen. Juist deze kinderen gaan daarover tobben en zo is het hek van de dam.

Pas daar asjeblieft mee op.

Goed gezegd :j. Ik heb zelf ook tijden geen vragen durven stellen, omdat ik bang was 'dom' gevonden te worden, want 'ik was toch zo slim?'. Nu begint dat beter te worden, maar het heeft echt even geduurd.

Heb ik inderdaad ook heel veel last van gehad vroeger. Ik had het gevoel dat ik in álles goed moest zijn, want ik was gewend de beste van de klas te zijn. Ik kon er enorm gefrustreerd om raken als iets niet lukte, of dat nou met school, sport of iets anders te maken had. Ik mocht het van mezelf gewoon niet fout doen. Ik ben op de basischool ook getest op faalangst, wat ik inderdaad had.
Verder heb ik in groep 5 ook een flinke inzinking gehad. Ik had nergens meer zin in, ik vond school niet meer leuk, wilde niks meer, zette me nergens meer voor in. Dit is gekomen doordat ik me enorm verveelde in de klas, ik vond het allemaal te makkelijk en zag er geen uitdaging meer in.
Het is denk ik dus ook echt belangrijk dat je zoontje zijn grenzen kan verkennen en nieuwe uitdagingen aan kan grijpen.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:13

Ik had vroeger tienen voor topo. Heerlijk vond ik dat! Kan het nog erg goed, al zeg ik het zelf!

En ben ook goed in "nutteloze weetjes".

En weet ook nog alles van concoursen van vroeger. Kan beter recapituleren wie er wanneer met welk paard startte dan die ruiters zelf.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:15

Ilzas schreef:
Ik had vroeger tienen voor topo. Heerlijk vond ik dat! Kan het nog erg goed, al zeg ik het zelf!

Ik haalde er ook altijd erg goede cijfers voor, maar onthouden heb ik het niet gedaan helaas :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:16

Topo vond ik vroeger ook geweldig, steevast tienen! :))

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:18

Chrissy_ schreef:
Ik kon er enorm gefrustreerd om raken als iets niet lukte, of dat nou met school, sport of iets anders te maken had. Ik mocht het van mezelf gewoon niet fout doen. Ik ben op de basischool ook getest op faalangst, wat ik inderdaad had.

Wat is dit een herkenbaar stukje := Ik kan nog steeds enorm boos worden als iets me niet gelijk lukt, dan laat ik het verder ook zitten. Ik heb dan afgedaan en dat kan niet meer goedgemaakt worden. Verder ben ik niet getest op faalangst, maar geloof ik wel dat ik er last van heb, vooral met paardrijden.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:21

Fiffill schreef:
Topo vond ik vroeger ook geweldig, steevast tienen! :))

Haha precies, waar is die tijd gebleven vraag ik me soms af :))
Het ging me altijd zo ontzettend gemakkelijk af op de basisschool. Ook in de eerste tot en met derde overigens.
Het was voor mij echt een schok toen ik in de 4e was beland vorig jaar. Toen moest ik ineens gaan werken voor een goed rapport :+

Wat ik me ook nog kan herinneren van vroeger, is dat ik nooit begrip kon opbrengen voor mensen die minder slim waren dan ik. Ik kon me er altijd dood aan ergeren als iemand iets niet zo gauw snapte als ik het deed. Het is toch hartstikke makkelijk, dacht ik altijd :=

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:23

Ik heb zeker geen last van faalangst... als iemand echter op mijn vingers gaat kijken dan word ik wel heel erg zenuwachtig. :+

Toen ik kleiner was had ik ook nooit begrip voor de zogenaamde 'domme' mensen maar nu kan ik me daar gelukkig in verplaatsen... al erger ik me nog steeds enorm aan taalfouten en dat verbeter ik dan ook eigenlijk te vaak. :o Heel irritant.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:25

Taalfouten kan ik me ook ontzettend aan irriteren, ik leverde het weekoverzichtje van mijn baas altijd hersteld en wel terug in _O-

Chrissy_

Ja dat heb ik ook, en ik ben ook onwijs perfectionistisch, wat af en toe ook best irritant kan zijn voor andere mensen :+

Ilzas

Chrissy_ schreef:
Ilzas schreef:

Ik haalde er ook altijd erg goede cijfers voor, maar onthouden heb ik het niet gedaan helaas :=

Ja, ben net Milner: wat er niet aan komt, hoef er ook niet af.
maar dan: wat er in zit, gaat er nooit meer uit.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:27

Chrissy_ schreef:
Haha precies, waar is die tijd gebleven vraag ik me soms af :))
Het ging me altijd zo ontzettend gemakkelijk af op de basisschool. Ook in de eerste tot en met derde overigens.
Het was voor mij echt een schok toen ik in de 4e was beland vorig jaar. Toen moest ik ineens gaan werken voor een goed rapport :+

Ja, 4 VWO he?

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-09 17:29

bromfiets schreef:
Taalfouten kan ik me ook ontzettend aan irriteren, ik leverde het weekoverzichtje van mijn baas altijd hersteld en wel terug in _O-

Ja ik ook. Ik werkte als secretaresse op een advocatenkantoor. Een advocaat was beginnend en snapte het allemaal niet zo goed. Schreef ik zijn stukken....