's ochtends gewoon voor het ontbijt
en 's avonds voor ik ga slapen poets ik, doe ik ook alles met tanden stokers en spoel ik met mondwater.
Vaak als ik 's avonds ergens naar toe ga poets ik 3 keer per dag

én ik eet ook nog pepermuntjes en kauwgom
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_Tara_ schreef:Damber schreef:2 tot 3 keer per dag... 6x per dag je tanden poetsen is echt niet goed... je poetst namelijk tandplak weg.. maar dat beschermt ook je tanden...
Tandplak beschermt je tanden niet, dat wil je nou juist voorkomen dat je dat krijgt... Je glazuur beschermt je tanden wel. Tandplak kan juist gaan veranderen in tandsteen en dat krijg je dan niet meer weggepoetst maar moet de tandarts verwijderen.
_Tara_ schreef:Damber schreef:2 tot 3 keer per dag... 6x per dag je tanden poetsen is echt niet goed... je poetst namelijk tandplak weg.. maar dat beschermt ook je tanden...
Tandplak beschermt je tanden niet, dat wil je nou juist voorkomen dat je dat krijgt... Je glazuur beschermt je tanden wel. Tandplak kan juist gaan veranderen in tandsteen en dat krijg je dan niet meer weggepoetst maar moet de tandarts verwijderen.

.
. 
highwaykind schreef:1 of 2x per dag. Vaak elektrisch, als ik op moet schieten gewoon.
Moest eigenlijk flossen van de tandarts maar de boel staat zo strak op elkaar dat ik erg veel moeite moet doen om dat flossdraad er tussen (en dan er weer tussenuit) te krijgen. Zal niet de eerste keer zijn dat de floss klem zit tussen 2 kiezen....
Ook heb ik, zonder flossen, totaal nergens last van.
Zodra ik ga flossen krijg ik last van bloedend tandvlees (moet nogal wat kracht zetten om flossdraad er tussen te krijgen, en schiet daardoor altijd door en dat kan ook gaan ontsteken dan).
Stokertje is me ook te veel gepruts vaak dus dat doe ik alleen bij mijn verstandskiezen als poetsen alleen niet genoeg is.
Zo'n raggertje past al helemaal niet.
(dus de tandarts kan de boom in. Ben 28 en heb 1 gaatje..vind 't wel goed).