*Gaat slapen nu, lange dag geweest

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Uums schreef:Heftig dames, ik prijs me gelukkig dat ik zo`n keuze nooit heb hoeven maken![]()
Montoya: wellicht kun je het topic even doorlezen over het waaromCaroline1985 schreef:Wat je vaak hoort overigens is mensen die rond hun dertigste zeggen als ze zwanger zijn: ik heb er geen tijd voor en geen zin in ik wil carierre maken dan maar abortus en als ze dan ouder zijn en toch alsnog graag willen ze niet meer kunnen. Mensen denken tegenwoordig vaak het eeuwige leven te hebben en oneindig vruchtbaar (als je dat al bent want helaas voor sommige mensen zijn kinderen niet eens weggelegd. Hoe graag ze ook zouden willen). En dan hebben ze spijt! Ja oops foutje..
Dat denk je toch niet over iedereen die na haar dertigste moeder tracht te worden, mag ik hopen?
Citaat:Dit vind ik persoonlijk heel ergerlijk aan abortussen. Mensen zien abortus tegenwoordig als een manier van voorbehoedsmiddel. Zo van "Ben ik zwanger, dan pleeg ik wel abortus". Sorry, ik vind abortus een uiterste oplossingsmiddel en niet een hulpmiddel voor lakse vrouwen. Wil je geen kinderen, dan zijn er voorbehoedsmiddelen genoeg om niet zwanger te raken. Van condoom, pil, spiraal, prikpil enzovoort. Wil je echt geen kinderen en geen hormonen, dan is sterlisatie ook een oplossing.
Persoonlijk zou ik het nooit over mijn hart kunnen krijgen om een kindje te moeten laten aborteren, tenzij het om een medische reden noodzakelijk zou zijn. Geen menswaardig bestaan bv door extreme afwijkingen.
Delphi schreef:Ik kan totaal geen informatie vinden over hoe een abortus op 22 weken er aan toe gaat, waarschijnlijk ook omdat het op een vrij brute manier is.
Caroline1985 schreef:Abortus is zeker knippen van een kindje. Om de ledematen er 1 voor 1 uit te kunnen halen.
Daarom vind ik het ook zo ja hoe zeg je dat.. Bizar dat er mensen zijn die er zo licht over denken.
Nogmaals ik heb een link met foto's daarin van abortussen voor de mensen die echt geen idee hebben van wat er tijdens een abortus gebeurd...
Maar goed je moet wel een sterke maag hebben!!!
LDRD schreef:Caroline1985 schreef:Abortus is zeker knippen van een kindje. Om de ledematen er 1 voor 1 uit te kunnen halen.
Daarom vind ik het ook zo ja hoe zeg je dat.. Bizar dat er mensen zijn die er zo licht over denken.
Nogmaals ik heb een link met foto's daarin van abortussen voor de mensen die echt geen idee hebben van wat er tijdens een abortus gebeurd...
Wat een onzin. Geboorte wordt gewoon opgewekt en als het niet levensvatbaar is overlijdt het of tijdens of direkt na de bevalling.
semenamy schreef:Heb het net elders ook op internet gelezen ja..denk dat veel mensen ook helemaal niet weten hoe het precies gaat, inclusief mijzelf!Ja ok tot aan 12 weken maar hoe het daarna ging wist ik ook niet. Vind het wel een naar idee zeg! Je zult het maar als beroep hebben..bah!
LDRD schreef:Caroline1985 schreef:Abortus is zeker knippen van een kindje. Om de ledematen er 1 voor 1 uit te kunnen halen.
Wat een onzin. Geboorte wordt gewoon opgewekt en als het niet levensvatbaar is overlijdt het of tijdens of direkt na de bevalling.