Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pebblesther

Re: Mexico gangers opgelet!!-->dodelijk griepvirus!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:17

Bedankt :)
Ja inderdaad, ik zou in Mexico toch steeds een beetje bang zijn om besmet te worden, het zat me niet echt lekker.
Bali is helaas wel 17 uur vliegen, dat is wel erg lang, daar zit ik wel wat tegen op. Maar beter een paar uur langer in het vliegtuig dan kan op varkensgriep en stress.

Oja, we hebben bij Neckermann geboekt.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:37

goh, gelukkig is over een paar dagen de "R" uit de maand

ja, dat wordt wel even uitkijken. Nu gaat het alleen nog maar over mensen die net uit Mexico komen. Ik ben benieuwd wanneer er lokale "tweedehandse" uitbraken zijn. en waar die brandhaarden dan komen.. Ik zit zeker in de risicogroep aangezien ik nogal veel vlieg. Is wel al eventjes geleden dat ik in Distrito Federal (Ciuda Mexico) geweest ben.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:30

pummer12 schreef:
laetitia : Als ik jou was zou ik wel even naar de huisarts gaan ..
voor alle zekerheid. en anders

beterschap (F)

Ik ben blij dat de rest van de nederlandse bevolking niet zo denkt, dan worden dokters helemaal gestoord en hebben ze geen tijd om te kijken naar de mensen die echt ergens last van hebben!

Kom op: als je niet in directe of bijna directe aanraking met mensen bent geweest die varkensgriep hebben, kun je het zelf ook niet hebben.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 23:37

pummer12 schreef:
laetitia : Als ik jou was zou ik wel even naar de huisarts gaan ..
voor alle zekerheid. en anders

beterschap (F)

Stond hier nog in de krant: niet naar de huisarts gaan, dan steek je nog meer mensen aan.. direkt naar de GGD

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 01:08

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 01:10

Vind het niet zo proffesioneel geschreven stukje. Maar sowieso weet iedereen dat er overdreven word. Daarom kun je best vergelijken met het nieuws. Getuigendeskundige hangen vaak meer naar de waarheid toe. En tot nu toe strookt het wel.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 01:13

Het relativeerd iig weer wat, gezien alle reacties hierboven van mensen die echt nauwelijks nog slapen, terwijl dat imo een beetje voorbarig is :) (vriendlief zit in de virologie wereld, en als die er niet goed meer van slaapt, dan word ik pas bang ;) )

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 01:53

Op zich, in verhouding met Mexico met zn 22 miljoen inwoners, valt het mee..
Er zijn ook veel milde gevallen.

Maar toch ben je bang dat het hierheen komt. Dat jijzelf ziek word of je naasten.

Ik ga eind mei op vakantie naar Kos. Klein eiland, land verkeerd in goede leefomstandigheden en gezonde mensen. Maar toch ben ik bang dat het daar opduikt als ik daar op vakantie ben. :P
Maargoed, de kans dat je hier (NL) in besmettingsgevaar komt is net zo groot óf klein.
Maar ik ben echt iemand die hier over kan piekeren.. En allerlei doemscenario's erbij bedenken.

Maar de kans dát je het krijgt is klein. En de kans dat je eraan overleid is ook heel klein.

Zoiezo denk ik dat je helemaal weinig besmettingskans hebt (als het virus in NL is), als je niet op plekken komt met veel mensen. En die mensen die daar wel komen, of moeten komen omdat ze leraar of ober zijn, vermijden.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:06

Brrr wat enorm eng zegt!
En het komt ook nog steeds dichterbij...

Ik snap gewoon niet dat mensen het risico nemen om naar Mexico te gaan :n

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:30

laetitia schreef:
Ben al 5 dagen grieperig...dacht gister dat het over was, maar sinds vandaag weer helemaal beroerd.

Het zal toch niet ....H1N1??

Heb gelukkig geen koorts. Maar ben echt beroerd en moe

Neejoh, lijkt mij echt geen H1N1, ik ben ook al sinds vorige week vrijdag ziekig.
Alles behalve fikse koorts (is zoiezo al een zelfdzaamheid hoe ziek ik ook ben).
Lijkt mij geen griep.
Echt griep slaat je echt wel lam met minimaal 38,5 graden koorts, lijkt mij.

(heb ook nog geen mensen gek zien kijken in het ov over mijn gesnotter en gehoest)

Het lijkt mee te vallen?
Alleen doden in Mexico, en dan spreek je over een heel ander land dan Europa.
Waren nog niet voorbereid, europa is er nu inmiddels op bedacht.
Hopelijk blijft het zo. Heb ook nog een vakantie staan naar Barcelona.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:43

Volgens de nieuwste officiele cijfers uit mexico zijn er "maar" 7 mensen echt aan het virus overleden. Niet meer dan met de normale griep die jaarlijks zo'n 1000 slachtoffers geeft in nederland.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:46

Voor de mensen die griep hebben--> k zou het alleen in de gaten houden als je net terug bent uit het buitenland. Of als je natuurlijk wel erg ziek bent :+

Shego

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 09:47

Dit hele gedoe lijkt op de film I Am Legend...:?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:43

yarrah schreef:
Volgens de nieuwste officiele cijfers uit mexico zijn er "maar" 7 mensen echt aan het virus overleden. Niet meer dan met de normale griep die jaarlijks zo'n 1000 slachtoffers geeft in nederland.

Goh jeetje zeg, dat is nogal een verschil tussen 7 en die bijna 160 van eerst :roll:
Ben nog steeds van mening dat we enorm opgenaaid worden door de media :n

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:49

Ik hoorde weer zoiets dat mensen de varkensgriep kregen. En dat daar dan nog een bacterie bijkwam dat longonsteking veroorzaakte, wat uiteindelijk dodelijk kan zijn.

serena1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:50

Ook ik heb het gelezen dat er 7 mensen zijn overleden aan de daadwerkelijke Mexicaanse griep.
Ik vind het wel goed dat mensen er van op de hoogte moet zijn, maar er niet bang voor moeten worden.
Vind er eigenlijk maar vrij weinig informatie over wat de griep precies doet, vind varkensgriep ook een rare benaming voor deze virus.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:51

SAKKIA schreef:
yarrah schreef:

Goh jeetje zeg, dat is nogal een verschil tussen 7 en die bijna 160 van eerst :roll:
Ben nog steeds van mening dat we enorm opgenaaid worden door de media :n

ik denk juist dat het ze het echte aantal verzwijgen....en maar door blijven vliegen....economisch belang is groter dan een mensenleven

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:52

Angeliek schreef:
Ik hoorde weer zoiets dat mensen de varkensgriep kregen. En dat daar dan nog een bacterie bijkwam dat longonsteking veroorzaakte, wat uiteindelijk dodelijk kan zijn.

Dat is bij meer griepvirussen zo ;) Er zijn maar weinig mensen die sterven van de griep opzich, maar wel van de randverschijnselen die er bij komen ;) Longontsteking is daar een grote veroorzaker van.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 10:54

geerke schreef:
ik denk juist dat het ze het echte aantal verzwijgen....en maar door blijven vliegen....economisch belang is groter dan een mensenleven

kan, maar ik denk het niet. Ze kunnen namelijk, als de mensen in de werkelijkheid bij bosjes neervallen met de varkensgriep, niet langer ontkennen. De economische schade op de lange termijn zal dan vele malen groter zijn.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:04

Nouja in ieder geval maar gewoon kijken hoe alles loopt.. Ik maak me er nog niet druk om en vind het erg overdreven als ik lees over 'uitroeiing van de wereld' enzo..

*Neemt niet weg dat het natuurlijk vreselijk is voor de mensen die wel besmet zijn.

Sammiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:07

Bij de buren in duitsland is het virus ook al binnen.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:09

Sammiej schreef:
Bij de buren in duitsland is het virus ook al binnen.

Je was me net voor :Y)

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:27

Ik heb wel mondkapjes gekocht voor de zekerheid.
Er zijn alleen doden in Mexico, verder zijn er geen doden, misschien zwakt het wel iets af.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 11:28

Hannanas schreef:
Normaal wel.
Maar ik geloof dat er nu grote kans aanwezig is dat het vooral jonge, gezonde volwassenen treft?
( daar wijst het naar).
Net als 1918 idd, en naar ik meen overleed men ook in 1918 grotendeels aan longontsteking.

In feite wel een soort longonsteking ja. Er ontstonden bloedingen in de longen, waardoor men letterlijk in eigen bloed verdronk. Het lijkt er wel op dat dit virus niet zo extreem is als virus in 1918.

Het grootste risico zit hem in de mate van verspreiding van mens op mens. Zolang dat mee valt is het risico op een pandemie niet zo groot. Ook zijn de symptomen een stuk minder erg als in 1918. Toen zat er binnen de eerste symptomen en de dood vaak niet meer dan 48 uur.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 13:08

De cijfers die uit Mexico komen vind ik niet noodzakelijk betrouwbaar. Economische belangen zijn belangrijk juist voor een land als Mexico.