Huidziekte: Vitiligo, wie heeft hier nog meer last van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:56

Chocotof schreef:
antibiotica helpt ook geen meter.

Ja, mijn vriend word er vervelend van omdat hij een hekel heeft aan pillen slikken. Verder heeft het geen werking.

Is het wel mogelijk om het stop te zetten?
Het 'smeert' zich de laatste paar maanden echt flink uit over zijn lichaam.

Het is wel mogelijk stop te zetten denk ik, maar je moet heel consequent zijn, als eht weg is, is het ook zomaar weer terug geloof ik...
Ik heb er ook een hekel aan. Met die pillenkuur was de bacterie zomaar verdwenen, helaas is die van de zomer ook weer teruggekomen, minder ernstig weliswaar...

Als ik me niet vergis is antibiotica ook niet tegen een schimmelinfectie bestand... :+

Pebblesther

Re: Huidziekte: Vitiligo, wie heeft hier nog meer last van?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 21:01

Chocotof wat is dat pytoriasis versicolor? Een variant op Vitiligo?

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:16

kitag1rl schreef:
ik geloof ook niet dat MJ deze aandoening heeft,....

Ik kom hier even binnenvallen, sorry... :) maar ik geloof het dus wel:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:30

Pebblesther schreef:
Chocotof wat is dat pytoriasis versicolor? Een variant op Vitiligo?

Nee, het is een 'gewone' en vooral onschuldige huidziekte.
Het zijn allemaal kleine vlekjes die zich op je lichaam verspreiden, beginnend op de romp.

Het ziet er zo uit:
http://cnserver0.nkf.med.ualberta.ca/cn ... 20copy.jpg

Het kan weer verdwijnen, maar het komt vrijwel altijd terug.
Het pigment verdwijnt hiermee niet, maar wordt als het ware 'aangevreten'.

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 09:12

Nathalie:

Wat betreft het bezoek aan een arts: daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb volgens mij nergens in het topic beweert dat je de plekken moet laten verbranden. Mijn arts zei alleen dat het geen enkel probleem is dat de plekken een beetje rood worden in de zon. Verbranden in de vorm van pijnlijk rood en blaasjes is inderdaad zeker niet de bedoeling!

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 11:18

Ik moet het wel even afkloppen maar bij mij beginnen sommige plekken langzaam te verdwijnen!

Ik heb 2 grote rondjes in mijn knieholtes en sinds ik daar hormooncreme opsmeer en af en toe er mee de zon in ga beginnen daar langzaam bruine stipjes in te komen.
En de plekken op mijn ellebogen zijn ook aanzienlijk gekrompen.
Op mijn voeten heb ik wel een paar witte stipjes gekregen, ik ben benieuwd op zich dat gaat uitbreiden.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-10 14:42

Hier even een update:

Ik hoorde vandaag op de radio dat Michael Jackson wel aan vitiligo leed! Dat is uit het autopsierapport gebleken.
Hoop niet dat het bij ons ooit zo ver komt dat ons hele lichaam wit wordt. Maar Michael zal vast wel wat bruine huid gebleekt hebben zodat het allemaal egaal wit werd.

Ik moet zeggen dat ik me de laatste paar maanden niet echt met de ziekte heb bezig gehouden. In de winter vallen de vlekken op mijn lichaam natuurlijk ook minder op dus wordt ik er ook niet aan herinnerd.
Ik denk dat ik me er wel bij neer kan leggen dat ik het heb. Er zijn ernstigere ziektes (kanker, hartinfarct, noem maar op).
Maar ik hoop wel dat mijn plekken stabiel krijgen en dat het bij mij niet zo erg zal worden als bij Michael.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 21:18

Gezien het een beetje overbodig is om een nieuw topic te plaatsen, plaatst ik weer wat hier.

Zojuist mijn eerste dip voor het jaar.
Je raad het al, we worden weer wat bruiner door de zonnestralen en nieuwe vlekken gaan weer op vallen.
Zojuist ben ik er achter gekomen dat ik haast tot geen pigment meer heb op beide duimen en mijn handen weer een stuk erger zijn geworden..
Dat wordt weer flink in de make up. Wat een rotziekte is het ook.

Hoe zit het met jullie?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 12:42

Bij mij lijken de vlekken op mijn handen helaas ook wat groter te zijn geworden.
Over de rest van mijn lichaam zijn de vlekken volgens mij niet gegroeid hoop ik maar dat zal ik wel zien als ik straks weer bruiner word.....

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:58

Ik ben 4 maanden geleden bevallen van mijn eerste kindje en de hormomen doen rare dingen met mijn huid

Echt een drama

kitag1rl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:20

Bij mij begint het ook weer zichtbaar te worden. Heb het voornamelijk op mijn handen, dus is volgens mij nog niet echt uitgebreid..

Krijg wel het idee dat het steeds witter word aan de onderkant van mijn mond... begint nu op te vallen :=

Moet zeggen dat ik er niet zo mee zit.. Misschien komt dat doordat mijn vader een zeer extreme vorm heeft (ik denk dat hij, op een enkele vlekje na, helemaal wit is inmiddels) en dus niet anders gewend ben dat die vlekken "normaal" zijn...

Mijn vader moest huilen toen ik hem vertelde het ook te hebben.. hij heeft er vroeger flink mee geworsteld.. en voelt zich schuldig hij is bang dat ik het heb van hem..

Maar eigenlijk ben ik hem ergens dankbaar want door hem is het nu "normaal" voor mij :)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:28

Ik heb het ook geerft van mijn moeder :j mijn moeder heeft het ook erger als mij!

Ik heb vandaag dat cremetje van dove gekocht met een bruine bronzer erin.
Merkte direct na een uur verschil nadat ik het op mijn handen had gesmeerd.
Ik denk dat als ik hier even iedere dag wat aandacht aan besteed uiteindelijk de overgang van pigmentloos naar pigment niet zo groot meer is... ;)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:30

doom schreef:
Ik heb het ook geerft van mijn moeder :j mijn moeder heeft het ook erger als mij!

Ik heb vandaag dat cremetje van dove gekocht met een bruine bronzer erin.
Merkte direct na een uur verschil nadat ik het op mijn handen had gesmeerd.
Ik denk dat als ik hier even iedere dag wat aandacht aan besteed uiteindelijk de overgang van pigmentloos naar pigment niet zo groot meer is... ;)

is die bronzer waterproef? zoiets zoek ik ook eigenlijk :)

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:36

Het is een creme wat je dus elke dag op smeert ( ik doe het dus alleen op de vlekjes uiteraard).
Deze trekt gewoon in in de huid, zoals een gewone normale creme.
Dus ja met dagelijks gebruik dus gewoon water proef.
Alleen je moet echt het heel dun op smeren !! anders wordt het oranje achtig :P

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:37

ooh, denk dat ik daar even voor ga kijken :) hoe heet het spulletje?

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:40

Paardje_13 schreef:

Afbeelding

Je heb ze voor 2 huidtypes licht tot normale huid en normale tot donkere huid. Ik heb de laatste genomen :j
Hij is wel aan de prijs 6,75 voor de kleinste..

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:40

Paardje_13 schreef:

Afbeelding

Je heb ze voor 2 huidtypes licht tot normale huid en normale tot donkere huid. Ik heb de laatste genomen :j
Hij is wel aan de prijs 6,75 voor de kleinste..

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 21:41

dankjewel :+:

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 09:07

Bedankt voor de tip Doom.
Denk dat ik die misschien ook wel ga aanschaffen.

Kitag1rl ik zit er eigenlijk verder ook niet zo mee. Als de vlekken zo blijven als dat ze nu zijn dan teken ik daar voor. Moet zeggen dat ze wel een tijdje stabiel zijn en er nog niet veel vlekken bij komen behalve dan nu op mijn handen........

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:43

Het wordt inderdaad weer zomer en meer zichtbaar helaas. Ik heb ook al een paar keer van het zonnetje genoten en de plekken op mijn handen zijn alweer erg goed zichtbaar. Vervelend..... Ook ik had er afgelopen maanden eigenlijk geen aandacht aan besteed. De plekjes bij mijn ogen doe ik braaf bijwerken met wat poeder of iets dergelijks als ik ga werken, anders krijg ik nogal snel de vraag of ik ziek ben. Als ik gewoon thuis ben kan ik er eerlijk gezegd niet mee zitten dat die plekken er zitten. Ik had vorig jaar een gezichtscreme met wat zelfbruiner erin, dat camoufleerde ook wel een beetje.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 17:58

Dames, dat nivea spul is echt een aanrader!! Ik hoef niet eens meer smink op mijn handen !! :D

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 18:00

Niveaspul? Welk niveaspul? Ik zie hierboven alleen de Dove staan, of bedoel je die? In dat geval spurt ik maandag meteen even naar de drogist.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:05

Ruim 10 jaar geleden vertelde de huisarts ook mij dat ik vitiligo heb. Bij mij zitten de plekjes op mijn schouders, bovenrug, nek, hals en tussen mijn borsten. Gelukkig heb ik een erg lichte huid van mezelf en valt het in de winter helemaal niet op en de laatste paar jaar valt het in de zomer ook mee. Zelf probeer ik er erg op te letten om deze gebieden met een hoge factor in te smeren. Doordat je natuurlijke beschermlaag anders is samengesteld heb je meer kans op huidkanker. Dat is wat ik tenminste van de huisarts heb meegekregen en daar heb ik nooit aan getwijfeld. het klinkt erg logisch.

Zelf ben ik van mening dat het een aandening is ipv een ziekte. Met vitiligo functioneer je niet minder en het heeft lichamelijk geen invloed op je leven. Ook vind ik ziekte erg dramatisch klinken terwijl het vooral cosmetisch is.

Charlot_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:09

Mijn laatste zin klinkt erg bot terwijl ik het niet zo bedoel. Natuurlijk is een 'koeienhuid' (zoals ik het noem) in je gezicht niet leuk en om de hele tijd in de weer te zijn met make up om je prettig te voelen is niet fijn. Maar probeer het idd een beetje te relativeren. Er zijn ziektes en aandoening die veel erger zijn en die erg veel pijn doen. Daar hebben 'wij' gelukkig geen last van!

Viootjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 00:13

Charlotte: Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb ook vitiligo op mijn benen, armen, borst en nek maar ik heb het geen moment als ziekte gezien ik bedoel je voelt je er immers lichamelijk niet rot door. Geestelijk heb ik er ook nog nooit last van gehad maar ik kan me voorstellen dat als je er bijvoorbeeld mee gepest ben dat je daar wel last van kan hebben!