Hooikoorts erger dan andere jaren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:50

Denk het wel dan, want het was wel een extreme hoge waarde ( vandaar dat ze het 3 x hebben gedaan ) maar ik ben niet opgenomen ofzo :P Ik weet echt niet meer hoe de naam was. ihg waarde ofzoiets.
Bij de huidtest reageerde ik op alles met 4 plusjes, ook bij de test erna waar voedingen werden getest. toen hebben ze de voedingen getest met een bloedtest en reageerde ik overal op. Toen werd ik eindelijk geloofd dat ik gelijk had dat ik " ziek " werd van eten en dat dat niet in me hoofd zat.

vuurneon

Re: Hooikoorts erger dan andere jaren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 21:55

Huidtest vond ik zooo ellendig: de jeuk!!! Moest wel lachen toen de arts zei: jeetje, zo'n mooie allergische reactie hebben wij lang niet meer gezien! :D

Twinducklin: heb je voedselintolerantie door de allergie (kruisbestuiving)? of gewoon puur toeval?

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:12

De voedselintorlerantie kwam inderdaad door de allergie.
Bijna alle bomen en grassoorten zijn ergens aan verbonden, had toen zo'n heel schema wat waar aan verbonden zat. Zo zit aan gras , peulvruchten. Als het lichaam zodanig in de war is als de mijne geeft het op de peulvruchten dus dezelfde reactie als het gras. Alleen eet je het gras gelukkig niet :P

Heb ondertussen het hele topic gelezen. En die prikken die jij bedoeld zijn niet voor de echte hopelozen gevallen als ik, je mag namelijk niet meer als voor 3 dingen allergisch zijn, anders gaat het gewoon veel te lang duren. Dat was de reden dat ik daaraan niet kon meedoen, mijn arts zei dat ik over 10 jaar dan nog niet klaar ben :P

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:17

ik heb last van prikogen #) , iemand nog tips? Geen last van neus oid, en je ziet ook niks aan mijn ogen, maar ze voelen zo branderig

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:17

Ik heb zelf gelukkig geen last van de kruisbestuivingen :D Wel voedselintolerantie door pure pech :P

Ik ben ook voor meerdere dingen allergisch, maar ik kan gerust die prkken doen. Omdat er alleen is gekozen voor de grassen :) Ik laat mij niet immuum maken voor anderen dingen :P Dan ben ik inderdaad ook te lang bezig :=

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:19

twinducklin schreef:
Om mijn nachtrust te bevorderen neem ik mijn allergietablet trouwens voor het slapen gaan. Ik kreeg altijd reacties vooral hevig in de nacht ( dikke keel/dikke tong mond en lippen, verlamd gevoel in armen en echt niet kunnen bewegen, heel veel spierkrampen ) Mijn waarde van die allergiereactie, weet niet meer hoe ze die uitdrukken, maar die lag op bijna 2800 terwijl hij bij " normale " mensen onder de 50 ligt. Die test is 3 x overnieuw gedaan en de waarde kwam steeds hoger uit, dat de artsen verwonderd zijn dat ik nooit een anafalactische shock heb gekregen, om die reden heb ik ook altijd een adreline epi -pen bij me.

:\

*stopt direct met zeuren en klagen*

da's echt erg zeg %) scary :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:29

Twinducklin: kun jij dan niet veel beter aan de kust wonen? :) of zou dat ook niet meer helpen?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:43

Ik ben met Pinksteren naar Zoutelande geweest (Zeeland), vlakbij het strand. Nou ik weet niet wát er in die duinen groeit, maar 't is hier een stuk beter uit te houden!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 22:45

:= niet aan gedacht... helmgras bloeit natuurlijk ook :+

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 06:13

Jeetje twinduckling, jij hebt het ernstig te pakken zeg!!!

Arabesk, momenteel heb ik dus ook het meest last van mijn ogen. De rest valt mee, maar mijn ene oog is al anderhalve week dik, pijnlijk en ellendig.

Ga vandaag eens bellen naar de HA voor een doorverwijzing...

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 06:23

Goh, vorig jaar had ik haast geen hooikoorts maar nam wel oogdruppels, pilletjes en een neusspray die net op de markt was, mocht hem uitproberen :) Dit jaar is het veeeul erger! Had de medicijnen niet in huis maar het was niet een pretje..!
Ben blij dat het nu regent :+:

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:12

Margreet schreef:
Ik ben met Pinksteren naar Zoutelande geweest (Zeeland), vlakbij het strand. Nou ik weet niet wát er in die duinen groeit, maar 't is hier een stuk beter uit te houden!

Ja heb ik ook wel eens in Zeeland gehad, denk je lekker aan de zee te zitten, hooikoorts vrij gebied, krijg je een enorme aanval.... schiet mij maar lek :D dacht dat dat veilig gebied was :(

Nu regent het lekker en voel me vanochtend stukken beter, lekker fit met een heel klein loopneusje maar ;)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 07:49

ik heb een tijdje ín de duinen gewerkt en inderdaad, hatsie hatsie dikke ogen etc

daar bloeit van alles en nog wat ^)

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 08:05

En de "frisse zeebries" kwam vanaf land *hatsjoe* Met de boot weg, midden op zee, DAT is fijn!!!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:44

Hoera, mijn neusuitspoel ding is gekomen :D
Ik probeer het zo even :P Ga eerst maar even lunchen, want als er een deel van het water wel in mijn keel beland heb ik even geen trek meer :=

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:56

Wachttijden verschillen heel erg hoor.
Ik kon met een verwijzing binnen 2 weken bij de allergoloog terecht. Is wel ongeveer 2 jaar geleden, in Rotterdam.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:18

Welshcobfan schreef:
Hoera, mijn neusuitspoel ding is gekomen :D
Ik probeer het zo even :P Ga eerst maar even lunchen, want als er een deel van het water wel in mijn keel beland heb ik even geen trek meer :=

Have fun :D

Tip: je mond goed open houden en voorover boven de wasbak hangen, als er dan toch wat in je mond loopt, dan loopt het er gelijk uit en proef je het bijna (niet helemaal :r ) niet. Een gore bedoening is het toch wel :Y)

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:22

Bij mij is t nieze dit jaar t ergste :P
Vorige jaren waren het vooral mijn ogen.. Ze erg dat ik ze gewoon open wreef van de jeuk :?
Zag er niet uit.. :P

Heb nu pilletjes, neusspray en oogdruppels, en het is tot nu toe nog wel aardig uit te houden gelukkig :)

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 15:58

Ik ben vandaag niet eens naar mijn werk geweest omdat ik vanochtend net een chinees was met mijn dikke ogen.
Had de allergoloog gebeld, alleen helaas is ze pas donderdag weer aanwezig. Dus even volhouden nog.

Ik had toen ook met die huidtest vreselijk jeuk niet normaal meer. Ben al voor van alles getest, omdat ik ook een hele tijd een hele erge uitslag had, dat bleek van mijn beugel te komen, heb een nikkelallergie, ook irritant, want in de meeste leuke oorbellen die je bij zo'n bijoux winkel haalt, zit wel nikkel.

Enne ik woon vlak aan de kust in Zuid-Holland, maar het is hier net zo erg hoor.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 16:47

Grrr, ik belde dus vanmorgen de HA, maar die is de hele week afwezig..... dat mens werkt echt meer niet dan wel krijg ik het idee... Schiet lekker op.
gelukkig valt vandaag redelijk mee, zal wel door de regen komen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:49

Grappig dat ik dit topic nu zie, maar ik heb ook hooikoorts.
Nu zo ongeveer 4 jaar last van, maar voor mijn gevoel dit jaar erger dan normaal.

Heb ook het gevoel alsof mijn pillen helemaal niet werken, terwijl ze voorheen wel iets deden.
Heel vervelend inderdaad...

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 16:56

hier nog zo een! ook al jaaaaren last van hooikoorts, maar toch heel stug met paarden gaan werken. nu dacht ik er vanaf te zijn nu ik de paardenbusiness veruild heb voor een kantoorbaantje, maar dit jaar is het idd écht erger!

normaal heb ik wel genoeg aan een xyzal per dag, en 1x mn ogen druppelen, maar op het moment druppel ik soms wel 3x op een dag, om het uur ofzo. en soms nog een allerfree voor het slapen gaan. tis echt niet uit te houden!

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:12

Door de regen van gisteren is het bij mij nu wel goed te doen. Ik vraag me af of het dan ook de bedoeling is om te minderen met de medicijnen (ik gebruik Xyzal). Wat is jullie ervaring? Gewoon stug doorslikken of af en toe eens een dag overslaan als het beter gaat?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:18

Gewoon blijven slikken en je spiegel op peil houden ipv weer opnieuw opbouwen. Oogdruppels en neusspray gebruik ik wel "as needed".

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:20

ik slik ook gewoon door, anders kan ik wat margreet idd zegt weer opnieuw opbouwen.
ik begin ook vaak al half april met slikken, zodat ik in mei een goed afweersysteem heb opgebouwd :D