Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Re: Verstandig afvallen voor jojo'ers: deel ll

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:49

Eeh..mijn man is/was dan zo'n schatje of zo onoplettend ( := ) dat hij er niks over zei. Ik denk ook, als je iemand goed kent je niet in eerste instantie denkt: "Ohja, hij/zij is dik/heeft een grote neus/heeft rood haar/is kaal" of wat dan ook. Als je aan die persoon denkt, denk je aan hoe hij/zij ís en niet hoe hij/zij eruit ziet.

Maar, eerlijk is eerlijk, hij vindt het wel leuk dat ik nu steeds slanker wordt. (Dat uit zich dan in: "Die broek slobbert wel he?" :roll: := )

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:52

misschien is het leuk van elkaar te weten :

wanneer ben ik begonnen met afvallen?
hoe veel woog ik toen ik begon?
hoe veel weeg ik nu?
hoe lang ben ik?
hoe oud ben ik?
en wat is mijn gewicht wat ik wil bereiken?

hier de mijne

waneer ben ik begonnen met afvallen : 24 januari 2009
hoe veel woog ik toen ik begon : 83.1
hoe veel weeg ik nu : 75.2
hoe lang ben ik :1.68
hoe oud ben ik :28 jaar
en wat is mijn gewicht wat ik wil bereiken: 60.0
Laatst bijgewerkt door Dribbelkont op 27-03-09 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:53

mijn partner maakt het niks uit. Ik ben in de vorige zwangerschap 40 kilo aangekomen, ging van maatje 34/36 (soms zelfs kindermaatjes) naar maat 42 en sporadisch maat 44
hij vind me nog net zo mooi als toen, enkel schaam ik me zelf meer voor mijn lichaam.
Als ik tegen hem zeg in alle blijdschap dat ik weer een kilo of wat ben afgevallen dan krijg ik een antwoord ja en? lekker belangrijk al ben je over de 100 kilo voor mij blijf je even mooi. maar hij snapt wel dat ik het zelf fijner vind dat ik weer slanker word, maar dat zal er voorlopig niet echt inzitten aangezien ik over een tijdje weer met een giga buik rond loop :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:55

Citaat:
wanneer ben ik begonnen met afvallen? 1 juni 2008
hoe veel woog ik toen ik begon? 96.6 Kg
hoe veel weeg ik nu? 78.4 Kg
hoe lang ben ik? 1.63 m.
hoe oud ben ik? 34
en wat is mijn gewicht wat ik wil bereiken? <65

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 19:58

mijn vriend heb ik al bijna 11 jaar en mijn vriend vondt het eerlijk gezegt niet echt fijn meer een dikke vriendin (hij zei het niet)maar merkte het wel
hij heeft gelijk want werd erg sjaggie kon niets hebben kwa commentaar, werd lui en werd stond jaloers om mooie vrouwen :o
hij is een man en mag van mij best naar andere vrouwen kijken daar is ie man voor toch ...maar toen ik dik was kon ik dat al niet meer aan
dus ontstond onrust tussen ons.
nu ik al een tijdje bezig ben met afvallen merk ik dat het weer beter tussen ons gaat en ik beter in mijn vel kon waar hij ook meer plezier van heeft merk ik nu al en ik moet nog dik 15 kilo dus ja kan alleen maar weer de goede kant op gaan .
hij zal me nooit aan de kant zetten hoor maar een mooie slanke vriendin die die vroeger ook had (ikke dus) zal die enorm blij mee zijn ;)

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:11

MamaMiesje schreef:
Citaat:
wanneer ben ik begonnen met afvallen? 1 juni 2008
hoe veel woog ik toen ik begon? 96.6 Kg
hoe veel weeg ik nu? 78.4 Kg
hoe lang ben ik? 1.63 m.
hoe oud ben ik? 34
en wat is mijn gewicht wat ik wil bereiken? <65

super zeg jij bent goed afgevallen al
toppie!!!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:15

wanneer ben ik begonnen met afvallen? 1 januari 2009 opnieuw na verschillende pogingen zoalng ik mij kan herinneren
hoe veel woog ik toen ik begon? 80 kilo
hoe veel weeg ik nu? bijna 74 kilo
hoe lang ben ik? 1.74m of 1.72m
hoe oud ben ik? 34 jaar
en wat is mijn gewicht wat ik wil bereiken? streefgewicht 55 kilo maar ben blij als ik de 60 kilo haal

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:18

MM, heel tactisch ja zo'n opmerking :D
Het valt dus eigenlijk wel mee bij jullie thuis ookal worden de lijnactivieteiten wel gewaardeerd. Niemand is iig naar balkon of schuurtje verbannen.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:19

[quote="daniella74"]wanneer ben ik begonnen met afvallen? hoe veel woog ik toen ik begon? klein maandje geleden 98.5
hoe veel weeg ik nu? 77,4
hoe lang ben ik? 1.72
hoe oud ben ik? 22
en wat is mijn gewicht wat ik wil bereiken? m'n oude gewicht 53 kilo

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:32

Pashon schreef:
daniella74 schreef:
wanneer ben ik begonnen met afvallen? hoe veel woog ik toen ik begon? klein maandje geleden 98.5
hoe veel weeg ik nu? 77,4
hoe lang ben ik? 1.72
hoe oud ben ik? 22
en wat is mijn gewicht wat ik wil bereiken? m'n oude gewicht 53 kilo

ben je 21 kilo in een maand kwijt geraakt!!!!!

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:32

jij gaat ook goed ;)
daniella74 schreef:
wanneer ben ik begonnen met afvallen? 1 januari 2009 opnieuw na verschillende pogingen zoalng ik mij kan herinneren
hoe veel woog ik toen ik begon? 80 kilo
hoe veel weeg ik nu? bijna 74 kilo
hoe lang ben ik? 1.74m of 1.72m
hoe oud ben ik? 34 jaar
en wat is mijn gewicht wat ik wil bereiken? streefgewicht 55 kilo maar ben blij als ik de 60 kilo haal

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:34

haha ik ben nog maar 14 en al zwaarder dan jullie dus dat lijstje ga ik niet invullen :P Maar wel knap van iedereen :D

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:35

StillAngel schreef:
haha ik ben nog maar 14 en al zwaarder dan jullie dus dat lijstje ga ik niet invullen :P Maar wel knap van iedereen :D

je hoeft je bij dit topic niet te schamen hoor
we lachen je niet uit of zo
we zijn er voor je om je te helpen toch?
samen sta je sterk!!!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:36

Tja dat is misschien wel zo, maar ik heb een BMI van 30,01. Ik vind mezelf voor iemand met zoveel overgewicht er niet enorm vreselijk dik uitzien, maar helaas is het op de weegschaal toch zo :P

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:39

StillAngel schreef:
Tja dat is misschien wel zo, maar ik heb een BMI van 30,01. Ik vind mezelf voor iemand met zoveel overgewicht er niet enorm vreselijk dik uitzien, maar helaas is het op de weegschaal toch zo :P

maar je bent nu aan het afvallen?
en gaat het goed?

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:43

Denk dat we daarom zo leuk met elkaar omgaan, we zijn allemaal heel eerlijk tegen elkaar.
21 Kilo in 1 maand, dat verdient applaus *\o/* *\o/* *\o/*

Ik ga nu heel langzaam maar dat schijnt het beste te zijn. Moet morgen weer wegen als ik het niet vergeet.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:44

Dribbelkont schreef:

ja en hopelijk deze maand nog eens 21 kilo en dan zit ik al aardig richting mijn streefgewicht.

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:46

Pashon schreef:
Dribbelkont schreef:

ja en hopelijk deze maand nog eens 21 kilo en dan zit ik al aardig richting mijn streefgewicht.

dik kan toch haast niet hoe doe je dat dan niet meer eten haha

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:46

StillAngel schreef:

meid je hoeft je nergens om te schamen. aan iemand zijn gewicht kan je niet zien of diegene ook echt te dik/zwaar is. een vriendin van mij heeft maatje 38 en weegt toch 75 kilo en dat zou je er nooit aan af zien. dus dat zegt helemal niks.
samen staan we sterk en we zijn hier om jou te ondersteunen en motiveren!

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:48

DB ik heb een tijdje niet kunnen lopen en lag dus alsmaar op bed of op de bank maar ondertussen wel mooi blijven eten, sávonds waren de blokjes kaas, vlees en komkommer niet weg te denken en ging er dan ook mooi in. totdat ik zei en nu is het afgelopen vies vet ranzig monster dat je er bent. op een gegeven moment kon ik weer stukjes lopen en het overdreven snoepen was afgelopen. ben minder gaan eten en ben in de afgelopen maand 2 keer ziek geweest dat doet ook wonderen voor je gewicht. ik merk nu wel dat ik de laatste week weer blijf staan qua gewicht maar dat maakt niet uit, heb liever dat het wat langer duurd en dat het blijft dan dat ik blijf jo jo'en

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:51

Pashon schreef:
DB ik heb een tijdje niet kunnen lopen en lag dus alsmaar op bed of op de bank maar ondertussen wel mooi blijven eten, sávonds waren de blokjes kaas, vlees en komkommer niet weg te denken en ging er dan ook mooi in. totdat ik zei en nu is het afgelopen vies vet ranzig monster dat je er bent. op een gegeven moment kon ik weer stukjes lopen en het overdreven snoepen was afgelopen. ben minder gaan eten en ben in de afgelopen maand 2 keer ziek geweest dat doet ook wonderen voor je gewicht. ik merk nu wel dat ik de laatste week weer blijf staan qua gewicht maar dat maakt niet uit, heb liever dat het wat langer duurd en dat het blijft dan dat ik blijf jo jo'en

oke dat verklaart een hoop
ja beter gezond eten dan stenge dieet dingen
ik eet gezond en laat dikmakers gewoon staan en val keurig af
is volgens mij de beste mannier

voor mij geen pillenrotzooi of shakes
gewoon nederlandse kost

ga zo door zal ik zeggen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 20:56

jeemig wat gaan jullie hard zeg (met afvallen ook). Ik heb me gisteren vergrepen aan gevulde paaseitjes van de Hema...
Kleine tip mijnerzijds.......KOOP ZE NIET!! ;) :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:09

Dank jullie wel, erg lief! Maar ja , ik wil liever niet elke dag op de weegschaal staan maar ik let zoiezo op mijn voeding. ;)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:10

Een keer per week op een vaste dag wegen is veel beter, dat probeer ik ook als ik he tniet vergeet.

SheMellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-09 21:54

Mijn vriend zegt altijd dat hij me prima vind zoals ik nu ben, al vind hij het nu wel leuk dat ik afval. Komt misschien omdat ik zelf ook zo enthosiast ben.
Toch heeft onze relatie vorig jaar een flinke knauw gehad..of eigenlijk heeft het mij meer een flinke knauw gegeven.
Het was hartje zomer en ik ging naar boven om me om te kleden, toen kwam mijn vriend achter me aan en begon vervolgens te huilen. Ik had echt geen idee waarom en hij wilde eigenlijk ook niet zeggen wat er was.
Uiteindelijk kwam eruit dat hij zich schuldig voelde want hij dacht regelmatig, als er een slanke vrouw in een zomerjurkje langs liep, 'was janneke maar zo' of 'hoe zou janneke er slank uitzien'.
Ik vond het vreselijk en voelde me zwaar gekwetst. Maar achteraf gezien denk ik tja...hij was er wel eerlijk over en ik begrijp het ook wel.Denk dat ik het andersom misschien ook wel zou hebben.
Ik ben gelijk in een hongerstaking gegaan die ik uiteraard niet vol hield, al was het maar omdat ik dat niet voor mezelf deed. Nu ben ik bezig puur voor mezelf en de toekomst. Ik wil wel gewoon gezond zwanger kunnen raken.
Dus hou ik het voor het eerst wel vol, omdat het niet meer alleen over mij gaat.
Voor de duidelijkheid we hebben het uitgepraat en ik ben nog steeds stapel op hem :D En ik ben niet gewoon een beetje mollig maar heb echt een bmi van 34. Dus voor mij is het hardcore afvallen ;)