Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 18:34

Hey goeie avond ik lees zo even bij,..

Civ geniet ervan!

Angela goed zeg, leuk om te horen. hoe voelde het?

Ik ben nog geweest, daijano liep vandaag voor het eerst naast me eventjes dan,.. normaal gaat hij met mij wandelen..:P
Maar ik zag hem weer zijn papa rol overnemen op de wei,.. kleine had geen geduld en is even op zijn plaats gezet, kon anders het hekje niet open maken.
Moet wel zeggen dat ik ze beiden beetje druk vond!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:15

Even snel voor ik vertrek, ben nog erg rustig, sta van mezelf te kijken maar het zal nog wel komen, hoe korter hoe liever. Liever heb ik helemaal geen last van spanningen. Ben zeer benieuwd hoe het zal zijn, probeer rationeel te blijven en mezelf niet te druk te maken. Over een 15min staat zn buddy hier en dan gaan we vetrekken, ben er klaar voor. Heb wel een paracetamol ingenomen, uit voorzorg tegen pijn op de borst :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 19:24

Zoals ik al zei, laat het over je heen komen en geniet ervan!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-09 20:33

Oeeehhh CIV ik ben ZO blij voor je!!! Heerlijk je vent weer thuis :+:

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 10:16

Het is me alles meegevallen, toen wij aankwamen waren ze net geland dus dat kwam mooi uit. Het was niet druk dus we konden mooi kijken of we hem eruit zagen komen, toen nog even wachten tot hij kwam (was niet zenuwachtig :o ) We waren met een busje en hij wilde samen achterin zitten :+: Thuisgekomen heeft hij eerst eens even goed rond gekeken, hij vond het wel raar. Daarna gedoucht en naar bed. Hij is wel eens zo breed geworden :~ maar dat is geen bezwaar. We waren eigenlijk nog vrij vroeg thuis, rond 23uur dus een uur eerder dan verwacht. Nu is hij alweer in de tuin en schuur bezig vandaar dat ik me even meld! Kan niet anders zeggen dan :+: :+: :+: Hoop dat zo blijft.

Hoe is het hier? Met jullie alles goed? Heb alleen niet goed geslapen, is toch raar dat er weer iemand naast je ligt

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 12:29

Super CIV dat het je allemaal zo is meegevallen. En is idd normaal dat je niet goed slaapt als er ineens weer iemand naast je ligt. Ik had maandag het omgekeerde op hotel. Ik kon niet slapen omdat het bed naast me leeg was...
Geniet van jullie tijd samen !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 15:35

Wat fijn dat het zo is meegevallen! Lekker meid, geniet ervan!

Ik heb net een heftige therapiesessie gehad, ben er nog naar van.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:31

Flappie, dank je, hoe is het met jou?

Angela :(:) als je erover wilt praten dan weet je me te vinden en anders zijn we er hier ook voor je. Hoop dat je je al iets beter voelt :(:)

Hier gaat het wel, merk wel dat er soms een vreemd gevoel is (spanning die zich op een andere manier uit?) mn vriend is nu even een rondje doen, langs zijn oom en tante en naar zn vrienden. Ik ben maar even thuis gebleven, even rustig aan want het is toch raar en best wel vermoeiend zo weer samen zijn. Van de andere kant is het heel fijn en zeer prettig dat hij zijn oude leven weer oppakt.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 18:57

Met mij gaat het best op het moment. Heb nu best veel vrijheid om zelf in te delen wanneer ik studeer, wanneer ik stage loop enz... Dus doe het gewoon erg rustig aan. Het zal nog druk genoeg worden allemaal in de loop van de opleiding. En prive is het momenteel windstil bij mijn schoonouders en dat vinden we beide wel lekker op dit moment. We zijn ons eigen leven aan het leiden zonder constant verantwoording te moeten af leggen...

Die evt spanning, zou dat ook niet kunnen komen dat je ondanks dat je erg blij bent dat hij terug is, toch een verstoring van je ritme/dagelijkse leven hebt. Kan mij nl voorstellen dat je toch je leven als je zo lang alleen thuis zit helemaal aan dat alleen zijn gaat aanassen...
Hoe is het eigenlijk met je paardje nu. Gaat hetgeen je besproken hebt nu door ?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 19:30

Flappie, wat fijn dat het goed met je gaat en in de privesfeer rustig is, hoop voor je dat het zo blijft! Denk wel dat je gelijk hebt met verstoring, ook al klinkt dit niet echt vriendelijk. Daarnaast voelt me vriend zich wel erg goed, bijna te mooi om waar te zijn maar dat kan ook aan mij liggen. Ben wel blij dat het zo goed gaat en hij is erg nuchter, we gaan het zien. Edit; voor paardje nog geen oplossing gevonden, degene die ik in gedachten had was te prijzig meer info via pb ;)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 20:20

Zit hij echt in gevechtszones of is hij meer een onderdeel van het back up team (klinkt misschien allemaal raar gevraagd hoor, maar ik bedoel of hij erg nare dingen meemaakt of dat hij eerder ondersteunend is). Mijn vriend zijn beste vriend heeft nl de eerste maanden in Afghanistan meegemaakt en die had bij zijn thuiskomst toch de nodige psychische problemen. Hij praat er gelukkig wel in enige mate over en kropt het niet echt op. Maar hoop van harte dat het jou vriend bespaard is gebleven en dat hij er geen nare gevolgen van over houdt. Misschien dat hij je ook probeert te sparen door te doen alsof alles goed is ? Misschien toch gewoon eens even aankaarten in een gesprek, dan ben je zelf ook zeker dat het echt goed gaat...
Wel lastig hoor...

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 21:57

Civ eindeliijk is ie dan thuis, ben zo blij voor je.
Kan indd wel even wennen zijn, je hebt maanden alleen gezeten en gehoop top dit moment, maar wel je eigen ritme gemaakt..

Hoop dat het goede gevoel van hem zo blijft, mijn vader kwam altijd terug en de eerste weken was hij erg op zich zelf en gesloten , hij heeft nog nooit een woord verteld wat hij daar deed of gezien heeft, misschien maar beter zo!
Meid geniet ervan.

Flappie lekker zeg dat je gewoon een beetje je eigen tijd kan indelen, geeft net wat meer rust zonder die druk!
Denk dta het voor iedereen goed is dat jullie nu even jullie leven lijden! Rust voor iedereen.

Ik heb weer hoop spanningen, werk is erg onrustig en ben s avonds echt versleten dat gevecht de hele dag wordt er gek van! Voor de rest voel ik me nu erg leeg en op, heb 5 okt afspraak met de psych bij mij thuis. Kijk er naar uit, en hoop dat ik mezelf weer even kan rapen, ben nu bezig met vanalles op t eschrijven zodat ik alles beetje kan bespreken met hem.

Civ doe mij maar een pb dan :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:16

Hee dames,

Ik lees morgen even bij en reageer dan ook op iedereen. Heftig dag achter de rug met een heftige reading van Garuna en erg zware therapie. Ik vind het erg moeilijk en het valt me allemaal erg zwaar. Flinke jankbuien gehad en ik voel me raar en onrustig hierdoor.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 13:32

Even een berichtje van mij.
Alles valt me momenteel erg zwaar. Het gaat niet lekker :n
Ik word erg met mezelf geconfronteerd en begin veel dingen te herkennen. Alleen kan ik er (nog) niks mee en dat is erg frustrerend. Verder zit ik in een overgang naar een nieuwe behandelaar maar ik weet eigenlijk niet of ik dat wel wil en het maakt me erg aan het twijfelen. Nu wil ik mijn tijdelijke behandelaar daar eigenlijk over spreken, maar hij is pas maandag weer te bereiken. Ik vind het gewoon erg moeilijk allemaal |(

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:55

Bah, krijg ik net een brief dat ik woensdag weer naar het UWV moet. Dit keer bij een verzekeringsarts. Zie er nu al tegen op...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:57

Ik ben ook bezig met het UWV, ik moet alles opsturen wat ik van de arbo heb gekregen en een formulier invullen...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 15:59

Maakt het jou ook onrustig?
Ik voel op een of andere manier weer een druk, die ik een tijdje niet gehad heb. Eerst was het mijn werkgever / bedrijfsarts waardoor ik toch druk voelde, nu het UWV. Ben dan toch steeds weer bang dat ik snel weer aan het werk moet, terwijl ik daar nog helemaal niet aan toe ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:27

Daar ben ik ook een beetje bang voor eigenlijk... Ik hoop dat snel alles geregeld en is en dat ik snel bij een verzekeringsarts terecht kan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 18:46

Ik moet nu dus naar de verzekeringsarts en juist daar maak ik me zorgen om. Het traject daarvoor is me alles meegevallen :j
Ach, waarschijnlijk maken we ons weer zorgen om niks, we weten allebei eigenlijk wel dat we helemaal nog niet in staat zijn om te werken, maar ja, we verwachten nog steeds zoveel van onszelf he ;) Hoezo hoge verwachtingen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 16:58

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:10

Leuk topic, fijn om te lezen dat je er weer van weet te genieten! Hier ga ik ook voor! Hoe is het hier verder? Het is inderdaad rustig.

Met mij gaat het allemaal wel, begin er weer aan te wennen dat mn maatje terug is. De eerste nachten heb ik slecht geslapen, het was zo raar dat er weer iemand naast me lag maar het begint te wennen. Ook dat er iemand thuis is als ik weg ben geweest, dat is zo fijn :+: Hij is nu bij zn vrienden en ik ben badkamers aan het kijken, straks lekker samen pizza eten, die heb ik niet meer op sinds hij weg is en van elkaar genieten. Probeer er niet teveel aan te denken dat hij terug moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 17:11

Lekker meid! Geniet ervan! Ik vind het zo fijn zulke berichtjes van je te lezen!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-09 19:33

Angela: Super topic!! Erg leuk om foto's van jou en Garuna te zien. Hoe voel je je verder?

CIV: Fijn om te lezen dat je er aan begint te wennen dat je maatje terug is. Geniet er lekker van samen, het is om voor je er erg in hebt, maar daar moet je inderdaad maar proberen niet teveel aan te denken.

Jullie zijn allebei kanjers!! :(:)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 09:15

Goeie morgen dames,

PW dat kan ik snapen dat je weer druk voelt, je bent zo druk bezig net herstellen , je therapien en het gaat best goed, nu komen er weer instanties die wer wat van je vragenn, de angst weer aan het werk te moeten begrijp ik heel goed, als jij er nog niet klaar voor bent moet je dat goed aangeven. Maak je niet te druk meid, bereid je erop voor maar laat het niet je hele hofd overnemen.

civ fijn dat je nu een beetje kan wennen, is ook ineens weer raar dat er weer iemand thuis is, maar geniet ervan!

ANgela ik vind je topic echt geweldig, laat zien hoe ver je alweer bent gekomen. Toppie meid!

Ik ben heel het weekend al druk poep aan het scheppen en op stal aan het rommelen, heerlijk.
Ga zo met daijano sprongetje maken, want ja nu komt ie.. wij gaan onze spring carriere hervatten :D 4 jaar geleden dacht ik dat het nooit meer zou kunnen, maar hij is sterk en wil zo graag , de Da heeft ook gezegd "Dees daijano geeft aan als het niet kan, geniet van je rondje en doe niet te gek" Dus ik heb alles drie dubbel gecheckt ,.. en als ik niet iedere dag 1.40 spring kan hij het best aan! Hij vindt het zelf waanzinnig om te doen en ik heb besloten dat we gewoon door de finish gaan :D
zo dames ik ga naar stal , fijne dag en tot vanavond!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-09 09:19

:wave: ik ga mennen, tot vanavond!