Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 13:58

Hey Angela_ wat scheelt er ? Hopelijk voel je je al wat beter dan gisterenavond ?

Wij vertrekken zo dadelijk terug naar NL. Terug naar de realiteit. Hebben even 3 dagen 'vakantie' gehad en weinig tot niet aan de problemen moeten denken. Heeft ons echt even deugd gedaan. Benieuwd hoe we beiden gaan reageren als we terug in het dagelijkse leven staan. Aankomende donderdag heb ik mijn assesment voor een eventuele nieuwe baan en moet eerlijk toegeven dat ik er toch al aardig nerveus om aan het worden ben... (nu al :) )

Hopelijk gaat het met de rest allemaal goed ? Is aardig stil hier moet ik zeggen. Misschien door het weer maar ik hoop gewoon omdat iedereen het redelijk goed red op t moment.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:58

CIV wat jammer dat je wat bang bent geworden, hoe komt dat zo? Is er niet iemand die je voor 1 a 2 keer in de week zou kunnen helpen? Dat je zelf het vertrouwen weer wat terug krijgt? Heb het nl zelf ook gehad. Ik hoop dat je je snel weer iets beter gaat voelen. Opeens zo alleen zijn is ook niet niks, er komt opeens heel veel op jou aan. En dan nog het werk erbij... Denk goed om jezelf he en neem lekker je rust :)

Cross haha had ik daar even mooi overheen gelezen, dacht echt dat het echt was :+ Je hebt het idd nu goed voor elkaar! Gefeliciteerd met je 1e prijs en wp!

Angela wat is er meid?

Flappie heb je een beetje rust kunnen nemen en wat kunnen genieten? Hoop dat jullie weer genoeg energie hebben om er weer even tegenaan te kunnen en de problemen allemaal wat mee gaan vallen. Wat houdt zo'n assessment precies in? soort sollicitatie?

Zo vandaag weer gewerkt, ben moe nu maar moet met de studie bezig. Ga mezelf nu ook weer van bokt schoppen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:52

CM, hoe was het bij de dokter? Hopelijk viel het mee. Hoe voel je je verder, wel goed geslapen? Een collega van mij wil haar eventueel wel verder rijden en uitbrengen maar dit is nog niet verder besproken, ze er serieus over na denken en informeren bij de trainingstal of het iets voor haar is. Weet ook niet of dat een ideale oplossing is want wat als ik haar straks weer wil gaan rijden en ze wordt dan steeds meer waard, wat wil zij daar voor terug?? Kortom mocht het zo zijn dan moet het nog goed in het vat gegoten worden zodat we later geen problemen krijgen, het is toch je collega.

Angela :(:) hoe komt het? Sterkte meid, we zijn er voor je!

Flappie, succes alvast donderdag. Lekker even een paar dagen er tussen uit, laatste keer dat wij weg gingen kon ik er niet van genieten, ben ingestort op vakantie. Zie er dan ook tegenop om weer van huis te gaan maar gelukkig is dat de komende maanden niet aan de orde, krijg het al benauwd als ik eraan denk.

RR, succes met je studie, knap dat het je lukt naast je werk. Ik wil ook weer gaan studeren maar vrees dat het er voorlopig niet inzit, eerst de rest maar op orde krijgen.

Flappie30

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:19

RR: assesment zijn een heleboel psychologische testen waaruit wordt bepaald of je geschikt bent voor de baan. Ik heb al 2 gespreksrondes overleefd en 2 dagen meelopen en dit is de laatste horde. Omdat het een baan voor de overheid met de nodige verantwoordelijkheden is, gaan er zoveel selectieprocedures aan vooraf. Als het assesment positief afloopt zou ik in principe kunnen gaan onderhandelen voor een contract dus zijn nog enkele spannende weken.

Verder zijn we goed terug thuis gekomen en voorlopig nog geen nare 'verrassingen' gehad. Laat ons hopen dat die paar dagen er tussen uit het begin van de goede dingen wordt :).

CIV: is idd niet gemakkelijk om je collega's ook voor zoiets te vragen, moeten idd goede afspraken voor gemaakt worden. Hoop iig dat er een goede oplossing voor jou en je paard uit de bus komt !

RR: succes met studeren !

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:09

Angela :(:)

Rodeo , geeft niet haha ik snap volkomen dat het met lezen nog wel eens mis gaat, is bij mij ook :D

CIV, idd goed overwegen die beslissing, want dat kan ook de verkeerde kant opgaan, jij bent weg van dat dier, dan moet je niet hebben dat ze het straks zo goed gaat doen dat ze flink geld bieden. Want dan krijg je een lastige keuze!

Flappie , spannend zeg, lijkt me een heel traject zo !

Ik ben net terug van mijn ene baas , dochtertje was jarig geweest maar ik wilde niet op de dag komen dat iedereen kwam ivm de drukte.
Maar we hebben nu ook ff fijn kunnen praten en ze zeiden zelf ook dat wat ik deed, geen mens kan volhouden, 2 zware banen, huishouden, paarden , eten koken etc.
Was dus erg fijn. Maar ben wel gesloopt nu .

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:02

Angela_: geef je even een teken van leven ? (maak me wel zorgen dat we je gisteren niet meer gezien hebben na je berichtje van zondag avond.)

Verder alles goed met iedereen ? Blijkbaar gaat het wel lekker hier want is aardig stil. Voor mezelf kan ik iig zeggen dat ik mijn batterijen het voorbije weekend erg goed heb kunnen opladen, hopelijk is dit maar het begin en gaat het vanaf nu verder bergopwaarts. Maak me wel nog zorgen om mijn vriend en heel de situatie met zijn ouders/zus en hoe hij het verder trekt. Gelukkig kunnen we donderdag even met de psycholoog gaan praten. Beiden hebben we er toch erg baat bij op het moment dus we houden nog even vol.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:19

Hier ook maar weer eens even een berichtje van mij.
Ik reageer niet zoveel meer omdat ik minder achter de computer zit. De dagbehandeling is erg intensief en ik heb daarna vaak de energie niet meer om hier nog bij te lezen en te reageren. Het lukt me gewoon even niet. Ik denk nog wel aan jullie hoor!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:54

Begrijpelijk PW, je hebt je energie nu nodig voor andere dingen. Lukt het een beetje met de dagbehandeling ?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:59

Angela is vandaag online geweest, dus zal wel ietsje beter gaan hoop ik.

PW, concentreer je op je herstel, je hoeft niet het topic nauwlettend te volgen, een ieder moet op zijn eigen manier voor zijn herstel kiezen en zorgen :)

Flappie, wat fijn dat je zo opgeladen bent.

Hier gaat het ook wel redelijk.
Gisteren bij de Hapto alles er weer ff uitgegooid, hehe dat luchtte op :)

Gisterenavond even bij baas en bazin geweest, ook een fijn gesprek gehad. Ze zeiden zelf ook al dat wat ik deed, geen mens vol zou kunnen houden.
Dus das voor mij echt wel heel fijn dat andere mensen ook inzien dat ik echt teveel verplichtingen heb.

Maar ja ... wat moet ik doen om het te veranderen. Het financiele kostenplaatje blijft hetzelfde... dus minder werken is geen optie..

Nou ja eerst het gesprek met de arbo maar even afwachten :)

Vond het ook leuk om de kindjes van mijn werk weer ff te zien, ben dol op die twee :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 12:05

Flappie30 schreef:
Begrijpelijk PW, je hebt je energie nu nodig voor andere dingen. Lukt het een beetje met de dagbehandeling ?

Het is heel intensief en confronterend, omdat ik nu niet meer om mijn probleem heen kan. Ik moet het onder ogen zien, maar het overweldigt me ook nog allemaal. Wel heb ik het idee nu eindelijk op de juiste plek te zitten en dat geeft al de nodige rust. En dat is gewoon al heel fijn.

Vanmiddag heb ik een gesprek met mijn behandelaar en zullen we de verdere invulling van de dagbehandeling bespreken. Er zullen nog wat therapie-onderdelen bij komen. Dit was slechts de opstart. Dus ik ben benieuwd. De herkenning in de groep is trouwens ook heel fijn, ik heb mijn plek er wel gevonden en voel me wel op mijn gemak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 13:19

Even een teken van leven van mij. Het gaat nog steeds niet lekker, en ik heb echt het idee dat ik in een neerwaartse spiraal zit. Mijn werk blijft druk uit oefenen, ook via mijn directe collega´s. Ik vertrouw daarin niemand meer.. De GGZ zou mij terugbellen, maar heeft dat niet gedaan, en dat frustreerd mij nog meer..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:04

Hoe is het hier? Ik ben erg moe en heb even geen puf om te reageren. Slaap slecht, ik neem sinds deze week niets meer in en het is ook zo warm. Ben steeds om 4 uur wakker en dat voel ik nu toch wel. Op het werk alles wel goed, erg druk, heb heel erg veel te doen.
Collega moet nog navragen of mn paardje iets voor haar is, daarna kijken we wel verder. Van die andere stal heb ik niets meer gehoord, helaas is niet iedereen netjes om je te informeren als het niet doorgaat.

Daarnaast heb ik gisteren het 1ste pakket van mn vriend gekregen, een metalen paard en dan helemaal bewerkt waardoor het bijna helemaal goud van kleur is. Erg mooi, kreeg dit omdat we 7 jaar samen waren (pakket was te laat) en ik vind het zo lief want we hebben al de nodige paarden in huis staan en toch koopt hij er nog 1tje bij voor mij. Het kan zo'n schatje zijn :D Van de andere kant is het dubbel want nu mis ik hem nog meer.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:32

Voel me nu echt even K*t, kreeg net hartkloppingen in de hals en voelde de paniek weer opkomen. Het is nog niet helemaal gezakt, ging gelijk weer op internet zoeken en ook de traantjes waren er weer. Vind het zo rot, waarom kan ik nou niet "normaal denken". Ga zo lekker naar bed, hoop dat ik wat beter slaap, neem misschien wel iets is want dit is ook niks. Slaap lekker digi vriendinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:42

CIV; wat ontzettend lief van je vriend!!! Maar wel ontzettend klote dat je je nu weer zo voelt. Kop op meid, zet em op!

Ik ben nu bezig in wreck this journal, me helemaal uitkuren. Wie weet lach ik er over een jaar om..

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:48

Dank je Angela, fijn even met iemand te praten. Jij ook sterkte hoop dat het weer iets beter met je gaat. Wat is dat voor iets Wreck this journal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:52

Dat is een dagboekje waarin je je helemaal moet uitleven. Alles kan en mag en in welke volgorde dan ook. Dus veel crea bea bezig zijn, maar ook je agressie uitkuren. Ik kleur heel wat af, maar ik mag ook een blz in de fik steken. Man, dat was vet!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:06

Klinkt wel goed zo'n boekje, kijk je wel uit dat je je het niet helemaal afsteekt :P Kreeg je dat via de psych of hoe kom je eraan? Mijn ma belde net nog even, had haar gesmst, was wel fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:09

Via bokt! Zoek er maar eens op. Leek me wel leuk om crea bezig te zijn toen ik hoorde dat PW het zo fijn had gevonden.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:40

goedemorgen dames!

CIV wat ontzettend lief van je vriend zeg! Logisch dat je hem zo mist. Wanneer komt hij terug?
Flappie hoe gaat het nu met jou/jullie? Alweer wat meer rust?
Angela heb je wel iemand die je wat kan steunen of kan helpen met dat gdoe van je werk? dat dagboekje klinkt erg fijn.
PW ik vind het erg knap van je! Super dat je je plekje daar gevonden hebt. Geeft niet dat je hier wat minder bent, kan me voorstellen dat je daar geen puf meer voor hebt.

Hier gaat het allemaal weer ietsje minder. Gister weer een huilbui gehad en kan me niet concentreren op de studie, en dat terwijl het bijna klaar is...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:53

RR: hoe lang moet je nog ? En slaap je verder wel goed ? Heel veel succes in ieder geval nog met studeren.

CIV: begrijpelijk dat je door een kado van je vriend je vriend weer extra hard gaat missen. Wel een erg mooi kado als ik het zo hoor !

PW: super dat je toch het gevoel hebt eindelijk je plek gevonden te hebben, ook al is het erg intensief allemaal. Heel veel sterkte nog. En het gaat je zeker lukken allemaal. Vind je berichten al positiever dan tijdje terug...

Wat betreft mezelf. Gisteren weer even een dip gehad. Mijn vriend heeft nog best wel belangrijke spullen bij zijn ouders liggen maar ze weigeren de deur voor hem open te doen. Geen tijd/zin in deze week is hun antwoord. Alles om hem (en dus ons) maar te kunnen blijven 'pesten'. Anders kan ik het niet noemen. Hij heeft aan hun vraag voldaan, maar ze willen dit 'machtspelletje' zolang mogelijk blijven volhouden. Echt zielig (en zo redeneerd heel onze omgeving als ze het horen hoor, dus dat sterkt ons dan wel weer). En wat hun doel hiermee is ? Geen idee... Ons uit elkaar proberen te krijgen ? Probleem is dat we juist nog meer naar elkaar toegroeien hierdoor dus dat werkt averechts... Ach ja voor zover hier de update van mijn 'soapleven'.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:30

Heb je of je vriend al gevraagd wat ze hiermee willen bereiken en waarom ze zo doen of is er ook telefonisch geen contact? Erg vervelend is het in ieder geval wel. Denk je echt dat ze jullie uit elkaar willen hebben? Of voelt het meer zo?

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:57

Ze geven mij iig de schuld dat hij zo van zich af bijt. Ik was ook diegene die niet welkom was op het huwelijk van zijn zus, hij initieel ook niet maar 2 dagen later mocht hij wel komen (schrik voor gezichtsverlies dacht hij, is nl niet het eerste kind in dat gezin dat contact verbreekt met zijn ouders) maar dat heeft hij geweigerd te doen omdat ik niet mocht komen. Heb het ook al eens meegemaakt dat ik mee naar zijn huis was en dat ik beneden met de hond aan het kroelen was terwijl zij boven waren en toen hoorde ik zijn vader tegen hem zeggen dat hij tegen mij niet durfde ingaan (zijn vader had niet door dat ik er bij was en dit omdat zijn moeder al 2 dagen vroeg dat hij langs kwam om iets te doen en dat hij daar gewoonweg geen tijd voor had, ik wist er nog niet eens van dus had hem ook zeker niet weggehouden van zijn ouders maar dat denken zij dus wel). Ik heb ook tegen hem nog gezegd vorige week dat hij anders naar de ceremonie moest gaan van het huwelijk maar dat wou hij ook niet. Is natuurlijk wel het gemakkelijkste om alles in mijn schoenen te schuiven, dan moeten ze zeker zelf niet toegeven dat ze zelf zó fout bezig zijn. We hebben gelukkig veel steun van vrienden en mijn familie. Wat hun doel is met dit alles ? Laatste beetje macht over hem behouden. Meer niet... Maar we proberen kalm te blijven en hij doet volgende week nog eens een poging. Als ze dan weer zo doen dan weet ik het nog niet. Misschien even zien wat er mogelijk is via rechtsbijstand. Gaat vooral om jeugdherinneringen van hem en nog erg belangrijke papieren... En vooral die jeugdherinneringen zijn toch onvervangbaar m.i.

Zo is weer een lang verhaal geworden. Sorry. Maar doet soms wel deugd om het van mij af te schrijven. Zou misschien een dagboek moeten gaan bijhouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 12:59

Pff Flappie.. Wat een verhaal zeg. Het lijkt wel steeds gekker te worden..

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:07

Flappie dat is idd wel de makkelijkste manier die ze kiezen, gewoon jou de schuld geven. Is er al geprobeerd om eens "rustig" met zn 4en om tafel te gaan zitten? Of dat een ander familielid dat wil gaan doen? Dan schrijven jullie alles op en kan die persoon dat geven/vertellen. Hier schiet namelijk niemand iets mee op en je schoonouders raken jullie zo alleen maar meer kwijt. Als dit niet werkt dan idd stappen gaan ondernemen. Ik zou dan eerst gaan zeggen dat als ze niet willen meewerken jullie dat gaan doen en het vervolgens dan ook echt gaan doen.

Dat van je af schrijven voelt fijn he! Mag hier gewoon ook altijd lekker. Een dagboek is nooit een verkeerd idee.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:54

Dit alles is ontstaan door dat hij antwoord heeft gegeven op een niet altijd even vriendelijke mail van zijn moeder. Probleem is dat zij deze mail op hun manier interpreteren zonder te lezen wat er echt gevraagd wordt. Enigste wat hij vraagt is respect van zijn ouders (want dat is soms erg ver zoek) en begrip dat hij er niet altijd kan zijn wanneer zij het 'eisen' door dat hij zijn eigen leven aan het opbouwen is. Niet meer dan normaal lijkt mij.
Zijn ene zus is net hetzelfde als de moeder dus die is geen optie, de andere is zelf al ooit eens weggebleven thuis en heeft nu de ouders nodig voor kinderopvang. Deze wil zich er buiten houden maar heeft wel al naar de kant van de ouders geluisterd en daar haar conclusies uitgetrokken. Als ik dan vraag aan mijn vriend waarom hij eens niet zijn kant verteld aan haar, zegt hij dat hij niemand vertrouwd in zijn familie. Het gaat hier om een familie met best veel geld die altijd dure reizen heeft gemaakt, veel paarden heeft, alles uitelijk vertoon, maar met echte (emotionele) problemen kan je er jammer genoeg niet bij terecht. Ze eisen ook gewoon dingen terug van mijn vriend voor hetgeen ze al die jaren hebben gegeven. Maar ik kan je zeggen: ik heb ook enorm veel gekregen van mijn ouders (dat loopt ook in de 10.000 en euros) maar die hebben nog nooit iets geëist van mij...
Onze psycholoog zegt ook dat wij bij hem zitten voor problemen die zijn ouders onderling en met hun kinderen hebben en dat zij er zouden moeten zitten... Het enige wat wij kunnen doen is er mee leren omgaan en ons eigen leven opbouwen. En dat er mee leren omgaan is echt niet gemakkelijk... Je wil gewoon een goede band met heel je familie (eigen en schoon familie) maar op deze manier moeten we voor ons eigen geluk gaan kiezen en afstand nemen voorlopig...