Een tip voor mensen met krullen/slag in het haar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Re: Een tip voor mensen met krullen/slag in het haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:01

Ik weet niet of jullie mijn probleem herkennen: mijn haar zit altijd mooi na het wassen (gebruik gliss kur oil conditioner en gliss kur hair serum), maar als ik dan de volgende dag wakker wordt zijn mij krullen pluiziger, sommige hebben een ' knik' door het kussen, andere heb ik op gelegen met mijn hoofd, dus die zijn plat.
Enige oplossing is opnieuw wassen, maar aangezien ik dik haar heb dat er ruim 3 uur over doet om te drogen kan ik niet iedere dag mijn haar wassen.
Iemand een tip?

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 08:03

vervelend he krullen ;).
Ik ga het ook eens proberen..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 10:17

Ik heb gister avond dat volumizer geprobeerd
en ik ben er wel heel erg tevreden over :j

Na het slapen pluist t nu nog niet :) super!!

Ik heb gewoon een beetje in mijn hand gedaan, even uitgewreven en een keer door t water halen snel en dan in je haar..
Werkt goed :D

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 15:18

Ik heb vandaag die gel gekocht en ga zometeen even douchen om te kijken hoe het wordt :Y).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:20

Ik ga morgen de mousse proberen van John Frieda Curl around. Soort van styling mousse, ben benieuwd.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 19:58

patos schreef:
Ik weet niet of jullie mijn probleem herkennen: mijn haar zit altijd mooi na het wassen (gebruik gliss kur oil conditioner en gliss kur hair serum), maar als ik dan de volgende dag wakker wordt zijn mij krullen pluiziger, sommige hebben een ' knik' door het kussen, andere heb ik op gelegen met mijn hoofd, dus die zijn plat.
Enige oplossing is opnieuw wassen, maar aangezien ik dik haar heb dat er ruim 3 uur over doet om te drogen kan ik niet iedere dag mijn haar wassen.
Iemand een tip?

Ik heb een beetje hetzelfde, al droogt mijn haar wel snel. Ik maak mn haar sochtends altijd even nat, gewoon met mn handen dat het net wat vochtig is. Dan wat mousse erdoorheen en dan Volumizer. Werkt erg goed! :)

marilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 19:10

En hoe gaat het met de mooie krullen? :D

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 20:25

Ik ga het ook es proberen :Y)
Ik gebruik altijd haarlak, maar mijn haar word idd pluizig :j

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 14:11

Herkenbaar topic!!! :))
Fijne tips ook.

Ik doe mijn haar ook alleen kammen/borstelen als het nat is. Elke avond dus :+ En daarna goed veel mouse erin, laten drogen en dan soms nog wat wax of krul controll spul erin. Gaat prima. Meestal :Y)

Maar ik ga dat ene ook eens proberen! Dat uit de openingspost, ehm.. nu de naam al kwijt. ;)

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:02

Nu heb ik een vraagje, krijg je van dat volumiser dan ook volume??? Want dat moet ik dus absoluut niet hebben :o
Ik heb namelijk nogal een overschot aan haar dat ook nog eens zo erg kroest dat menig negerdame er jaloers op zou zijn.
Ik ben dagelijks 2,5 uur bezig het te steilen en dan nog heeft het te veel volume. Zijn er meer mensen die dat hebben?
Te veel volume? Het zou natuurlijk veel makkelijker zijn als ik mijn krullen minder pluizig zou krijgen. Dat zou me een hoop tijd besparen.
Kijk dit is mijn haar als ik het gesteild heb. Er zit nu bijna een heel busje John Frieda Serum Finishing Spray in. Verder gebruik ik de steilmakende shampoo en conditioner van John Frieda, Straightening potion van John Frieda, de haarlak van John Frieda en het anti thermische serum van John Frieda. Dit alles kost me bij elkaar ongeveer 50 euro per 2 weken. Dus begrijp me als ik iets anders wil :P

Verder werkt de Curl Around Shampoo niet bij mij. Mijn krullen pluizen alle kanten op en lijken zelfs nog kroezeriger dan normaal.

Dit is mijn haar:

Afbeelding

En dit is zoals mijn haar krult (de onderkant dan, de bovenkant is strakgetrokken door de haarklem)

Afbeelding

_Nancy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:14

Meid je bent gek dat je er zo veel geld aan uitgeeft! Ik vind het onderste echt véél mooier. :oo

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:16

Het is één bal pluis dat er aan mijn hoofd hangt. Op die manier heb ik er geen zin in. Het staat alle kanten op...

d_ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:16

jeetje wat een haar heb jij!! inderdaad een heeeele volle bos..

k heb geen idee hoe je dat het beste zou kunnen behandelen, maar ben je wel eens bij zo'n 'negerkapper' geweest.. noem het maar even zo omdat ik niet op de naam kom, dus niks beledigends voordat ik dat te horen krijg (A). maar ik denk dat ze je daar wel verder kunnen helpen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:18

Een afro kapper ja. Daar heb ik ook wel eens van gehoord.

Maar wat een bos haar heb jij zeg. Snap dat je er helemaal gek van word. Helpt het ook niet als je het laat uitdunnen?
Verder snap ik je pluizende krullen probleem helemaal, heb precies hetzelfde. Dus als je het wondermiddel tegen bent gekomen, let me know. Maar ik vrees dat we allebei gezegent zijn met onhandelbaar pluizend rot haar. :=

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:29

Okee hier komt ie :P

Opties:

1 Afrokapper: Ben ik geweest, daar hebben ze me een potje kokosvet achtig iets gegeven. Een beetje vet hielp niet, deed ik er iets meer in leek het alsof ik met mijn haar in de frituurpan gehangen had. Vervolgens dacht ik aan steilen, maar omdat ik al die chemicaliën in m'n haar toch wat griezelig vond liet ik eerst 1 pluk doen. Gevolg: pluk breekt in zijn geheel af, blijkbaar is Europees haar niet bestand tegen een afrokappersteiltang :+

Uitdunnen: Okee afrokapper werkte niet, wat doe je dan, dan ga je naar een gewone kapper en vraagt of ze het kunnen uitdunnen. Tuuurlijk kunnen ze dat! Knip knip knip, jaa lijkt inderdaad alsof ik een kleinere staart heb. Fiets fiets fiets naar huis, kijkt in de spiegel, gilt de hele buurt bij elkaar. Blijkbaar is mijn haar zo licht dat het overeind gaat staan als het te kort is :+

Denk inderdaad dat we gezegend zijn met onhandelbaar pluizend rothaar, want ook ik heb dè oplossing nog niet gevonden.

Momenteel zit het redelijk (voor het eerst deze week :+ ) Plaats zo wel een foto...

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:30

Tatort schreef:
Nu heb ik een vraagje, krijg je van dat volumiser dan ook volume??? Want dat moet ik dus absoluut niet hebben :o
Ik heb namelijk nogal een overschot aan haar dat ook nog eens zo erg kroest dat menig negerdame er jaloers op zou zijn.
Ik ben dagelijks 2,5 uur bezig het te steilen en dan nog heeft het te veel volume. Zijn er meer mensen die dat hebben?
Te veel volume? Het zou natuurlijk veel makkelijker zijn als ik mijn krullen minder pluizig zou krijgen. Dat zou me een hoop tijd besparen.
Kijk dit is mijn haar als ik het gesteild heb. Er zit nu bijna een heel busje John Frieda Serum Finishing Spray in. Verder gebruik ik de steilmakende shampoo en conditioner van John Frieda, Straightening potion van John Frieda, de haarlak van John Frieda en het anti thermische serum van John Frieda. Dit alles kost me bij elkaar ongeveer 50 euro per 2 weken. Dus begrijp me als ik iets anders wil :P

Verder werkt de Curl Around Shampoo niet bij mij. Mijn krullen pluizen alle kanten op en lijken zelfs nog kroezeriger dan normaal.

Dit is mijn haar:

Afbeelding

En dit is zoals mijn haar krult (de onderkant dan, de bovenkant is strakgetrokken door de haarklem)

Afbeelding

Hee wat herkenbaar zeg!! Dat heb ik ook :oo Heb ook veel volume en staat helemaal bol 's ochtends..
Iedere kapper zegt weer wat anders. De bovenste laag is 'gewoon' krullen, en daaronder begint het echt te kroezen! Als ik dan gewoon een bon krullen wil moet ik in het kroeshaar gelspray spuiten zodat het hard word. Als ik dat niet doe zie je het er doorheen.. Dus ben ook zeer benieuwd of dit spul voor mijn haar werkt :)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:31

Tatort schreef:
Het is één bal pluis dat er aan mijn hoofd hangt. Op die manier heb ik er geen zin in. Het staat alle kanten op...

Héél herkenbaar :oo

amj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:32

Zulk haar heb ik ook. Ik kam het ook nooit als het droog is. Ik gebruik altijd de shampoo en cremespoeling voor krullen van andrelon en daarna de krul contour creme (ik geloof dat het zo heet). Bij mij werkt dat heel goed.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 17:33

Oh gut. Dat is allemaal niet leuk nee. :+
Gebruik je wel zijde serum als je je haar stijlt? En verder heb ik sinds kort ontdekt dat als je een fijne haarlak gebruikt, het net wat langer minder pluizerig blijft, en t blijft ook wat langer stijl.
(Ik gebruik nu die van Nivea, werkt goed)

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:29

ik heb 2 producten als ik het steil. De ene is dat gele serum van John Frieda wat beschermt tegen hitte van een steiltang en het andere is dat finishing serum spray ding. Tis net iets minder pluizig dan waneer ik het niet gebruik maar echt een wondermiddel is het niet.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:36

Ik heb krullen/slag. Als ik mijn haar was, kam ik er cremespoeling doorheen, spoel het uit, wikkel het in een handdoek en kam het vervolgens niet meer. Ik doe er wel altijd een beetje mousse in, en soms een beetje vettig haarspul van mijn vriend en dan zit het best mooi.

Ik vind de kroeskopjes die hier voorbij komen echt prachtig. :)
Voor jullie is het misschien niet altijd even handig en handelbaar, maar het is echt een mooi gezicht. :)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:39

Nou had liever geen kroes.. :+

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:41

Froexiie schreef:
Nou had liever geen kroes.. :+

*Spiekt in profiel*
Maar Miepke, toch! Je hebt toch zeker echt wel mooi haar. :) Kan me indenken dat het een bult werk is om het mooi te krijgen, maar echt, ik vind het prachtig.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:43

Froexiie, jouw haar lijkt wel op mijne, alleen jouw haar is nog een stuk mooier. :+
(En nou niet allemaal in mn profiel kijken, want ik gebruik de kracht van de stijltang)

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-09 18:45

absque_dubio schreef:
Froexiie, jouw haar lijkt wel op mijne, alleen jouw haar is nog een stuk mooier. :+
(En nou niet allemaal in mn profiel kijken, want ik gebruik de kracht van de stijltang)

Heb toch gekeken :D
Maar jouw haar pluist niet eens :oo
Als ik het stijl heb ik nog coupe pluis _O-