Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
SamSter schreef:Lejo: Hoe bedoel je dat ?
In de zin van bv ik wil geen donor worden maar mijn familie zegt van wel dan mogen ze gewoon van me plukken?
Of is dat alleen maar als ik wel donor wil worden maar mn familie zegt het na mn dood van niet?
SamSter schreef:inderdaad Mas, Als je het niet vast laat leggen zadel je je nabestaande op met zo'n besluit.
K vind dat je het hun makkelijk kan maken door het zelf vast te laten stellen zodat hun niet vlak na je dood met zoiets worden geconfronteerd.
SamSter schreef:inderdaad Mas, Als je het niet vast laat leggen zadel je je nabestaande op met zo'n besluit.
K vind dat je het hun makkelijk kan maken door het zelf vast te laten stellen zodat hun niet vlak na je dood met zoiets worden geconfronteerd.
Mas schreef:SamSter schreef:inderdaad Mas, Als je het niet vast laat leggen zadel je je nabestaande op met zo'n besluit.
Dat vind ik inderdaad ook, het is toch een moeilijke tijd voor hen. Om dan nog zo'n zware keuze te maken, waarbij ze zich misschien wel hun leven lang af zullen vragen of ze het juiste gedaan hebben...
Nee daar zou ik ze niet mee willen belasten
Sorriso schreef:Oké, oké... Ik ga al...
Jullie zijn goed in gewetenswroeging zeg!

xKatleentjex schreef:Zou het trouwens ook niet vaak gebeuren, dat wanneer de beslissing volledig aan de nabestaanden wordt overgelaten, dat er gigantische ruzie ontstaat tussen het kamp dat wel wil dat de organen gedoneerd worden, en het kamp dat dat niet wil?
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen unaniem achter een beslissing staat, en als je dan toevallig iemand hebt die rotsvast overtuigd is in het redden van een mensenleven dmv donor, en iemand die rotsvast overtuigd is in het noodzakelijk zijn van je organen te laten meesterven om in het hiernamaals te komen...
xKatleentjex schreef:Zou het trouwens ook niet vaak gebeuren, dat wanneer de beslissing volledig aan de nabestaanden wordt overgelaten, dat er gigantische ruzie ontstaat tussen het kamp dat wel wil dat de organen gedoneerd worden, en het kamp dat dat niet wil?
Ik kan me voorstellen dat niet iedereen unaniem achter een beslissing staat, en als je dan toevallig iemand hebt die rotsvast overtuigd is in het redden van een mensenleven dmv donor, en iemand die rotsvast overtuigd is in het noodzakelijk zijn van je organen te laten meesterven om in het hiernamaals te komen...
aronneke schreef:Ik ben geen donor, in de toekomst misschien nog wel. Maar ik vind het geen tof idee dat ik na mijn dood direct weggehaald word om vervolens leeg gehaald te worden ... Verandert ooit misschien nog wel hoor
Ik heb 'weet het niet' ingevuld in de poll. Over een maandje wordt ik 18 dus dan zal ik wel zo'n brief thuiskrijgen. lejo schreef:Sorriso schreef:Zo! JA, ik ben donor!
een hele mooie beslissing!
Mas schreef:Sorriso schreef:Oké, oké... Ik ga al...
Jullie zijn goed in gewetenswroeging zeg!
Haha, is niet de bedoeling hoor
Je kunt je regisratie overigens ook heel gemakkelijk online doen als je een DigiD hebt
Dan ben je helemaal in 5 minuutjes klaar en je krijgt je registratie een paar dagen later netjes
per post toegestuurd.
.
riannhuh schreef:ik heb me net geregistreerd met mijn DigiD-code via http://www.donorregister.nl !
voor school moest ik voor mijn pleidooi een onderwerp hebben en ik had het over het geen-bezwaar systeem gedaan en daardoor ben ik er echt over gaan nadenken. ik wou me laatst al registreren maar toen deed de site het niet, door dit topic dacht ik er weer aan en heb me nu dus wel geregistreerd!