Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

wendyashley schreef:MaartPaard heb jij toevallig ook wel eens iets gehoord over Effaclar van La roche posay. Ik gebruikte namelijk de afgelopen 2 weken cicaplast van dat merk en mijn huid is zichtbaar opgeknapt qua rode/droge plekken, gister toch nog even de Drogist in gestapt en die mevrouw heeft gekeken naar mijn huid. Die mevrouw adviseerde mij Effaclar Duo (voor pukkeltjes) en die gebruik ik dus sinds gister, heb een beetje op google gekeken en kom alleen goede berichten tegen maar vraag mij nu dus wel af of het spul een beetje vriendelijk voor mijn huid is.
wendyashley schreef:MaartPaard heb jij toevallig ook wel eens iets gehoord over Effaclar van La roche posay. Ik gebruikte namelijk de afgelopen 2 weken cicaplast van dat merk en mijn huid is zichtbaar opgeknapt qua rode/droge plekken, gister toch nog even de Drogist in gestapt en die mevrouw heeft gekeken naar mijn huid. Die mevrouw adviseerde mij Effaclar Duo (voor pukkeltjes) en die gebruik ik dus sinds gister, heb een beetje op google gekeken en kom alleen goede berichten tegen maar vraag mij nu dus wel af of het spul een beetje vriendelijk voor mijn huid is.

met de nadruk op meestal natuurlijk haha

sologirl schreef:Lastig he, al die huidjes!
Zag dat er hier iemand alleen z;n huid met handzeep deed, das niet zo best. Ook al die Garnier, Clearasil-troep met die chemische rotzooi daar schiet je echt nul mee op! Sowieso zijn er heel veel momenten waarop je huid slechter of beter wordt. (Lees veel mensen gaan op wintersport waarna de huid beter is, of juist als je op zomer gaat). Ook met stress komt de huid op enzo..
Dan kan je blijven smeren maar dan heeft het toch geen zin. Gewoon langs een goede kliniek gaan en vragen wat je het beste kan gebruiken heeft, imo, weinig zin want ze adviseren meestal het product wat ze verkopen. Logisch zo werkt de markt.
Je gezicht goed schoonhouden en schoonmaken, en daarna een goede creme aanbrengen is echt al goed genoeg! En deze goede creme is voor iedereen anders.. Ikzelf gebruik de Sisley-producten, ben er heel blij mee, al moet ik eerlijk zeggen dat ik tijdens m'n menstruatie kan blijven smeren maar het toch geen zin heeft![]()
Ach ik zie m'n vette huid maar zo, meestal zijn die ook nog dikker dus minder rimpeltjesmet de nadruk op meestal natuurlijk haha

sologirl schreef:Met andere woorden, even langs de ss. Maaaar, werd al eerder verteld, dat stomen is helemaal niet zo goed voor je huid. Daarbij hebben veel mensen daar het geld niet voor. Je kan zelf ook scrubben, maskertje doen etc.
En sommige mensen blijven gewoon een moeilijke huid houden!