Onzuivere huid, welke producten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: Onzuivere huid, welke producten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 15:00

amigootje: Ik gebruik het nu nog op grotere gebieden maar ik ga straks ook alleen aanstippen idd....

Het is nog steeds trekkerig maar het wordt met de dag rustiger...

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 16:01

Mijn dagcreme was bijna op en ik ben even langs De tuinen gegaan. De Dr. Organic dingen zijn in de aanbieding (2e halve prijs, alleen bij mij niet doorgerekend, dus ik ga morgen ff terug).

Ik heb de aloe gezichtscreme gehaald. Die hele lijn is SLS en parabene vrij enzo, niet op dieren getest etcetera.
Ik heb er ook nog een shampoo van gehaald, mijn haar word zo slap en zacht van normale shamppos, dus eens kijken wat dit doet.

Hiervoor had ik een testertje van een Yves Rocher creme, Culture Bio, ofzo, ook heel natuurlijk naar het schijnt. Ik vond het wel fijn spul, als dit niet werkt, ga ik die eens kopen.

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:16

MaartPaard heb jij toevallig ook wel eens iets gehoord over Effaclar van La roche posay. Ik gebruikte namelijk de afgelopen 2 weken cicaplast van dat merk en mijn huid is zichtbaar opgeknapt qua rode/droge plekken, gister toch nog even de Drogist in gestapt en die mevrouw heeft gekeken naar mijn huid. Die mevrouw adviseerde mij Effaclar Duo (voor pukkeltjes) en die gebruik ik dus sinds gister, heb een beetje op google gekeken en kom alleen goede berichten tegen maar vraag mij nu dus wel af of het spul een beetje vriendelijk voor mijn huid is.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 12:34

Ook ik heb al van alles geprobeerd.
Ben afgelopen weekend de douglas ingelopen en advies gevraagd.
Ik wilde in eerste instantie gaan voor het drie stappen plan van clinique,maar dit was meer voor de gevoelige huid :?

Heb nu de lijn van lancaster.
Gebruik het nu een paar dagen maar ben nog niet erg tevreden.
Wat me ook stoort is dat het zoveel werk is.
Schoonmaken, tonic, creme en dat 2 maal per dag.. :Z

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:45

wendyashley schreef:
MaartPaard heb jij toevallig ook wel eens iets gehoord over Effaclar van La roche posay. Ik gebruikte namelijk de afgelopen 2 weken cicaplast van dat merk en mijn huid is zichtbaar opgeknapt qua rode/droge plekken, gister toch nog even de Drogist in gestapt en die mevrouw heeft gekeken naar mijn huid. Die mevrouw adviseerde mij Effaclar Duo (voor pukkeltjes) en die gebruik ik dus sinds gister, heb een beetje op google gekeken en kom alleen goede berichten tegen maar vraag mij nu dus wel af of het spul een beetje vriendelijk voor mijn huid is.

Ik heb Effaclar M gehad, matterende dagcreme, het deed niets voor mijn huid behalve matteren, vond het soms zelf een beetje droogjes worden.

Ik heb ook nog de matterende wasgel ervan, op zich wel fijn spul, maar ik gebruik het nauwelijks.

Ik heb trouwens geen acne, maar nog steeds wel pukkeltjes enzo.

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 15:49

Ik ben nu trouwens een week ziek en gebruik dus nu niks, qua creme of foundation of whatever. Kan niet zeggen dat mijn huid ervan opgeknapt is. Ik heb nu allemaal overvulde porien. Geen pukkels, maar normaal zijn porien "hol", bij mij zijn er heel veel "bol".

_Remona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 17:34

Ik heb nu op aanraden van de drogist-mevrouw de ROC lijn genomen.
En dan in 3 stappen. De wasgel ( wassen ) - de tonic ( met een watje ) - crème .
Ik ga kijken of het werkt. :P

De producten zijn best wel duur , maar nu bij de Etos voor 3 halen 2 betalen dus dat kwam mooi uit!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 18:56

Ik ga denk ik morgen ook maar eens langs de drogist om een goed merk aan te schaffen waar mijn huid wat beter van wordt :)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 21:26

wendyashley schreef:

Nee nooit van gehoord maar als je mij de ingredienten geeft kan ik wel even zien of het vriendelijk is ;)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 22:23

Lastig he, al die huidjes!

Zag dat er hier iemand alleen z;n huid met handzeep deed, das niet zo best. Ook al die Garnier, Clearasil-troep met die chemische rotzooi daar schiet je echt nul mee op! Sowieso zijn er heel veel momenten waarop je huid slechter of beter wordt. (Lees veel mensen gaan op wintersport waarna de huid beter is, of juist als je op zomer gaat). Ook met stress komt de huid op enzo..

Dan kan je blijven smeren maar dan heeft het toch geen zin. Gewoon langs een goede kliniek gaan en vragen wat je het beste kan gebruiken heeft, imo, weinig zin want ze adviseren meestal het product wat ze verkopen. Logisch zo werkt de markt.

Je gezicht goed schoonhouden en schoonmaken, en daarna een goede creme aanbrengen is echt al goed genoeg! En deze goede creme is voor iedereen anders.. Ikzelf gebruik de Sisley-producten, ben er heel blij mee, al moet ik eerlijk zeggen dat ik tijdens m'n menstruatie kan blijven smeren maar het toch geen zin heeft :Y)

Ach ik zie m'n vette huid maar zo, meestal zijn die ook nog dikker dus minder rimpeltjes :Y) met de nadruk op meestal natuurlijk haha

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 07:30

Je kan nog zulke goede produkten hebben .... als je
om de 3 / 4 weken je gezicht niet laat schoonmaken ( lees, mee-eters en proppen ) weg laat halen, kan je smeren wat je wilt, maar blijf je onder zitten :-)

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 10:49

Met andere woorden, even langs de ss. Maaaar, werd al eerder verteld, dat stomen is helemaal niet zo goed voor je huid. Daarbij hebben veel mensen daar het geld niet voor. Je kan zelf ook scrubben, maskertje doen etc.

En sommige mensen blijven gewoon een moeilijke huid houden!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 13:57

sologirl schreef:
Lastig he, al die huidjes!

Zag dat er hier iemand alleen z;n huid met handzeep deed, das niet zo best. Ook al die Garnier, Clearasil-troep met die chemische rotzooi daar schiet je echt nul mee op! Sowieso zijn er heel veel momenten waarop je huid slechter of beter wordt. (Lees veel mensen gaan op wintersport waarna de huid beter is, of juist als je op zomer gaat). Ook met stress komt de huid op enzo..

Dan kan je blijven smeren maar dan heeft het toch geen zin. Gewoon langs een goede kliniek gaan en vragen wat je het beste kan gebruiken heeft, imo, weinig zin want ze adviseren meestal het product wat ze verkopen. Logisch zo werkt de markt.

Je gezicht goed schoonhouden en schoonmaken, en daarna een goede creme aanbrengen is echt al goed genoeg! En deze goede creme is voor iedereen anders.. Ikzelf gebruik de Sisley-producten, ben er heel blij mee, al moet ik eerlijk zeggen dat ik tijdens m'n menstruatie kan blijven smeren maar het toch geen zin heeft :Y)

Ach ik zie m'n vette huid maar zo, meestal zijn die ook nog dikker dus minder rimpeltjes :Y) met de nadruk op meestal natuurlijk haha

Dat was ik, maar het is niet van die chemische troeperige handzeep. Het is van zo'n natuurlijk merk, super huidvriendelijk ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:02

Dan nog is zeep mega uitdrogend en daarom niet zo goed :n

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 14:17

Ja maar zolang de zuurwaarde goed zit is er niets aan de hand lijkt me zo.
Water alleen al is trouwens uitdrogend, dus wat dat betreft is wassen alleen al 'mega uitdrogend' daarom gebruik ik meteen na het wassen ook een goede creme ;)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:38

Makeupdoekjes kan je toch ook gewoon gebruiken voor je gezicht schoonmaken?

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:46

Hmm hou dit topic even in de gaten..

Heb nu Estee Lauder (Idealist), Vichy (Normaderm), Clinique, Garnier geprobeerd.. Maar nog steeds de perfecte creme niet gevonden.. Idealist werkte toen ik een tester had perfect, en nu ik een grote gekocht heb, werkt het eerder averechts..

Ilzas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:48

Ah, ik had er ook een tester van en was er ook tevreden over, maar niet kopen dus....

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:52

Bij mij heeft het vreselijk goed geholpen om 3 maanden de diane pil te slikken. Daarna weer terug gegaan op normale pil en nooit meer problemen gehad met mijn huid.

Is het proberen (of navragen bij de huisarts) waard.

double

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 15:52

Ilzas: Nou snap er echt niks van, maar heb het idee dat mijn huid er alleen ontzettend vet van wordt, iedereen heeft natuurlijk een andere huid.. Maar na die tester dacht ik de perfecte creme gevonden te hebben! Helaas niet dus..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 17:19

sologirl schreef:
Met andere woorden, even langs de ss. Maaaar, werd al eerder verteld, dat stomen is helemaal niet zo goed voor je huid. Daarbij hebben veel mensen daar het geld niet voor. Je kan zelf ook scrubben, maskertje doen etc.

En sommige mensen blijven gewoon een moeilijke huid houden!

Scrubben als je puisten hebt ( dus geen onzuiverheden ) is overigens
helemaal niet goed, je krabt dan alles open en heb je kans helemaal
onder komen te zitten.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:13

Ik gebruik Dr. Murad nu een weekje, en ik merk heel licht al wat verbetering wat betreft mijn huid. :)

Het duurt 4 weken voordat je écht resultaat ziet, dus ik ben ontzettend benieuwd!

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:22

Ik gebruik nu wat slakkencreme, en ik zie wel wat verbetering in m'n huid, had er ook eigenlijk op gehoopt, heb al zoveel geprobeert! Daarnaast gebruik ik nog steeds de skin apeal producten van Louis Widmer, erg fijn spul!

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-09 13:23

Slakkencreme heb ik ook gebruikt :')
Hielp niets !!!!!!!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 11:04

Ik gebruik 'Dr. Murad' nu twee weken, en ik moet zeggen, ik merk nu echt duidelijk verschil. :j

Mijn huid is rustiger, gaver.
En stapje voor stapje merk ik dat ik wat meer van mijn zelfvertrouwen terug krijg.
Ik straal uit dat ik er goed uitzie, dat ik mezelf kan waarderen in de spiegel en dat ik oprecht tegen mezelf kan zeggen; 'Je bent mooi, Ragna'.

Verder probeer ik er zo min mogelijk aan te komen, en gebruik ik geen andere producten van andere lijnen.

En voor mij werkt het wel. :j

En volgend weekend wil ik ook weer een dagje naar de sauna gaan, ook een opknapper voor mijn huid.