Eerste keer; ongesteld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe oud was je toen je voor het eerst ongesteld werd?

jonger dan 9
7 (0%)
9
14 (1%)
10
44 (3%)
11
161 (13%)
12
271 (23%)
13
280 (24%)
14
215 (18%)
15
98 (8%)
16
44 (3%)
17
11 (0%)
18
5 (0%)
ouder dan 18
3 (0%)

Totaal aantal stemmen: 1153

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:28

Riss schreef:
ik was 14, was op school en 5 minuten voor de gymles ontdekte ik het :')
mean, ik wist niet wat ik moest doen dus had maar een hoop wc papier in mn ondergoed gestopt :)

Jaa bij mij ging het ook zo :Y)
Alleen ik was 13..
Ik dacht echt waaah en nu??? haha

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:29

Vicky_88 schreef:
Nee, indd als je die keuze nog had gehad was het een ander verhaal (en spiraaltje laten zetten is ook geen feestje hoor ;) )

hmm, toch gek dat dat dan is doorgezet... en dat je helemaal niet meer ongesteld word...
is het ook van de ''een op de andere dag'' gekomen (ofja, juist weggebleven :') )

Spiraaltje lijkt me idd ook niet echt een feest nee.. -O-

Het werd steeds minder toen ik aan de pil ging. Ik was het normaal 5 dagen en toen ineens nog maar 3, 2, 1, 0 dagen.. Toen ben ik eerst gestopt met de pil, maar na een half jaar was er nog niks gebeurd. Toen ben ik naar de dokter gegaan.

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:42

Nanne schreef:
Vicky_88 schreef:
Nee, indd als je die keuze nog had gehad was het een ander verhaal (en spiraaltje laten zetten is ook geen feestje hoor ;) )

hmm, toch gek dat dat dan is doorgezet... en dat je helemaal niet meer ongesteld word...
is het ook van de ''een op de andere dag'' gekomen (ofja, juist weggebleven :') )

Spiraaltje lijkt me idd ook niet echt een feest nee.. -O-

Het werd steeds minder toen ik aan de pil ging. Ik was het normaal 5 dagen en toen ineens nog maar 3, 2, 1, 0 dagen.. Toen ben ik eerst gestopt met de pil, maar na een half jaar was er nog niks gebeurd. Toen ben ik naar de dokter gegaan.

Ik heb dat nu met deze pil ook. Geleidelijk aan wordt het aantal dagen minder. ben van zeven dagen naar nu 4 gegaan.

Vicky_88

Re: Eerste keer; ongesteld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 13:51

nou, het zetten deed ff pijn (de klem er op was het minst fijne) en die middag ff wat buikkrampen gehad (vergelijkbaar met menstruatiepijn) en nu geen last meer van, en vanaf dag 1 niet meer ongesteld :D

zo'n ding gaat 5 jaar mee, dus 1 dagje buikpijn eens in de 5 jaar, nou dat heb ik er wel voor over hoor, anders was het elke maand een dag plat!

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 13:53

Iemand die ik ken was er wel helemaal ziek van geworden, was ook flauwgevallen. Maarja, dat 1x voor die 5 jaar...

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:07

Tempus, dat kan zowiezo met de pil hoor. De menstruatie kan ook helemaal uitblijven, dat wil niet direct zeggen dat er iets mis is. Komt heel vaak voor, alleen als je dan stopt zou het binnen 6 maanden weer regelmatig moeten zijn omdat dan de hormonen geleidelijk uit je lichaam verdwijnen.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:12

Ik toen ik 11 was, Man wat heb ik de boel bij elkaar gejankt :o Ik was heel erg onregelmatig, Ik was 3 maanden niet en toen kwam er echt een vloedgolf van 1 maand ongesteldheid, Was zelfs in groep acht dat ik doorgelekt was en toen naar huis moest voor een nieuwe broek. :o

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:19

Ik heb geen idee meer hoe oud, geloof dat ik in groep 8 zat.

Ik weet nog wel heel goed dat ik tegen mijn moeder zei; Mam, het is gebeurd.... Mijn moeder vroeg zich af wat ik bedoelde en ik zelf durfde het niet te vertellen.. :+ uiteindelijk met veel moeite toch maar wel gedaan..

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:23

ik was net 15, schrok toch wel.. dacht echt poedersuiker, hier beginnen we dan zoveel jaar mee!

zit nu aan de pil, was erg regelmatig en je wordt het natuurlijk juist op die dagen dat het totaaal niet uitkomt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:45

Ik was geloof ik 13, ik vond het wel best. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:52

mistid schreef:
Ah ja ik meteen de tweede dag.
Ik kon er niet mee lopen, ik kreeg giga O-benen :=

Ik ook :')
Ik kon er echt niet mee lopen maandverband..
Ging heel snel maar aan de tampons :+

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 16:54

Ik was 13, toen was het een tijdje weggebleven, en nu ben ik het nog steeds onregelmatig. (ben nu 14)

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:05

Mijn eerste keer ongesteld was op 24 oktober 1983. Ik was toen 11. Wat een ramp!!!! Ik schrok niet, maar het verklaarde wel de enorme buikpijn die ik had. Vanaf het begin regelmatig en enorm veel. 's Nachts met 2 maandverbandjes, 2 katoenen luiers in een pyjamabroek, een handdoek tussen pyjamabroek en laken, een handdoek tussen laken en molton en een vuilniszak tussen molton en matras. En nog zat het in de matras. Vanaf dat moment alleen maar ellende en verschrikkelijk veel pijn. Tot en met flauwvallen toe. Vaak een cyste ipv een normale eisprong. Continu het gevoel van een te strakke riem om mijn buik en als ik ongesteld was het gevoel van een mes met weerhaken. Na 21 jaar pijn was ik het zat en heb mijn baarmoeder laten verwijden. Wat een opluchting was dat en het was heel erg vreemd om na 21 jaar geen pijn meer te hebben. Ik hoop alleen dat mijn dochter er niet zoveel last van gaat krijgen.

Aprilsgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 17:09

Uh, gheghe...
Ik was 13 (ben ik nog hoor.)
Maar wij gingen op vakantie naar Oostenrijk, merkte helemaal niets dus ging gewoon onderweg naar het toilet bij een Tankstation. Schrik ik me helemaal rot omdat er bloed in mijn onderbroek zit. Dus niet heel prettig om daar achter te komen op een tankstation, maar ik heb nooit last van buikpijn ofzo.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:03

Weet niet meer of ik nu 11, of 12 was. Heb 11 ingevuld bij de poll maar begin nu te twijfelen. Het is ook alweer wat jaartjes geleden....

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:07

ik was 13 geloof ik, toen is het 3 jaar uit geweest, en 3 maanden geleden nog een keer. Heel licht beide keren.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:08

Ik was 14, en het was net na een hele belangrijke volleybalwedstrijd :+

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:10

Ik was 10 jaar, zat op school (eerste klas middelbare school) en was ontzettend trots dat ik 'volwassen' werd. Helaas ben ik er nu niet zo blij meer mee :').

Laatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 18:12

Ik was 13, ik schrok eigenlijk niet, ik weet niet meer of ik er blij mee was. Maar nu ben ik er iig niet blij mee.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:24

Ik was 13 en ik had er niet echt veel last van, maar vond maandverband echt vreselijk, dus
ben de tweede dag al tampons gaan gebruiken :P .

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:33

Ik was net 1 week 11. Mijn moeder was zelf heel laat, en had er dus nog niet aan gedacht mij er iets over te vertellen, die schok minsten net zo hard als ik := en ze stond toen op het punt te bevallen, was niet echt een pretje :=

behalve dat wist ik er dus nog niets over, nooit iets van gehoord ofzo, en ik was dus heeeeel erg bang en geschokken... ik dacht echt dat ik doodging die eerste nacht :o gelukkig leef ik nog, en is het uiteindelijk allemaal goed gekomen. Ik ben het wle van begin af aan heel regelmatig geweest!! en ik ben ook tussendoor ruim 4 jaar aan de pil geweest, afgelopen december gestopt, en gelijk weer heel regelmatig! Dat is dus wel erg fijn.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:51

rainbow8 schreef:
Mijn eerste keer ongesteld was op 24 oktober 1983. Ik was toen 11. Wat een ramp!!!! Ik schrok niet, maar het verklaarde wel de enorme buikpijn die ik had. Vanaf het begin regelmatig en enorm veel. 's Nachts met 2 maandverbandjes, 2 katoenen luiers in een pyjamabroek, een handdoek tussen pyjamabroek en laken, een handdoek tussen laken en molton en een vuilniszak tussen molton en matras. En nog zat het in de matras. Vanaf dat moment alleen maar ellende en verschrikkelijk veel pijn. Tot en met flauwvallen toe. Vaak een cyste ipv een normale eisprong. Continu het gevoel van een te strakke riem om mijn buik en als ik ongesteld was het gevoel van een mes met weerhaken. Na 21 jaar pijn was ik het zat en heb mijn baarmoeder laten verwijden. Wat een opluchting was dat en het was heel erg vreemd om na 21 jaar geen pijn meer te hebben. Ik hoop alleen dat mijn dochter er niet zoveel last van gaat krijgen.

Jeetje wat heftig zeg, is zoiets dus erfelijk?

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:56

Ik vond het ook niet grappig, was de laatste dag dat ik op schoolreis was in Parijs.. Dus dag 1 bracht ik door in de bus.. Rampage..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:58

katiavl schreef:
Ik was 11 en trots op. Was echt blij dat ik een vrouw werd :')

Had ik dat gevoel nu nog maar :+
Helemaal hetzelfde hier! Alleen was ik net 13 geworden.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 21:04

Ik was 12 jaar en schrok heel erg...
Heb er nóg een hekel aan en slik dus de pil zolang mogelijk door..hierna ga ik aan de Implanon, dan blijft het als het goed is zo'n 3 jaar weg!