Abortus of niet?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 08:48

anneliesdj schreef:
Er bestaat ook nog zoiets als adoptie.

Ja, dat snap ik dan weer niet. Sorry, maar als ik naar de praktijk kijk vind ik adoptie geen erg zinvolle optie. Het levert veel pijn op.

Citaat:
Er zijn veel mensen die maar wat graag een kindje zouden willen maar om watvoor reden niet kunnen, waarom zou je het kind dan niet een kans geven bij een ander stel waar het wél heel gewenst is?

Eh.... er zijn niet voldoende geschikte adoptieouders.

Sjaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 08:54

Zelfs als ik nu onverwacht zwanger zou raken van mijn vriend waarmee ik samenwoon zou ik mijn kindje nog laten weghalen. Ik heb het op het moment niets te bieden, behalve liefde, maar qua financiele middelen of voldoende ervaring met hoe het er in het leven aan toe gaat om van het kind een gelukkig kind te maken heb ik niet. Mijn keuze zou dus duidelijk zijn.

En dat later rondspoken in je hoofd, je afvragen hoe het kind geweest zal zijn... tja. Dat neem ik dan voor lief. Ik heb 100 keer liever dat ik mezelf vragen blijf stellen en een knagend schuldgevoel dan een ongelukkig kind.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:39

Ik denk nummer 4.. Afhankelijk van wie het was zou ik het wel of niet vertellen. Maar ik denk dat ik een abortus niet zou kunnen. Ook al past het totaal niet in m'n 'toekomstplannen' op dit moment, zou het wel houden..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 12:44

Citaat:
3: abortus plegen na dat je het de andere persoon hebt verteld?

waar 2 mensen eeehh "vechten :+ " hebben er 2 schuld, dus ja ik vind dat diegene het
moet weten. En verder past een kind nog totaal niet in mijn leven en heb ik het kind
te weinig te bieden om een stabiel goed leven te kunnen beginnen..

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:06

Ik kies voor:
5: de situatie overleggen met de andere persoon en dan een beslissing maken of je het ongeboren kind wil houden of niet?
Ik ben op dit moment niet in staat een kind een goede toekomst en de liefde te bieden die het zou verdienen.
Daarom zou ik eerst goed overleggen en dan kijken wat we zouden doen.
Een kindje is bij mij niet welkom als ik het niet kan bieden wat het nodig heeft.

Nanne

Re: Abortus of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 13:09

Ik zou kiezen voor optie 5.

Samen over praten en samen beslissen. Je hebt tenslotte ook samen gemaakt. ;)

Ik ben zelf, persoonlijk, heel erg tegen abortus en zie het als moord. Daar kan ik niks aan doen en in sommige situaties begrijp ik dat het de juiste beslissing is. Maar persoonlijk zou ik het niet weg kunnen laten halen.

Ik vind mezelf volwassen genoeg om sex te hebben, dan moet ik volwassen genoeg zijn om de gevolgen te dragen en er alles aan te doen om het kindje alles te geven wat het nodig heeft.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:00

Chiqa schreef:
anneliesdj schreef:
Ik weet wel degelijk waar ik over praat, lees maar eens beter.
Ben benieuwd waar jij je mening vandaan haalt? Heb je abortus ondergaan, ooit zwanger geweest?
Het is gewoon een feit dat vrouwen die al een kind hebben maar weinig een abortus laten ondergaan, hoe denk jij dat dat komt?

Oja en hoe verklaar jij dan dat het aantal abortussen alleen maar met de jaren toeneemt?
Mss toch wel omdat vrouwen meer keuzes hebben en zich niet meer gek laten maken door opmerkingen als de jouwe en weet ik veel door wat voor levensovertuigingen?

Misschien omdat de mogelijkheid er is en mensen het dus niet meer zo nauw nemen met voorbehoedsmiddelen? Misschien omdat tieners op steeds jongere leeftijd seks hebben?
Chiqa schreef:
anneliesdj schreef:
Dat vind ik niet, imo is een ongeboren kind net zo goed een kind als een geboren kind, waarom zou je de een wel mogen vermoorden en de ander niet?
Je kunt vinden dat ik er een drama van maak maar ik vind het niet normaal om kinderen te vermoorden, ook niet als ze ongeboren zijn.

Kom zeg ga jij mij hier zitten uitmaken voor moordernaar? Mag hopen dat je even bruut van je padje aan het raken bent? Want die uitspraak gaat mij echt even íets te ver.

Heb ik jouw naam genoemd?
Waarom ga ik van mijn padje als ik zeg dat een ongeboren kind ook een mens is en een abortus dus automatisch moord? Waarom ga jij dan niet van je padje als je een ongeboren kind een klompje cellen noemt? Zo noem je een geboren kind toch ook niet?
Wanneer is het volgens jou geen klomp cellen meer?

Aladinnetje schreef:
waarom kwets jij vrouwen ie een abortus hebben gehad? |o :roll: alsof het niet genoeg pijn doet en ze ook moordenares noemen? omg.. -:(-
alsof t al niet zwaar genoeg is, kan het echt niet uitstaan zulke mensen als jij die zo kort door de bocht zijn. misschien voortaan even nadenken voor je zoiets kwetsends zegt en kijken WAAROM het weg moest worden gehaald!!!!!!!!!!!!!! :(
de meeste vrouwen voelen zich al poedersuiker genoeg en zo iemand als jij die zout in de wonden strooit wil je dan echt _-:(

Ik vind (dat is dus een mening) dat een ongeboren kind evengoed een mens is en een mens mag niet vermoord worden toch? Er zijn situatie's waarin ik me kan voorstellen dat gekozen is voor een abortus maar dat wil niet zeggen dat ik dat ook een goede keuze vind en het dus zelf ook gedaan zou hebben.
Je vind het zeker niet kwetsend als anderen het hebben over 'klompjes cellen', 'baby's op de wereld pleuren' en 'waarom moeilijk doen als het makkelijk kan'? Als je vind dat dat gezegd mag worden moet je ook geen commentaar leveren op mij ;)
Laatst bijgewerkt door anneliesdj op 06-09-09 23:09, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:04

Ik ga voor de optie: anders...

Ik ben nogal preuts dus de kans dat ik een one night stand zal hebben is zeeeeeeeer klein :P De kans dat ik het onveilig zal doen is ook enorm klein. Dus de kans dat ik daadwerkelijk ook nog eens zwanger zal worden van een ONS? eigenlijk niet aanwezig.

De kans is groter dat ik zwanger raak van mijn vriend en eerlijk gezegd weet ik niet wat ik dan zal doen... Als ik nu net zwanger ben, dan kan ik wel de studie nog afronden. Maar omdat ik nog wel thuis woon, zadel ik dan wel mijn (oudere) ouders op met een kind. Dus ik weet het echt niet...
Ligt ook aan mijn vriend: ik vind zijn mening ook erg van belang want het is ons kind dan.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-09 23:41

Walsertje schreef:
4. Interesseert me dan niet wat anderen denken ;)

Idd, moest maar niet zo dom zijn om zonder bescherming te vrijen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 06:16

anneliesdj schreef:
Misschien omdat de mogelijkheid er is en mensen het dus niet meer zo nauw nemen met voorbehoedsmiddelen? Misschien omdat tieners op steeds jongere leeftijd seks hebben?

Staat anders iets heel anders in de statistieken, namelijk dat het veel meer erkend is en het zelfs wordt gepromoot om nog veel meer ellende te voorkomen :)

anneliesdj schreef:
Heb ik jouw naam genoemd?

Euhm, ja? Wat dacht je van deze opmerking gericht naar mij
annesliesdj schreef:
Dat vind ik niet, imo is een ongeboren kind net zo goed een kind als een geboren kind, waarom zou je de een wel mogen vermoorden en de ander niet?

En;

anneliesdj schreef:
Dus als jij moeder wordt en na een paar jaar vind je 't toch niet meer zo leuk vermoord je je kind ook gewoon?

Wordt wel degelijk uitgemaakt voor moordenaar en dat bevalt mij niet echt ik zet er daarom ook even een TEM op vidn de opmerking zeer onplezierig.

Zolang de officier van justitie bepaald dat dit géén moord is en ook in het wetboek van strafrecht staat dat abortus in een erkende kliniek legaal is zou ik dergelijke opmerkingen maar even voor mij houden.
Het is nogal wat wat jij zegt.

anneliesdj schreef:
Waarom ga jij dan niet van je padje als je een ongeboren kind een klompje cellen noemt? Zo noem je een geboren kind toch ook niet?

T is toch een klompje cellen? Waarom maak je dr zo'n onoverkomelijk drama van?

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:54

Aladinnetje schreef:
Delphi schreef:
Jeej,

ik schrik hier persoonlijk erg van de reacties!!! Er wordt zo makkelijk over abortus gepraat. Net of je een blik soep in de supermarkt gaat kopen. Het begint er op te lijken dat abortus gezien wordt als anticonceptiemiddel.

Ik kies dus voor 4! Ik vind dat als je écht geen kinderen wilt of écht niet zwanger wilt raken je daar dan ook alles aan moet doen. Dus en pil, spiraalte o.i.d. én een condoom. Dan kun je tenminste zeggen dat je er alles aan gedaan hebt. Ik vind het erg naief van iemand die zonder condoom doet en regelmatig een pil vergeet.

Zelf ben ik mama van een bijna 2 jarig dochtertje. Ik kan me niet voorstellen dat ik haar had laten weghalen.

Als je beslist een abortus te willen dan krijg je eerst een echo om precies te kijken hoe ver je bent. Lijkt het jullie niet verschrikkelijk dan om een levend klein mensje te zien dat je dood gaat laten gaan??? Ik heb een echo gehad met 9 á 10 weken zwangerschap en dan zie je duidelijk een hartje, armpjes, beentjes en hoofdje.

Met 14 weken heb ik er nog één gehad en daarop kon ik mijn dochtertje zien duimen. Dan vind ik het onvoorstelbaar dat er op zo'n termijn nog abortus mag worden gepleegd.

Ik vind niet dat abortus verboden moet worden, maar wel dat het minder makkelijk moet worden om te kunnen zeggen ''Tja, als ik zwanger raak laat ik het gewoon toch weg halen''.

en ben jij nu een beter mens omdat jij r niet hebt weg laten halen? sommigen moeten misschien wel.. :( |(

Sorry maar ik probeer iets anders duidelijk te maken! En als je goed zou lezen dan zou je mijn standpunt misschien beter begrijpen! Waar lees jij dat ik een beter mens ben omdat ik mijn dochter niet weg heb laten halen????? En daarnaast heb ik nooit getwijfeld over die beslissing omdat onze dochter juist zeer gewenst was, maar dit terzijde.

Waar het mij om gaat is dat er veel mensen zo makkelijk praten over een abortus. Net of het een vorm van aniconceptie is. Ik schrik juist als ik lees dat juíst die mensen soms sloridig omgaan met anticonceptie. En ik snap niet dat als je (op dat moment) absoluut geen kinderen wilt je niet je anticonceptie zeer nauwkeurig gebruikt én daarnaast geen condoom gebruikt om de kans op een zwangerschap zo klein mogelijk te maken.

Want hoeveel mensen hier die (nu) absoluut géén kinderen willen, gebruiken hun anitconceptie zeer nauwkeurig en gebruiken daarnaast altijd een condoom?????

Kijk en als je dan nog zwanger raakt vind ik dat je zeer zeker recht hebt op een abortus. Ik begrijp dat het ook dan voor die mensen een zware beslissing is en ik zal deze mensen dan ook nooit veroordelen. Laat staan dat ik durf te zeggen dat ze een slechter mens zijn dan mij :n

Ik ben zeer zeker niet tegen abortus. Maar het blijft een feit dat je een waarschijnlijk gezond kindje weg laat halen. Dus vind ik het erg als mensen die niet zwanger willen raken er niet alles aan doen om dat te voorkomen. En dan zo simpel zeggen dat je het dan maar gewoon weg laat halen. Want zo makkelijk ligt het allemaal niet. Het ligt allemaal iets ingewikkelder dan een pak melk halen bij de supermarkt. Daar gaat het mij om!!!!!!!! Ik vind het gewoon erg als ik hoor dat iemand abortus laat plegen die zwanger is geraakt terwijl ze geen anticonceptie en geen condoom gebruikte.

Ik vind het goed dat abortus legaal is, maar sommige mensen zijn gewoon zo naief en roepen dat het hun niet kan overkomen terwijl ze voor de 2e keer in een strip een pil vergeten en geen condoom gebruiken .........
En het zou erg zijn dat je later wel graag kinderen wilt, maar niet zwanger meer kan raken of een vroeggeboorte krijgt door een eerdere abortus, die je makkelijk had kunnen voorkomen door je pil wél goed te slikken en een condoom te gebruiken!

En zo ben ik ook tégen dat abortusfilmpje. Wel vind ik dat er gewoon goede voorlichting moet zijn over anticonceptie en hoe je het beste een zwangerschap voorkomt en wat je kunt doen als er iets mis is gegaan met de anticonceptie (morning after pil). Mensen moeten wel weten wat een abortus precies inhoud, maar ik vind niet dat ze moeten doen alsof je een zeer slecht mens bent als je abortus laat plegen.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 12:58

Delphi schreef:
Jeej,

ik schrik hier persoonlijk erg van de reacties!!! Er wordt zo makkelijk over abortus gepraat. Net of je een blik soep in de supermarkt gaat kopen. Het begint er op te lijken dat abortus gezien wordt als anticonceptiemiddel.

Ik kies dus voor 4! Ik vind dat als je écht geen kinderen wilt of écht niet zwanger wilt raken je daar dan ook alles aan moet doen. Dus en pil, spiraalte o.i.d. én een condoom. Dan kun je tenminste zeggen dat je er alles aan gedaan hebt. Ik vind het erg naief van iemand die zonder condoom doet en regelmatig een pil vergeet.

Zelf ben ik mama van een bijna 2 jarig dochtertje. Ik kan me niet voorstellen dat ik haar had laten weghalen.

Als je beslist een abortus te willen dan krijg je eerst een echo om precies te kijken hoe ver je bent. Lijkt het jullie niet verschrikkelijk dan om een levend klein mensje te zien dat je dood gaat laten gaan??? Ik heb een echo gehad met 9 á 10 weken zwangerschap en dan zie je duidelijk een hartje, armpjes, beentjes en hoofdje.

Met 14 weken heb ik er nog één gehad en daarop kon ik mijn dochtertje zien duimen. Dan vind ik het onvoorstelbaar dat er op zo'n termijn nog abortus mag worden gepleegd.

Ik vind niet dat abortus verboden moet worden, maar wel dat het minder makkelijk moet worden om te kunnen zeggen ''Tja, als ik zwanger raak laat ik het gewoon toch weg halen''.

het is een abortus of een kind die je leven kan belemmeren.(niet slecht bedoelt)
ik ben 18 en kan nu geen kind hebben ik wil geen vaste relatie en mijn ouders werken teveel om voor mijn kind dan te zorgen. en ik werk ook en ga dienst in (beroeps militair) hoe kan ik dan een kind hebben
niet dus endan is de keuze heel makkelijk voor mij en dat is weghalen. anders heeft het kind ook geen leven en dan vind ik sneu

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:08

Chiqa schreef:
anneliesdj schreef:
Waarom ga jij dan niet van je padje als je een ongeboren kind een klompje cellen noemt? Zo noem je een geboren kind toch ook niet?

T is toch een klompje cellen? Waarom maak je dr zo'n onoverkomelijk drama van?

Een klompje cellen? Veel mensen zijn bij een abortus al zeker minimaal 4/6 weken zwanger. Er zijn volgens mij best wat abortussen rond de 10 weken omdat mensen simpelweg niet eerder weten dat ze zwanger zijn. Er zijn en Nederland klinieken waar je tot 22 weken abortus kunt laten plegen. 22 weken, dat vind ik echt misdadig!!! Een vriendin van mij is op 22 weken bevallen doordat haar vliezen braken. Haar kindje heeft nog ruim een half uur geleefd!!!!!!! Die grens moet in mijn ogen echt aangepast worden. Ik vraag me dan ook echt af hoé een abortus op 22 weken er aan toe gaat!!!!

Hier een foto van mijn klompje cellen op 10 weken, misschien ga je dan beter nadenken over wat je beweert
Afbeelding

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:11

nikita_benno schreef:
Delphi schreef:
Jeej,

het is een abortus of een kind die je leven kan belemmeren.(niet slecht bedoelt)
ik ben 18 en kan nu geen kind hebben ik wil geen vaste relatie en mijn ouders werken teveel om voor mijn kind dan te zorgen. en ik werk ook en ga dienst in (beroeps militair) hoe kan ik dan een kind hebben
niet dus endan is de keuze heel makkelijk voor mij en dat is weghalen. anders heeft het kind ook geen leven en dan vind ik sneu

Ja, dan vind ik inderdaad dat je alle recht hebt op een abortus! Ik zal je dan nooit veroordelen hoor! Waar het mij om gaat is dat je zeker bent dat je nu echt geen kind wilt. Dan vind ik dat je zo verstandig moet zijn om en je anticonceptie nauwkeurig te gebruiken en daarnaast een condoom te gebruiken. Dan is de kans gewoon heel klein.

Ik ben absoluut niet tegen abortus. Ik vind het zo erg dat sommige mensen erg slordig met anticonceptie omgaan of gewoonweg niet gebruiken en dan abortus als mooie oplossing zien!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:15

Waarschijnlijk optie 4.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:20

Abortus is geen "mooie oplossing", het doet pijn, fysiek en vooral emotioneel. Ik geloof niet dat er ook maar één vrouw is die ongeschonden uit een abortus komt. Het heeft een enorme impact op je leven.

Overigens ben ik volkomen voor het hebben van de keuze en zou ik, mocht ik op dit moment zwanger raken, dwars door pil en condoom heen en door een one night stand met een onbekende, mogelijk toch voor abortus kiezen. Overigens is dit volkomen hypothetish. Ik heb een vaste relatie, gebruik pil en condoom, en hoewel een kind op dit moment niet wenselijk is (en misschien wel nooit), zouden we wel een kind kunnen onderhouden. Ik hoop dat ik de keuze nooit hoef te maken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:23

Ik denk dat voor weinig dames een abortus echt een eitje is... het is voor het overgrote deel van de dames toch een heel heftige emotionele ervaring. Het is niet zomaar iets. Dus op het moment dat iemand daarvoor kiest, is er veel door het hoofd gegaan en is het echt niet iets wat 'zomaar' even gedaan word. Maar een weloverwogen keuze.
En eerlijk gezegd heb ik liever dat iemand abortus pleegt dan dat een kind ongewenst op de wereld komt en in de armen beland van iemand die er totaaaaal nog niet klaar voor is.

Ik hoop later kinderen groot te brengen met respect: respect voor diegene die er wel voor kiezen om een kind te krijgen en respect voor de mensen die de moeilijke beslissing hebben genomen om een abortus te plegen. Ik denk dat er toch vaak te licht gedacht wordt over de mensen die door slordigheid de pil zijn vergeten bv en maar even een abortus doen.... want het is toch niet zomaar iets.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:25

delphi
ik gebruik ook condoom en de pil maar dan kan het alsnog wel ene keer fout gaan. ik ben er heel voorzichtig mee.

en mog ik alsnog zwanger raken en ik weet het en het is al een kindje zeg maar dus geen 1 of 2 weken dan hou ik het voor adoptie klinkt alsnog hard maar ik kan gewoon geen kind hebben klaar. en zo`n foutje is gauw gemaakt ondanks de voorzorgs maatregelen. maar ik vind het sneu als ik dalijk in uruzgan zit om mijn kind ff zo gezegt bij me ouders te dumpen of vriend.

en het is inderdaad geen klompje cellen zoals je zegt. het is echt een mensje en vind abortus zelf wel moord als het als een vorm heeft zeg maar. al zou ik het zelf ook weg laten halen maar een kind verpest grof gezegt mijn toekomst en het heeft zelf ook geen toekomst dus vandaar dan mijn keuze.

zou ik er financieel goed bij zitten vriend of geen vriend doet er verder ff niet toe en heb me eigen huis en alles op een rij is het hardstikke welkom

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:27

Kaka schreef:
Abortus is geen "mooie oplossing", het doet pijn, fysiek en vooral emotioneel. Ik geloof niet dat er ook maar één vrouw is die ongeschonden uit een abortus komt. Het heeft een enorme impact op je leven.

Overigens ben ik volkomen voor het hebben van de keuze en zou ik, mocht ik op dit moment zwanger raken, dwars door pil en condoom heen en door een one night stand met een onbekende, mogelijk toch voor abortus kiezen. Overigens is dit volkomen hypothetish. Ik heb een vaste relatie, gebruik pil en condoom, en hoewel een kind op dit moment niet wenselijk is (en misschien wel nooit), zouden we wel een kind kunnen onderhouden. Ik hoop dat ik de keuze nooit hoef te maken.

nee het is zeker geen mooie oplossing zoals al een paar is gezegt het doet echt wel iets met je.
ik ben hard vanmezelf en kan veel hebben maar het is wel je eigen kindje wat je dan weg laat halen.
ik weet niet hoe ik erop zou reageren maar ik denk niet dat ik breed lachend die kliniek verlaat.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:48

nikita_benno schreef:
delphi
ik gebruik ook condoom en de pil maar dan kan het alsnog wel ene keer fout gaan. ik ben er heel voorzichtig mee.

en mog ik alsnog zwanger raken en ik weet het en het is al een kindje zeg maar dus geen 1 of 2 weken dan hou ik het voor adoptie klinkt alsnog hard maar ik kan gewoon geen kind hebben klaar. en zo`n foutje is gauw gemaakt ondanks de voorzorgs maatregelen. maar ik vind het sneu als ik dalijk in uruzgan zit om mijn kind ff zo gezegt bij me ouders te dumpen of vriend.

en het is inderdaad geen klompje cellen zoals je zegt. het is echt een mensje en vind abortus zelf wel moord als het als een vorm heeft zeg maar. al zou ik het zelf ook weg laten halen maar een kind verpest grof gezegt mijn toekomst en het heeft zelf ook geen toekomst dus vandaar dan mijn keuze.

zou ik er financieel goed bij zitten vriend of geen vriend doet er verder ff niet toe en heb me eigen huis en alles op een rij is het hardstikke welkom

Idd kun je dan alsnog zwanger raken. Maar je kunt wel zeggen dat je er alles aan gedaan hebt om niet zwanger te raken! En ook al kun je het financiel dan moet je idd wel klaar zijn voor een kindje. Als je gevoel dan 'nee' zegt kun je dat een kindje ook niet aan doen. En dan is abortus een goede, maar zeker een hele zware keuze.

En idd is het niet zomaar een klompje cellen. Je bent al snel 4-6 weken zwanger voor je er meestal achter komt! Ze rekenen vanaf de laatste dag van je menstruatie. Dus als je een cyclus hebt van 28-30 dagen ben je vaak al 4 weken voor je er achter komt dat je niet ongesteld wordt. Vaak wachten ze nog een weekje af en je hebt 5 dagen bedenktijd. Dus dan ben je al heel snel 6 weken zwanger. En dan zit er echt al vorm in om zo maar te zeggen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 13:53

Delphi schreef:
[

Een klompje cellen? Veel mensen zijn bij een abortus al zeker minimaal 4/6 weken zwanger. Er zijn volgens mij best wat abortussen rond de 10 weken omdat mensen simpelweg niet eerder weten dat ze zwanger zijn. Er zijn en Nederland klinieken waar je tot 22 weken abortus kunt laten plegen. 22 weken, dat vind ik echt misdadig!!! Een vriendin van mij is op 22 weken bevallen doordat haar vliezen braken. Haar kindje heeft nog ruim een half uur geleefd!!!!!!! Die grens moet in mijn ogen echt aangepast worden. Ik vraag me dan ook echt af hoé een abortus op 22 weken er aan toe gaat!!!!

Hier een foto van mijn klompje cellen op 10 weken, misschien ga je dan beter nadenken over wat je beweert
Afbeelding

Technisch gezien is het een klompje cellen :+ Net als jij en ik.

Met 8 tot 10 weken zwangerschap is het 'kindje in wording' nog een embryo, zonder bewustzijn, gevoel en overlevingskansen buiten het lichaam. Ik kan me voorstellen dat een kind in de 22e week weghalen als 'moord' word gezien. Ik vind niet dat het dit is. Zolang een kind in het lichaam van mama zit en geaborteerd kan worden, is het een deel van mama en geen levend specimen op zich, want zonder mama zou het dood gaan omdat het zichzelf niet kan redden en daarin ook geen bewustzijn heeft.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:01

Delphi schreef:
nikita_benno schreef:
delphi

Idd kun je dan alsnog zwanger raken. Maar je kunt wel zeggen dat je er alles aan gedaan hebt om niet zwanger te raken! En ook al kun je het financiel dan moet je idd wel klaar zijn voor een kindje. Als je gevoel dan 'nee' zegt kun je dat een kindje ook niet aan doen. En dan is abortus een goede, maar zeker een hele zware keuze.

En idd is het niet zomaar een klompje cellen. Je bent al snel 4-6 weken zwanger voor je er meestal achter komt! Ze rekenen vanaf de laatste dag van je menstruatie. Dus als je een cyclus hebt van 28-30 dagen ben je vaak al 4 weken voor je er achter komt dat je niet ongesteld wordt. Vaak wachten ze nog een weekje af en je hebt 5 dagen bedenktijd. Dus dan ben je al heel snel 6 weken zwanger. En dan zit er echt al vorm in om zo maar te zeggen.

ja ben ik met je eens je hebt er dan alles aan gedaan maar ik moet wel zeggen dat veel jongeren/mensen tegenwoordig gewoon sex hebben zonder condoom en dan alleen de pil en denken het overkomt mij niet.
en ik vind dat ze daar wel beter op voorbereid mogen zijn.

het is geen klompje cellen en zoiets zou je ook niet over je eigen kind zeggen zeg maar.
het zijn wel cellen daar niet van maar het word een mensje dat groeit. en met 6 weken is het al behoorlijk groot geworden opzich want in 9 maanden komt er wel een compleet kind uit je.

ik zat laatst ene programma te kijken op tv over tienermoeders in engenland daar is het dus heel erg dat ze op 13/14/15 jarige leeftijd een kind krijgen.
sommige van hun kunnen daar niet mee omgaan negeren het kind maar je hebt zelf ook geen jeugd meer. em dat beseffen veel mensen niet. en ik vind zo wie zo wel dat je een stabiele vaste relatie moet hebben voor een kind is ook veel fijner om in een gezin om te groeien.

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:23

Bij mij gaat die hoe dan ook eruit. Ik ben geen kinderpersoon, en als ik nu zwanger zou worden van mijn vriend maak ik dezelfde keuze. 100% zeker over de toekomst kan je nooit zijn, maar zoals ik er nu tegenaan kijk (en tot nu toe mijn hele leven al heb gedaan) kies ik ervoor om bewust kinderloos te blijven. Als ik abortus laat plegen zal ik zeker de 'zaaddonor' laten weten dat ik zwanger ben en dat ik het embryo laat weghalen.
Voor mij is een emryo niet meer dan een klompje cellen wat de potentie heeft om een mens te worden. Ik vind het vreemd dat mensen die tegen abortus zijn puur kijken naar dit klompje cellen, en niet kijken naar de persoon waarin dit potentiele mensje groeit. Ze kijken niet naar wat díe persoon wilt (het is toch haar lichaam?) en kijken niet naar de mogelijke psychologisch gevolgen voor die persoon; het veranderd plots je hele leven.
Maar iedereen moet zijn eigen keuzes kunnen maken wat abortus betreft. Er is een grens gesteld tot wanneer je abortus mag laten plegen en wanneer een vrouw de keuze maakt om aborus te laten plegen vind ik niet dat ze om wat voor (geloofs)reden dan ook mag worden tegen gehouden door derden.

Jollyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:43

Abortus is altijd een moeilijk onderwerp. Ik ben blij dat de mogelijkheid bestaat, maar vind ook iedere abortus er eigenlijk een te veel.
Toevallig had ik vandaag nog een college van een medewerker van een abortuskliniek over anticonceptie en abortus. Zij vertelde dat het aantal abortus in Nederland de laatste jaren vrijwel stabiel is. Alle vrouwen die in de kliniek komen krijgen uitgebreide gesprekken en hebben een wettelijk bepaalde wachttijd van minimaal 5 dagen. Ook krijgen ze uitgebreid informatie over anticonceptie. Het blijkt dat, ondanks veel voorlichting, vrouwen toch niet altijd goed hun anticonceptie gebruiken (pil vergeten, stopweek te lang etc.)

Er zijn zeer veel redenen om tot een abortus te besluiten en de beslissing is niet makkelijk. Het is een emotionele gebeurtenis, maar deze wordt vaak genomen om de juiste redenen (wat voor iemand persoonlijk juist is) en er is goed over nagedacht. Het gaat over twee levens (en met de biologische vader erbij eigenlijk drie). Kun je een kind bieden wat nodig is? Niemand kan in de toekomst kijken en jaren later besef je misschien dat het mogelijk toch wel gelukt zou zijn, maar op het moment dat het speelt neemt iemand die beslissing die op dat moment juist is.

Abortus is absoluut geen vorm van anticonceptie, hoewel er een kleine groep vrouwen is die dat blijkbaar wel lijkt te denken. Ik heb tijdens mijn stages meerdere malen in iemands dossier zien staan dat diegene 2-6 abortus heeft ondergaan. Hierbij zit een groot deel vrouwen dat hun anticonceptie niet goed gebruikt of niet op de hoogte zijn van bijvoorbeeld de morning-after pil. En daar ligt dus een heel belangrijke rol voor huisartsen, middelbare scholen, verloskundigen, gynaecologen en abortusklinieken. Zelf vind ik dat op de basisschool ook meer aandacht aan dit onderwerp besteed moet worden. Jonge kinderen zijn heel open in het praten over 'waar de kindjes vandaan komen'. In de lagere groepen kun je het daar dus al over hebben en dan kun je het in de hogere groepen gaan hebben over veilig vrijen en hoe werkt je lichaam (menstruele cyclus).

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-09 14:46

5. 't is beide onze/jullie fout, ik vind dat hij ook het recht heeft om te weten dat je er zwanger van bent geworden, ook al ken je die gast niet, er zit toch een kindje in je buik van jullie beide.
Of ik abortus zou plegen weetik niet, vind ik een heel groot iets, het is je eigen schuld (waarschijnlijk). Plus dan komt er nog wel bij hoe je thuis zit, opleidingen werk etc. etc. Maar ik zou 't er zeker met hem over hebben. :j