Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
norski schreef:Het beetje vet tussen mijn bovenbenen en mijn buik als ik 's avonds net gegeten heb

Snoevie schreef:ik heb echt bewondering voor mensen die zeker over zichzelf zijn.
Lijkt mij echt zo zwaar om van hekel aan jezelf hebben naar acceptatie te gaan van jezelf!
) genen, goede hechtingstijl en goed sociaal netwerk. Voor mij is het altijd vanzelfsprekend geweest (puberteit daargelaten, want dan is iedereen wel onzekerder denk ik). Mijn zus is minder zelfverzekerd en hecht heeeeel veel waarde aan de status ipv wie je bent. Dus nu haar contract afloopt (en daarmee ze wordt 'gedegradeert' tot huismoeder omdat ze nog geen nieuwe baan heeft gevonden) maakt haar nu al stressvol en onzeker want de schone schijn is weg dan voor de buitenwereld 
)
) Mijn moeder is sinds 3 jaar enorm gegroeid qua assertiviteit! erg leuk om te zien!

(voor mezelf dan)
)
StillAngel schreef:Elessar schreef:Zonde, als ik in je profiel kijk dan zie ik namelijk een leuk meisje.
Dank je maar het wordt zo aangetast door leeftijdsgenoten dat je gewoon niet meer in jezelf kán geloven helaas.
StillAngel schreef:Zo positief ben ik ook niet, ik ben best onzeker vind helemaal niks goed aan mezelf
Van vriendin tot een mentor, er zijn altijd mensen die wel in je geloven, ook al doe je dat zelf nu niet. 

Snoevie schreef:WCF,ik ben het inderdaad met je eens dat het nog meer bewonderenswaardig is als mensen opklimmen van een negatief naar een positief zelfbeeld.
ik ben wel bang dat ik het niet meer kan
en soms heb je gewoon hulp nodig om dat zelf ook in te zien