preventieve borstamputatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CindyUniek

Re: preventieve borstamputatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-09 17:54

geen idee kon wel 15 jaar weze zei hij!
maar als ze er ooit uit moeten blijf ik plat... dan wil ik niks nieuws er meer in... gewoon geen zin meer in...

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 18:00

Dan ben je nog maar 35 ofzo dacht ik hé? Dan zou ik denk ik toch wel nog implantaten willen.
Maarja dat is zo afhankelijk van de tijd en het moment hé.

Nicky ik vond die borsten echt niet meer belangrijk als je het nadeel ernaast houdt.
Scheelt ook veel in welke levensfase je je bevind op dat moment natuurlijk. 5 jaar terug had ik ervoor gehuiverd.
Moest ik ziek worden,dan kunnen die "dingen" er niet gauw genoeg af,ondanks dat ze bijna een jaar mijn zoon gevoed hebben.
Maar ik denk dat het allemaal zoveel moeilijker en lastiger is,als je al ziek bent. Dan verloopt het herstel ook moeilijker hé. :(:)

Ik hoop dus maar van harte dat ik er op tijd bij ben,moest er toch iets gebeuren! Ga er in elk geval alles voor doen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 19:28

ach weet je , je weet het nooit hoe het loopt
soms mis ik ze wel
en de nadelen van de overgang ed beginnen nu na 9 jr ook tol te eisen

maar man wat was ik blij toen die 2e erafging
die hebben ze zolang mogelijk willen behouden
omdat je anders niet zo makkelijk controleer baar meer bent
maar na 3 borstbesoparende operaties
een borst vol onstekingen en weer opnieuw een gezwel
had ik echt zoiets van ERAF DAT DING , NU !

ze waren ooit mijn trots en had een hekel aan de zware
externe neppers ..

maar ze hebben nu een nieuw type
beter afgestemd op de leeftijd en minder zwaar en minder zweterig

draag ze als sierraad , of niet

ach als dat het ergste is wat we overhouden van het geheel
doen we het ervoor :D

soms denk ik nog wel na over een reconstructie
loop al 9 jr zonder , geloof het wel voor nu
maar mocht ik over 3 jr mijn all clear krijgen .. tja
soms kriebelt het wel , de gedachte

weet nog niet of ik het de 7 operaties die dan nodig zijn
er wel voor over heb zeg maar
daarbij zal het dan nooit zo mooi worden als bij cindy
door de snede horizontaal en meer huid wegmoeten halen
dan er ruimte was ..

ach ben al gewent dat ze niet in de weg hangen .. :D

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:51

nickyu schreef:
tegen of juist in de overgang joss?

meestal brengen ze je liever er in dan dat ze je er uit houden

bij ons is er ook geen afwijkend gen gevonden
helaas was ik te laat , inzoverre de dans op een haar ontsprongen ..ben er immers nog , al zijn we al 9 jr vechtende tegen de uitzaaiiingen

de pil is vaak een boosdoener
en als er eenmaal k is , ook al is het geen hormoniale
dan nog geven ze graag iets om de boel stil te leggen
daar schijnen ze goede resultaten mee bereikt te hebben

zelf al 9 jr aan deze medicatie ..

Ik kom wel in de overgang maar wel met medicatie om het een en ander wat niet meer aangemaakt word aan te vullen.

joss

Re: preventieve borstamputatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 20:55

Nickyu...
Kom jij dan niet in aanmerking voor de methode waarmee ze van je buikvet weer 2 borsten maken? heet dat diep flap?

joss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:01

CindyUniek schreef:
@ pretty, fijn dat je het gen niet hebt (althans, ik voelde me bevoorrecht om ze er af te halen, dat mag jij nu niet zo maar meer doen als je geen gen hebt, ik kan het nu iig niet echt meer krijgen...

Je hoeft niet perse het gen te dragen hoor wil je je borsten laten verwijderen , als het overduidelijk in de familie aanwezig is helpen ze je ook . Ik heb mijn eigen ook niet laten testen.

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:19

heb net heel het topic doorgelezen en soo ik heb echt diep respect voor je!!!
vind het super dat je dat hebt kunnen doen, zou het zelf zo moeilijk vinden.

je bent echt top !!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-09 21:19

joss schreef:
Nickyu...
Kom jij dan niet in aanmerking voor de methode waarmee ze van je buikvet weer 2 borsten maken? heet dat diep flap?

nee ,
buikwand is al erg zwak , zit al scheurtje in en erg veel lidtekens van voorgaande operaties
daarbij zwel ik regelmatig op en ga dan van maatje 42 naar 50 in paar minuten ..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-09 14:01

dat is het dus hé,het grote nadeel als je al ziek bent,er is al zoveel aan je gesleuteld..ik denk dat je geen beter resultaat en herstel kunt hebben dan als je nog kiplekker en gezond bent. Ook al klinkt dat voor velen waarschijnlijk raar,om dan net zo een ingreep te doen.
Nicky :(:) je hebt al een lange lijdensweg afgelegd,kunt er waarschijnlijk al een paar boeken over schrijven.
Ik wens je nog alle succes toe naar je weg van herstel.

shasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-09 16:22

Het verhaal lijkt erg op mijn levens verhaal. Toen ik 7 jaar was werd bij mijn oma borst kanker gecontanteerd en twee maanden later is ze overleden. Nog geen jaar later (ik was toen 8) blijk mijn moeder ook borstkanker te hebben. Na een borst amputatie en chemo en bestraling ging het even goed, helaas bleek ze uitzaaingen in de botten te hebben en moest werderom behandeld worden. Daarna leek het even beter te gaan. Maar de kanker kwam terug. Ze kreeg een tumor in haar hoofd en daarna in de lever. Een maand na mijn 18e verjaardag is ze overleden. Ik heb er regelmatig over na gedacht om preventief mijn borsten te laten weg halen, maar durf het niet (ik heb zelf zeer slechte ervaringen met ziekenhuizen zelf bij kleine operaties krijg ik complicaties of zat ze grote fouten maken. Na het weg halen van een klein bultje in mijn lies kreeg ik nabloedingen en bijna doodgebloed). Ik ben inmiddels 40 (mijn moeder kreeg het op 37 jarige leeftijd) en heb af en toe het gevoel dat ik aan russisch roulette doe. Het is afwachten wanneer het toeslaat. Vind het heel moedig dat je je preventief laat helpen. Ik ben nog steeds moed aan het verzamelen

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-09 21:29

shasta schreef:
Het verhaal lijkt erg op mijn levens verhaal. Toen ik 7 jaar was werd bij mijn oma borst kanker gecontanteerd en twee maanden later is ze overleden. Nog geen jaar later (ik was toen 8) blijk mijn moeder ook borstkanker te hebben. Na een borst amputatie en chemo en bestraling ging het even goed, helaas bleek ze uitzaaingen in de botten te hebben en moest werderom behandeld worden. Daarna leek het even beter te gaan. Maar de kanker kwam terug. Ze kreeg een tumor in haar hoofd en daarna in de lever. Een maand na mijn 18e verjaardag is ze overleden. Ik heb er regelmatig over na gedacht om preventief mijn borsten te laten weg halen, maar durf het niet (ik heb zelf zeer slechte ervaringen met ziekenhuizen zelf bij kleine operaties krijg ik complicaties of zat ze grote fouten maken. Na het weg halen van een klein bultje in mijn lies kreeg ik nabloedingen en bijna doodgebloed). Ik ben inmiddels 40 (mijn moeder kreeg het op 37 jarige leeftijd) en heb af en toe het gevoel dat ik aan russisch roulette doe. Het is afwachten wanneer het toeslaat. Vind het heel moedig dat je je preventief laat helpen. Ik ben nog steeds moed aan het verzamelen

ik wilde haast zeggen 'meid, kop op het lumc heeft mij echt super geholpen! kan niet anders zeggen'

al klinkt het 'meid' wel erg raar aangezien je bijna mijn moeder had kunnen zijn :+

tja wat is je meer waard.... ik heb toch voor mijn leven gekozen...
als je het krijgt moet je álsnog geopereerd worden met alle gevolgen (en uitzaaiingen) van dien....

bel gewoon eens met het lumc afdeling klinische genetica, ik vond het hele aardige mensen die alle hulp boden die nodig was :j
(of weet jij al zeker dat je ook een gen hebt?)