ervaringen abortus

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 22:10

Dank jullie wel :j

*Gaat slapen nu, lange dag geweest :) *

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:29

Uums schreef:
Heftig dames, ik prijs me gelukkig dat ik zo`n keuze nooit heb hoeven maken :(:)

Montoya: wellicht kun je het topic even doorlezen over het waarom ;)
Caroline1985 schreef:
Wat je vaak hoort overigens is mensen die rond hun dertigste zeggen als ze zwanger zijn: ik heb er geen tijd voor en geen zin in ik wil carierre maken dan maar abortus en als ze dan ouder zijn en toch alsnog graag willen ze niet meer kunnen. Mensen denken tegenwoordig vaak het eeuwige leven te hebben en oneindig vruchtbaar (als je dat al bent want helaas voor sommige mensen zijn kinderen niet eens weggelegd. Hoe graag ze ook zouden willen). En dan hebben ze spijt! Ja oops foutje.. :(

Dat denk je toch niet over iedereen die na haar dertigste moeder tracht te worden, mag ik hopen? :)

Uums: Nou denk dat ik daar heel duidelijk in ben dat ik niet zo denk over iedereen die na hun 30e een kindje willen. Maar dat is ook niet wat ik zeg. :) Al wil iemand op zijn 40e mij hoor je niet hoor.

linda_hans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-09 15:59

Mm, ik heb niet alles gelezen, maar voor zover ik van mijn gyn heb gehoord kun je tot 24 weken met een medische indicatie de zwangerschap nog afbreken, hoe het zit met zonder medische indicatie, weet ik niet.

Ons kindje was namelijk niet levensvatbaar, vanwege een grote afwijking aan de hersenen en ik moest daarom de zwangerschap af laten breken. Dit moest gebeuren voor de 24e week, want daarna mag het niet meer hier in Nederland (en daar ben ik het helemaal mee eens). Bij mij werd toen gewoon de geboorte opgewekt en overleed het kindje tijdens de geboorte... (met 22,5 week).

Mijn mening: abortus alleen een optie bij kinderen die een dusdanige afwijking hebben dat het kind niet levensvatbaar of een heel slecht leven krijgt of bij verkrachting of bij gezondheidsproblemen bij de moeder, dan kan ik abortus een plaatsje geven.
Voor de rest krijg ik er een hele vieze bijsmaak van en snap ik gewoon niet hoe vrouwen dit kunnen doen. Als je oud genoeg bent om sex te hebben ben je ook oud genoeg om een kind te krijgen..... Ik zeg niet dat je het kind zelf moet houden (daar is vaak de situatie te slecht voor), maar er zijn heel veel stellen die niet zwanger kunnen worden en dolgraag een kind adopteren.

Dit is mijn menig en ik denk dat iedereen daar zo zijn of haar menig over heeft... ;)

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 20:43

Citaat:
Dit vind ik persoonlijk heel ergerlijk aan abortussen. Mensen zien abortus tegenwoordig als een manier van voorbehoedsmiddel. Zo van "Ben ik zwanger, dan pleeg ik wel abortus". Sorry, ik vind abortus een uiterste oplossingsmiddel en niet een hulpmiddel voor lakse vrouwen. Wil je geen kinderen, dan zijn er voorbehoedsmiddelen genoeg om niet zwanger te raken. Van condoom, pil, spiraal, prikpil enzovoort. Wil je echt geen kinderen en geen hormonen, dan is sterlisatie ook een oplossing.

Persoonlijk zou ik het nooit over mijn hart kunnen krijgen om een kindje te moeten laten aborteren, tenzij het om een medische reden noodzakelijk zou zijn. Geen menswaardig bestaan bv door extreme afwijkingen.

Amen..mooi verwoord! Zo denk ik er ook over.
Voor degene die een abortus hebben moeten doorstaan, lijkt me vreselijk.
Heb je na de tijd dan ook pijn of hoe gaat dat?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:18

Delphi schreef:
Ik kan totaal geen informatie vinden over hoe een abortus op 22 weken er aan toe gaat, waarschijnlijk ook omdat het op een vrij brute manier is.

Ik heb ooit een artikel gelezen waarin gezegd werd dat het kind eerst in "stukjes" geknipt werd, omdat het anders niet uit het lichaam kan komen zonder weeën. Wat er waar van is weet ik niet en wil ik eigenlijk ook niet weten.

semenamy

Re: ervaringen abortus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:24

Haha..hoe kunnen ze het nu in de buik aan stukjes knippen?
Word er dan niet gewoon een bevalling opgewekt?

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 21:45

Klopt allebei. Als het kindje te groot is voor abortus met een zuigertje, wordt er inderdaad geknipt. In een nog later stadium wekken ze vaak de weeën op zodat je als het ware bevalt van een niet levensvatbare baby.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:55

semenamy schreef:
Haha..hoe kunnen ze het nu in de buik aan stukjes knippen?
Word er dan niet gewoon een bevalling opgewekt?

Creatief doen met een soort tang denk ik :)

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:13

Abortus is zeker knippen van een kindje. Om de ledematen er 1 voor 1 uit te kunnen halen.

Daarom vind ik het ook zo ja hoe zeg je dat.. Bizar dat er mensen zijn die er zo licht over denken. :n

Nogmaals ik heb een link met foto's daarin van abortussen voor de mensen die echt geen idee hebben van wat er tijdens een abortus gebeurd...

Maar goed je moet wel een sterke maag hebben!!!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 11:56

Jeetje, dit heb ik nooit geweten. Vind het eerlijk gezegd onmenselijk zeg! Bah!

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:11

Heb net eens gekeken op google naar wat je bedoelde, jeetje werd er naarvan. Zelfs die van 10 weken was al een klein mensje..gadverdamme. Nee respekt voor mensen die dit wel kunnen doorstaan, ik gelukkig niet! Kreeg bijna tranen in de ogen van een 22 weken oude foetus, nouja foetus zeg maar gewoon baby.

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:48

Caroline1985 schreef:
Abortus is zeker knippen van een kindje. Om de ledematen er 1 voor 1 uit te kunnen halen.

Daarom vind ik het ook zo ja hoe zeg je dat.. Bizar dat er mensen zijn die er zo licht over denken. :n

Nogmaals ik heb een link met foto's daarin van abortussen voor de mensen die echt geen idee hebben van wat er tijdens een abortus gebeurd...

Wat een onzin. Geboorte wordt gewoon opgewekt en als het niet levensvatbaar is overlijdt het of tijdens of direkt na de bevalling.

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 12:56

wow ik schrik er toch best wel van hoeveel vrouwen hier al een abortus hebben laten doen en sommige meerdere keren.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:26

Ik heb niet het hele topic gelezen maar wilde toch even reageren.

Ook ik heb een abortus gehad, 2 jaar geleden. Was net een maand samen met m'n vriend en we waren er simpelweg absoluut nog niet klaar voor.. Het was echt de moeilijkste dag van m'n leven, wat heb ik gehuild...

Nog steeds denk ik er nog af en toe aan. Soms met spijt, maar ik weet dat het de enige juiste beslissing was op dat moment. :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:34

LDRD schreef:
Caroline1985 schreef:

Wat een onzin. Geboorte wordt gewoon opgewekt en als het niet levensvatbaar is overlijdt het of tijdens of direkt na de bevalling.

Ik wil hier toch even op reageren. Gelukkig heb ik zelf nooit voor de keuze gestaan maar om te voorkomen dat er indianen verhalen los komen of onterechte dingen worden geroepen hier even een officieel stuk over hoe abortus in het algemeen wordt uitgevoerd.
(heb hierover tijdens mijn verpleegkunde opleiding wel mee te maken gehad)

Manuele vacuümaspiratie: tot 7 weken na de laatste menstruatie

Deze chirurgische abortus wordt reeds vroeg in de zwangerschap tot 7 weken na de laatste menstruatie van de vrouw toegepast. Het embryo wordt uit de baarmoederholte verwijderd door middel van een canule, een lange dunne buis met scherpe rand, dat verbonden is met een vacuümpomp. Deze methode is vergelijkbaar met het beeld van een krachtige stofzuiger waarbij de baarmoeder wordt leeggezogen.

Zuigcurettage: tussen 6 en 14 weken na de laatste menstruatie

Dit is de meest gebruikte chirurgische abortusmethode. Omdat de baby groter is, moet de arts eerst de cervix of baarmoederhals rekken met metalen staven. Het openen van de cervix kan pijnlijk zijn, vandaar dat gewoonlijk plaatselijke of algemene verdoving wordt toegepast. Nadat de cervix opengerekt is, brengt de arts een harde plastic buis in de baarmoeder en verbindt deze met een zuigmachine. De zuiging trekt het lichaam van de foetus uit de baarmoeder. De arts kan ook een speciaal lepelvormig mes of curette gebruiken om de foetus en foetale delen uit de baarmoeder te schrapen.

Dilatatie en evacuatie: tussen 13 en 24 weken na de laatste menstruati

Deze chirurgische abortus wordt uitgevoerd tijdens het tweede trimester van een zwangerschap. In dit stadium van de zwangerschap is de foetus te groot om enkel door zuiging te worden verwijderd en zal hij niet doorheen de afzuigbuis geraken. Bij deze methode moet de cervix verder worden geopend dan bij een eerstetrimesterabortus. Dit wordt gedaan door één of twee dagen vóór de abortus verschillende staven in te brengen. Eens de cervix opengerekt is trekt de arts de foetale delen er met een verlostang uit. De schedel van de foetus wordt geplet om hem makkelijker te kunnen verwijderen. Een scherp werktuig wordt eveneens gebruikt om de inhoud van de baarmoeder weg te schrapen en de overblijvende weefsels te verwijderen.

Prostaglandinen: vanaf de tweede trimester van de zwangerschap tot aan de voldragen zwangerschap

Een prostaglandinensubstantie wordt rechtstreeks in de ader of in het vruchtwater gespoten, waardoor contracties worden opgewekt en de bevalling op gang wordt gebracht. Het kind is op dit ogenblik meestal nog niet levensvatbaar zodat het sterft bij de geboorte. Deze methode wordt vooral toegepast na een positief resultaat PND, of prenatale diagnostiek.

Bron: deinnerlijkemens.be

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:49

Heb het net elders ook op internet gelezen ja..denk dat veel mensen ook helemaal niet weten hoe het precies gaat, inclusief mijzelf!Ja ok tot aan 12 weken maar hoe het daarna ging wist ik ook niet. Vind het wel een naar idee zeg! Je zult het maar als beroep hebben..bah!

jetla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:53

Voor mij nooit een abortus tenzij het medisch is.
Het zijn geen indianen verhalen maar de waarheid.
Je helpt gewoon een kind om zweep.
Laatst bijgewerkt door jetla op 02-10-09 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 13:55

semenamy schreef:
Heb het net elders ook op internet gelezen ja..denk dat veel mensen ook helemaal niet weten hoe het precies gaat, inclusief mijzelf!Ja ok tot aan 12 weken maar hoe het daarna ging wist ik ook niet. Vind het wel een naar idee zeg! Je zult het maar als beroep hebben..bah!

Ziekenhuispersoneel is niet verplicht om dit soort ingrepen uit te voeren.

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:00

Kan ik me goed voorstellen, ik zou het ook niet kunnen/willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 14:43

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal one-liners en offtopic reacties verwijderd. Graag ontopic blijven, en respectvol tegenover elkaar reageren. Alvast bedankt.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 17:48

LDRD schreef:
Caroline1985 schreef:

Sorry LDRD maar dat is ZEER ZEKER meestal NIET het geval! Kindje word in stukjes gehakt of hoe je het noemen wilt en vervolgens met iets uit de buik gezogen!!
Kop in het zand steken noemen ze dat! Sorry hoor.. Maar misschien moet je even googlen! :)*

Anyway ik zou het zelf niet kunnen laten uitvoeren als het gaat om de reden geen tijd geen zin nu niet etc. Als je verkracht bent of je kindje heeft iets ernstigs waardoor het geen normaal leven zou kunnen leiden vind ik het zeker wat anders, dan is het al rot genoeg zoals het is!
Overigens omdat ik het niet zou kunnen wil ik niet zeggen dat een ander het niet mag laten uitvoeren.. Wie ben ik?
Soms is het maar beter dat abortus bestaat.

Edit: Zeg ook niet dat het altijd zo gebeurd.. Maar het gebeurd wel degelijk!!!!!

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 09:22

Googelen? Niet nodig hoor :n .
Ben vrij zeker :j .

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:08

Misschien kun je toch nog even googelen, het leek mij nl. ook nogal een heftige manier om een ongeboren vrucht in stukjes te knippen of hoe je het ook wilt noemen. Ik las net dat dit inderdaad zo gebeurt (tot 18 weken zwangerschap). Je wordt wel een beetje onpasselijk als je dat leest.

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 15:57

Toch is het zo. Je kunt niet voor de waarheid wegvluchten, abortus vind ik gewoon moord. Zal wel het halve topic over me heen krijgen, maar dat verandert niets aan mijn mening.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 16:16

Skunnylover.

Waarom zou je het halve topic over je heen krijgen?
Het is jouw mening en in jouw beleving ben ik een moordenaar, so be it.
Ik slaap er geen nacht minder om, ik hoop jij ook niet.