te dun, welke nadelen voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: te dun, welke nadelen voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 22:49

Ze wouden mij ook als vlag gebruiken :j Ik wapperder vast mooi mee met de wind :D
Kan er ook erg om lachen, toen ook: houd wel van die humor hahaha :D

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 23:04

Aan mijn vader (ook dun, heb het niet van een vreemde :D) hebben ze weleens gevraagd of hij niet moe werd van douchen, steeds van de ene straal naar de andere rennen :D.

Ik kan dat soort grapjes altijd wel waarderen..

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 07:50

Ik lees hier veel mensen zeggen dat ze te weinig wegen,
even een voorbeeldje: als je 15 bent en 1.68 m en 5 kg weegt zit je nog in het groene gedeelte dus een gezond gewicht volgens de BMI en dit met een BMI van nog geen 16 dus!
Leeftijd is heel erg afhankelijk van wat je BMI mag zijn.
Op jonge leeftijd is het logisch dat kinderen veel minder wegen.

Zo is mijn dochtertje van 7 volgens het BMI te licht,ze is ook zeker niet dik ;) Maar de dokter en ggd maken zich hier geen zorgen om, beter iets te mager dan te dik op jeugdige leeftijd volgens hem.
Mits je geen eetstoornis hebt is een beetje ondergewicht volgens hun dus niet erg, dit komt er wel bij normaal gezien (zo niet dan is het idd minder, maar denk dat we bijna allemaal wel aangekomen zijn naar mate we ouder worden)

Ik breek wel in dit topic in zomaar dus zal ook even meepraten over de nadelen ;)
Zelf ben ik overigens 1.63 ong en weeg tussen de 48 en 51 (schommelt ;) ) , ik vind mezelf niet te dun maar ik heb het bv wel sneller koud, meer last van mijn kont bij het fietsen , lang zitten enz ;) , toen ik dus 15 kg meer woog na de zwangerschappen had ik hier minder last van.
Mijn dochtertje klaagt zelf niet snel, alleen merk ik wel dat ze het ook sneller koud heeft, sneller moe is , heel gevoelige voor blauwe plekken, kleding die altijd te wijd is, ze zegt zelf altijd: mama, broeken zitten bij mij zoals ze bij jongen zitten, als een zak om haar kont dus :+ , lang leve de skinny broeken voor haar dus :).
En wat ze ook vaak heeft is dat ze haar zo popperig vinden, terwijl ze dit helemaal niet wil en zo niet is , want ze staat haar mannetje wel ;)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-09 19:37

@_Inge:

"als je 15 bent en 1.68 m en 5 kg weegt zit je nog in het groene gedeelte dus een gezond gewicht"

Ik denk dat je dan allang dood bent:P

NicoleHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 21:25

Bmi's van het internet kloppen vaak voor geen meter ;)
worden veel te weinig in geschat bleek uit een een of ander ding :+
wat je wel kan na gaan. zoals mijn broer van 17 is ergens begin de 1.80 en weegt maar 67 kilo. dit word ook aangeduid als prima gewicht wat ik absoluut te weinig vind.

_Inge schreef:
Ik lees hier veel mensen zeggen dat ze te weinig wegen,
even een voorbeeldje: als je 15 bent en 1.68 m en 5 kg weegt zit je nog in het groene gedeelte dus een gezond gewicht volgens de BMI en dit met een BMI van nog geen 16 dus!
Leeftijd is heel erg afhankelijk van wat je BMI mag zijn.
Op jonge leeftijd is het logisch dat kinderen veel minder wegen.

Zo is mijn dochtertje van 7 volgens het BMI te licht,ze is ook zeker niet dik ;) Maar de dokter en ggd maken zich hier geen zorgen om, beter iets te mager dan te dik op jeugdige leeftijd volgens hem.
Mits je geen eetstoornis hebt is een beetje ondergewicht volgens hun dus niet erg, dit komt er wel bij normaal gezien (zo niet dan is het idd minder, maar denk dat we bijna allemaal wel aangekomen zijn naar mate we ouder worden)

Ik breek wel in dit topic in zomaar dus zal ook even meepraten over de nadelen ;)
Zelf ben ik overigens 1.63 ong en weeg tussen de 48 en 51 (schommelt ;) ) , ik vind mezelf niet te dun maar ik heb het bv wel sneller koud, meer last van mijn kont bij het fietsen , lang zitten enz ;) , toen ik dus 15 kg meer woog na de zwangerschappen had ik hier minder last van.
Mijn dochtertje klaagt zelf niet snel, alleen merk ik wel dat ze het ook sneller koud heeft, sneller moe is , heel gevoelige voor blauwe plekken, kleding die altijd te wijd is, ze zegt zelf altijd: mama, broeken zitten bij mij zoals ze bij jongen zitten, als een zak om haar kont dus :+ , lang leve de skinny broeken voor haar dus :).
En wat ze ook vaak heeft is dat ze haar zo popperig vinden, terwijl ze dit helemaal niet wil en zo niet is , want ze staat haar mannetje wel ;)

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-09 17:25

Djeradalover schreef:
@_Inge:

"als je 15 bent en 1.68 m en 5 kg weegt zit je nog in het groene gedeelte dus een gezond gewicht"

Ik denk dat je dan allang dood bent:P

dat denk ik ook ;) maar neem aan dat jullie snappen dat dit een typefout is , weet nu alleen niet meer wat ik wel bedoelde :o , even geen internet en helemaal kwijt wat ik wilde zeggen ;)

BMI is enkel een richtlijn, maar men houd hierbij geen rekening met de vet/vocht/spier verhoudingen van iemand.
Normaal gesproken als iemand jong is een gezond eetpatroon heeft en geen lichamelijk ongemakken ondervind zal men niet snel iets aan een laag gewicht doen, meestal trekt het gewicht wel bij als men ouder wordt.
Kijk je kan zeggen ik heb nadelen van mijn lage gewicht maar dan wil het niet direct zeggen dat je ondergewicht hebt, (dit dan meestal op jeugdige leeftijd).

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:30

Spieren wegen ook nog eens meer als vet. Dus als iemand vet verliest, maar wel spiermassa kweekt, kan het zijn dat iemand zwaarder wordt, maar het eigelijk niet te zien is.
Ik zit nu eindelijk in het groene gedeelte van de BMI. Maar nog ben ik te mager. Beetje jammer.

Touchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-09 12:41

Ik heb geen ondergewicht ofzo, maar ben wel (erg?) dun. Er waren zelfs mensen die aan me vroegen of ik anorexia had -O-
Ik eet niet veel ofzo, maar ik maakte me niet druk om mijn gewicht. Later wilde ik wilde zelfs aankomen zodat ik niet meer zulke vragen kreeg...
Ik heb gewoon nooit zoveel honger :o

Edit: Even als antwoord op de vraag, ik heb het best vaak koud.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:35

Ik hoorde vandaag op de radio als je in je pubertijd te weinig slaapt word je dikker en van stress. oliebol man had ik dat eerder geweten :+

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-09 15:37

Asyaa schreef:
aankomen komt bij mij er ook niet echt van
het heeft jaren geduurd voordat ik door de 40 kilo grens heen kwam
en nu zit ik rond de 55
enigste wat ik wil is wat meer vet om onderarmen heen... die zijn echt veels te dun :+

Je mag wel wat van mij, heb kipfilééee wil je niet weten :Y) Nee bemoei me hier niet meer mee haha ik heb overgewicht :+

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 10:55

van stress val je toch alleen maar af? Ik in ieder geval wel.. En das alleen maar irritant.. Want zit met dit warme weer met een wollen vest aan binnen (met airco :()

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 14:54

Te dun zijn heeft bij mij als nadeel dat je het sneller koud hebt, je minder energie hebt en véél jonger geschat wordt dan je werkelijk bent.
Ik ben 26 en wordt 9 van de 10 keer geschat tussen de 14 en 16 jaar... :\
Erg vervelend als je uit gaat en als je serieus genomen wilt worden op bv. je werk. :=

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 15:03

Ik ben veel te licht, BMI van ong 15. Heb het altijd koud en word vaak veel jonger geschat.

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:13

Ik ben nog net niet te licht, maar wel erg dun!
De laatste maand val ik zomaar kilo's af, zonder iets te doen!
En ik eet me helemaal vol, want ik heb wel altijd honger!

Ik vind het altijd zo irritant als m'n broeken na 5 min. dragen al niet meer mooi zitten!

M'n schoonmoeder dacht dat ik anorexia heb en iedereen zou mijn benen wel willen hebben!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:50

Ik zit op het randje van te licht en normaal. Ook al ben ik wel aan de (te?) dunne kant. Ben 1,68m en weeg rond de 50 kilo (gemiddeld genomen, wisselt nog wel eens). Beetje jammer dat als ik eens wat aankom het direct op mijn buik zit. Heb het liever op mijn benen, die functioneren nogal eens al bonenstaak... :')

En de nadelen van te dun zijn... tjah, heb het wisselend koud en warm, maar verder functioneert alles prima! En tja, de grapjes horen erbij. Iedereen heeft wel wat :)

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 22:04

hoi ik meld me ook maar even ach ben nu 34 jaar 171 en weeg 44 kilo , veeel te licht , maar ben al me hele leven zo , had er echt zo`n zwaar minderwaardigheids complex van , maar nu ik ouder ben vind ik het niet erg meer.
Ik kan lekker op kleine pony`s erg handig en ook handig voor het inrijden van paardjes, ja hb het wel snel koud, maar ja !
vroeger nooit naar het strand, durfde niks.
ze vragen nog of ik een ziekte heb of anorexia.
ik zeg dan gewoon heel brutaal, dan heb ik een vraag voor jou? ;)
waarom ben jij zo dik? :? want vaak vragen dikkere mensen het aan mij, ik voed mijn kinderen op met respect voor een ander en je vraagt niet aan iemand waarom ie dik of dun is , hij/zij is gewoon zo. punt.
En dan zeg ik dus tegen dat soort mensen dat ik dat erg brutaal vind , maar wil wel antwoord geven!
Op een verjaardag altijd het grootste stuk taart, want ik kan het hebben, blehhh lust gee taart! :r :r
dan zeg ik weer vaak , heee zij geen taart want ze is all dik hoor! :D
of ik maak zelf al de grapjes over mijzelf en wel met een ondertoon van joh kijk naar jezelf! >;)
Wij hebben onzelf niet gemaakt, anders hadden we er allemaal perfect uitgezien! :o?
Nu ben ik blij, want ik rij gewoon op mijn coopertje! :D
hahahaha en al die dikke mama`s op school zijn minder blij als ik langs loop in me mooie strakke broekie :* :oo :wow: , met alles te kunnen eten wat ik wil! :Y) *\o/* +:)+
xxxx van bren! ;)

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 13:30

Ik ben ook altijd wel té dun geweest,
Bij mij zijn de nadelen voor;

-Snel koud
-Geen goede doorbloeding in m'n handen en voeten
-me handen zien er dus niet ook, Ze zijn vaak blauw gevlekt
-Snel moe, Geen tot bijna geen energie
-Slecht slapen, maar wel lang uitslapen
-Vaak duizelig
-Mensen die er rotopmerkingen over maken
-lange slunelige dunne benen
-Laag BMI
-En zo zijn er nog wel meerdere dingen

xx

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 14:17

goh zo te lezen mag ik niet klagen. :) Ik heb een BMI van 18 en vind mezelf toch wel te mager. 2 kilo bij zou zalig zijn, geen draaiingen meer als het warm weer is, niet meer koud hebben in de winter, geen zere kont als ik ga fietsen / paardrijden / lang in de auto zit, niet meer zo snel moe ... :D

Echt ongezond is mijn gewicht natuurlijk niet, maar ik weet wel dat toen ik boven de 60 zat, ik mij veel beter voelde, veel minder klachten. En nu, ik eet meer dan mijn man, ben zowat verslaafd aan koeken, kan makkelijk een pizza op na mijn avondmaal, maar aankomen ?? Forget it. :=

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 17:57

Interessant om te lezen dit topic.

Zelf ben ik 1.80 meter lang en weeg ik 61 kg. Een BMI van nog net geen 19 dus. Niet erg laag, maar ik ben steviger geweest en ook de dermatoloog noemde mij pas 'vrij mager' (vind ik zelf wel meevallen).

Ook ik merk dat ik het gewoon sneller koud heb. Nu 's avonds trek ik het al niet meer in een T-shirtje, terwijl ik eerder met stappen ook 's winters nog in hempjes even naar de auto liep bijvoorbeeld. No way dat ik dat nu nog doe. Daar is het me echt te koud voor.

Ook ik krijg te horen dat ik meer moet eten, maar 6 tot 8 bruine boterhammen per dag, twee keer opscheppen met avondeten én daarna nog snaaien lijkt me wel voldoende? :=