Ik kan niet naar de wc..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:54

Noukie schreef:
Blijkbaar geniet ze er van ofzo. Hopen dat morgen, op een zondag als alles dicht is, het een keer goed ellendig gaat worden.
Als ik je baas was (of een collega die nu met extra werk zit) zou ik niet blij met je zijn.
Ziek zijn kan gebeuren, maar gewoon weigeren echt actie te ondernemen om beter te worden...

Nee hoor, dan gaat ze vast naar de nightcare. Dat is altijd prettig voor de mensen die echt wat hebben, zitten in de wachtkamer met een lange wachttijd, doordat een ander iemand de dag ervoor geen zin/tijd had om naar de drogist/apotheek te gaan. }:0

Noukie

Re: Ik kan niet naar de wc..

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 09:55

De dag ervoor.. zeg maar gerust de dagen ervoor ;)
en idd, andere mensen maar wachten. En dan nog zijn er mensen die klagen dat ze op de ehbo zo onbehulpzaam zijn, gek he? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:49

Begin me zo langzamerhand af te vragen of dit niet zo'n komkommertijd topic is. De tegenhanger van dat andere poeptopic met de titel " Hoe vaak poep jij per dag?"

xmaddyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:50

|o

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 10:53

Bij mij zou het heel simpel zijn:
- je blijft thuis van je werk, dus ga je er wat aan doen (en wel gelijk, je kan achter de computer zitten, dus kan je ook in de apotheek/bij de huisarts zitten (langsgaan werkt vaak veel beter ;) ))
- of je zeurt niet en gaat gewoon aan het werk

Dus hoppa, weg achter die comp en naar de apotheek/huisarts een middeltje halen!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:12

Ik zou ook eerst maar eens naar de apotheek gaan... je bent nu al een tijdje aan het zeggen dat je er zo'n last van hebt. Dan zou ik er eerst maar eens even achteraan gaan. Je bent er inmiddels vast wel achter dat het zo ook niet werkt.........

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:19

Moderatoropmerking:
Het is niet nodig om hier te gaan speculeren of de ts geniet van de aandacht die ze hier krijgt etc. De TS heeft verschillende adviezen gekregen, het is vervolgens aan haar om hier al dan niet iets mee te doen. Wanneer ze dit niet doet geeft dit geen recht om haar te beschuldigen van aandachtrekkerij of het openen van een fake-topic.
Bij deze dan ook het verzoek hier niet verder mee te gaan en het ontopic te houden vanaf nu.

MarjonTampon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:21

Owja pruimen inderdaad.
Ik heb totaal geen problemen met mn stoelgang. Had smiddags een keer 4 van die gedroogde pruimen gegeten, en s'avonds aan de racekak en 3 keer naar de wc geweest. :+

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:22

_Nancy schreef:
Geniet ik van de aandacht?
Het liefst heb ik momenteel helemaal geen aandacht..

Maar goed, ik probeer vandaag wel te gaan..
Gister is het gewoon niet gelukt, redenen ga ik hier niet uitleggen
Dan is het niet meteen omdat ik er van geniet of zo..

En hoe was het vandaag bij de apotheek/huisarts :o ?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:26

Anoniem schreef:
Begin me zo langzamerhand af te vragen of dit niet zo'n komkommertijd topic is. De tegenhanger van dat andere poeptopic met de titel " Hoe vaak poep jij per dag?"

Dat topic heb ik dus gemaakt, en het is hoevaak poepen jullie? ipv per dag ;)
Maar ts meschien dat jet eens door moet lezen staan ook handige tips in om te poepen :D
Ik geef zelf als advies lekker naar de sigarenboer of super te gaan en lekker de story de weekend en wat paarden megazines te kopen en lekker op de wc te lezen , je voelt het vanzelf komen :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:37

Nou geloof me, als je echt niet kan, kan je echt niet.
Ik heb er ook voor in het ziekenhuis gelegen omdat alle huismiddeltjes niet meer werkte. En de medicijnen die ze gaven (3 verschillende) ook niet. Bleek uiteindelijk een zweer in mn darmen te zijn overigens. Maar dat was een hele andere situatie als TS nu (ik had koorts en bloed enz)

Daarom reageerde ik ook al een keer geirriteerd in dit topic. Doe er wat aan. Hoe langer je wacht, hoe erger het wordt. En niet denken dat het vanzelf wel op gang komt want dat zal wrs wel niet.

Edit: En als je echt niet naar de apotheek wil / kan, ik heb zowel Movicolon als Lactulose hier nog liggen dus dat mag je altijd op komen halen als je wil.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:40

Pff wat een ellende. Je bent niet allergies voor iets ofzo ? waar door je flink aan de schijt gaat. ik hoef maar 5 slokken melk te drinken en binnen half uur ben ik leeg. Heb jij ook niet zo iets?

Verder heel heel veel drinken, veel bewegen en veel vezels. Pruimen moes al geprobeerd? (net zo iets als appelmoes)

Het feit dat je amper eetlust hebt komt omdat je maag/darm vol zit, de enigen manier om er van af te komen is om gewoon naar de huisarts te gaan. En ff flink overdrijven.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 11:59

en.... is het inmiddels al gelukt?

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 12:19

Bij de Albert Hein hebben ze van die flessen verse kiwi-sap. Daar ga je ook goed van. Daarom drink ik het niet te vaak.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 13:13

Bedankt voor de opmerking Mas! :)

Naja ik ben vanaf vanochtend niet meer naar de wc geweest, want ik hoefde niet..
Dus dan kan het ook niet..

Ik ga eerst gewoon voedingsmiddelen proberen, voordat ik naar de apotheek/huisarts ga.. Heb ik met mijn ouders besloten
Mijn huisarts zegt dat ik nog een week moet wachten en mijn moeder gelooft hem, nou dan wacht ik toch nog een week..
(Klinkt wel zo makkelijk, maar we zullen zien..)

In die tussentijd eet ik zoveel mogelijk pruimen, kiwi's, vers geperste sinaasappelsap, zonnatura thee, bruin brood, activia en heel veel andere dingen die al in dit topic genoemd zijn..

Verder ben ik nergens allergies voor qua voedingsmiddelen, voor zover ik weet in ieder geval.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 13:14

Dat wist mijn dochter ook niet die liep er 11 jaar mee rond,ik ben blij dat ze eindelijk normaal gaat.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-09 13:15

11 jaar!?
Dat is wel extreem..

Dat hou ik niet vol :o

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:03

sorry hoor maar ik begrijp jou echt niet..
waarom ga je niet naar de apotheek, schaam je je er soms voor?
laat dan iemand anders het voor je halen , je moeder ofzo..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 15:56

Ik vind het ook wel vreemd dat je er niets aan doet. En ook vreemd dat je moeder dit zo zegt. Je wil niet meer eten, omdat je darmen propvol zitten, je bent misselijk en je hebt buikpijn. Dat is toch niet goed joh?

Escalutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:04

Ik heb ook tijden met dit gedoe gelopen alleen kwam het er bijmij met heel veel moeite toch uit.
Uiteindelijk toch de stap naar de huisarts gemaakt. Het een en ander uitgelegd wat ik voelde. Hij voelde wat aan mijn buik en dat was het.
Ik ging naar huis met een laxeermiddel om mijn darmen te stimuleren. Ik was blij dat ik dat gedaan heb want heb nu nergens meer last van.

Het is waarschijnlijk gewoon een verstopping en dat kan prima verholpen worden met dit soort medicijnen.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:09

Zit je dan nu ook nog "ziek" thuis?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:14

Nikka schreef:
Zit je dan nu ook nog "ziek" thuis?

Dat is niet helemaal waar, want ze is wel wezen skeeleren....

Je weet dat je daar giga problemen mee krijgt als de Arbo op je stoep staat.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:14

bij de kruidvat verkopen ze potten met vezeltabletten, goedkoop en het werkt! moet je bij je eten innemen

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:15

als je mijn collega was geweest, was ik echt niet blij geweest dat je je ziek meld en vervolgens niet naar de apotheek of wat dan ook gaat..
is het inmiddels al op gang gekomen, door de thee, kiwi´s, bruinbrood e.d

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 18:17

ga gewoon naar de HA is veel beter als zelf prutsen!