Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:54

Ben net terug van mn paardje, samen met een stalgenootje gelongeerd, ging weer wel goed. Het nieuwe hoofdstel past niet helaas dus dat wordt even ruilen. Voel me verder wel goed, beetje last van pijntjes maar eigenlijk niet benoemswaardig. Ben wel moe, was een vermoeiende dag.

Slaap lekker Sifra, dat heb je wel verdiend! Rust maar lekker uit

Billyboy hoe is het met jou? De ruzie met je vriendin al bijgelegd?

Pr_BillyBoy

Re: Meer mensen met een burn out / overspannen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:18

CIV : ik voel me nogsteeds een beetje down . en ja met mijn vrienddin ik ben er bang voor dat dat helemaal over is jammer genoeg en luisteren doet ze niet dus ben er eigelijk helemaal klaar mee terwijl ik er toch niet kan los laten .
ik voel me aan de andere kant weer iets blijer omdat ik net weer op Billy heb gereden en dat ging super dus dat me weer beetje goed dan . die pony is echt alles voor me ik zou echt sonder hem kunnen .
en ben net een groot stuk gaan rennen en hard lopen en ik denk dat ik dat meer is vaker ga doen .

gelukkig voel je je weer wat beter ;) !

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:26

Pfff Ik loop echt te stressen voor school. Is niet goed. Ik slaap weer slecht en bah ik ben weer helemaal op gewoon..
Iemand nog ideeen om makkelijker in slaap te komen en beter te slapen? Mijn ha wil mij geen slaapmedicatie geven en melatonine werkt de ene keer wel en de andere keer niet..

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:27

wat rot frouk ! :(:) sorry jammer genoeg kan ik je niet helpen ik weet het zelf jammer genoeg ook nog niet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:31

Misschien een tip: ik heb een verstuiver van valdispert. Die verspreid een kalmerende geur, bij mij helpt die echt om in te slapen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:39

Vervelend Frouk, heb helaas ook niet de goudentip maar wat bij mij helpt is rustig aandoen voor ik ga slapen, boek lezen of ontspanningsoefeningen doen, op je ademhaling letten (mediteren) Volgende week moet ik zelf weer om nieuwe slaappillen helaas.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:16

Frouk schreef:
Pfff Ik loop echt te stressen voor school. Is niet goed. Ik slaap weer slecht en bah ik ben weer helemaal op gewoon..
Iemand nog ideeen om makkelijker in slaap te komen en beter te slapen? Mijn ha wil mij geen slaapmedicatie geven en melatonine werkt de ene keer wel en de andere keer niet..

Misschien kan je er niks mee, maar ik doe het volgende :

Ik lig gewoon op mijn rug en bedank de dag voor alle swat ik heb meegemaakt, of het nou positief of negatief is.
Alles heeft namelijk zijn doel in het leven. Dan vraag ik mijn bed om mij weer goed door d enacht te helpen, mocht ik zorgen hebben die ik kwijt wil schrijf ik deze op en leg ze onder het bed. Probeer daarna de balans te vinden tussen mijn lichaam en geest soort meditatie! Ik overdenk de dag kort en ga daarna ontspannen liggen!

IS misschien erg zweverig maar bij mij helpt het, heb het hie ral vaker aangegeven, maar het boek van Louis Hay "je kan je leven helen"
heeft mij erg geholpen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:29

Ik heb niet bijgelezen sorry.

Mijn tweelingzus was er vanavond met haar man. Nu weet ik ook weer waarom ik mijn verjaardag verder niet vier. Eigenlijk was dit al te druk. We hebben een filmpje gekeken, maar ik kon me totaal niet concentreren. Ben maar even een rondje met de hond gegaan. Voel me niet zo goed helaas. Heb weer erg last van steken op mijn borst. Ga zo maar gauw naar bed. ;(

@ Daijano: Kun je nog even kort uitleggen waar het boek over gaat?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:31

oei dat klinkt allemaal niet zo best PW truste ! :(:)

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:34

Pw sorry eerst en vooral dat ik nog niks door gestuurd heb, heb het vanmiddag wel geschreven ,maar zit in de pc op de zaak.

Ik stuur je ff pb met info van het boek

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:36

oke, dank je
en dat je het nog niet gestuurd had maakt niet uit, het heeft geen haast ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:48

Heb ook nog even op bol.com gekeken naar het boek. Morgen ga ik er op mijn gemak even beter naar kijken, ook naar je link. Het ziet er in eerste instantie erg interessant uit, wel een beetje de richting waarin ik momenteel aan het lezen ben.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:52

Er zitten echt dingen tussen die voor ieder anders hukpzaam zijn, ik lees het boek altijd weer even door, sommige dingen deden mij een jaaar geleden nog niks maar nu dan weer wel, het is echt een boek waar je altijd weer op terug kan vallen, maar wat ik al zei ze heeft meerdere geschreven, en die andere zijn ook echt top!

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:54

je hebt me wel nieuwsgierig gemaakt, ik ga morgen even beter er naar kijken. Ga nu zo maar naar bed toe.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:57

Op het gemak, hoop dat je een goeie nacht hebt,

Ik ga zo ook naar bedje morgen ochtend gedrags therapeut voor daijano vroeg op de stoep.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:11

Pw nog gefeliciteerd met je verjaardag!.
Ben zelf ook een tweeling.

Ik heb er met mijn zus overgepraat, maar ze wist het al wel deels.
Ze kan me alleen helaas geen goed advies geven.
Ze heeft zelf ook problemen en krijgt een wajong uitkering.
Maar ik kan gelukkig me zelf zijn bij haar.
Ben echt helemaal kapot, heb gewoon geen puf meer om paard te rijden.
Ik heb trouwens ook steken bij mijn hart?
Hebben meerdere dat hier?
En vaak giga hoofdpijn en misselijk.
Ik weet echt niet hoe, ik het me moeder moet brengen.
Mama ik heb geen puf meer voor school? werken?
Dinsdag moet ik naar het ziekenhuis ik denk dat ik het maar tegen mijn diabetisch verpleegkundige ga vertellen, als ik het kan.

Ik heb vroeger slaapmedicatie gekregen van de HA maar dat mag nu niet meer vanwege mijn suiker.
Maar ik nam geloof ook van een soort oranje pilletjes?
Gewoon van de winkel.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:25

Als u steeds het gevoel hebt dat u heel hard uw best doet zonder daarvoor beloond te worden. Als u het gevoel heeft dat de diabetes u overspoelt. Als u sterke negatieve gedachten en gevoelens over de diabetes hebt. Als u zelfzorg begint los te laten. Als u vermijdt erover te praten. Als dit alles gebeurt, is er een kans dat u een diabetesburn-out hebt.

Een diabetesburn-out is iets anders dan een gewone burn-out. Dit laatste wordt meestal veroorzaakt doordat iemand lange tijd te veel hooi op z'n vork neemt. Iemand die een diabetesburn-out heeft, kan nog wel goed functioneren in zijn dagelijkse werk, maar wil tijdelijk helemaal niets meer weten van de diabetes. Dat kan verschillende oorzaken hebben en het kan zich ook op verschillende manieren uiten.

Meestal besteden mensen met een diabetesburn-out steeds minder aandacht aan zelfregulatie en therapietrouw inzake de medicatie, met alle negatieve gevolgen van dien voor de bloedglucose. Daardoor wordt het risico op lange en korte termijncomplicaties groter. Mensen met een diabetesburn-out belanden vaak in een vicieuze cirkel, want door niet (voldoende) aan zelfzorg te doen, raken ze (nog verder) ontregeld en wordt hun gevoel over diabetes alleen maar negatiever.

Misschien is dit het wel.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 15:26

Angela_ schreef:
Welkom San, een oude bekende hier ;) Vrees niet, mijn mondje zit dicht..

Welkom Miejj: Wat vervelend voor je.. De vrouw waar ik de paarden voor rij heeft ook suiker, en ik dacht er eerst heel licht over maar het blijkt dus echt je leven te beinvloeden. Het is de niet niks, en het heeft je leven waarschijnlijk behoorlijk op zijn kop gezet.

Ik ben gister bij de HA geweest en heb alles op geschreven, ik ging dus ook huilen. Eigenlijk al meteen... Best erg eigenlijk. Maar door mijn papiertje kon ik goed duidelijk maken wat er aan de hand is.

PW: wat vervelend dat het nu even minder gaat.. Sterkte meid.

Daijano: Allereerst ontzettend bedankt voor je super, super lieve PBtje.. ;(

CIV: Wat goed van je paardje!!!!!! Het gaat helemaal goed komen!

Ik ben de rest vergeten, heb wel bijgelezen maar de chaoot in mij kwam weer boven.

Ik ben gisteravond naar mijn ouders geweest en die waren heel begripvol. Dat luchte op! Ik was echt bang voor hun reactie. Het was heel fijn om met hun te praten, ik kreeg het af en toe wel benauwd, maar dat trok vrij snel weer weg. Ik heb niet echt moeten huilen en kon heel duidelijk vertellen wat er aan scheelt.
Ook zij denken dat het grotendeels komt door het negatieve zelfbeeld wat ik heb, en alle gebeurtenissen van afgelopen jaar. Ik heb me altijd al lelijker, en saaier gevoeld dan iedereen.
Vanmorgen mijn werk gebeld, want dat moet dus iedere dag :roll: en de korte mededeling gedaan, het gaat prut. Niet meer, niet minder.

Echt knap dat je naar de HA bent geweest.
Mag ik vragen wat hij nu verder doet?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 16:46

Miiej schreef:
Ik heb trouwens ook steken bij mijn hart?
Hebben meerdere dat hier?

Ja, daar heb ik ook last van.
Soms gewoon een drukkend gevoel op m'n borst, maar de laatste tijd die steken weer, echt heel irritant.

Ook de andere dingen die je schrijft zijn herkenbaar.
Interessant trouwens dat er een verschil is van burnout. Dat wist ik niet.

Wat naar trouwens dat je er zo tegen op ziet om het je moeder te vertellen.
Ben je bang dat ze je niet begrijpt? (Ik ben ook altijd bang dat mensen me een zeur vinden)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:03

Nou, ze vind me nu al een zeur, omdat ik zei dat ik moe was.
Toen begon ze dat ik me kleren van boven moest halen, de badkamer moest schoonmaken etc.
Dus dank heb ik al weer te gevoel, ik kan het maar beter niet vertellen, cause its not going to work.
Ik heb denk ook wel een gewone burnout want naar school gaan lukt ook niet, rij elke keer door naar mijn zus, werken ook niet en zelf paardrijden ben ik soms te moe.

Maar wat apart dat je die klachten van pijn bij de borst enz, daarvan kunnen komen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:09

Psychosomatische klachten noemen ze dat volgens mij.

Ik heb ook begrepen dat er een hoop met je ademhaling te maken heeft. Mensen met stress ademen vaak te vaak (per minuut) daar kunnen allerlei klachten door komen zoals deze. Op zich niet verkeerd om in een stress situatie sneller te ademen, dat is een natuurlijke reactie van het lichaam. Maar als de stress niet verdwijnt en langer aanhoudt, ontstaan zulke klachten.

Kijk maar eens op http://www.kiwiamsterdam.nl

Ik citeer:
"Concentratieproblemen, overal tegen opzien, gejaagd gevoel in je hartstreek, kortademigheid, minder goed korte termijngeheugen, nauwelijks uitrusten van slaap, onverwacht spierpijn, koude handen en voeten en hartkloppingen zijn allemaal klachten die voort kunnen komen uit een langdurige snelle ademhaling. Gebrek aan koolzuurgas en glucosevoorraden zijn lichamelijke oorzaken van deze klachten en je kunt hier inzicht in krijgen."

(Ik had ze zelf ongeveer allemaal voordat ik bij kiwi kwam)

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:14

Bedankt, ik zal het even lezen

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:12

Zo wij zitten ook weer even. Vandaag naar de Horse Expo geweest, was wel gezellig. Had er meer van verwacht maar de clinics van o.a. Anky waren leuk om naar te kijken. Voel me eigenlijk nogsteeds wel oke waar ik erg blij mee ben want het zijn al 3 drukke en lange dagen, doe nu weer rustig aan. We gaan zo lekker chinees halen en de rest van de avond relaxen. Zal later op de avond nog even bijlezen. Hoe gaat het hier allemaal?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:19

Goed om te horen CIV! Fijn dat het tot nu toe zo goed gaat.
Ik heb vanmiddag weer op bed gelegen. Mijn vriend moest weg en ik zat mezelf weer zo in de weg dat slapen dan het enige is wat ik kon bedenken. Even alles ontvluchten. Ben vanochtend even op stal geweest maar had de energie niet om veel te doen. Heb de paardjes lekker in de wei gezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 18:43

Ik ben vanmorgen ook bij de paardjes geweest, ik heb alleen evita gepoest, meer niet. Morgen komt Garuna terug, en daar ben ik heel blij om. Stom hoor, maar ze is mijn spiegel..

Miej: Ik ben doorverwezen naar de maatschappelijk werker, en die verwijst me als het goed is door naar de psych. Ik mag niet werken van de HA.

CIV: Leuk!

PW: Jammer dat het bij jou wat minder gaat, maar vergeet niet, herstel gaat met ups en downs.

Wij hebben vanmiddag spullen voor onze tuin gehaald. Was erg leuk totdat we in een drukke winkel kwamen, ik werd me toch panisch, druk op de borst, angst, het zweet brak me uit. Bah, dat was eng.